Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

پودر سبوس برنج ناژوانیا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

یکی از دغدغه های انسان که از قرن ها پیش ذهن او را درگیر کرده است، به تاخیر انداختن پیری و بیشتر جوان ماندن است. شاید به این موضوع دقت کرده باشید که چینی ها معمولا دیرتر از سایر افراد جهان پیر می شوند. جدا از این که روند پیر شدن یک موضوع بسیار وابسته به ژنتیک است، نوع تغذیه نیز در این امر دخالت مستقیم دارد. امروز در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با مکملی به نام پودر سبوس برنج ناژوانیا آشنا کنیم.

پودر سبوس برنج ناژوانیا

آن طور که تولید کنندگان این پودر می گویند، پودر سبوس برنج ناژوانیا، اکسیری برای جوان ماندن در قرن حاضر است. سبوس برنج نه تنها برای جوان ماندن بلکه برای مشکلات بسیاری مانند آب روی آتش است. از جمله ی این مشکلات می توان به سفیدی و ریزش مو اشاره کرد.

در صورتی که می خواهید از شر این مشکلات رهایی یابید، مطلب امروز برای شما تهیه شده است. پس تا انتهای مقاله ما را یاری فرمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

پیش از آن که بخواهیم در رابطه پودر سبوس برنج ناژوانیا با اطلاعاتی کسب کنیم، بهتر است تا کمی در رابطه با خوص سبوس برنج برای انسان بدانیم.

پودر سبوس برنج ناژوانیا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
پودر سبوس برنج ناژوانیا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

سبوس برنج چیست

سبوس برنج پوسته ای نازک میان غلاف قهوه ای رنگ و دانه ی سفید برنج است. با این که ما ایرانی ها از برنج به عنوان غذای اصلی خود استفاده می کنیم، سبوس آن را جدا کرده و از خواص آن محروم می مانیم. همان طور که در ابتدای این مطلب گفتیم، چینی ها همواره دیرتر از باقی مردم جهان پیر می شوند. بدن آن ها در اکثر مواقع سالم بوده و موهای سرشان دیرتر سفید می شود. همچنین این نژاد کمتر دچار ریزش مو و کچلی می شوند.

طبق تحقیقات انجام شده، دلیل این که چینی ها با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم نمی کنند، استفاده از سبوس برنج است. مشاهدات ثابت کرده اند که سبوس برنج دارای خواص بسیاری است که می تواند جلوی ابتلا به مشکلات مذکور را بگیرد.

خواص سبوس برنج

همان طور که گفتیم، سبوس برنج غنی از ویتامین های مختلف است. از جمله ی این ویتامین ها می توان به ویتامین E اشاره کرد. ویتامین E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. این خاصیت سبب شده تا از چروکیدگی پوست جلوگیری به عمل آورد. این ویتامین ضمن حفظ رطوبت پوست از پیری زودرس پیشگیری خواهد کرد. ویتامین E با خواص آنتی اکسیدانی خود رادیکال های آزاد را نابود کرده، به شخص نیروی جوانی می بخشد و عمر را طولانی و اعصاب را قوی خواهد کرد.

یکی دیگر از مهم ترین ویتامین های موجود در سبوس برنج، ویتامین B است. جالب است بدانید که این ویتامین در خود دانه ی برنج موجود نیست. در صورتی که تصور عموم بر این است که برنج غنی از ویتامین B است. اما در حقیقت این ویتامین در سبوس برنج موجود است. جالب است بدانید که خود دانه ی سفید برنج، سبب رسوب کردن ویتامین B خواهد شد. به عبارت دیگر خود سبب کمبود ویتامین B در بدن است.

از دیگر فواید سبوس برنج می توان به فایده ی آن برای لاغر شدن اشاره کرد. سبوس برنج فردی که دچار اضافه وزن باشد را به سرعت لاغر خواهد کرد. این ماده یک نسخه ی عالی برای آب کردن چربی های شکم و پهلو به شمار می رود.

سبوس برنج به دلیل سرشار بودن از فیبر نا محلول، ملین است. از همین رو، یبوست را برطرف خواهد کرد.

پودر سبوس برنج ناژوانیا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
پودر سبوس برنج ناژوانیا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

دیگر فواید سبوس برنج

وجود ویتامین B5 در سبوس برنج شبب شده تا این ماده یک نسخه ی عالی برای جلوگیری از سفید شدن مو باشد. همچنین این ویتامین سبب تحریک پیاز مو خواهد شد و ریزش مو را درمان می کند. ویتامین مذکور حتی سبب رویش مجدد موهای ریخته شده نیز خواهد شد.

به عبارت دیگر، ترکیبات سبوس، تمامی مواد مغذی لازم برای رشد وبازسازی همه سلو لهای بدن به خصوص سلول های مغزی و عصبی را دارا است.

سبوس اصل بخرید

در رابطه با تهیه ی سبوس برنج باید به این نکته دقت کنید که تمامی موادی که با نام سبوس برنج در بازار به فروش می رسند اصل نیستند. در حقیقت بسیاری از این پودرها، چلتوک یا شلتوک آسیاب شده هستند که بسیار زبر و زمخت است. این پوسته ی زبر اصلا خوراکی نیست و سرشار از آلودگی است.

بهتر است در هنگام خرید سبوس برنج از شرکت های معتبر آن را تهیه کنید. توجه کنید محصولی که تهیه می کنید حتما علامت سیب سبز سلامت را داشته باشد.

برای این که بتوانید از خواص سبوس برنج بهره مند شوید، مقداری پودر سبوس برنج که کاملا نرم و قابل حل و خوش طعم است را به ماست، سوپ، سالاد، خورشت، آب میوه، شیر و غیره اضافه نموده و میل نمائید.

سبوس های غیر اصل قابل حل نیستند و مانند خاک اَره بر روی آب باقی می مانند.

پودر سبوس برنج ناژوانیا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
پودر سبوس برنج ناژوانیا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

ویژگی های پودر سبوس برنج ناژوانیا

در این بخش از مقاله ویژگی های سبوس برنج ناژوانیا را صورت گزینه وار برای شما یادداشت کرده ایم تا برای تصمیم پیری تردیدی نداشته باشید:

بهداشتی، استریل و فاقد هرگونه آلودگی قارچی و میکروبی

حاوی ویتامین E با خاصیت آنتی اکسیدان (ضد پیری)

پیشگیری از پیری و چین و چروک زودرس پوست

مهمترین راه درمان طبیعی یبوست

کاملا نرم، قابل حل و خوش طعم

مفید در بهبود آلرژی و التهاب

کمک به توازن قند خون

رفع چربی شکم و پهلو

کاهش کلسترول خون

مفید برای کبد

تقویت اعصاب

روش مصرف پودر سبوس برنج ناژوانیا

شما می توانید این پودر را روزانه ۲ الی ۴ ساشه به ماست، سوپ، سالاد، خورشت، آب میوه، شیر و غیره اضافه نموده و میل نمائید.

پودر سبوس برنج ناژوانیا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
پودر سبوس برنج ناژوانیا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

بهترین زمان مصرف پودر سبوس برنج ناژوانیا

با توجه به اینکه این پودر در آب و غذا حل می شود و یم توان با شیر یا سالاد نیز آن را مصرف کرد، هر زمان که علاقه داشته باشید می توانید از پودر سبوس برنج ناژوانیا استفاده کنید و هیچ زمان خاصی برای آن توصیه نشده است. اگر قصد دارید این محصول را قبل از غذا میل کنید بهترین زمان مصرف آن نیم ساعت قبل از وعده ی اصلی است.

موارد مصرف پودر سبوس برنج ناژوانیا

در این بخش از مقاله کربردهای سبوس برنج ناژوانیا را صورت گزینه وار برای شما یادداشت کرده ایم:

جلوگیری از ریزش و سفید شدن موها

تقویت اعصاب

کمک به توازن قند خون

رفع چربی پهلو و شکم

گروه مصرف پودر سبوس برنج ناژوانیا

همه ی افراد بالای ۳ سال می توانند از این ماده ی بسیار مغذی استفاده نمایند. با این حال اگر در رابطه با مصرف آن شک دارید، بهتر است با پزشک یا مشاور تغذیه در این خصوص مشورت نمایید.

پودر سبوس برنج ناژوانیا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
پودر سبوس برنج ناژوانیا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

هشدار مصرف پودر سبوس برنج ناژوانیا

توجه داشته باشید که دوز مجاز مصرف سبوس برنج ۲ الی ۳ قاشق مرباخوری در طول شبانه روز است.

در صورت ابتلا به مشکلات حاد گوارشی و زخم معده و بیماری های کلیوی از مصرف این فرآورده پرهیز کنید.

از مصرف همزمان این محصول با سایر داروها به خصوص مکمل های حاوی آهن و کلسیم خودداری کنید.

توصیه می شود هنگام مصرف سبوس، نوشیدن مایعات به ویژه آب، آب میوه ها و نیز مصرف روغن زیتون جدی گرفته شود. این مواد به اثر بخشی سبوس در حفظ سلامتی بدن کمک می کنند .

ترکیبات پودر سبوس برنج ناژوانیا

پودر سبوس برنج ناژوانیا غنی از ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری به شرح زیر است:

پروتئین، فیبر، فسفر، کلسیم، آهن، روی، مس، پتاسیم، سدیم، فلوئور، منیزیوم، سلنیوم، منگنز، کروم، ویتامین  E، ویتامین  D، ویتامین  K، ویتامین  B1، ویتامین  B2، ویتامین  B5، ویتامین  B6، ویتامین  B12، پرو ویتامین

پودر سبوس برنج ناژوانیا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
پودر سبوس برنج ناژوانیا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

عوارض جانبی پودر سبوس برنج ناژوانیا

از آن جایی که این مکمل، یک مکمل ویتامینی بوده و پایه ی گیاهی دارد هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره حساسیت دارید از مصرف این مکمل خودداری نمایید. همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

هشدار مهم

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

تداخل دارویی پودر سبوس برنج ناژوانیا

اختلال دارویی خاصی برای این مکمل گزارش نشده است. با این حال بهتر است پیش از مصرف این مکمل لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان  و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

پودر سبوس برنج ناژوانیا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
پودر سبوس برنج ناژوانیا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

نکات مهم پودر سبوس برنج ناژوانیا

مکمل را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این مکمل را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری و درمان نیست.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید.

این مکمل تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

پودر سبوس برنج ناژوانیا در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این مکمل در زمان بارداری وجود ندارد.

پودر سبوس برنج ناژوانیا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
پودر سبوس برنج ناژوانیا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

پودر سبوس برنج ناژوانیا در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این مکمل در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این مکمل از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

قیمت پودر سبوس برنج ناژوانیا

قیمت این مکمل نسبت به مکمل های مشابه آن بهتر است. اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ اردیبهشت ۱۴۰۱ با قیمت  ۱۰۰ هزار تومان قابل تهیه است. این مکمل در تمام داروخانه و عطاری های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا