Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییعمومی

قیمت فروش و خرید پراستیک اسید یا پروکسی استیک | کاربرد اسیدپراستیک چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد پراستیک اسید یا پروکسی استیک و مصارف گوناگون آن است. اگر قصد خرید پراستیک اسید را دارید، برای اطلاع از قیمت خرید دپروکسی استیک در بازار می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان اسیدپراستیک در این سایت استفاده نمایید. قیمت پر استیک اسید تحت تاثیر حجم محصول موردنظر، شرکت تولیدکننده و نرخ ارز است. لیست معرفی فروشندگان پراستیک اسید یا پروکسی استیک در این سایت؛ همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش پراستیک اسید به روزرسانی می‌شود.

امروزه ترکیبات شیمیایی مختلفی در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. پراستیک اسید یا پروکسی استیک یکی از ترکیبات پرمصرف صنعتی بوده و با نام PAA در صنعت شناخته می شود. از خواص پراستیک اسید یا پروکسی استیک خورندگی بالای آن است. این ماده مخلوطی از استیک اسید و هیدروژن پراکسید است و بویی شبیه بوی سرکه دارد. ویژگی پراستیک اسید یا پروکسی استیک در ضدعفونی کنندگی و میکروب کشی منجر به استفاده‌های گسترده از آن شده است. کاربرد پراستیک اسید یا پروکسی استیک در صنایع غذایی، آب و فاضلاب، کشاورزی و… دیده می‌شود. انواع پراستیک اسید یا پروکسی استیک توسط شرکت های مختلفی تولید و در بازار عرضه می‌شوند. قیمت پراستیک اسید یا پروکسی استیک به قیمت استیک اسید و هیدروژن پراکسید وابسته است.

برای خرید پراستیک اسید یا پروکسی استیک می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود. گرید های مختلفی از پراستیک اسید یا پروکسی استیک در بازار عرضه شده و قابل تهیه هستند. در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک با ما همراه باشید تا با خواص و نحوه مصرف و تولید پراستیک اسید یا پروکسی استیک در صنعت بیشتر آشنا شوید.

مراکز خرید و قیمت فروش پراستیک اسید یا پروکسی استیک در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش پراستیک اسید و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان پروکسی استیک در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده پراستیک اسید در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید اسیدپراستیک در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش پروکسی استیک را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پراستیک اسید یا پروکسی استیک چیست + قیمت خرید و فروش

پراستیک اسید برای اولین بار در مجله ای مهندسی-غذایی با نام گرینسپن و مارگولیس ثبت گردید. به دلیل محدودیت استفاده از کلر، درابتدا از این ماده به عنوان ماده ای در تصفیه فاضلاب استفاده می شد. بعدها پراستیک اسید در استفاده های بهداشت عمومی مورد توجه قرار گرفته و جایگزین کلر شد. این جایگزینی بدین دلیل صورت گرفت که عملکرد کلر برای استریل خطوط تولید کافی نبود.

پراستیک اسید ترکیب آلی با بویی تند شبیه به اسید استیک است. این ماده خورنده دارای ویژگی های گندزدایی و ضد عفونی کنندگی قوی است. از واکنش بین آب اکسیژنه و استیک اسید می توان اقدام به تولید پراستیک اسید یا پروکسی استیک نمود. پر استیک اسید یا پروکسی استیک نوعی بایوساید بوده و قادر است تا انواع قارچ، مخمر، کپک و باکتری های هوازی و بی هوازی را نابود کند. در ادامه این مطلب به دیگر نام های این ماده اشاره شده است:

  1. اکسیدین
  2. پرسیدین
  3. oxyw بر پایه پر استیک اسید
  4. پروکسی استیک اسید
  5. وین اکساید
  6. اسید پراکسی استیک
  7. پراکسی اتانوئیک اسید
  8. ضد عفونی کننده
  9. PAA
کاربرد پراستیک اسید یا پروکسی استیک اسید چیست؟ قیمت خرید
کاربرد پراستیک اسید یا پروکسی استیک اسید چیست؟ قیمت خرید

فروش پر استیک اسید ۱۵ درصد

پراستیک اسید قادر است تا غشاء خارجی سلول های میکروارگانیسم ها را اکسید کند. مکانیسم اکسیداسیون توسط انتقال الکترون صورت می پذیرد. با قوی تر شدن اکسیداسیون، الکترون ها به‌سرعت به میکروارگانیسم انتقال یافته و موجب غیر فعال سازی میکروارگانیسم هایی نظیر ویروس‌ها می‌شوند. توجه شود که کاربرد اسید پراستیک در pH مابین ۸ تا ۹ صورت می پذیرد. توجه شود که ممکن است عملکرد پر استیک اسید یا پروکسی استیک تحت تأثیر ترکیبات آلی موجود در آب نیز قرار بگیرد. pH و درجه حرارت از عوامل موثر بر فعالیت پر استیک اسید یا پروکسی استیک بشمار می‌آیند. پر استیک اسید در غلظت‌های مختلفی ۵ تا ۱۵ درصد موجود است و استفاده می‌شود. پراستیک اسید ۱۵ درصد برای ضدعفونی کردن سطوح به ویژه صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص پراستیک اسید یا پروکسی استیک

  • نام: پراستیک اسید
  • فرمول شیمیایی: CH₃CO₃H
  • جرم مولکولی: ۷۶.۰۵ گرم بر مول
  • نقطه جوش: ۱۱۰ درجه سانتی گراد
  • نقطه ذوب: ۰ درجه سانتی گراد
  • شکل ظاهری: مایع و بی رنگ با بویی تند و زننده
  • دانسیته: ۰۴ گرم بر سانتی متر مکعب
  • pKa: 8.2
  • قابلیت انحلال در آب: قابل حل در آب
  • طبقه بندی: ترکیبات آلی، اسید

روش تولید پراستیک اسید یا پروکسی استیک

از واکنش اسید استیک و پراکسید هیدروژن با یک کاتالیزور اسیدی می توان اقدام به تولید پر استیک اسید یا پروکسی استیک نمود. این ماده همواره در محلول‌های تثبیت شده‌ای به فروش می‌رسد که حاوی اسید استیک و پراکسید هیدروژن و آب است. توجه شود که قیمت این ماده به قیمت اسید استیک و هیدروژن پراکسید وابسته است.

ساختار شیمیایی پراستیک اسید یا پروکسی استیک

فرمول شیمیایی پر استیک اسید به صورت CH₃CO₃H شناخته می شود. این محصول ترکیبی متعادل از اسید استیک و پر اکسید هیدروژن در محلول آبی می باشد. این محصول مایعی روشن و بی رنگ است که بوی تندی شبیه به سرکه دارد. PAA با پی اچی برابر با ۸.۲ از واکنش بین هیدروژن پر اکسید و اسید استیک تولید می گردد. این ماده در غلظت های پایین دارای بویی شبیه سرکه خانگی بوده و در غلظت‌های بالاتر بویی تند و سوزش آور دارد.

کاربرد پراستیک اسید یا پروکسی استیک در صنایع مختلف

این ماده یک ضدعفونی کننده محسوب می شود. مصرف ضدعفونی کننده ها نیز بسیار گسترده بوده و استفاده از آن ها به صنعت خاصی مربوط نمی شود. کاربرد پر استیک اسید یا پروکسی استیک در گریدهای مختلف در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به برخی از صنایع اشاره شده است که از پر استیک اسید یا پروکسی استیک استفاده می‌کنند.

  1. کاربرد در صنایع غذایی و لبنی
  2. کاربرد در صنایع تولید قند و شکر
  3. استفاده در صنعت آب و فاضلاب
  4. استفاده در پرورش قارچ
  5. کاربرد در گلخانه ها
  6. کاربرد در گوگرد زدایی از نفت، مازوت و میعانات گازی (صنایع نفت و گاز)
  7. استفاده در صنایع خودروسازی
  8. کاربرد در صنایع آرایشی و بهداشتی
  9. کاربرد در صنایع فلزی و آبکاری

کاربرد پراستیک اسید در صنایع غذایی و آشامیدنی

PAA ضدعفونی کننده ای قدرتمند است و در دماهای پایین عملکرد خود را انجام می دهد. بنابراین در طیف وسیعی از صنایع ازجمله صنایع غذایی و صنایع آشامیدنی از آن استفاده می شود. کارخانه های فرآوری گوشت و مرغ، کنسرو سازی، کارخانه های لبنیاتی، نوشابه و آب میوه سازی و… ازجمله موارد استفاده از این ترکیب هستند. این ماده در بسته بندی محصولات غذایی نیز کاربردی گسترده دارد.

کاربرد پر استیک اسید در صنعت پزشکی، دارویی و صنایع آرایشی-بهداشتی

ضد میکروب بودن، زمان کوتاه عملکرد و محصولات تجزیه غیر سمی موجب شده است تا PAA به عنوان یک ضد عفونی کننده مناسب برای تجهیزات پزشکی شناخته شود. استریل آندوسکوپی و ضد عفونی سطوح بیمارستانی تنها بخشی از موارد مصرف پراستیک اسید است. PAA به عنوان آئروسل برای استریل اتاق های عاری از میکروب و خوراک دام های تراژنی نیز کاربرد دارد. برای ضد عفونی، رنگ بری و تولید ضدعفونی کننده های دست در صنایع آرایشی نیز از PPA استفاده می‌شود.

کاربرد اسیدپراستیک چیست؟
کاربرد اسیدپراستیک چیست؟

کاربرد پر استیک اسید یا پروکسی استیک صنایع نساجی و خمیر و کاغذ

یکی از موارد استفاده از پراستیک اسید یا پروکسی استیک در صنایع نساجی و خمیر و کاغذ به‌عنوان ضدعفونی کننده است. در کارخانه کاغذ سازی جهت کنترل رشد میکروبی آب های فرآیند از PPA استفاده می شود. در صنایع نساجی، برای سفید سازی الیاف نیز از PPA به عنوان یک ماده رنگ بر استفاده می‌شود.

کاربرد پروکسی استیک در تصفیه پسماند صنایع و کارخانجات

کاربرد این ماده در تصفیه پسماند صنایع و کارخانجات برای محیط زیست از فواید زیادی برخوردار است. در ادامه به برخی از مزایا مصرف پر استیک اسید یا پروکسی استیک  در این صنعت اشاره شده است.

  • موجب احیای محیط زیست می شود.
  • اثرات ضد قارچ در کشاورزی دارد.
  • برای شستشوی میوه و سبزی مناسب است.
  • آلودگی‌ها را از آب و فاضلاب حذف می‌کند.
  • برای مبدل‌های یونی به‌عنوان ضد عفونی کننده استفاده می شود.
  • بعلاوه این ماده برای کاهش پاتوژن در جامدات زیستی، کم شدن بو در جامدات و رفع لجن دیواره‌ها موثر است.

قیمت فروش و نحوه عملکرد اسید پراستیک چگونه است

پر استیک اسید ماده ای ضد عفونی کننده است که قسمت خارجی غشای سلولی میکروارگانیسم ها را اکسید می‌کند. مکانیسم اکسیداسیون نیز از طریق انتقال الکترون صورت می‌گیرد. در هنگام استفاده از اکسیدان های قوی، الکترون‌ها به‌سرعت به میکروارگانیسم انتقال یافته و بنابراین میکروارگانیسم به سرعت غیرفعال خواهد شد.

قیمت خرید و طریقه مصرف پراستیک اسید یا پروکسی استیک

هنگام خرید پر استیک اسید یا پروکسی استیک باید به فرم مایع و جامد آن توجه نمود. زیرا طریقه مصرف پراستیک اسید جامد و مایع متفاوت از یکدیگر است.

  1. طریقه مصرف پراستیک اسید جامد بدین شکل است که ابتدا باید پودر را با میزان معینی از آب به شکل محلول درآورده و سپس از آن استفاده نمود. طریقه مصرف پر استیک اسید یا پروکسی استیک جامد در قالب پودری تنها در موارد کمی کاربرد دارد. از کاربرد پر استیک اسید یا پروکسی استیک پودری، استفاده در سیلو های نگهداری آرد است. توجه شود که نوع پودری نسبت به نوع مایع گران تر بوده و از این رو کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. پراستیک اسید مایع را می توان در رقت های مختلفی تهیه و مصرف نمود. البته درصدهای مختلف کاردبردهای متفاوتی هم دارند. PAA در غلظت های مختلفی از ۱ تا ۳۰ درصد تولید می شوند. طریقه مصرف پراستیک اسید مایع طبق برچسب روی محصول است. PAA با دوزهای مورد نظر برای استفاده های مختلف با آب رقیق سازی می شود.

کاربرد پروکسی استیک و مزایا پر استیک اسید

  • کاربرد این ماده در صنعت فاضلاب موجب حذف نمودن آلودگی های میکروبی و مواد سمی می گردد.
  • بدون تشکیل محصولات جانبی ضد عفونی کلر، میکروب ها را از بین می برد.
  • سازگار با محیط زیست است.
  • مواد سمی باقی نمی گذارد.
  • بیوفیلم ها را به سرعت از بین می برد.
  • در ذخیره سازی و انبارداری پایداری مطلوبی دارد.
  • در دسترس است.

خرید پروکسی استیک و شرایط نگهداری پر استیک اسید

این ماده باید در ظروف اصلی و دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی‌ گراد و به دور از نور خورشید نگهداری گردد. این ماده باید دور از مواد قابل اشتعال و در انبار هایی با تهویه مناسب نگهداری شود.

ترکیبات قلیایی، نمک ‌های فلزی، عوامل کاهنده و… نباید در نزدیکی این ماده نگهداری شوند.

قیمت فروش و خرید پراستیک اسید یا پروکسی استیک
قیمت فروش و خرید پراستیک اسید یا پروکسی استیک

قیمت پروکسی استیک

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید پر استیک اسید از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید پروکسی استیک، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان اسید پر استیک را در این سایت به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید پر استیک اسید یا پروکسی استیک با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.

مقدار قیمت پر استیک اسید یا پروکسی استیک تحت تاثیر قیمت مواد اولیه آن قرار دارد. درواقع قیمت اسید استیک و هیدروژن پراکسید بر قیمت این محصول صنعتی موثرند. از دیگر عوامل موثر بر قیمت پر استیک اسید یا پروکسی استیک گرید و خلوص تولید شده است.

برای خرید این محصول می توان به سایت های معتبر فروش مواد صنعتی مراجعه کرده و بدون واسطه اقدام به خرید پر استیک اسید یا پروکسی استیک در گرید های مختلف نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا