Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیعمومی

عوارض رفع تیرگی آرنج با استفاده از الکل و خمیردندان چیست؟

مشکل تیرگی پوست در نواحی آرنج برای بسیاری از افراد آزار دهنده است. برای رفع تیرگی آرنج می‌توان از روش های مختلف خانگی و دارویی بهره برد. استفاده از الکل و خمیر دندان از روش های خانگی بوده که می تواند در رفع تیرگی آرنج مفید واقع شود. خمیر دندان حاوی ترکیباتی است که می تواند به رفع تیرگی آرنج کمک کند. کاربرد الکل ایزوپروپیل بر نواحی تیره نیز می تواند موجب رفع تیرگی آرنج گردد. توجه شود که برخی از عوامل همچون خشکی پوست، عدم رعایت بهداشت، عوامل ارثی و… می توانند موجب بروز تیرگی در آرنج شوند. توجه شود که باوجود اینکه درمان های خانگی می توانند موثر باشند، اما احتمال بروز عوارض رفع تیرگی آرنج با استفاده از الکل و خمیردندان نیز وجود دارد.

از مزایا رفع تیرگی آرنج با استفاده از الکل و خمیردندان ارزان و در دسترس بودن آن هاست. در ادامه این مطلب به بررسی استفاده از الکل و خمیر دندان در رفع تیرگی پوست می پردازیم.

عوامل بروز رفع تیرگی آرنج

سیاهی و تیرگی پوست در برخی از نواحی مانند زانو، آرنج و زیر بغل می تواند در برخی موارد بسیار آزار دهنده باشد. سیاهی پوست در این نواحی اغلب به دلایلی رخ خواهد شد. در ادامه این مطلب برخی از عوامل موثر در تیرگی آرنج و زانو و زیر بغل اشاره شده است.

  1. خشکی پوست
  2. عدم رعایت بهداشت
  3. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید
  4. عوامل ارثی
  5. مصرف برخی از داروها
  6. تجمع سلول‌ های مرده‌ پوست
  7. دوده و انواع آلودگی ها
  8. بروز اصطکاک بیش از اندازه

استفاده از خمیر دندان در رفع تیرگی آرنج

ممکن است کاربرد خمیر دندان در رفع تیرگی پوست مقداری عجیب به نظر آید. اما جالب است بدانید که استفاده از خمیردندان می ‌تواند موجب روشن شدن پوست گردد. خمیردندان حاوی ترکیباتی همچون جوش ‌شیرین، هیدروژن پراکسید و مقدار کمی فلوراید است. بنابراین استفاده از آن می تواند موجب از بین رفتن تیرگی ها و رنگدانه های پوستی گردد.

برای استفاده از خمیر دندان برای رفع تیرگی پوست، کافیست یک لایه نازک از خمیردندان در نواحی تیره قرار داده شده و پس از ۱۰ دقیقه با آب شسته شود. این روش رفع تیرگی را می توان دو تا سه بار در روز تکرار نمود.

عوارض رفع تیرگی آرنج با استفاده از الکل و خمیردندان چیست؟
عوارض رفع تیرگی آرنج با استفاده از الکل و خمیردندان چیست؟

تاثیر جوش شیرین در رفع تیرگی آرنج

جوش شیرین ماده ای مفید در زیباسازی پوست است. جوش شیرین یک لایه بردار طبیعی برای سلول ‌های مرده و تجمع یافته بر سطح پوست است که به صورت کامل موجب حذف سلول های مرده از سطح پوست می گردد. خواص جوش شیرین با از بین بردن سلول‌های مرده موجب شادابی و روشن شدن سطح پوست خواهد شد. جوش شیرین حاوی سفید کننده‌‌ هایی است که موجب دفع ملانین اشباع شده روی پوست و رنگ دانه ‌های تیره خواهد شد.

جوش شیرین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریایی است. این خواص از عفونی شدن و تخریب سطح پوست ممانعت کرده و موجب ایجاد پوستی سالم و شاداب خواهند شد. استفاده از جوش شیرین باعث می‌شود که با کاهش چربی‌ و رطوبت، پوستی با طراوت و سالم به ارمغان آید.

مزایا پراکسید هیدروژن در رفع تیرگی آرنج

آب اکسیژنه ازجمله ترکیباتی است که نقش آن در حذف سلول های مرده و رفع تیرگی موثر شناخته شده است. آب اکسیژنه از ترکیبات روشن کننده پوست بوده و استفاده از آن در بسیاری از کرم ها و لوسیون ها نیز دیده می شود. البته مقدار استفاده از این ماده در کرم ها و لوسیون محدود بوده و طبق استاندارد اعلام شده توسط سازمان های بهداشتی استفاده می شود.

پراکسید هیدروژن ازجمله ترکیبات موجود در خمیر دندان بوده که می تواند به رفع تیرگی کمک نماید. البته توجه شود که استفاده بیش از حد از خمیردندان ممکن است موجب بروز عوارض پوستی ناخوشایند شود.

رفع تیرگی آرنج با الکل

در صورت وجود بیش از حد رنگدانه های تیره در آرنج و زانو ها می توان از الکل ایزوپروپیل استفاده نمود. بروز تیرگی در نواحی آرنج، زانو و زیربغل بیماری محسوب نمی شود. اما ممکن است از لحاظ زیبایی برای برخی از افراد نامطلوب باشد. با ماساژ دادن الکل در نواحی پر پیگمانتاسیون قهوه‌ای تیره می توان به رفع تیرگی آرنج کمک نمود. برای این منظور از ماساژ با الکل ایزوپروپیل استفاده می شود.

عوارض رفع تیرگی آرنج با الکل و خمیر دندان

خمیردندان حاوی ترکیباتی همچون جوش شیرین، پراکسید هیدروژن، برخی روغن‌های ضروری، منتول و… است. برخی از این ترکیبات باعث خشک شدن پوست و تحریک آن خواهند شد. درواقع ماده خاصی در خمیر دندان وجود ندارد که کاربرد آن را نسبت به درمان های دیگر موثرتر نماید. بروز خشکی و سوزش در برخی مواقع می تواند آثار مخربی را بر پوست این نواحی ایجاد نماید. بنابراین در صورت مشاهده هرگونه عوارض پس از مصرف خمیر دندان در رفع تیرگی از ادامه استفاده جدا خودداری نمایید.

الکل نیز در دسته محصولات شیمیایی قرار داشته و مصرف زیاد آن ممکن است موجب بروز آسیب در پوست گردد. بنابراین در هنگام استفاده از آن باید به بروز عوارض احتمالی توجه نمود و در صورت مشاهده از ادامه مصرف خودداری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا