Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

معرفی ۵ کرم و قرص برای رفع سیاهی دور چشم | بررسی ویژگی ها و راهنمای مصرف

امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با بهترین کرم و قرص دور چشم برای رفع سیاهی آشنا کنیم. پیش از آن که بخواهیم این محصولات را معرفی کنیم، بهتر است بدانیم که سیاهی دور چشم چیست و چرا ایجاد می شود؟ یکی از نازک ترین قسمت های پوست بدن انسان، پوست دور چشم است. سلول های این بخش از بدن بسیار ریز و ظریف هستند. در این قسمت از پوست هیچ غده چربی دیده نمی شود. از همین رو، بسیاری از عوامل محیطی می توانند بر روی آن تاثیر گذاشته و سبب تغییراتی در پوست چشم می شوند.

در این مقاله از جهان شیمی به عوامل تاثیر گذار بر کیفیت پوست زیر چشم و بهترین قرص و کرم دور چشم برای رفع سیاهی اشاره کرده ایم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با معرفی بهترین نرم کننده ها برای موهای خشک و وز را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

"معرفی

دلیل ایجاد سیاهی و تیرگی دور چشم

سیاهی و تیرگی دور چشم به دلایل مختلف می تواند ایجاد شود. در این بخش از مقاله چند عامل مهم که بیشتر از همه در افراد دیده شده اند برای شما لیست کرده ایم:

وراثت

افزایش سن

استرس روحی یا جسمی

تغییرات هورمونی

کمبودهای تغذیه ای

کمبود خواب

اگر از تیرگی و سیاهی دور چشم رنج می برید، اول دقت کنید کدام یک از این عوامل برای شما وجود دارد. سپس می توانید برای درمان حلقه های تیره دور چشم اقدام کنید. این درمان ها شامل استفاده از کرم های دور چشم و یا قرص برای رفع حلقه های تیره دور چشم است. در ادامه این مقاله بهترین کرم و قرص دور چشم برای رفع سیاهی و مزایای استفاده از آن ها را به شما معرفی خواهیم.

"معرفی

مزایای استفاده از کرم و قرص دور چشم برای رفع سیاهی

استفاده از کرم و قرص دور چشم برای رفع سیاهی، زایای بسیاری برای شما دارد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جلوگیری از بروز علائم رایج پیری

کاهش دهنده چین و چروک اطراف چشم

کم کردن پف زیر چشم

کمک به رفع تیرگی زیر چشم

هیدراته کردن پوست اطراف چشم

کمک به یکنواخت شدن رنگ چهره

آماده کردن چهره برای آرایش

تقویت و محافظت از پوست اطراف چشم

"معرفی

بهترین کرم و قرص دور چشم برای رفع سیاهی

در این قسمت از مقاله ۴ کرم دور چشم برای رفع سیاهی را به شما معرفی خواهیم کرد. این ۴ کرم به راحتی قابل دسترسی بوده و می توانید از تمام داروخانه های آنلاین و حضوری سراسر کشور تهیه نمایید.

کرم دور چشم ویتامین سی ویتالیر

این کرم محصول ایران بوده و قیمت آن ۱۲۰ هزار تومان به بالا است. در ترکیبات این کرم نام هیالورونیک اسید، روغن جوانه گندم و ویتامین سی دیده می شود. از جمله تاثیرات مهم آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان تیرگی و حلقه های سیاه دور چشم

آبرسان

ضد چروک

آنتی اکسیدان

این محصول به دلیل برخورداری از خاصیت آنتی اکسیدانی به شادابی پوست اطراف چشم کمک می کند. همچنین چین و چروک های قدیمی را از بین برده و از بروز مجدد آن ها جلوگیری به عمل می آورد.

نحوه مصرف

برای حاصل شدن نتیجه بهتر، یک الی دو بار در روز در اطراف چشم به صورت ضربه ای استفاده کنید.

"معرفی

کرم دور چشم ضد تیرگی و پف درماتیپیک

این محصول در ایران و تحت لیسانس فرانسه به تولید می رسد. کرم دور چشم درماتیپیک قیمتی از ۱۷۰ هزار تومان به بالا دارد. این محصول از چند روغن بسیار مفید مانند روغن آرگان و روغم زیتون تولید شده است. در ترکیبات آن می توان سیتیریک اسید، ویتامین های K، A، C، E و B6 را مشاهده کرد. از خواص کرم دور چشم درماتیپیک باید موارد زیر را نام برد:

ضد پف و تیرگی دور چشم

کاهش خطوط ریز

جوانساز

این محصول به حفظ رطوبت پوست اطراف چشم کمک کرده و از بروز چین و چروک جلوگیری می کند.

نحوه مصرف

برای حاصل شدن نتیجه بهتر، یک الی دو بار در روز در اطراف چشم به صورت ضربه ای استفاده کنید.

"معرفی

کرم ضد تیرگی دور چشم رزاکلین

این کرم نیز با قیمت بالای ۷۰ هزار تومان در ایران به تولید رسیده و جزء ارزان قیمت ترین کرم ها به شمار می رود. سه روغن جوجوبا، زیتون و آرگان، حکم معجزه را در ترکیبات این کرم دارند. دیگر ماده موثره این محصول، عصاره چای سبز است. ازخواص کرم مذکور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضد تیرگی

مرطوب کننده

ضد چروک

جوانساز

ضد آفتاب

کرم مذکور سبب کلاژن سازی بیشتر در پوست اطراف چشم می شود. بهترین ویژگی این محصول که آن را از سایر کرم های دور چشم متمایز می کند، ضد آفتاب بودن آن است. کرم دور چشم رزاکلین می تواند رطوبت اطراف چشم را حفظ کرده و سبب افزایش گردش خون در پوست آن شود.

نحوه مصرف

برای حاصل شدن نتیجه بهتر، یک الی دو بار در روز در اطراف چشم به صورت ضربه ای استفاده کنید.

"معرفی

کرم دور چشم الیوکس

این محصول نیز در ایران و تحت لیسانس آلمان به تولید می رسد. یکی از گران قیمت ترین کرم های ایرانی بوده و بیش از ۲۰۰ هزار تومان باید برای آن هزینه کرد. در ترکیبات این محصول ویتامین های B5، B3 و E دیده می شود. مواردی که در ادامه نام برده می شوند، از دیگر مواد موثره این کرم هستند:

کافئین

کیوتن

چای سبز

زعفران

پروتئین گندم

هیالورونیک اسید

از جمله خواص این محصول می توان به خاصیت ضد پف و ضد چروک بودن اشاره کرد. این محصول یکی از بهترین کرم ها برای رفع سیاهی دور چشم به شمار می رود.

این محصول به حفظ رطوبت پوست اطراف چشم کمک شایانی می کند. نه تنها چین و چروک های قدیمی دور چشم شما را از بین می برد، بلکه می تواند از بروز چین و چروک های جدید نیز جلوگیری کند.

نحوه مصرف

برای حاصل شدن نتیجه بهتر، یک الی دو بار در روز در اطراف چشم به صورت ضربه ای استفاده کنید.

"معرفی

قرص برای رفع سیاهی دور چشم

جالب است بدانید که برخی مکمل های دارویی، از تیرگی دور چشم جلوگیری خواهند کرد. برای مثال به دو قرص و کپسول زیر توجه کنید:

قرص پیگمنتا

مکمل پیگمنتا، یکی از مکمل هایی است که نه تنها تیرگی های نواحی مختلف بدن را از بین می برد، بلکه اگر تیرگی دور چشم شما ارثی نباشد، می تواند تا حد زیادی آن را درمان کند. اکثر محصولات نظیر کرم و قرص برای رفع سیاهی دور چشم، دارای ویتامین A یا رتینول هستند.

نحوه مصرف

پیگمنتا یک داروی خوراکی است و اثرات شگفت انگیزی در رفع تیرگی نواحی مختلف از جمله دور چشم دارد. این دارو باید به صورت روزانه دو عدد همراه با مقدار کافی آب مصرف شود.

"معرفی

کپسول میکرودرم

علاوه بر قرص پیگمنتا، محصول دیگری با نام کپسول ژله ای روشن کننده و ضد چروک دور چشم میکرودرم وجود دارد. این محصول می تواند برای رفع سیاهی دور چشم به شما کمک کند. این محصول حاوی ویتامین های K و رتینول (ویتامین A) است.

نحوه مصرف

هر شب قبل از خواب محتویات داخل یک کپسول به صورت ضربه ای به نواحی دور چشم زده شود. در صورت استفاده از آن ممکن است به مدت یک الی دو هفته سوزش خفیف و یا قرمزی دور چشم داشته باشید که طبیعی است.

در صورتی که شما از مکمل های ویتامینی دارای ویتامین آ، کا، ای و سی استفاده کنید، تاثیر شگرفی در از بین رفتن سیاهی دور چشم خود مشاهده خواهید کرد.

"معرفی

عوارض کرم و قرص دور چشم برای رفع سیاهی

برای ساخت این محصولات به دلیل ترکیب شدن با کرم های ضد چروک، از مواد اسیدی استفاده می کنند که می تواند سبب شوزش خفیف شود. در صورتی که پوست شما بسیار حساس است، می تواند سبب بروز حساسیت شود.

به دلیل استفاده از ویتامین K در ساختار این محصولات، برخی افراد که این ویتامین حساسیت دارند ممکن است دچار مشکل شوند.

هیدروکینون در اکثر کرو قرص دور چشم برای رفع سیاهی وجود دارد. این ماده به عنوان سفید کننده و از بین برنده کک و مک مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی موارد نادر می تواند لک های تیره تر و یا لک های شبیه به برص بر روی پوست ایجاد کند.

حضور رتینول یا ویتامین آ در این محصولات می تواند سبب بروز سوزش شود. البته این مورد نگران کننده نیست و به سرعت بعد از چند بار استفاده عادی می شود.

آیا کرم و قرص دور چشم برای رفع سیاهی موثر است

استفاده از کرم دور چشم باید از سنین جوانی یعنی از اواخر دهه ۲۰ آغاز شود. البته این بدان معنا نیست که استفاده از کرم و قرص دور چشم برای رفع سیاهی در ۴۰ سالگی یا سنین بالاتر نتیجه ندهد. در صورتی که شما به طور مداوم از کرم و قرص دور چشم برای رفع سیاهی استفاده کنید، در طولانی مدت نتایج خوبی برای شما حاصل خواهد شد.

به خاطر داشته باشید استفاده از کرم و قرص به عنوان یک درمان غیر تهاجمی باید در مدت زمان طولانی سنجیده شود. اگر شما انتظار داشته باشید که یک کرم یا قرص بعد از دوره مصرف کوتاه برای مقال یک ماهه جواب دهد، باید بگوییم که انتظار غیر منطقی است.

کرم و قرص دور چشم برای رفع سیاهی

نحوه استفاده از کرم و قرص دور چشم برای رفع سیاهی

فرقی نمی کند که شما از کرم و یا کپسول برای رفع تیرگی دور چشم خود استفاده کنید. برخی داروها مانند پیگمنتا خوراکی هستند. برخی کپسول ها باید شکسته شوند و محتویات داخل آن ها به دور چشم مالیده شود. در این شرایط نحوه مالش کاملا شبیه به نحوه مالش کرم است.

به این منظور مقداری کرم را برداشته و به صورت نقطه ای به زیر چشم اعمال کنید. سپس با انگشت اشاره یا انگشت وسط خود به صورت ضربه ای این کرم را زیر چشم پخش کنید. از کشیدن انگشت بر روی پوست و ایجاد کشیدگی در پوست خودداری کنید. این عمل خود منجر به بروز چین و چروک می شود. برخی از کرم های دور چشم سری ماساژور دارند. در این شرایط زیر چشم را از داخل به بیرون با ماساژور کرم خود ماساژ دهید. این کار به جریان یافتن خون در اطراف چشم شما کمک می کند.

تفاوت کرم و قرص دور چشم برای رفع سیاهی

این که شما از کدام محصول برای دور چشم خود استفاده کنید بسیار وابسته به نوع پوست دور چشم شماست. برای این منظور می توانید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرده و با او مشورت کنید. تفاوت میان این دو نوع محصول در مواد موثره و ترکیبات آن ها است. در غیر این صورت از نظر اثربخشی تفاوت چندانی با هم ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا