Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر چیست؟ فواید و عوارض آن

امروز در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر آشنا کنیم. این کپسول به عنوان یک مکمل تامین پروبیوتیک برای بدن مورد استفاده قرار می گیرد.  شما می توانید در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با کاربرد، ویژگی ها، نحوه ی مصرف، بهترین زمان مصرف، گروه هدف، تداخل دارویی، عوارض و هشدارها و دیگر نکات مفیدی که در رابطه با کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر باید بدانید را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با کپسول ایمیون لاینزمین را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

بسته بندی و اجزا و مواد تشکیل دهنده کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر

بسته بندی حاوی ۳۰ عدد کپسول انتریک یا مقاوم به شیره معدی به همراه برگه راهنمای بیمار ارائه می شود. طبق اطلاعات منتشر شده از شرکت سازنده ی دارو، در این کپسول از موارد زیر بهره گرفته شده است:

لاکتوباسیلوس های اسیدوفیلوس، کازئی، رامنوسوس، سالیواریوس، روتری

بیفیدوباکتریوم های لاکتیس، لانگوم، بیفیدوم ۱۰⁹CFU

همچنین فروکتوالیگوساکارید (FOS) به عنوان پری بیوتیک

لازم به ذکر است که این فرآورده گلوتن ندارد.

کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر چیست؟ فواید و عوارض آن
کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر چیست؟ فواید و عوارض آن

موارد مصرف کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر

به گفته ی متخصصان تغذیه و پزشکان، پروبیوتیک ها در هر شرایطی باید در رژیم غذایی افراد حضور داشته باشند. اثرات مثبت پروبیوتیک ها در موارد خاصی بیشتر به چشم می آید. از جمله ی این موارد می توان به شرایط زیر اشاره کرد:

پیشگیری از اسهال و یا کاهش طول دوره و شدت آن، این فرآورده برای اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک، ابتلا به اسهال ناشی از کلستریدیوم دیفیسل، اسهال مسافرتی و همچنین اسهال ناشی از روتاویروس موثر است.

بهبود علائم سندروم روده تحریک پذیر (IBS) مانند کاهش دردهای شکمی، نفخ، یبوست، دفعات اجابت مزاج و بهبود قوام مدفوع

کاهش علائم بیماری های التهابی روده (IBD) مانند کولیت اولسراتیو، جلوگیری از عود بیماری و کمک به درمان التهاب مزمن رکتوم مصنوعی  (Chronic Pouchitis)

افزایش سنتز اسید فولیک و ویتامین های  B6، B3، B2  و  B12

بهبود هضم و جذب مواد مغذی مانند پروتئین ها و چربی ها

بهبود بیماری های قلبی-عروقی شامل بالا بودن کلسترول خون و پرفشاری خون.

پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها همچنین برای کنترل فشار خون، کلسترول تام، LDL  و تری گلیسیرید مفیدند و HDL را افزایش می دهند.

کمک به هضم لاکتوز (قند شیر) و تامین کلسیم در افراد مبتلا به عارضه عدم تحمل لاکتوز

نحوه ی مصرف کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر

اگر این دارو توسط پزشک برای شما تجویز شده است، بهتر است با توجه به دستور پزشک آن را مصرف کنید. در غیر این صورت، به شرح زیر عمل کنید:

روزانه ۱ تا ۲ کپسول به همراه آب و با معده خالی مصرف شود.

بهترین زمان مصرف کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر

برخی افراد این پرسش را مطرح می کنند که بهترین زمان مصرف کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر چه زمانی است؟ چون این دارو باید با معده ی خالی مصرف شود، بهتر است آن را یک ساعت پیش از وعده ی غذایی مصرف کنید.

با این حال برای این که اثرات بهتری از دوره ی درمانی خود دریافت کنید، بهتر است تا مشورت با پزشک را جدی بگیرید.

کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر چیست؟ فواید و عوارض آن
کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر چیست؟ فواید و عوارض آن

اثرات درمانی کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر

میکروب های متعددی به نام فلور میکروبی در دستگاه گوارش انسان وجود دارند. این دسته از میکروب ها بر عملکرد گوارشی بدن تاثیر گذاشته و سبب حفظ شرایط طبیعی بافت پوششی روده و ایمنی ذاتی می شود.

تغییر در شرایط فلور میکروبی، در ایجاد بیماری های مختلفی از قبیل عفونت، التهاب، آلرژی و اختلالات ایمنی نقش دارد. از همین رو، استفاده از پروبیوتیک ها در حفظ و بهبود سلامت کلی بدن مفید است. پروبیوتیک ها میکرو ارگانیسم های زنده هستند. رایج ترین سویه های پروبیوتیکی از دو جنس لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم هستند. همچنین استرپتوکوکوس ترموفیلوس و مخمر ساکارومایسس بولاردی نیز به عنوان پروبیوتیک شناخته می شوند.

فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر با فرمولاسیون جدید و بهره گیری از مقادیر بالایی از ۸ سویه باکتری مفید به همراه پری بیوتیک فروکتوالیگوساکارید، بهترین گزینه برای تامین پروبیوتیک روزانه برای اعضای خانواده است.

ویژگی های کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر

در این بخش از مقاله ویژگی های فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم. در این صورت اگر تردیدی برای تهیه ی این دارو دارید، با اشراف به ویژگی های آن از بین خواهد رفت:

بازسازی فلور نرمال گوارشی

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

تعدیل سیستم ایمنی

پیشگیری و کاهش دوره اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک

درمان اسهال مسافرتی

پیشگیری از اسهال های ویروسی

بهبود علائم سندروم روده تحریک پذیر

درمان بیماری های التهابی روده

بهبود عدم تحمل لاکتوز

کاهش احتمال بروز آسیب دستگاه گوارش

کم شدن تعداد باکتری ها را در هنگام عبور از معده

عوارض جانبی کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر

از آن جایی که این دارو، یک مکمل پروبیوتیکی است، هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید. همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

فقط در بعضی از بیماران می تواند ایجاد نفخ کند که معمولا با ادامه مصرف بهبود می یابد. در صورت تشدید این عارضه و یا طولانی شدن آن، لازم است که پزشک یا داروساز را مطلع نمایید.

کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر چیست؟ فواید و عوارض آن
کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر چیست؟ فواید و عوارض آن

تداخل دارویی کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر

مصرف همزمان آنتی بیوتیک ها با پروبیوتیک ها می تواند باعث کاهش اثرات پروبیوتیک ها شود و لذا توصیه می شود که حداقل با فاصله زمانی ۲ ساعت از یکدیگر مصرف شوند.

بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

موارد احتیاطیو هشدارها

در صورت وجود هر یک از موارد زیر، قبل از مصرف فرآورده پزشک را مطلع سازید:

داشتن شرایط خاصی مثل نقص سیستم ایمنی و ایدز، مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی و داروهای شیمی درمانی، استفاده از کَتتر وریدی، ابتلا به بیماری دریچه ای قلب، کولیت اولسراتیو فعال، سندروم روده کوتاه، وجود علائم عفونت (مانند تب، استفراغ، اسهال خونی و درد شکمی شدید) و هرگونه سابقه حساسیت دارویی یا غذایی.

در صورت مشاهده علائم عفونت (مثل تب بالا ، لرز و سرفه پایدار) و یا واکنش های حساسیتی مانند راش پوستی، خارش، کهیر، تورم صورت، سرگیجه شدید، سرفه، تنگی قفسه سینه و اشکال در تنفس، بلافاصله پزشک یا داروساز را مطلع نمائید.

منع مصرف کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر

در صورت ابتلا به پانکراتیت حاد و یا وجود سابقه حساسیت به هر یک ازاجزای این فرآورده از مصرف آن خودداری نمایید.

نکات مهم در رابطه با کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری نیست.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید. دو هفته پیش از انجام اعمال جراحی مصرف این فراورده را قطع کنید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.

اگر یک دوز مصرف این دارو را فراموش کردید، در هنگام یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کرده و از دو برابر کردن دوز بعدی خودداری نمایید.

مصرف این دارو در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.

کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر چیست؟ فواید و عوارض آن
کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر چیست؟ فواید و عوارض آن

مصرف این دارو در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

گروه هدف این دارو

برای اطلاع از این که این دارو برای شرایط شما یا کودکان مفید است، حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. یک مشاور تغذیه نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای مشورت در این رابطه باشد.

قیمت کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر

قیمت این دارو نسبت به داروهای مشابه آن بهتر است. اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور در بسته های سی عددی تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ تیر ماه ۱۴۰۱ با قیمت ۷۰ هزار تومان قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا