Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

معرفی محصولات شرکت کلر پارس

شركت كلر پارس در سال ۱۳۶۶ جهت تامین کلر شرکت های آب و فاضلاب توسط وزارت نیرو در شهرستان تبریز تاسيس شد. پس ‌از اخذ مجوز توليد كلر و مشتقات آن وهمین طور سود سوز آور از وزارت صنايع در سال ۱۳۶۶ فعاليت خود را آغاز نمود. شرکت کلر پارس موفق به دریافت گواهینامه‌ های داخلی و بین‌المللی مختلفی شده است. از جمله این گواهینامه ها می توان به پروانه‌ های کاربرد علامت استاندارد در تمامی محصولات از سوی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران اشاره نمود. شرکت کلر پارس با ارتقای کیفیت محصولات و همین طور دریافت گواهینامه های داخلی و خارجی همواره در جهت افزایش رضایت مشتریان خود گام برداشته است. شرکت کلر پارس با داشتن گواهینامه ISO 17025 و گواهینامه آزمایشگاه همکار سازمان استاندارد علاوه بر ارائه خدمات آزمایشگاهی در کارخانه، این خدمات را به سایر کارخانه‌های صنعتی نیز ارائه می‌دهد.

در ادامه این مطلب از جهان شیمی به بررسی محصولات شرکت کلر پارس می پردازیم. با ما همراه باشد.

محصولات کلر پارس

شرکت کلر پارس محصولات مختلفی را تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند. در ادامه به برخی از تولیدات این شرکت اشاره می شود.

کلر مایع از محصولات کلر پارس

کلر مایع  با فرمول Cl۲ به عنوان عامل گند زدا در صنایع استفاده می شود. صنایع آب و فاضلاب، صنعت نساجی و صنایع شیمیایی از این محصول بسیار استفاده می کنند. این ماده به عنوان عامل اکسیداسیون در واکنش های شیمیایی و همین طور فرآیند تولید بیش از ٣٠,٠٠٠ ماده شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند.

این محصول را باید در محیط خشک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری نمود. این ماده باید دور از مواد قابل احتراق نگهداری شده و در مکانی با تهویه مناسب قرار گیرد.

پرکلرین از محصولات کلر پارس

پرکلرین یا کلسیم هیپوکلریت با فرمول شیمیایی Ca(OCl)۲ شناخته می شود. این ماده گاز سبز متمایل به زرد است که با بویی قوی متمایزی می شود. از این محصول کلر پارس به عنوان عامل گند زدا در صنعت استفاده می شود.

این ماده را باید در محل خنک و خشک و به دور از نور خورشید و در مکانی با تهویه مناسب انبار نمود. ظروف حمل این ماده باید از مواد ناسازگار دور نگه داشته شوند.

کلرورفریک از محصولات کلر پارس

کلرورفریک یا کلرید آهن سه با فرمول شیمیایی FeCl۳ شناخته می شود. کاربرد کلروفریک در تصفیه آب و فاضلاب و پساب ها صورت می گیرد. این ماده در واکنش های شیمیایی به عنوان منعقد کننده، کاتالیزور و در رنگسازی بعنوان پیگمنت به کار می رود. توجه شود که این ماده بسیار خورنده بوده و می تواند در تماس با فزات تولید گاز هیدروژن کند.

آب اکسیژنه از محصولات کلر پارس

آب اکسیژنه دارای فرمول شیمیایی H۲O۲ بوده و مایعی بی‌ رنگ و بی ‌بو و همراه با مزه تلخ است که کمی هم دارای خواص اسیدی است. آب اکسیژنه از اکسنده های متداول بوده و به عنوان سفید کننده در صنایع نساجی، صنایع کاغذ و تولیدات سلولزی، متالوژی و شیمیایی، رنگ‌سازی، غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، تصفیه پساب و… استفاده می‌شود. کلر پارس ارائه دهنده مواد شیمیایی صنعتی همچون آب اکسیژنه است.

سود پرک از محصولات کلر پارس

سود پرک یا هیدروکسید سدیم یا سود سوز آور با فرمول شیمیایی NaOH شناخته می‌شود. این ماده در صنعت کاغذ و پالپ، نساجی، تولید صابون و شوینده، فرایندهای نفتی و شیمیایی و… کاربرد دارد.

آب ژاول پارس کلر

سدیم هیپوکلریت یا آب ژاول با فرمول شیمیایی NaOCl مایعی است که رنگی زرد داشته و طعم و بوی آن تند است. این ماده در انواع محصولات ضدعفونی کننده استفاده می شود. همچنین در رنگ بری کاغذ، تصفیه آب، آفت کش، عامل رنگ بر، فعال کننده و پایدارکننده، صنایع نساجی و… استفاده می شود. آب ژاول محلولی ناپایدار بوده و در اثر گرما و نور به تدریج خواص خود را از دست خواهد داد. این محصول باید در ظروف در بسته و در مکانی سرد و به دور از نور خورشید همراه با تهویه ای مناسب نگهداری شود. شرکت کلر پارس این محصول را با کیفیتی مطلوب ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا