Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

معرفی بهترین کپسول و قرص های سردرد به همراه با عوارض آن ها

امروز در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با بهترین قرص های سردرد آشنا کنیم. سردرد یکی از آن بیماری هایی هست که در طول ماه دست کم یک بار به آن دچار می شویم. این بیماری گاهی به قدری تحمل ناپذیر می شود که حاضریم به هر مسکنی متوسل شویم تا بتوانیم آن را برطرف کنیم. شما می توانید در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با کاربرد، نحوه ی مصرف، عوارض و هشدارها و دیگر نکات مفیدی که در رابطه با  بهترین قرص های سردرد باید بدانید را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با انواع قرص های فشارخون را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با بهترین قرص های سردرد اطلاعاتی کسب کنیم، بهتر است تا کمی در رابطه با انواع سردرد بدانیم.

معرفی بهترین قرص های سردرد همراه با عوارض آن ها
معرفی بهترین قرص های سردرد همراه با عوارض آن ها

معرفی انواع سردرد

سردرد انواع و منشا مختلفی دارد. یکی از شایع ترین انواع سردرد، میگرن است که گاهی کار فرد را به بیمارستان نیز می کشاند. میگرن می تواند از خانواده به ارث برسد. برخی افراد که دچار سردرد میگرنی هستند، سال ها برای درمان خود تلاش می کنند. این نوع افراد باید از هر گونه استرس و درگیری به دور باشند. در صورتی که سردرد میگرنی آغاز شود، فرد باید در مکانی تاریک و ساکت به استراحت بپردازد تا بتواند دوره بیماری خود را رد کند.

سردردهایی که میگرنی نیستند، می توانند به دلایل مختلف بروز پیدا کنند. از جمله انواع سردرد می توان به سردرد عصبی، حاصل از بی خوابی، کم خوابی و پر خوابی اشاره کرد. هر کدام از این انواع سردرد باید با داروی خاصی درمان شود. عقلانی نیست که برای تمامی این دردها از یک نوع مسکن استفاده کرد.

بیماری های چون فشار خون نیز گاهی می توانند موجب سردرد شوند. در صورتی که فرد فشار خون بالایی داشته باشد، یکی از علائم آن سردرد شدید است. سردرد می تواند به دلیل درد در قسمت ها سینوس ها نیز باشد. افرادی که به این نوع سردرد دچار می شوند، در هوای سرد باید پیشانی خود را از سرما بپوشانند. سردردها به صورت موضعی، خوشه ای و عصبی نمایان می شوند. اگر علت سردرد خود را نمی دانید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا درد شما به صورت اصولی با داروی مناسب درمان شود.

اثرات منفی استفاده از قرص سردرد

زمانی که شما به طور مداوم از مسکن ها برای تسکین درد خود استفاده می کنید، بدن به دوز داروی شما عادت کرده و کم کم دیگر به آن مسکن پاسخ نخواهد داد. به همین سبب، شما مجبورید دوز داروی مصرفی خود را افزایش داده یا از مسکن قوی تر استفاده کنید.

این کار یکی از خطرناک ترین تصمیماتی است که یک فرد می تواند بگیرد. چرا که احتمال اعتیاد و وابستگی به داروی مسکن وجود دارد. در این شرایط گاهی حتی فرد کوچکترین درد را باید با مسکن قوی درمان کند. در این شرایط کبد تحت تاثیر قرار گرفته و بیماری های کبدی در فرد بروز می کند. برخی انواع قرص های مسکن مانند ژلوفن نیز برای بیماری های گوارشی نظیر زخم معده و زخم اثنی عشر مانند سم هستند.

معرفی بهترین قرص های سردرد همراه با عوارض آن ها
معرفی بهترین قرص های سردرد همراه با عوارض آن ها

قرص سردرد چیست

همان طور که گفتیم برای هر نوع سردرد باید از داروی خاصی استفاده کرد. میزان دوز مصرفی دارو به شدت سردرد شما وابسته است. برای سردردهای معمولی با شدت کم باید از مسکن های ضعیف تر استفاده کرد. به طور کلی قرص هایی چون استامینوفن، نوافن، ایبوبروفن و ژلوفن برای سردرد رایج هستند.

توجه کنید اگر علت سردرد شما به خواب شما مربوط باشد، با اصلاح الگوی خواب از مصرف دارو بی نیاز خواهید شد. گاهی سردردها را می توان با داروهای گیاهی مثل دمنوش گل گاو زبان، دمنوش اسطوخدوس و چایی برطرف کرد. پس توجه داشته باشید که هر گاه دچار سردرد شدید ابتدا به این راه حل های کم ضررتر مراجعه کرده و در صورت تشدید بیماری از مسکن استفاده کنید.

قرص ناپروکسن برای سردرد

یکی از داروهایی که این روزها برای سردرد بسیار رایج شده است، قرص ناپروکسن است. این قرص به درد بیمارانی می خورد که به صورت دائمی و تقریبا هرروز دچار سردرد می شوند. همچنین جالب است بدانید این قرص می تواند به سردردهای ناشی از قاعدگی نیز کمک کند.

عوارض قرص ناپروکسن

بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید. همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

از مهمترین نکاتی که در زمان مصرف قرص ناپروکسن باید به آن توجه کرد این است که اگر از زخم معده یا بیماری گوارشی رنج می برید، این دارو برای شما مفید نیست. این دارو می تواند اثرات نامطلوبی بر زخم های گوارشی گذاشته و منجر به خونریزی این زخم ها شود.

معرفی بهترین قرص های سردرد همراه با عوارض آن ها
معرفی بهترین قرص های سردرد همراه با عوارض آن ها

قرص برای سردرد میگرنی

در شرایطی که بیمار از سردرد میگرنی رنج می برد، هیچ چیز جز درمان دارویی نمی تواند وی را آرام کند. در این شرایط بهترین قرص برای سردرد میگرنی، ایبوبروفن و استامینوفن است. استامینوفن می تواند سردردهای ناشی از فشار کاری و استرس را درمان کند. البته توجه کنید رایج بودن این دارو نباید این تصور را ایجاد کند که مصرف زیاد آن بلامانع است. این دارو نیز در صورت مصرف بیش از اندازه می تواند عوارض جبران ناپذیری برای دستگاه گوارش و کبد فرد داشته باشد. این دارو در دو نوع ساده و کدئین در داروخانه ها موجود است. از جمله داروهایی که برای سردرد کودکان نیز تجویز می شود، می توان به استامینوفن اشاره کرد.

ایبوبروفن را برای سردردهای بسیار شدید میگرنی که تاب و تحمل را از بیمار گرفته است، تجویز می کنند. جالب است بدانید این دارو در زمینه تب بری نیز کاربرد داشته و به صورت شربت هم تجویز می شود. در صورتی که سردردهای شدید موضعی دارید، ایبوبروفن می تواند برای شما راه نجات باشد. البته مانند داروهایی که پیش تر نام بردیم، عوارض مخصوص به خود را داشته و نباید بیش از حد مصرف شود.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

قرص سردرد که سریع جذب شود

برخی بیماران به دلیل شرایط حادی که دارند، ترجیح می دهند تا از یک داروی سریع الجذب استفاده کنند. ادوالژین نام یک قرص سردرد است که سریع در بدن جذب شده و آثار درمانی آن نمایان می شود. این دارو با اثرگذاری سریع بر روی سیستم عصبی، می تواند سردردهای شدید میگرنی را درمان کند.

معرفی بهترین قرص های سردرد همراه با عوارض آن ها
معرفی بهترین قرص های سردرد همراه با عوارض آن ها

عوارض قرص ادوالژین

این دارو نیز مانند ناپروکسن می تواند عوارض گوارشی داشته باشد. در صورتی که دچار زخم های گوارشی هستید، مصرف این دارو برای شما ممنوع است. این دارو می تواند سبب خونریزی زخم های گوارشی شود.

ژلوفن خطرناک ترین قرص سردرد

این روزها مصرف ژلوفن برای برخی افراد به عادت بدل شده است. این هم به آن دلیل است که فروش قرص های مسکن بدون نسخه نیز مجاز است. ژلوفن یک داروی بسیار سنگین است که خود می تواند منجر به بروز زخم های گوارشی و یا تشدید آن ها شود. این دارو باید در شرایط خاص و تنها برای سردردهای طولانی مدتی که به هیچ وجه خوب نشده اند مورد استفاده قرار گیرد.

شاید یکی از بهترین جایگزین ها برای ژلوفن، قرص نوافن باشد. نوافن را یک مسکن عالی برای دردهای دندانی می دانند. با این حال ریشه تمام دردها در بدن به سیستم اعصاب بر می گردد. داروهای مسکن نیز بر اثرگذاری بر سیستم اعصاب می توانند انواع دردها را تسکین دهند. نوافن ترکیبی از کافئین، استامینوفن و ایبوبروفن است و می تواند برای دردهای متوسط تا شدید موثر باشد.

معرفی بهترین قرص های سردرد همراه با عوارض آن ها
معرفی بهترین قرص های سردرد همراه با عوارض آن ها

بهترین قرص سردرد چیست

باتوجه به توضیحاتی که در این مقاله ارائه دادیم، نمی توان یک قرص را به عنوان بهترین قرص سردرد تجویز کرد. گاهی اوقات سردرد می توان نشانه یک مشکل جدی تر باشد. برای مثال ضعیف شدن چشم ها یا بالا رفتن شماره چشم افرادی که چشم ضعیفی دارند، می تواند سبب سردرد شود. در این شرایط با درمان مشکلات چشمی سردرد برطرف خواهد شد.

استفاده از قرص مسکن در شرایطی که شما دچار میگرن هستید یا سردردهای طولانی مدتی که چند روز طول کشیده اند، توصیه می شود. در صورتی که دچار سردرد شدید بهتر است به ۲۴ ساعت قبل خود نگاهی بیندازید و فعالیت هایی را که ممکن است سبب سردرد شما شده باشند، مورد بررسی قرار دهید.

سرما و گرمای شدید، بیماری های مختلف نظیر سرماخوردگی یا ابتلا به کرونا، فشارهای روحی و عصبی، حجم زیاد کار، کار کشیدن زیاد از چشم ها یا گوش ها، فکر کردن عمیق در شرایط امتحانات یا گره های کاری، همگی می توانند موجب بروز سردرد شوند. در این شرایط استراحت کافی و یا دوش گرفتن می تواند تا حد زیادی درد شما را تسکین دهد.

بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

معرفی بهترین قرص های سردرد همراه با عوارض آن ها
معرفی بهترین قرص های سردرد همراه با عوارض آن ها

تداخل دارویی با قرص های سردرد

بهتر است پیش از مصرف هر دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان قرص های سردرد و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یا داروساز یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید. استفاده از قرص های سردرد همراه با نوشیدنی های الکلی بسیار خطرناک است و خطر مرگ و کما به همراه دارد.

نکات مهم در رابطه با قرص های سردرد

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

هر دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

لطفا پیش از آغاز مصرف هر دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید. دو هفته پیش از انجام اعمال جراحی مصرف این فراورده ها را قطع کنید.

هر دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد آن به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.

اگر یک دوز مصرف این دارو را فراموش کردید، در هنگام یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کرده و از دو برابر کردن دوز بعدی خودداری نمایید.

معرفی بهترین قرص های سردرد همراه با عوارض آن ها
معرفی بهترین قرص های سردرد همراه با عوارض آن ها

قرص های سردرد در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. مصرف مسکن در دوران بارداری ممنوع است.

قرص های سردرد در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف قرص های سردرد در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف قرص های سردرد در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

قویترین قرص سردرد چیست

سردرد یکی از مشکلات رایجی است که افراد را در شرایط مختلف درگیر می کند. برای درمان سردرد می توانید از درمان های خانگی و طب سنتی استفاده نمایید یا اینکه از دارو استفاده کنید. درمان های سنتی به دلیل عوارض کمتر محبوبیت بیشتری در بین افراد دارند و اکثر مواقع افراد ابتدا این درمان را امتحان می کنند و اگر کارساز نبود به سراغ درمان های پزشکی می روند. اکثر سردردها اگر ناشی از مشکلات زمینه ای نباشند به راحتی قابل درمان هستند. ولی برخی انواع دیگر نیز نیاز به مداخلات درمانی دارند.

مسکن های ضد درد زیادی در داروخانه موجود است و اکثر افراد با آنها آشنا هستند. این مسکن ها از استامینوفن تا نوافن برای تسکین سردرد مفید هستند و شما می توانید آنها را بدون نسخه نیز از داروخانه تهیه نمایید. اما اگر به دنبال قویترین قرص برای درمان سردرد هستید قرص ادوالژین فلش را به شما معرفی می کنیم. این دارو ضد درد و تب است و التهاب را در بدن کاهش می‌ دهد. این قرص برای میگرن، تب و درد در سرماخوردگی، سردردهای سینوزیتی، دردهای قاعدگی در خانم‌ ها، درد دندان و بسیاری از مشکلات دیگر تجویز می شود.

اگر دچار سردردهای شدید هستید برای درمان آن بهتر است ابتدا به پزشک مراجعه کنید تا علت آن را مشخص کند. با مشخص شدن علا اصلی سردرد پزشک بهترین و قویترین قرص سردرد را برای شما تجویز خواهد کرد. بنابراین با اطمینان خاطر بیشتر درمان خواهید شد و دچار عوارض خودسرانه مصرف دارو نیز نمی شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا