Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییعمومی

قیمت فروش و خرید نیترات روی | کاربرد نیترات روی چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد نیترات روی و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید نیترات روی دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش نیترات روی در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان نیترات روی در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت نیترات روی نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش نیترات روی به روزرسانی می‌شود.

نیترات روی (Zinc nitrate) یک ماده جامد بلوری بی رنگ و غیر قابل احتراق است اما سوختن مواد قابل احتراق را تسریع می کند. نیترات روی یک ترکیب شیمیایی غیر آلی با فرمول Zn (NO3) 2 است که معمولاً به عنوان اکسید هیدرات Zn (NO3) 2 • ۶H2O مشاهده می شود و در آب و الکل محلول است. این ماده به عنوان کاتالیزور در ساخت سایر مواد شیمیایی، پزشکی و رنگها استفاده می شود.

اگر مقادیر زیادی از این ماده در آتش سوزی نقش داشته باشد یا مواد قابل احتراق ریز و پودری باشند ممکن است باعث انفجار شود. علاوه بر این قرار گرفتن طولانی مدت این ماده در معرض آتش یا گرما ممکن است منجر به انفجار شود. اکسیدهای سمی نیتروژن در آتش سوزی های این ماده تولید می شوند. در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش نیترات روی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش نیترات روی و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان نیترات روی در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده نیترات روی در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید نیترات روی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش نیترات روی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

روی یک عنصر ضروری است که در فعال سازی آنزیم‌های سنتز پروتئین، متابولیسم قندها، سنتز هورمون اکسین در گیاهان، تنظیم فشار اسمزی، افزایش فتوسنتز و تولید اندام‌های زایشی در گیاهان نقش دارد.

کمبود روی در گیاهان باعث کوچک شدن برگ ها، کاهش گلدهی و میوه دهی می ‌شود. نیتروژن نیز برای رشد تمامی گیاهان ضروری است و استفاده همزمان دو عنصر روی و نیتروژن سبب افزایش جذب روی در گیاهان می ‌شود و به سنتز پروتئین کمک خواهد کرد.

کاربردهای نیترات روی

این ماده معمولا با حل نمودن فلز روی در اسید نیتریک تولید می شود و غلظت اسید نیتریک در این روش حائز اهمیت است. در صورت استفاده از اسید نیتریک غلیظ نیترات آمونیوم به عنوان یک محصول جانبی تولید خواهد شد.

نیترات روی کاربرد وسیعی ندارد اما در مقیاس آزمایشگاهی برای سنتز پلیمرهای همپایه استفاده می شود. تجزیه کنترل شده این ماده به اکسید روی همچنین برای تولید ساختارهای مختلف ZnO، از جمله نانوسیم ها استفاده می شود. از دیگر کاربردهای این ماده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این ماده در رنگرزی استفاده می شود.
  • به عنوان کاتالیزور در تولید رزین استفاده می شود.
  • به عنوان یک ماده اکسید کننده قوی استفاده می شود.
  • در کودهای مایع استفاده می شود.
  • به عنوان منعقد کننده لاتکس استفاده می شود.
  • در ساخت داروها استفاده می شود.
نیترات روی چیست و از کاربردهای آن چه می دانید؟
نیترات روی چیست و از کاربردهای آن چه می دانید؟

نیترات روی برای آبکاری و رنگ آمیزی الیاف استات یک ماده ضروری است. این ترکیب روی الیاف استات متورم می شود، بنابراین باعث رنگ آمیزی یکنواخت تر شده و رنگ های اولیه اساسی می توانند به عمق فیبر نفوذ کنند.

در شیمی فلزات و سطح، از این ترکیب به عنوان یک ماده سفید کننده و تیز استفاده می شود. با استفاده از نیترات روی محلول کار راحت تر صورت می گیرد. به عنوان مثال، با کمک نیترات روی مایع، می توان سطوح مختلف را به صورت جداگانه با توجه به نیازهای حفاظتی پیش تصفیه کرد. زمینه های اصلی کاربرد این ماده محافظت در برابر خوردگی (افزایش عمر مفید اجزای مختلف و قطعات کار)، چسبندگی، اصطکاک و کاهش سایش و همچنین عایق الکتریکی است.

از نیترات روی در زمینه های مختلف استفاده می شود. از یک طرف یک ماده شیمیایی مهم برای سنتز سایر مواد شیمیایی مرتبط با روی است بنابراین به عنوان ماده اولیه در صنایع شیمیایی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. از طرف دیگر، از این ترکیب در بسیاری از صنایع برای اهداف مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال در صنعت نساجی به عنوان یک کاتالیزور برای دستیابی به اثرات خاص بر روی منسوجات یا سطح بالاتری از اتصال متقابل – در مقایسه با کلرید منیزیم – را در تولید فیبر سلولز به دست می دهد که همراه با مقاومت بیشتر الیاف نسبت به اسید است.

قیمت نیترات روی

نیترات روی ترکیب جامد قابل انحلال در آب است که به عنوان یکی از نمک های نیترات نیز شناخته می شود و بیشترین مقدار مصرف آن در صنعت کشاورزی و به عنوان کود است. این محصول به دلیل وجود عنصر نیتروژن که به شکل نیترات در این کود وجود دارد به عنوان یک عنصر ضروری به سنتز پروتئین، متابولیسم قندها و افزایش فتوسنتز گیاه کمک می کند. دو عنصر روی و نیتروژن به عنوان عناصر ضروری برای رشد گیاه شناخته می شوند که می توانند بر روی تولید اندام های زایشی گیاه تاثیر مستقیمی داشته باشند. برای آگاهی از قیمت نیترات روی بهتر است به شرکت های فروش محصولات شیمیایی یا سایت های فروش آنها مراجعه نمایید.

قیمت نیترات روی صنعتی

قیمت نیترات روی صنعتی با توجه به اینکه در اندازه مختلف به فروش می رسد متفاوت است. این ترکیب به عنوان گرید صنعتی و آزمایشگاهی برای استفاده در صنایع مختلف به صورت جزئی و عمده به بازار عرضه می شود. این محصول به صورت پودر سفید رنگ با قابلیت انحلال بالا در صنایعی مانند کشاورزی، رنگرزی و تولید انواع پلیمر به کار برده می شود. همچنین برای تولید اکسید روی در ساختارهای مختلف استفاده می شود.

نیترات روی ۶ آبه

نیترات روی ۶ آبه به صورت کریستالی تولید می شود و اغلب در صنعت تولید انواع پلیمر به کار برده می شود. همچنین با داشتن قابلیت خورندگی در صنعت رنگرزی نیز استفاده می شود. این محصول همچنین می تواند ساختار مختلفی از اکسید روی را تولید کند. این نمک نیترات در صنعت کشاورزی به عنوان یک عامل ضروری برای تنظیم و کنترل اسیدیته خاک به کار برده می شود و در واقع نقش موثری در رویش محصولات و سلامت خاک ایفا می کند.

قیمت نیترات روی ۶ آبه

نیترات روی ۶ آبه محصولی است که از طریق انحلال فلز روی و در یک واکنش مستقیم با یک اسید غلیظ مانند نیتریک اسید تهیه می شود و به صورت ماده جامد با قابلیت انحلال بالا در اندازه های مختلف به بازار عرضه می شود. این محصول در صنایع و کاربردهای مختلف مانند تولید پلیمرهای کئوردیناسیونی، عامل کاتالیزگر برای تولید رزین و عامل منعقد کننده در تولید لاتکس ها و همچنین به برای تولید کود نیترات روی که درکشاورزی به منظور تامین روی و نیتروژن مورد نیاز گیاهان استفاده می شود.

فروش نیترات روی

فروش نیترات روی برای استفاده در صنایع بسیار گسترده است زیرا این محصول در کاربردهای مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال نیترات روی به عنوان یک ماده با قابلیت سرعت دهنده به واکنش ها در سنتز بسیاری از محصولات در زمینه صنایع شیمیایی، پزشکی و صنعت رنگ و رزین به کار برده می شود. همچنین این محصول به دلیل اینکه در آب و الکل نیز قابل انحلال است در مقیاس آزمایشگاهی در تولید انواع پلیمر مورد استفاده قرار می گیرد.

روش تولید نیترات روی

برای تولید نیترات روی می توان از دو روش با توجه به میزان خلوص استفاده کرد، در روش اول که یک واکنش مستقیم است از اسید نیتریک و فلز روی به عنوان مواد اولیه استفاده می شود که این محصول ناخالص است و کیفیت بالایی ندارد. در روش دوم از کربنات روی به همراه اسید نیتریک به عنوان مواد اولیه استفاده می شود. بدین ترتیب که ابتدا کربنات روی را در مخزن سرامیکی ریخته و چندین مرتبه اسید نیتریک اضافه می شود که محصول نهایی این واکنش گرما زا نیترات روی خالص خواهد بود.

جرم مولکولی نیترات روی شش آبه

جرم مولکولی نیترات روی شش آبه حدود ۲۹۷.۴۹ گرم بر مول تخمین زده شده است که به عنوان یک عامل اکسایشی در صنایع مختلف به کار برده می شود. این محصول همچنین به عنوان کود شیمیایی و منبع دو عنصر نیتروژن که به شکل نیترات آماده شده است و همچنین عنصر روی برای تنظیم ph خاک های شنی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول علاوه بر استفاده در صنعت کشاورزی در صنایعی مانند داروسازی و پزشکی تولید رنگ و رزین و همچنین ساخت پلیمرها نیز به کار برده می شود.

نیترات منگنز

نیترات منگنز به عنوان یک جامد کریستالی به راحتی در آب حل می شود و بوی تند و تیز اسیدی دارد. هنگام تنفس می تواند باعث سوزش و تحریک دستگاه تنفس شود و همچنین دارای خواص اکسایشی قوی است که بهتر است دور از حرارت و مواد آلی نگهداری شود. این محصول در صنعت کشاورزی به عنوان کود تامین کننده نیترات و منگنز برای رشد بهتر گیاهان استفاده می شود. همچنین در تولید مواد خشک کن به دلیل قابلیت جذب و قدرت اکسندگی بالا و در صنعت چاپ و تولید جوهر و انواع پوشش دهنده ها به کار برده می شود.

عوارض و خطرات نیترات روی

استنشاق گرد و غبار این ماده موقع کار کردن باعث تحریک گلو و بینی می شود. بلع نیترات روی می تواند منجر به خوردگی دستگاه گوارش شود. تماس با پوست منجر به تحریک شده و باعث ایجاد بثورات خواهد شد.

این ترکیب با گرم شدن ممکن است اکسیدهای سمی نیتروژن آزاد کند و در تماس با مواد قابل احتراق می تواند شدت آتش را افزایش دهد.

 

خرید نیترات روی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید نیترات روی از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید نیترات روی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان نیترات روی را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید نیترات روی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا