Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

کتاب با کاغذ بالکی چیست؟

همان‌طور که می دانید مصرف کاغذ نسبت به قبل افزایش یافته است. بنابراین باید به دنبال چاره ای برای کاهش قطع درختان و کاهش پسماند خمیر کاغذ بود. یکی از روش هایی که برای حل این مشکل پیشنهاد شده، استفاده از کاغذ بالکی است. چاپ کتاب با کاغذ بالکی علاوه از قطع درختان ممانعت می کند. کتاب با کاغذ بالکی سبک تر بوده و خواندن این کتاب ها نیز راحت تر است. چاپ کتاب با کاغذ بالکی بسیار مورد استقبال گرفته و این کاغذ ها در کشور سوئد تولید می شوند. از ویژگی های مهم کتاب با کاغذ بالکی سبک بودن و حمل آسان آن است. بسیاری از کتاب های رمان بر وی این کاغذها چاپ می شوند. به علاوه قیمت کاغذ بالکی نیز مناسب بوده و ناشران با قیمتی مناسب راحت تر کتاب ها را به فروش خواهند رساند.

کاغذ بالکی چیست

کاغذ بالکی با نام کاغذ کتاب معروف شده است، این کاغذ یکی از انواع کاغذ بوده که برای چاپ کتاب از آن استفاده می شود. رنگ و سبک بودن کاغذ بالکی موجب شده تا با کاغذ کاهی اشتباه گرفته شود. کاغذ بالکی از دل طبیعت به دست آمده و بدون مواد شیمیایی نیز به طبیعت باز خواهد گشت. به همین جهت است که آن را کاغذ سبز هم می نامند. این کاغذ نسبت به کاغذ تحریر ضخامت بیشتری دارد، اما سبک‌ تر بوده و برای چاپ کتاب مناسب ‌تر است. این کاغذ به دلیل سبک بودن با نام کاغذ سبک نیز شناخته می‌شود و بهترین نوع کاغذ برای چاپ کتاب است. این محصول در دو رنگ طبیعی کرم و طوسی تولید شده و نسبت به کاغذهای معمولی سبک ‌تر است.

البته سبکی آن به معنای نازک بودن یا در اصطلاح کم کیفیت بودن آن نیست. این نوع کاغذ حتی از ضخامت بیشتری نسبت به کاغذهای معمولی و سفید برخوردار است.

مزایا کتاب با کاغذ بالکی

مسئله مشکلات محیط زیست از مسائل مهم در حوزه تولید کاغذ و چاپ کتاب است. همواره نگرانی هایی در رابطه با تأثیر تولید کاغذ بر محیط زیست وجود داشته و کاغذ بالکی این نگرانی را تا حد زیادی مرتفع می کند. در ادامه به برخی از مزایا کتاب با کاغذ بالکی اشاره شده است.

  • این کاغذ به روش مکانیکال تولید می‌ گردد.
  • در تولید آن از هیچ نوع ماده شیمیایی استفاده نشده است.
  • این کاغذ دوست دار محیط زیست بوده و به‌راحتی به چرخه محیط زیست باز می گردد.
  • باعث ایجاد آلودگی نخواهد شد.
  • سازگاری این کاغذ با محیط زیست موجب شده تا آن را کتاب سبز بنامند.
  • این نوع کاغذ از نشان استاندارد بین‌المللی محیط زیست FSC برخوردار است.

خواص کتاب با کاغذ بالکی

کاغذ کتاب بیشتر در کشورهای اروپایی مانند سوئد تولید می شود. کتاب با کاغذ بالکی در تمام دنیا بسیار پرطرفدار بوده و در برخی از کشورهای اروپایی و قاره آمریکا ۱۰۰ درصد از کتاب های رمان‌ بر روی این کاغذها به چاپ می‌ رسند. در ادامه به خواص چاپ کتاب با این نوع کاغذ و دلایل محبوبیت آن اشاره شده است. قیمت کاغذ بالکی و صرفه اقتصادی آن از عوامل موثر بر کاربرد آن است. با ما همراه باشد.

  • وزن پایین
  • حمل و نقل آسان
  • داشتن رنگ طبیعی
  • سازگاری با محیط زیست
  • داشتن صرفه اقتصادی
  • برخورداری از کیفیت مناسب
  • بازیافت ساده‌

فرق کاغذ بالک و کاغذ تحریر

به طور طبیعی کاغذ به رنگ کرم و رنگ چوب موجود است. برای سفید شدن کاغذ از مواد شیمیایی استفاده می شود. بنابراین از مهم‌ترین دلیل فرق کاغذ بالکی و کاغذ تحریر می توان به نحوه تولید متفاوت و کاربرد رنگ سفید و مواد شیمایی در کاغذ تحریر اشاره نمود. انواع بالکی به صورت مکانیکال تولید شده و فاقد هرگونه مواد شیمیایی در تولید آن است.

دیگر فرق انواع بالکی و کاغذ تحریر اندازه و وزن آن‌هاست. از هر دو کاغذ در چاپ انواع کتاب، انواع پاکت، سربرگ و… استفاده می‌شود. قیمت کاغذ بالکی نسبت به انواع تحریر برای چاپ کتاب مناسب تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا