Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

آیا برای استفاده از هاردنر نیاز به پوشش های ایمنی وجود دارد؟

هاردنر ماده ای است که از آن در برخی از مخلوط ها استفاده می‌شود تا پس از سخت شده، انعطاف پذیر هم باشند. درواقع بدون استفاده از هاردنر رزین آنگونه که باید خواص مکانیکی و شیمیایی نخواهد داشت. انواع هاردنر تولید و در بازار عرضه می‌شوند. استفاده از هاردنر به خواص رزین مورد نظر بستگی دارد. از مزایا استفاده از هاردنر افزایش مقاومت و ترمیم رزین است. خرید و فروش هاردنر به دلیل خواص منحصربه‌فردش بسیار صورت می پذیرد. برای خرید هاردنر می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه نمود.

نیاز هاردنر به پوشش های ایمنی

از هاردنر می‌توان برای ترمیم رزین های اپوکسی استفاده نمود. افزودن سفت کننده یا هاردنر به رزین هایی همچون رزین اپوکسی گاهی ممکن است باعث اختلاط کافی اپوکسی نشود. در این صورت ممکن است از هاردنرها یا سخت کننده های دیگری استفاده شود. استفاده از هاردنرها با دو هدف مختلف در مخلوط‌ ها صورت می پذیرد. یکی از آن به عنوان ترمیم کننده است و دیگری برای افزایش مقاومت. در رزین ‌های اپوکسی استفاده از هاردنر برای ترمیم آن‌ ها صورت می پذیرد. البته در برخی از موارد دیده می شود که اضافه کردن هاردنر به رزین اپوکسی به اندازه کافی منجر به ترمیم آن‌ها نمی شود. در این موارد از سخت کننده دیگری برای ایجاد پوشش استفاده می‌شود. برای افزایش سرعت ترمیم کنندگی می توان از هاردنر با موارد افزودنی خاص نیز استفاده نمود.

استفاده از هاردنر

استفاده از هاردنر در ترکیب رزین اپوکسی ها صورت می گیرد. این مخلوط برای ساخت و ساز، مکان های با دماهای پایین و رطوبت زیاد استفاده می شود. از خواص این مخلوط ها داشتن مقاومت شیمیایی خوبشان است. از این ترکیبات مفید برای محافظت از کفپوش های اپوکسی و ترمیم تمامی رزین های اپوکسی مایع و ترکیبات آن ها استفاده می شود.

نسبت رزین به هاردنر

نسبت ترکیب رزین به هاردنر همیشه باید طبق دستورالعمل های تعیین شده توسط شرکت سازنده باشد و همان نسبت برای اختلاط پیروی گردد. اختلاط هاردنر و رزین اپوکسی و روش آماده سازی بسیار مهم است. قبل از اختلاط این دو اطمینان حاصل نمایید که سطح تمیز، خشک و عاری از هرگونه چربی یا روغن باشد. اگر کف آنگونه که گفته شد آماده نشده باشد، رنگ اپوکسی به خوبی نچسبیده و ماندگاری کمتری خواهد داشت. نسبت اختلاط این دو ماده در بیشتر تولیدات ۲ به ۱ است که نسبت رزین ۲ در نظر گرفته می شود. برای خرید هاردنر به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

مزایا استفاده از هاردنر

اگر از یک هاردنر مناسب برای تولید پوشش های رزینی استفاده شود و مراحل مختلف مربوط به اختلاط رزین و هاردنر نیز به درستی انجام گیرد، مخلوط هایی تولید می شود که با داشتن ویژگی‌های عالی می توان از آن‌ها در صنایع مختلف استفاده کرد. در ادامه به برخی از ویژگی‌های رزین اپوکسی اشاره شده است.

  • قدرت چسبندگی بسیار بالایی به سطوح مختلف می بخشد.
  • در برابر انواع مختلف اسیدها مقاومت بالایی دارد.
  • دارای مقاومت مکانیکی بالایی است.
  • عایق جریان الکتریسیته است.
  • با محیط سازگار است.

مهم ترین موارد استفاده از هاردنر

مهم‌ترین استفاده از هاردنر در رزین‌ها استفاده به عنوان سخت کننده است. هاردنرهای اپوکسی خود انواع مختلفی داشته و زمان خشک شدن و به عمل آمدن هر یک از آن‌ها با دیگری متفاوت خواهد بود. هاردنرها ترکیباتی با خاصیت ضد آب بوده و بنابراین موجب افزایش طول عمر سازه‌های در معرض آب می شوند. درواقع این ترکیبات مقاومت بالایی در برابر رطوبت محیط ایجاد می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این ترکیبات، چسبندگی بالای آن‌هاست. بعلاوه هاردنرها عملکرد مناسبی در دماهای مختلف دارند. انواع هاردنر را می توان به هاردنر قلیایی و هاردنر اسیدی دسته بندی نمود. در ادامه به هاردنرهای مهم مورد استفاده در رزین اپوکسی اشاره شده است. خرید هاردنر از بسیاری مراکز معتبر فروش امکان پذیر است.

مهم ترین استفاده از انواع هاردنرها

  • هاردنرهای پلی آمین خطی
  • هاردنرهای سیکلو آلیفاتیک
  • هاردنرهای آروماتیک

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا