Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
علوم پایهعمومی

آیا اسید فرمیک موهای زائد را از بین میبرد؟

تاثیر اسید فرمیک بر موهای زائد اجتناب ناپذیر بوده و استفاده از روغن مورچه برای این منظور به عنوان روشی سنتی در اروپای شرقی و خاورمیانه مورد استفاده است. اسید فرمیک یا اسید متانوئیک که به نام جوهر مورچه خوانده می شود، به طور طبیعی در مورچه و زنبور یافت می شود. این اسید برای محافظت از لانه مورچه های چوب در برابر مهاجمان است. در گذشته مردم متوجه شدند که می توانند موهای زائد بدن خود را با کمک مالیدن مورچه له شده روی پوست، از بین ببرند. اسید فرمیک می تواند با تاثیر روی ساقه موها، باعث ریزش آن ها شود. خرید اسید فرمیک برای این منظور می تواند به صورت روغن مورچه ای باشد که در بازار وجود دارد. این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک ما را با تاثیر اسید فرمیک بر موهای زائد آشنا می کند.

اسید فرمیک چیست؟

فرمیک اسید مایعی شفاف با بوی تند و نافذ است که یک اسید کربوکسیلیک ضعیف است و PH آن بین ۲ تا ۳ است. اسید متانوئیک اسید منحصر به فرد است زیرا می تواند خواصی همانند گروه آلدهیدی (–CHO) را از خود نشان دهد. خواصی چون مقاومت اسید، عدم تشکیل انیدرید و واکنش پذیری این اسید به عنوان یک ماده ی کاهنده، از جمله این خواص است. اگر این اسید در برابر اکسید کننده های قوی چون الکل ها و پراکسید هیدروژن قرار گیرد، به شدت با آن ها واکنش می دهد. به طوری که این واکنش، انفجاری خواهد بود.

فلزاتی چون آلومینیوم، سرب، آهن و فولاد در برابر این اسید دچار خوردگی می شوند، ولی اگر فولاد ضدزنگ باشد، نمی تواند اسید مذکور روی آن تاثیر بگذارد.

اسید فرمیک چیست؟
اسید فرمیک چیست؟

تاثیر اسید فرمیک بر موهای زائد

اسید فرمیک یکی از اسیدهایی است که روی ساقه موها تاثیر کرده ولی تاثیر زیاد و عمیقی روی ریشه موها ندارد. با تاثیری که این اسید روی موها می گذارد، به ریزش موهای زائد کمک می کند. اما چون روی ریشه تاثیر کمی دارد نمی تواند به طور دایمی این موها را از بین ببرد. روغن مورچه به عنوان ماده ای طبیعی و غیرشیمیایی، برای کاهش موهای زائد به کار برده می شود. با پروتئینی که در ترکیب این روغن وجود دارد، خاصیت درمانی دارد ولی به پوست آسیبی نمی زند.

اسید فرمیک در بازار در بسته بندی های مختلفی وجود دارد. برای خرید اسید فرمیک باکیفیت می توان به انواع معتبر آن با برندهای مشخص اقدام کرد. در خرید اسید فرمیک باید توجه کرد که این اسید قابل اشتعال بوده و می تواند تجزیه شود. به همین جهت باید محیطی مناسب برای نگهداری آن در نظر گرفته شود. اسید فرمیک اسیدی با پایداری بالاست.

خواص و ویژگی های اسید فرمیک

اسید فرمیک ترکیبی سازگار با محیط زیست بوده و می تواند به خواص ویژه خود، در موارد زیادی به کار برده شود. سه نوع از این اسید در بازار به صورت گاز، جامد و مایع در بازار وجود دارد.

از موارد کاربرد این اسید در تهیه خوراک دام ها و طیور است که برای از بین بردن باکتری های موجود در آن هاست. یکی از کاربردهای این اسید در زنبورداری برای از بین بردن کنه هاست. در برنزه کردن مواد شیمیایی و سوراخ کردن کلاژن فیبرهای پنهان از اسید فرمیک استفاده می شود. خرید اسید فرمیک برای پاک کردن مواد معدنی از روی سطوح خانگی تجهیزات تجاری و همچنین ساخت عطرهای مصنوعی با استر پیشنهاد می شود.

صنعت دباغی و چرم، صنعت نساجی، به عنوان ماده ای موثر در از بین بردن سنگ آهک، به عنوان حلال در تولید عطرها، رفع زگیل در بدن انسان، صنعت نفت و گاز، صنعت خوشبوکننده ها، ساخت لاک ناخن، تولید شیشه، پنهان کردن لوله کشی، سنتز شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام، پیل های سوختی مایع، تولید مونوکسید کربن، لحیم کاری، صنعت درنگرزی و … از اسید فرمیک استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا