Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

امروز در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا آشنا کنیم. این قطره برای برطرف کردن علائم اولیه ی سرماخوردگی و جلوگیری از تشدید بیماری مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با کاربرد، ویژگی ها، نحوه ی مصرف، بهترین زمان مصرف، گروه هدف، تداخل دارویی، عوارض و هشدارها و دیگر نکات مفیدی که در رابطه با قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا باید بدانید را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال شما می توانید اطلاعات بسیار مفیدی در رابطه با قرص مولتی ویتامین بزرگسالان کارن در مطلبی به همین نام دریافت کنید. برای مطالعه ی این مقاله ی کامل و جامع اینجا کلیک کنید.

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا اطلاعاتی کسب کنیم، بهتر است تا کمی در رابطه با سرماخوردگی و راه های ابتلا به آن بدانیم.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

فهرست مطالب

سرماخوردگی چیست

سرماخوردگی پیش پا افتاده ترین و شایع ترین بیماری ای است که انسان ها چندین بار در طول زندگی خود به آن دچار می شوند. پیش از این که بیماری کرونا به جمع بیماری های بشری اضافه شود، همیشه به راحتی با ظهور گلو درد می توانستیم سرماخوردگی را تشخیص دهیم. اما این روزها، نمی توان به هر گلو دردی سرماخوردگی گفت.

ممکن است ما به کرونا مبتلا شده باشیم و ندانیم. بنا براین خوب است تا علائم این بیماری ها را به خوبی بشناسیم و بتوانیم آن ها را از هم تشخیص دهیم.

سرماخوردگی یک نوع بیماری تنفسی است. این بیماری قسمت فوقانی دستگاه تنفسی را درگیر می کند. جالب است بدانید عامل سرماخوردگی ویروس است. از آن جایی که ویروس ها دائم در حال تغییر شکل خود هستند، هیچ گاه نمی توان یک دارو قطعی برای درمان سرماخوردگی پیدا کرد تا با مصرف آن تا آخر عمر بیمار نشویم.

از همین رو، هر چند وقت یک بار به دلیل برخی بی احتیاطی ها ما دچار بیماری سرماخوردگی می شویم. گاهی شدت این بیماری به حدی زیاد است که ما را از انجام کارهای روزمره باز می دارد. گاهی هم در حد همان گلو درد و خارش گلو، چند روزی میهمان بدن ما هست و بعد رهایمان می کند.

طبق تحقیقاتی که انجام شده است، بزرگسالان به طور میانگین دو الی سه بار در سال دچار سرماخوردگی می شوند. این در حالی است که کودکان به طور متوسط شش الی هشت بار سرماخوردگی را تجربه می کنند.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

پیچیدگی تشخیص سرماخوردگی از سایر بیماری ها

درست است که این بیماری جزء ساده ترین بیماری های بشر شناخته شده است، با این حال از آن جایی که با چند بیماری علائم مشابه و مشترکی دارد، ممکن است گاهی در تشخیص آن ها از هم دچار مشکل شویم.

علائم سرماخوردگی با علائم آنفولانزا، کرونا و حساسیت فصلی تقریبا یکسان است و در جزئیاتی با هم متفاوتند. دوره ی درمان این بیماری ۱۴ روزه است و به دلیل شباهت به دوره ی درمان بیماری کرونا، اغلب افراد به دلیل ترسی که از کرونا دارند خود را قانع می کنند که سرما خورده اند! در صورتی که نمی دانند با این کار چه فاجعه ای به بار می آورند.

در صورتی که شما دچار کرونا شده باشید اما گمان را بر سرماخوردگی بگذارید، می توانید این بیماری را به افراد دیگر منتقل کنید. اگر فردی در این میان سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد، ممکن است به بستر مرگ گرفتار شود.

پس بهتر است هر علامتی مبنی بر بیماری مشاهده کردید، سریعا به پزشک مراجعه کنید تا تشخیص درست و به موقع انجام شود.

در این قسمت حتما می پرسید چگونه باید سرماخوردگی را شناسایی کرد؟

در ادامه با ما همراه باشید تا علائم این چند بیماری مشابه را با شما در میان بگذاریم.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

مهم ‌ترین علائم سرماخوردگی

از مهم ترین علائم سرماخوردگی می توان به گرفتگی و آب‌ ریزش بینی، عطسه و سرفه و گلو درد اشاره کرد. البته گلو درد سرماخوردگی تنها یکی دو روز اول شما را ناراحت می کند و بعد از آن به سرعت حل می شود.

در ادامه ی مقاله به بیان ویژگی های مشترک میان سرماخوردگی، کرونا، آنفولانزا و حساسیت فصلی پرداخته ایم:

تفاوت علائم آنفلوانزا و سرماخوردگی

تفاوت اصلی علائم آنفولانزا با سرماخوردگی این است که شروع آنفلوانزا برق ‌آسا و سریع است. این بیماری همراه با تب بالا، کاهش شدید اشتها، لرز، ضعف شدید، درد بدن و مشکل در تنفس خود نمایی می کند.

این در حالی است که علائم سرماخوردگی ساده، خفیف‌ تر است و معمولاً با عطسه و گرفتگی بینی همراه است. شما در سرماخوردگی ساده تب و لرز شدید را تجربه نخواهید کرد.

با این حال از شباهت های این دو بیماری می توان به سرفه، سردرد و گلو درد اشاره کرد.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

تفاوت علائم سرماخوردگی و حساسیت فصلی

حساسیت فصلی که به آن رینیت آلرژیک یا تب یونجه نیز گفته می شود، نوعی التهاب در مجاری تنفسی فوقانی و بینی است. علائم مشابه این بیماری با سرماخوردگی عطسه، آبریزش و گرفتگی بینی است.

در بیماری حساسیت شما دچار خارش چشم، حلق و بینی، قرمزی چشم و سرفه‌ های طولانی که به دلیل ماده ی آلرژن ایجاد می شوند، خواهید شد. لازم به ذکر است که سرماخوردگی در فصول سرد سال اتفاق می افتد اما حساسیت در تمامی فصل ها بروز می کند.

تفاوت علائم سرماخوردگی با کرونا

همان طور که می دانید، ویروس کرونا سویه های متعددی دارد. اما سویه ی اومیکرون از همه به این بیماری شبیه تر است.

علائم کلیدی ابتلا به سویه ی اومیکرون شامل سرفه، آبریزش بینی، خستگی، گلو درد، سردرد، درد عضلانی، تب و عطسه است. از همین رو تشخیص این دو بیماری از هم بسیار دشوار است.

به یاد داشته باشید در فصول گرم سال احتمال سرماخوردگی شما بسیار کم است. بنابراین هر کدام از این علائم در فصول گرم می تواند بیانگر ابتلا به کرونا باشد.

با این حال به متن زیر از یک رسانه ی خبری دقت کنید:

به گفته ی متخصصان، دو علامت اولیه ی هشدار دهنده ی سویه ی اومیکرون شامل سرگیجه و خستگی می ‌شود. خستگی ناشی از سویه ی اومیکرون فراتر از احساس خستگی معمولی است و ممکن است با سردرد، بدن درد، ضعیف شدن عضلات، تاری دید و از دست دادن اشتها همراه باشد.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

بهترین روش درمان سرماخوردگی چیست

همان طور که در خطوط ابتدایی این مقاله گفتیم، منشا بیماری سرماخوردگی ویروس است. از همین رو، می توان گفت بهترین درمان برای سرماخورگی استراحت و نوشیدن مایعات فراوان است. درست است که داروهای بسیاری برای درمان سرماخوردگی در بازار وجود دارد، اما جالب است بدانید که نمی توان یک درمان قطعی برای آن نام برد.

اکثر داروهای مربوط به سرماخوردگی تنها حس خواب آلودگی به شما می دهند تا کمی بیشتر از حد معمول استراحت کنید. همچنین اثرات مسکنی آن ها، گلو دردها و سر دردهای ناشی از سرماخوردگی را به شدت کاهش می دهد.

به اصطلاح، بیشتر درمان ‌هایی که وجود دارند تنها بعضی از علائم سرماخوردگی را از بین می‌ برند. این داروها به هیچ وجه دوره ی درمان سرماخوردگی را کم و کوتاه نمی کنند.

بسیار مهم است که دقت کنید آنتی ‌بیوتیک‌ ها به‌ هیچ‌ وجه راه درمان سرماخوردگی های ویروسی نیستند. از مصرف خودسرانه ی آنتی بیوتیک در زمان سرماخوردگی خودداری نمایید.

برای از بین بردن علائم سرماخوردگی می ‌توانید از داروهای بدون نسخه استفاده کنید. به عنوان مثال برای رفع درد و تب از استامینوفن یا ایبوپروفن، برای کنترل عطسه، آبریزش، خارش چشم و بینی و سرفه از ضد حساسیت‌ ها نظیر آنتی‌ هیستامین و برای رفع احتقان و گرفتگی بینی می ‌توانید از دکونژستانت استفاده نمایید.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

نکاتی برای درمان سرماخوردگی

اما با رعایت چند نکته می توانید به بهبود وضعیت خود کمک کنید:

سوپ و آش به عنوان غذای اصلی میل کنید.

از دمنوش ها و چایی های گیاهی استفاده کنید.

آبمیوه طبیعی میل کنید.

بخور اسطوخودوس و پونه می تواند برای باز شدن گرفتگی مجاری تنفسی مفید باشد.

فعالیت های خود را محدود کرده و استراحت کنید.

از شیر ولرم همراه با نشاسته استفاده کنید.

آبنبات های نعنایی مخصوص سرماخوردگی به رفع گرفتگی بینی و گلو درد شما کمک می کند و تا حد زیادی سرفه های شما را کاهش خواهند داد.

حالا که با سرماخوردگی و درمان آن آشنا شدیم، بهتر است تا داروی مورد نظر که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم را به شما معرفی کنیم.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست

این قطره ی خوراکی محصولی از شرکت آلمانی بیونوریکا است که در حجم ۱۰۰ میلی لیتر تولید می شود. قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا از گذشته های بسیار دور برای رفع علائم اولیه ی سرماخوردگی مورد استفاده قرار می گرفت.

این قطره می تواند علائمی نظیر خارش گلو، گلو درد، دشواری در بلع و سرفه ی خشک را برطرف کند. طعم این قطره نعنایی بوده و استفاده از آن لذت بخش است.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

ویژگی های قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا

در این بخش از مقاله ویژگی های قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا  را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم. در این صورت اگر تردیدی برای تهیه ی این دارو دارید، با اشراف به ویژگی های آن از بین خواهد رفت:

برای افزایش سرعت بهبود بیماری های تنفسی فوقانی در حداقل زمان ممکن

کمک به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلای مجدد به بیماری های تنفسی

برای کاهش هزینه های درمان به علت کاهش ابتلا به بیماری های تنفسی

کمک به برطرف کردن علائم سرماخوردگی و علائم اولیه عفونت های مجاری تنفسی فوقانی مانند خارش گلو، گلو درد، دشواری در بلع و سرفه

قیمت بسیار بالا

دسترسی عمومی

طعم نعنایی دلچسب

ترکیبات قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا حاوی مواد زیر است:

گیاه دم اسب

گیاه بومادران

ریشه ی گیاه ختمی

برگ گردو

گیاه قاصدک

گل گیاه بابونه

پوست درخت بلوط

در این قسمت از مقاله خواص هر یک از این اجزا را در درمان سرماخوردگی برای شما بیان کرده ایم:

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

گیاه دم اسب

استنشاق بخار دم کرده ی گیاه دم اسب، گرفتگی مجاری تنفسی را از بین می ‌برد. علاوه بر این توصیه شده است برای رفع سرفه خشک، برونشیت، گرفتگی مجاری تنفسی و تب مربوط به سرماخوردگی و آنفلولانزا، روزی دو لیوان دمنوش این گیاه را بنوشید.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا شما را از مصرف دم کرده ی گیاه دم اسب بی نیاز کرده است.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

گیاه بومادران

بومادران از جمله گیاهانی است که تاثیر بسیار خوبی بر روی درمان کمکی سرماخوردگی و همچنین آسم از خود به نمایش گذاشته است. به نظر می رسد که این تاثیر به خاطر پروفایل ضد التهابی این گیاه باشد. زیرا بسیاری از علائم سرماخوردگی هم بر اثر التهاب ظاهر می شوند.

همین موضوع سبب می ‌شود تا گیاه بومادران در محدود سازی علائم آسم نیز موثر باشد. گیاه مذکور در عین حال می ‌تواند سبب انبساط نایژه‌ ها شود و از این مسیر هم به بهبود آسم و گرفتگی های مربوط به سرماخوردگی کمک کند.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

ریشه ی گیاه ختمی

ریشه ی گیاه ختمی علاوه بر گلو درد، می ‌تواند علائم مربوط به سرماخوردگی و تب را نیز درمان کند. خواص ضد عفونی این گیاه به درمان سرماخوردگی و کاهش تب کمک می ‌کند. از دوران باستان گل ختمی برای درمان تب بالا استفاده می شده است.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

برگ گردو

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در مغز گردو به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن و سرماخوردگی را کاهش می دهد.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

گل قاصدک

برگ های گیاه قاصدک حاوی مقدار زیادی پتاسیم بوده و از این جهت یک ادارآور محسوب می شود. ادرار زیاد سبب خروج ویروس سرماخوردگی از بدن شما می شود.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

گیاه گل بابونه

بابونه یک آنتی‌ بیوتیک گیاهی است. بابونه نقش مؤثری در درمان سرماخوردگی دارد. این گیاه دارای خواص ضد سرفه، التهاب و ورم ریه است. همچنین در درمان تنگی نفس نیز کاربرد دارد. مبتلایان به سرماخوردگی باید بابونه را همراه با گیاهانی مانند گل بنفشه، آویشن و پونه مصرف کنند.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

پوست درخت بلوط

مصرف منظم بلوط و شاه بلوط از سرفه، سرماخوردگی و دیگر بیماری های تنفسی جلوگیری کرده و به دلیل خاصیت اکسپکتورانت به درمان مشکلات سینوزیت و گلو کمک می کند. بلوط و شاه بلوط همچنین تولید مایعات در بدن را افزایش داده و برای درمان گرفتگی بینی مفید است.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

نحوه ی مصرف قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا

این قطره می تواند برای کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار گیرد. اگر این دارو توسط پزشک برای شما تجویز شده است، بهتر است با توجه به دستور پزشک آن را مصرف کنید. در غیر این صورت، به شرح زیر عمل کنید:

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا نباید برای کودکان کمتر از ۲ سال مصرف شود.

مصرف در علائم حاد برای کودکان ۲ تا ۵ سال: روزانه ۵ تا ۶ بار هر بار ۱۰ قطره

در علائم حاد برای کودکان ۶ تا ۱۱ سال: روزانه ۵ تا ۶ بار هر بار ۱۵ قطره

مصرف  در علائم حاد برای افراد بالای ۱۲ سال: روزانه ۵ تا ۶ بار هر بار ۲۵ قطره

پس از فروکش کردن علائم و یا جهت پیشگیری در کودکان ۲ تا ۵ سال: روزانه سه بار هر بار ۱۰ قطره

همچنین پس از فروکش کردن علائم و یا جهت پیشگیری در کودکان ۶ تا ۱۱ سال: روزانه سه بار هر بار ۱۵ قطره

پس از فروکش کردن علائم و یا جهت پیشگیری در افراد بالای ۱۲ سال: روزانه سه بار هر بار ۲۵ قطره

بهترین زمان مصرف قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا

برخی افراد این پرسش را مطرح می کنند که بهترین زمان مصرف قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چه زمانی است؟

از آن جایی که این قطره باید به صورت چندین دوز در روز مصرف شود، باید در ساعات مشخصی از آن استفاده کنید. برای مواردی که نیاز به ۵ الی ۶ بار مصرف در روز دیده می شود، هر ۴ ساعت یک بار از این دارو استفاده شود.

برای مواردی که سه بار در روز نیاز به مصرف است، هر ۸ ساعت یک بار از این دارو استفاده شود.

با این حال برای این که اثرات بهتری از دوره ی درمانی خود دریافت کنید، بهتر است تا مشورت با پزشک را جدی بگیرید.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

نکات مهم در رابطه با قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید. دو هفته پیش از انجام اعمال جراحی مصرف این فراورده را قطع کنید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.

اگر یک دوز مصرف این دارو را فراموش کردید، در هنگام یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کرده و از دو برابر کردن دوز بعدی خودداری نمایید.

هشدار مصرف قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا

قبل از مصرف قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

در صورت باقی ماندن علائم بیماری برای مدت بیش از ۱ هفته و یا در صورت وجود تنگی نفس، تب و خلط خونی یا چرکی با پزشک مشورت کنید.

در صورت حساسیت به گیاهان تیره ی آستراسه مانند برنجاسف، بومادران، گل داوودی و مارگریت، به دلیل حساسیت متقاطع به گل های بابونه از مصرف این دارو خودداری نمایید.

نکته برای افراد دیابتی

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا فاقد مقادیر قابل توجه کربوهیدرات است.

این دارو فاقد گلوتن و لاکتوز است.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.  بهتر است در این دوران از قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا استفاده نکنید.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

گروه هدف قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا

برای اطلاع از این که این دارو برای شرایط شما یا کودکان مفید است، حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. یک مشاور تغذیه نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای مشورت در این رابطه باشد.

به طور کلی مصرف این دارو برای کودکان بالای ۲ سال بلامانع است.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا را بیش از ۲ هفته در یک دوره بیماری مصرف نکنید.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

عوارض جانبی احتمالی قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا

از آن جایی که این دارو، یک داروی ویتامینی بوده و پایه ی گیاهی دارد هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره ی قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید. همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

تداخل دارویی قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا

اختلال دارویی خاصی برای این دارو گزارش نشده است. با این حال بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

مکانیزم اثربخشی قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا

در صورتی که سیستم ایمنی بدن شما بسیار ضعیف باشد، به آسانی مورد حمله و تجاوز عوامل بیماری زا قرار گرفته و بیمار خواهید شد. سرماخوردگی یکی از شایع ترین بیماری هایی است که می تواند در اثر تضعیف سیستم ایمنی بدن شما را درگیر کند.

علائم بیماری سرماخوردگی اغلب تا ۳ روز شدید است و به تدریج کاهش می یابد. عامل اصلی سرماخوردگی ویروس «راینو ویروس» از خانواده پیکورناویروس است.

ویروس های دیگری چون آدنوویروس و ویروس سین سیشیال تنفسی نیز می توانند موجب سرماخوردگی شوند.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا شامل ۷ گیاه بسیار موثر در برطرف کردن علائم در طی دوره ی سرماخوردگی وعلائم اولیه عفونت های مجاری تنفسی مانند خارش گلو، گلو درد، دشواری در بلع و سرفه است.

این داروی تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی نیز بسیار موثر باشد.

تفاوت قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا با داروهای مشابه

هر دارویی به منظور خاصی تولید می شود. برای این که ببینید کدام نوع دارو برای مشکل شما مناسب است، باید با پزشک، داروساز و یا مشاوره تغذیه مشورت نمایید.

تفاوت این دارو با داروهای مشابه در ترکیبات تمام گیاهی آن است. این موضوع عوارض این دارو را به حداقل رسانده است. البته قیمت بسیار بالای آن، این دارو را از سایر داروهای مشابه متمایز کرده است.

در کنار استراحت و رژیم غذایی پر از مایعات این دارو می تواند طول دوره ی درمان شما را کاهش دهد. با مصرف قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا در عرض ۳ روز علائم سرماخوردگی شما رفع خواهد شد.

قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن
قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا چیست؟ از فواید تا عوارض آن

قیمت قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا

قیمت این دارو نسبت به داروهای مشابه آن گران تر است. اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال قطره خوراکی ایموپرت بیونوریکا تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ خرداد ۱۴۰۱ با قیمت ۲۵۰ هزار تومان قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود و قابل تهیه است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا