Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خطرات نیترات نقره برای پوست چیست؟

نیترات نقره از ترکیبات بسیار معروف و مهم نقره محسوب می‌شود. تولید نیترات نقره از اسید نیتریک و فلز نقره صورت می‌پذیرد. فرمول شیمیایی نیترات نقره به‌صورت AgNO۳ بوده در فرم‌های مایه و جامد در بازار صنعتی عرضه می‌گردد. از کاربرد نیترات نقره در بازیافت فلزات گران‌بها بسیار استفاده می شود. اما همواره خطرات نیترات نقره نیز به‌عنوان یک ماده شیمیایی باید در نظر گرفته شود. می توان گفت خطرات نیترات نقره از سمی بودن آن ناشی می شود. خطرات نیترات نقره به حدی است که هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت تاثیرات نامطلوبی بر بدن دارد. خرید و فروش نیترات نقره در صنایع صورت می پذیرد. برای دریافت قیمت نیترات نقره می توان به مراکز معتبر عرضه مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود.

توجه شود که انواع نیترات نقره در گرید های مختلفی تولید و در بازار عرضه می شوند. لازم به ذکر است که خطرات نیترات نقره در رابطه با همه گرید های تولید شده وجود دارد.

نیترات نقره و خطرات آن

این ماده ترکیبی شیمیایی و مهم است. از نیترات نقره برای سنتز بسیاری از نمک های کلوئید و هالید های نقره استفاده می شود که در پزشکی و عکاسی مورد استفاده قرار می گیرند. در شیمی تجزیه نیز نیترات نقره از معرف های مهم محسوب می شود. این ماده دارای فرمول شیمیایی AgNO۳ است و به دو صورت مایع و جامد عرضه می شود. نیترات نقره ماده ای جامد، شفاف، کریستالی و بی رنگ است که در حضور مواد آلی و قرار گرفتن در معرض خورشید به رنگ خاکستری می گراید.

هر دو فرم مایع و جامد این ماده در آب و گلیسیرین به‌راحتی حل می شوند. اما این ترکیبات با اغلب الکل ها به خوبی واکنش نمی دهد و برای انحلال پذیری به حرارت نیاز دارند. AgNO۳ از پیوند یونی بین کاتیون نقره و آنیون نیترات حاصل می آید. ماهیت یونی این ترکیب موجب شده است تا به راحتی در آب حل گشته و در محیط های آبی یون‌های تشکیل دهنده آن از هم جدا شوند. برای خرید این ماده و یا اطلاع از قیمت نیترات نقره به مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

خطرات نیترات نقره

کاربرد نیترات نقره برای جلوگیری از سوزاک و کنترل خونریزی بینی در غلظت های بسیار کم صورت می پذیرد. اما همچنان یک ماده شیمیایی بسیار سمی، خورنده و خطرناک است. قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت نیترات نقره عارضه جانبی فوری را در پی نخواهد داشت. البته بروز لکه های بنفش، قهوه ای یا سیاه رنگ بر روی پوست را می توان از عوارض جانبی فوری نیترات نقره بحساب آورد. قرار گرفتن مداوم در معرض غلظت های زیاد نیترات نقره موجب بروز خطرات و عوارض جانبی می گردد. از خطرات نیترات نقره در دراز مدت می توان به سوختگی قابل مشاهده اشاره نمود. قرار گرفتن طولانی مدت خطرات نیترات نقره را می توان آسیب به چشم ها نیز دانست.

این ترکیب خاصیت خورندگی داشته و ماده ای سمی محسوب می شود. بلع تصادفی این ماده می تواند باعث گاستروانتریت (Gastroenteritis) کشنده و خونریزی دستگاه گوارش می شود. بعلاوه برای پوست و لباس نیز این ماده خورنده است و هنگام کار کردن با این ماده باید از تجهیزات حفاظتی استفاده نمود.

پیشگیری از خطرات نیترات نقره

برای پیشگیری از خطرات نیترات نقره باید موارد ایمنی استفاده از آن را رعایت نمود. این ماده توسط نور تجزیه می شود، بنابراین محلول این ماده را باید در ظروف شیشه ای تیره و یا ظروف شیشه ای پوشش داده شده با فویل های آلومینیومی پوشاند. جهت ممانعت از بروز خطرات نیترات نقره باید از نگهداری آن در کنار مواد آتش زا خودداری شود. نیترات نقره را با سالین ۰.۹% و قوی تر می توان خنثی نمود و سپس محل را به خوبی با آب شستشو داد. خرید و فروش نیترات نقره در صنعت صورت می پذیرد. برای دریافت قیمت نیترات نقره می توان به مراکز معتبر فروش مراجعه نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا