Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

شربت کو ایران چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

شربت کو ایران مکملی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش مدت زمان بستری در مبتلا به کرونا خواهد بود. شربت کو ایران التهابات بدن در دوران کرونا را کاهش میدهد. بهتر است شربت کو ایران را یک ساعت قبل و بعد از غذا مصرف کنید تا اثربخشی بهتری داشته باشد. در نشریه جهان شیمی فیزیک از شیوع کرونا و پیشگیری از کرونا مطلب خوبی منتشر شده است.

بیماری کروناویروس ۱۹ (COVID-19) یک عفونت ویروسی بسیار قابل انتقال و بیماری‌زا است که توسط سندرم حاد تنفسی ویروس کرونا ۲ (SARS-CoV-2) ایجاد می‌شود که باعث همه‌گیری جهانی شد که منجر به تلفات چشمگیر جان انسان‌ها در سراسر جهان شد. تجزیه و تحلیل ژنومی نشان داد که SARS-CoV-2 از نظر فیلوژنتیکی با ویروس‌های خفاش‌های شبیه سندرم تنفسی حاد (شبیه SARS) مرتبط است، بنابراین خفاش‌ها می‌توانند مخزن اولیه احتمالی باشند. منبع میانی منشاء و انتقال به انسان مشخص نیست، با این حال، انتقال سریع انسان به انسان به طور گسترده تایید شده است.

هیچ دارو یا واکسن ضد ویروسی تایید شده بالینی برای استفاده در برابر COVID-19 وجود ندارد. با این حال، تعداد کمی از داروهای ضد ویروسی با طیف وسیع علیه کووید-۱۹ در آزمایش‌های بالینی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که منجر به بهبودی بالینی شده است. در بررسی فعلی، ظهور و بیماری‌زایی عفونت COVID-19 و ویروس‌های کرونای انسانی قبلی از جمله کروناویروس سندرم تنفسی حاد شدید (SARS-CoV) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS-CoV) را خلاصه و مقایسه می‌کنیم.

ویژگی های شربت کو ایران

ویژگی شربت کو ایران کاهش مدت زمان بستری مبتلایان به کرونا است.

نحوه مصرف شربت کو ایران

افراد کمتر از ۹۰ کیلوگرم: هر ۶ ساعت ۱۰ میلی لیتر در ۶ روز

افراد بیشتر از ۹۰ کیلوگرم: هر ۶ ساعت ۱۵ میلی لیتر در ۶ روز

شربت کو ایران را یک ساعت قبل و یا بعد از وعده غذایی مصرف کنید.

تفاوت بین آنفولانزا و COVID-19

آنفولانزا و COVID-19 هر دو بیماری‌های تنفسی مسری هستند، اما توسط ویروس‌های مختلف ایجاد می‌شوند. COVID-19 ناشی از عفونت با ویروس کرونا است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ شناسایی شد و آنفولانزا در اثر عفونت با ویروس های آنفلوانزا ایجاد می شود.

شربت کو ایران چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
شربت کو ایران چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

علائم COVID-19 چیست

علائم ۲-۱۴ روز پس از در معرض ویروس قرارگرفتن ظاهر میشود. هر کسی ممکن است علائم خفیف تا شدید داشته باشد. افرادی که این علائم را دارند ممکن است COVID-19 داشته باشند:

  • تب یا لرز
  • سرفه کردن
  • تنگی نفس یا مشکل در تنفس
  • خستگی
  • دردهای عضلانی یا بدن
  • سردرد
  • از دست دادن جدید چشایی یا بویایی
  • گلو درد
  • احتقان یا آبریزش بینی
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • اسهال

افراد مسن و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای شدید مانند بیماری قلبی یا ریوی یا دیابت هستند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عوارض جدی تر ناشی از بیماری کووید-۱۹ هستند. به دنبال درمان باشید اگر علائم زیر را دارید:

  • مشکل در تنفس
  • درد در قفسه سینه
  • سردرگمی جدید
  • رنگ پریده

بیماری کرونا (COVID-19) چیست

بیماری کرونا (COVID-19) یک بیماری عفونی است که توسط ویروس SARS-CoV-2 ایجاد می شود. اکثر افراد آلوده به این ویروس، بیماری تنفسی خفیف تا متوسط ​​را تجربه می کنند و بدون نیاز به درمان خاصی بهبود می یابند. با این حال، برخی به شدت بیمار می شوند و نیاز به مراقبت پزشکی دارند. افراد مسن و مبتلایان به بیماری های زمینه ای مانند بیماری قلبی عروقی، دیابت، بیماری مزمن تنفسی یا سرطان بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های جدی هستند.

بهترین راه برای پیشگیری و کاهش سرعت انتقال این است که از بیماری و نحوه انتشار ویروس آگاه باشید. با فاصله گرفتن حداقل ۱ متر از دیگران، پوشیدن ماسک مناسب و شستن دست ها یا استفاده مکرر از مالش های حاوی الکل از خود و دیگران در برابر عفونت محافظت کنید. وقتی نوبت شماست واکسینه شوید و از راهنمایی های محلی پیروی کنید.

این ویروس می تواند از دهان یا بینی فرد آلوده در ذرات مایع کوچک در هنگام سرفه، عطسه، صحبت کردن، آواز خواندن یا نفس کشیدن پخش شود. این ذرات از قطرات تنفسی بزرگتر تا آئروسل های کوچکتر متغیر هستند. رعایت آداب تنفسی، به عنوان مثال با سرفه کردن در ناحیه آرنج خمیده، مهم است، و اگر احساس ناخوشایندی کردید، در خانه بمانید و تا زمان بهبودی خود ایزوله شوید.

توانایی ویروس‌ها برای ماندن در بدن برای ماه‌ها یا سال‌ها پس از اولین آلوده شدن فرد به عنوان «تداوم» ویروسی شناخته می‌شود. برخی از ویروس‌ها مانند اچ‌آی‌وی یا ویروس واریسلا زوستر که باعث آبله مرغان می‌شود، یک قدم فراتر می‌روند و مواد ژنتیکی خود را در DNA ما دفن می‌کنند و ناپدید می‌شوند تا ماه‌ها یا سال‌ها بعد دوباره ظاهر شوند.

افراد مبتلا به کووید-۱۹ در طول پنج روز اول پس از بروز علائم، بیشترین میزان عفونی را دارند، به طوری که سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که افراد حداقل ده روز پس از آن (یا ده روز پس از مثبت شدن آزمایش در این بیماری) ایزوله شوند.

تعامل بین SARS-CoV-2 و گیرنده های میزبان

کروناویروس ها به سه طریق وارد سلول های میزبان می شوند: همجوشی غشای پلاسمایی با واسطه گیرنده، اندوسیتوز با واسطه گیرنده، یا ورود ویروسی وابسته به آنتی بادی. پروتئین های گیرنده روی سطح سلول های میزبان برای اتصال ویروس به سلول های میزبان برای همجوشی و اندوسیتوز بسیار مهم هستند. تحقیقات در مورد فعل و انفعالات بین SARS-CoV-2 و گیرنده های آن بینش جدیدی در مورد انتقال ویروس ارائه کرده است و منجر به ایجاد یک پایه محکم برای توسعه استراتژی های جدید برای پیشگیری و درمان بالینی شده است.

شربت کو ایران چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن
شربت کو ایران چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

گیرنده میزبان ACE2 برای اتصال SARS-CoV-2

گیرنده سلولی ویروس SARS-CoV-2 به عنوان آنزیم مبدل آنژیوتانسین II (ACE2) شناسایی می شود. به عنوان یک پروتئین غشایی انتگرال نوع I متشکل از ۸۰۵ اسید آمینه، ACE2 انسانی پس از رونویسی به سطح سلول ها مهاجرت می کند. با پپتید سیگنال ترمینال N خود، و با موفقیت از طریق یک دامنه گذرنده ترمینال C لنگر می اندازد. ویروس در انسان، پرنده و حیوان در گردش است و باعث همه گیری های فصلی و گاه به گاه شیوع بیماری های همه گیر می شود. کروناویروس خانواده ای از ویروس ها است و می تواند باعث بیماری هایی مانند سرماخوردگی، سندرم حاد تنفسی شدید (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) شود.

مکانیسم عمل برای COVID-19

ویروس کرونا یک عفونت ویروسی مسری است که می تواند از طریق استنشاق یا بلع قطرات ویروسی پخش شود، در نتیجه سرفه و عطسه و لمس سطح آلوده منبع اصلی عفونت هستند. ژنوم ویروس کرونا از حدود ۳۰۰۰۰ نوکلئوتید تشکیل شده است. این چهار پروتئین ساختاری، پروتئین نوکلئوکپسید (N)، پروتئین غشایی (M)، پروتئین Spike (S) و پروتئین Envelop (E) و چندین پروتئین غیر ساختاری (nsp) را کد می کند. کپسید پوسته پروتئینی است، در داخل کپسید، کپسید هسته ای یا پروتئین N وجود دارد که به RNA تک رشته مثبت ویروس متصل است که به ویروس اجازه می دهد تا به  سلول های انسانی متصل شود. پروتئین N ژنوم RNA ویروسی را می پوشاند که نقشی حیاتی در همانندسازی و رونویسی آن ایفا می کند.

ترمینال N پروتئین N که به RNA های ژنومی و زیر ژنومی در ویریون های MHV و IBV متصل می شود و تکثیر و رونویسی ویروس را پردازش می کند. این یکی از مشکلات مهم تحقیقاتی باز در توسعه یک هدف‌گیری دارویی موثر برای جلوگیری از تماس بین N-ترمینال پروتئین N و رشته RNA مثبت منفرد است که می‌تواند تکثیر ویروس و رونویسی را متوقف کند. دو دسته مهم از ترکیبات، داروهای تئوفیلین و پیریمیدون به عنوان مهارکننده‌های احتمالی اتصال RNA به دامنه N ترمینال پروتئین N ویروس کرونا هستند، بنابراین راه‌های جدیدی برای اعتبارسنجی آزمایشگاهی باز می‌شود.

آسیب های ناشی از کرونا ویروس

 

ابتلا به کرونا سبب بروز مشکلات زیر میشود:

عوارض قلبی عروقی

آسیب قلبی عروقی قابل توجهی در بیماران شدید COVID-19 مشاهده شده است. چندین مطالعه سطوح بالایی از نشانگرهای کلاسیک آسیب و نارسایی قلبی را در بیماران با شدت بیماری بیشتر نشان داده اند. به طور قابل توجهی، افزایش سطح تروپونین قلبی با سایر نشانگرهای التهابی مانند CRP، فریتین و IL-6 مرتبط است که نشان دهنده آسیب التهابی به جای آسیب اولیه میوکارد است.

انتشار سیتوکین های ناسازگار به طور مستقیم بر قلب و عروق تاثیر می گذارد و همچنین منجر به برنامه ریزی مجدد سلول های اندوتلیال و اختلال در عملکرد آنها می شود و از نقش ایجاد کننده آنها در تظاهرات قلبی عروقی COVID-19 حمایت می کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که تعداد انگشت شماری از مطالعات بیمارانی را با علائم اولیه قلبی توصیف کرده اند که نشان دهنده میوکاردیت و کاردیومیوپاتی مرتبط با استرس به دلیل نارسایی تنفسی و هیپوکسمی است. در حال حاضر، شواهد کافی برای حمایت از عفونت ویروسی مستقیم کاردیومیوسیت‌ها وجود ندارد، اگرچه ژنوم‌های SARS-CoV-2 به طور موثر در بیوپسی‌های اندومیوکارد شناسایی شده‌اند که عمدتا شامل ارتشاح سلول‌های ایمنی است.

آسیب و نارسایی کلیه

علاوه بر آسیب قلبی عروقی، درگیری کلیه اغلب در COVID-19 مشاهده می شود که از پروتئینوری خفیف و افزایش جزئی کراتینین سرم تا آسیب حاد کلیه (AKI) و نارسایی کلیه متغیر است. تخمین زده می شود که ۲۰ تا ۴۰٪ از بیماران بدحال را تحت مراقبت های ویژه تحت تاثیر قرار می دهد و نیاز به درمان جایگزینی کلیه و درمان های حمایتی خارج از بدن مانند تصفیه خون دارد. بنابراین برای تشخیص زودهنگام و انتخاب درمان مناسب، درک مکانیسم‌های پاتوفیزیولوژیکی پیچیده و چندعاملی در پشت نارسایی کلیه در COVID-19 ضروری است. برآورد می‌شود که عفونت مستقیم SARS-CoV-2 اپیتلیوم کلیه منجر به اختلال عملکرد میتوکندری، نکروز حاد لوله‌ای و نشت پروتئین شود. علاوه بر عفونت مستقیم، آزادسازی کنترل نشده سیتوکین، ترومبوز و ایسکمی نیز می تواند منجر به اختلال بیشتر عملکرد کلیه شود که با التهاب داخل کلیوی، افزایش نفوذپذیری عروقی و کاهش حجم مشخص می شود.

مشکلات گوارشی، کبدی و پانکراس

مشکلات دستگاه گوارش (GI) و سیستم کبدی در پیشرفت بیماری COVID-19 به طور فزاینده ای گزارش می شود. شایع ترین تظاهرات گوارشی گزارش شده در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بزرگسالان و به ویژه کودکان شامل اسهال، تهوع، استفراغ و درد شکمی است.

علاوه بر مشکلات GI، چندین مطالعه افزایش آنزیم های کبدی و میزان بالاتر آسیب کبدی را در بیماران مبتلا به COVID-19 شدید گزارش کرده اند. بیمارانی که تست‌های عملکرد کبدی غیرطبیعی داشتند، به‌ویژه افزایش آلانین آمینوترانسفراز (ALT) و آسپارتات آمینوترانسفراز (AST)، همچنین به طور قابل‌توجهی خطر ابتلا به ذات‌الریه شدید را داشتند.

درگیری سیستم عصبی مرکزی

در یک سری مطالعه موردی شامل ۲۱۴ بیمار مبتلا به کووید-۱۹، علائم عصبی در ۴/۳۶ درصد بیماران مشاهده شد و این درصد در معاینه بیماران مبتلا به عفونت شدید به ۵/۴۵ درصد افزایش یافت. مشکلات عصبی گزارش شده COVID-19 شامل سردرد، سرگیجه، گیجی، صرع، آتاکسی (عدم حرکت ارادی عضلانی)، تغییر حس بویایی (هیپوسمی/آنوسمی)، از دست دادن چشایی (آژوزی)، و سندرم گیلن باره دیگران. تغییر حس چشایی یا بویایی می تواند در ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ خفیف تا متوسط ​​وجود داشته باشد.

اقدامات لازم برای درمان بیماری کرونا

با توجه به این موضوع که بیماری کرونا هنوز درمان قطعی ندارد، به محض ابتلا به این بیماری باید اقدامات لازم برای درمان صورت گیرد. این اقدامات به شرح زیر هستند:

  • به پزشک مراجعه شود و داروها مصرف گردد.
  • غذاهای گرم و سبک مصرف شود.
  • در چند روز ابتدای این بیماری، بیمار باید به اندازه کافی بخوابد و استراحت کند.

باید مکمل ویتامین ث و زینک مصرف شود

هشدار در مصرف شربت کو ایران

اگر پس از مصرف شربت کو ایران علائم آلرژیک مانند راش های پوستی و کهیر داشتید با پزشک مشورت شود. شربت کو ایران را در دوران بارداری مصرف نکنید. مقدار توصیه شده را افزایش ندهید.

نگهداری از شربت کو ایران

شربت کو ایران در جای خشک و خنک، دور از دید اطفال نگهداری گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا