Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول ردوکسا چیست؟ کاربرد، نحوه ی مصرف و عوارض

کپسول ردوکسا، فرآورده ی کاملا طبیعی که حاوی مراتریم، مخلوط بسیار متناسبی از عصاره ی دو گیاه (گل اسفرانتوس ایندیکوس و همچنین پوسته ی میوه گارسینیا منگوستاتا)، است.

این مکمل نقش بسزایی در کاهش اشتها و همچنین میل به پر خوری، رفع چاقی در افراد دارای اضافه وزن را ایفا نموده و اینکه این اثر در دو هفته بعد از مصرف فرآورده بطور بسیار قابل توجهی نیز مشاهده می گردد.

گیاه اسفرانتوس ایندیکوس، همچنین با کمک شایان به کاهش موثر در گلوکز وهمچنین میزان تری گلیسرید در خون، در کاهش وزن افراد و سلامت عمومی بدن بسیار تاثیر گذار است.

گیاه گارسینیا منگوستاتا نیز به عنوان یک گیاه شناخته شده، سال هاست که به عنوان کمک کننده در افزایش متابولیسم بدن و اثر ضد التهابی در فرآورده های غذایی و طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد و ماده ای منحصر به فرد در تنظیم وزن می باشد.

مشکلات ناشی از چاقی و کاهش وزن با کپسول ردوکسا

افرادی که دارای شاخص توده بدنی بالاتر از۲۷ یا بالاتر از۳۰ هستند به بیماری چاقی مزمن مبتلا هستند.

در افرادی که مبتلا به چاقی هستند احتمال بروز انواع بیماری های مزمن قلبی، سکته مغزی همچنین فشار خون بالا، دیابت، برخی از انواع مزمن سرطان ها، بیماری کیسه صفرا و یا سنگ صفرا، نقرس، آسم و یا آرتروز نیز وجود دارد.

البته همه ی افراد چاق این مشکلات مزمن را ندارند ولی چاقی نیز احتمال بروز این مشکلات را بسیار افزایش می دهد و همچنین فرد چاق حتما باید به فکر کاهش وزن بدن خود باشد.

نکته دیگر این است که افزایش وزن در کدام قسمت های بدن است.

اگر بیشتر تجمع چربی در بدن در شکم افراد باشد و همچنین بدن شما شکل سیب داشته باشد در مقایسه با افرادی که بدن آن ها با فرم گلابی شکل دارند و همچنین بیشتر اضافه وزن این افراد در ناحیه ی باسن و یا اطراف باسن آن ها است.

این افراد بسیار بیشتر در معرض خطر انواع بیماری های قلبی قرار دارند.

با این کار افراد احتمال بروز انواع بیماری ها را مانند بیماری های قلبی و عروقی به خوبی کاهش می دهد.

شاید افراد مختلف بارها رژیم های مختلف غذایی را تست کرده باشند اما چون این رژیم ها با احساس گرسنگی بسیاری همراه بودند، موجب آزار افراد شدند و دیگر افراد رغبت به ادامه ی این رژیم غذایی نداشتند.

خیلی از رژیم هایی غذایی نیز وجود دارند که بسیار کم کربوهیدرات هستند و همچنین سبب ایجاد احساس گرسنگی زیاد در افراد نمی شوند و بسیار در کاهش وزن بدن تاثیر دارند.

اشاره می کنیم که این روش های کاهش وزن سه هدف را در نظر دارند

کاهش اشتهای شدید در افراد

کاهش وزن سریع

افزایش فعالیت های متابولیکی در بدن و همچنین حفظ سلامت

کاهش مصرف کربوهیدرات

یکی از راه های بسیار سریع در جهت کاهش وزن افراد و کاهش ترکیبات قندی و همچنین نشاسته یا انواع کربوهیدرات ها در رژیم غذایی افراد است.

برای رسیدن به این هدف نیز می توانید از برنامه ای که کربوهیدرات کم دارند یا همچنین با کاهش مصرف نان یا برنج تصفیه شده و همچنین جایگزینی آن با غلات کامل دیگر استفاده کنید.

با انجام این کار نیز سطح گرسنگی شما به شدت کاهش پیدا می کند و همچنین کالری کمتری را نیز دریافت می کنید.

اگر یک برنامه ی کم کربوهیدرات نیز داشته باشید بدن شما سعی می کند برای تامین انرژی مورد نیاز بدن شروع به چربی سوزی  سریع کند.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که یک رژیم کم کربوهیدرات نیز می تواند باعث کاهش اشتها در افراد نیز شود و همچنین این امر نیز خود می تواند باعث کاهش احساس گرسنگی در افراد نیز شود.

همچنین بررسی های اخیر نیز نشان می دهد افرادی که در رژیم کم کالری خود از غلات مختلف به جای انواع مختلف کربوهیدرات تصفیه شده استفاده کنند دارای شاخص توده ی بدنی بسیار پایین تری بودند.

کپسول ردوکسا چیست؟ کاربرد، نحوه ی مصرف و عوارض
کپسول ردوکسا چیست؟ کاربرد، نحوه ی مصرف و عوارض

مصرف پروتعین و سبزیجات

هر یک از وعده های اصلی غذایی نیز شامل یک منبع پروتئین، منبع چربی و همچنین سبزیجات متنوع است.

قسمت کوچکی از وعده ی غذایی افراد حاوی انواع کربوهیدرات های پیچیده مانند انواع غلات نیز است.

نکته بعدی نیز وجود انواع پروتئین در وعده ی غذایی شما نیز است.

خوردن میزان توصیه شده ی پروتئین نیز می تواند به حفظ سلامتی و همچنین توده ی بدن در افراد نیز کمک کند.

شواهد نیز نشان می دهد که مصرف میزان کافی از پروتئین ها می تواند احتمال ابتلا به انواع بیماری های قلبی را بسیار کم کند و همچنین اشتهای فرد را کنترل نماید و همچنین از این طریق وزن بدن را بسیار بهبود می بخشد.

به طور متوسط آقایان با جثه متوسط  در طول روز به میزان ۹۱  گرم در روز پروتئین نیاز دارند و همچنین خانم ها نیز با جثه ی متوسط به میزان ۷۵ – ۴۶ گرم پروتئین نیز در طی روز احتیاج دارند.

رژیم غذایی در افراد نیز با پروتئین بسیار کافی به شما کمک می کند تا احساس سیری کنید.

کپسول ردوکسا چیست؟ کاربرد، نحوه ی مصرف و عوارض
کپسول ردوکسا چیست؟ کاربرد، نحوه ی مصرف و عوارض

ویژگی های کپسول ردوکسا

عدم وجود سویا، شیر، گندم و همچنین گلوتن و یا تخم مرغ در ترکیبات آن

افزایش دهنده ی متابولیسم و یا سوخت و ساز بدن

فاقد انواع شیرین کننده و نگهدارنده

کاهش اشتهای کاذب در افراد

تنظیم کننده ی وزن

فراورده ی کاملا طبیعی

کاهش وزن

کپسول ردوکسا چیست؟ کاربرد، نحوه ی مصرف و عوارض
کپسول ردوکسا چیست؟ کاربرد، نحوه ی مصرف و عوارض

روش مصرف کپسول ردوکسا

روزانه ۲ بار و یا صبح و شب، هر بار یک عدد کپسول و یا اینکه طبق دستور پزشک و ۳۰ دقیقه قبل از غذا حتما با یک لیوان آب زیاد مصرف گردد.

هشدار مصرف کپسول ردوکسا

مصرف فرآورده ی مورد نظر در دوران بارداری و یا شیردهی ممنوع است.

در کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال استفاده از کپسول ردوکسا ممنوع است.

مصرف فرآورده ۲ هفته قبل از جراحی باید قطع گردد.

به دلیل اینکه اثر فرآورده ی مورد نظر در به تاخیر انداختن انعقاد خون در افراد و همچنین افزایش خطر خونریزی ممکن است مواجه شود، مصرف فرآورده در بیمارانی که ناراحتی های خـونی دارند باید زیر نظر پزشــک معالج و با احتیاط کامل انجام شود.

در بیمارانی که با مشکلات مزمن کبدی و یا کلیوی مواجه هستند با احتیاط کامل و همچنین زیر نظر پزشک مصرف گردد.

به دلیل افزایش سطح خونی تستوسترون در مردان و یا زنان و همچنین تاثیر آن بر نتایج مختلف آزمایش های مختلف خونی در میزان تســتوسترون، باید حتما در این مورد با پزشک مشورت شود.

در صورت مصرف انواع فرآورده با انواع دارو های دیگر و یا اینکه در صورت شروع هرگونه رژیم غذایی یا برنامه ی ورزشی جدید، قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت نمایید.

عوارض جانبی کپسول ردوکسا

سردرد، دردهای عضلانی مزمن مانند درد ران، ساق و یا قوزک پا و همچنین مفاصل و یا عوارض گوارشی مانند رفلکس معده، کرامپ و نفخ معده، مدفوع نرم و یا اسهال، تهوع و اســـتفراغ مزمن

مصرف همزمان انواع فرآورده های مختلف با داروهای ضد انعقاد و همچنین ضد پلاکت خون مانند آسپیرین، کلوپیدگرول، دی پیریدامول، وارفارین و یا سایر داروها و نیز برخی از فرآورده های بسیار تاثیرگذار بر انعقاد خون نیز باید با احتیاط و حتما زیر نظر پزشک مصرف شود.

مصرف کپسول ردوکسا در دوران بارداری و شیر دهی

این فراورده در دوران بارداری و یا شیردهی ممنوع است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا