Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

عرضه اکسید کبالت در چه ظروفی انجام می شود؟

اکسید کبالت اکسیدی پایدار است که به‌صورت پودری در بازار عرضه می‌گردد. از خواص انواع اکسید کبالت قدرت اکسید کنندگی بسیار بالای آن است. از دیگر خواص و ویژگی انواع اکسید کبالت که با آن شناخته می‌شود، رنگ سیاه مایل به قرمز است. این ماده نامحلول در آب بوده و مصارف مختلفی دارد. از کاربرد انواع اکسید کبالت در صنایع سرامیک استفاده می‌شود. درواقع استفاده از اکسید کبالت برای ایجاد لعاب و فرم صیقلی آبی صورت می‌پذیرد. بعلاوه از کاربرد آن در تولید رنگ‌دانه و ظروف چینی و آلیاژهای نیمه رسانا و… نیز استفاده می شود. خرید و فروش انواع اکسید کبالت به دلیل کاربرد های صنعتی بسیار صورت می پذیرد. برای خرید اکسید کبالت در گرید های مختلف می توان به مراکز معتبر عرضه مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود.

اکسید کبالت چیست

اکسید کبالت ترکیب معدنی است و به صورت کریستال های قرمز تیره، سبز زیتونی، خاکستری یا سیاه یافته می شود. انواع اکسید کبالت بیشترین مصرف را در صنعت تولید سرامیک داشته و برای لعاب های آبی و انواع میناکاری به کار می روند.

انواع اکسید کبالت

عدد های اکسایش ۲ و ۳ موجب ایجاد اکسیدهای زیر شده است.

  • کبالت(II) اکسید  (CoO)
  • کبالت (III) اکسید (Co2O3)
  • کبالت (II,III) اکسید (Co3O4)

فرمول شیمیایی کبالت اکسید

فرمول شیمیایی کبالت اکسید به‌صورت Co۳O۴ بوده و اکسید کبالت در سرامیک سازی در تولید لعاب و لغزندگی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده را می توان از طریق قلم مو یا تکنیک های تزئین سطح اعمال نمود. این ماده در خاک رس چینی یا سنگی نیز قابل افزودن است. توجه شود که آب تأثیر کمی بر فلز کبالت داشته و واکنش بین فلز کبالت داغ و بخار موجب تولید اکسید کبالت می شود.

استفاده از انواع اکسید کبالت در صنایع رنگرزی

افزودن این محصول از ۱۴۰ تا ۴۵۰۰ گرم به ازای هر تن شیشه صورت می پذیرد. این مقدار برای ایجاد رنگ آبی در تولید شیشه، بطری، عینک و فیلترهای نوری کاربرد دارد.

از کاربرد انواع اکسید کبالت در خنثی سازی رنگ زرد عنصر آهن در صفحات و شیشه پنجره نیز استفاده می شود. برای این منظور مقدار کمی از آن را (۱ تا ۴۵ گرم) در هر تن شیشه اضافه می کنند. حدود ۴۵۴ گرم از کبالت اکسید برای خنثی کردن رنگ آهن در سفال، مواد بهداشتی، کاشی و… در هر تن خاک رس لازم است. با اضافه کردن ۵ درصد از این ماده به لعاب حاوی محتوای سرب نیز آبی پررنگ حاصل می آید.

انواع اکسید کبالت در مصارف پزشکی

اکسید کبالت برای تولید حسگرها در پزشکی استفاده می شود. امروزه نانوذرات اکسید کبالت ویژگی های احیا کنندگی، آنتی اکسیدانی و مهار آنزیم را نیز دارند. این ترکیبات جهت مقابله با باکتری های بیماری زا نیز توجهات زیادی را جلب نموده اند.

عرضه اکسید کبالت در چه ظروفی انجام می شود

اکسید کبالت صنعتی و آزمایشگاهی در بازار موجودند. نوع صنعتی اغلب در کیسه و بشکه و جامبو بگ و به صورت کیلویی به فروش می رسد. اما فروش و خرید اکسید کبالت آزمایشگاهی به‌صورت گرمی صورت می پذیرد.

عوارض انواع اکسید کبالت

استنشاق انواع آن می تواند سبب بروز علائمی چون سرفه، گلو درد، کوتاهی نفس و خس خس سینه گردد. برای پیشگیری از اثرات تنفسی باید از ماسک های تنفسی شیمیایی ویژه استفاده شود.

این ماده می تواند برای چشم ها آسیب ایجاد کرده و موجب قرمزی و درد در ناحیه چشم گردد. در صورت بروز علائم باید چشم ها را به خوبی با آب فراوان شستشو داده و در صورت لزوم به پزشک مراجعه نمود.

بلع سهوی این ماده علائمی همچون تهوع و دردهای شکمی را بروز خواهد داد.

برای ممانعت از تماس های پوستی از دستکش های محافظتی استفاده شود.

فروش و خرید اکسید کبالت در صنعت بسیار صورت گرفته و کاربرد دارد. بنابراین باید نکات ایمنی را در حین مصرف آن رعایت نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا