Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

ویژگی مهم کاغذ بالکی چیست؟

کاغذ بالکی یکی از انواع کاغذهایی است که به دلیل خواص منحصربه‌فرد در صنعت چاپ بسیار استفاده می‌شود. از ویژگی کاغذ بالکی می توان به سبک بودن و صرفه اقتصادی بالای آن اشاره نمود. از دیگر ویژگی کاغذ بالکی سازگاری آن با محیط زیست است. به همین دلیل در بسیاری از کشورهای جهان برای چاپ کتاب از این کاغذ استفاده می‌شود. از دیگر مزایا و ویژگی کاغذ بالکی می‌توان به قطر بیشتر آن نسبت به سایر کاغذ ها اشاره کرد. تفاوت هایی بین کاغذ بالکی با کاغذ تحریر  وجود دارد. در ادامه این مطلب به فرق ویژگی کاغذ بالکی و ویژگی کاغذ تحریر می پردازیم. برای خرید کاغذ بالکی می توان به سایت های فروش مراجعه نمود. قیمت کاغذ بالکی نسبت به سایر انواع کاغذ اقتصادی تر است.

کاغذ بالکی چیست

این کاغذ سبک بوده و در چاپ کتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاغذ سبز، سوئدی و کاغذ سبک از دیگر نام های کاغذ بالکی محسوب می شوند. از ویژگی کاغذ بالکی این است که با فرآیندی مکانیکال و بدون استفاده از مواد شیمیایی تولید می‌شود. بنابراین اثرات زیست محیطی منفی ندارد.

کاغذ بالکی نسبت به کاغذهای معمولی قطر بیشتری دارد و رنگ آن شبیه به رنگ چوب است. از ویژگی کاغذ بالکی این است که رنگ طبیعی آن باعث آزار چشم ها نمی شود. این کاغذها قطور اما سبک وزن هستند. بنابراین استفاده از آن‌ها در تولید کتاب های قطور و کتاب هایی که تعداد صفحات کمی دارند، بسیار مناسب است. کاربرد کاغذ بالکی باعث کاهش وزن کتاب ها می‌شود.

ویژگی کاغذ بالکی

ویژگی های مهم این کاغذ موجب استفاده از آن در صنعت چاپ شده است. برای خرید کاغذ بالکی به مراکز معتبر عرضه مراجعه نمایید.

داشتن رنگ مناسب

این کاغذ ها خیلی سفید نیستند. زیرا در فرآیند تولید آن از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی گردد. این کاغذ ها در دو رنگ کرم و طوسی موجود هستند. رنگ این کاغذها به گونه ای است که انعکاس نور از کاغذ باعث آزار چشم ها نخواهد شد.

وزن کم

انواع بالکی از کاغذ معمولی ضخیم تر هستند. اما این مواد به دلیل تخلخل بالا بسیار سبک بوده و برای تولید کتاب های قطور گزینه‌ای مناسب هستند. انعطاف پذیری بالاتر کتاب های چاپ شده با این کاغذ موجب می شود تا کتاب به راحتی باز شده و مدت زمان زیادی باز بماند.

سازگاری با محیط زیست از ویژگی کاغذ بالکی

این کاغذ توسط فرآیندی مکانیکی از چوب درختان تولید می گردد. این کاغذ حاوی هیچ ماده شیمیایی نیست و به‌راحتی به محیط زیست بر خواهد گشت.

یادداشت نویسی آسان تر

امکان نوشتن یادداشت در حاشیه این کتاب ها بسیار ساده است. بنابراین برای چاپ کتاب های درسی بهترین گزینه هستند. درواقع بدون آزار چشم می‌توان ساعت ها این کتاب ها را مطالعه نمود.

ممانعت از کپی برداری

از مهم‌ترین ویژگی کاغذ بالکی در صنعت چاپ، عدم امکان کپی برداری از آن است. بنابراین استفاده از آن در صنعت چاپ در راستای حمایت از نویسنده و ناشر است.

فرق ویژگی کاغذ بالکی و ویژگی کاغذ تحریر

بین کاغذ بالکی و کاغذ تحریر تفاوت های زیادی وجود دارد. کاغذ های بالکی از بهترین نوع کاغذ ها برای چاپ کتاب بشمار می‌آیند. برخلاف کاغذهای تحریر در تولید کاغذهای بالکی از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است. درنتیجه رنگ آن ها متمایل به زرد است. زرد رنگ بودن موجب می شود تا چشم خوانندگان کتاب خسته نشود.

کاغذ بالکی در مقایسه با کاغذ تحریر از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار است. بنابراین بیشتر ناشران از این کاغذ در چاپ کتاب با قیمت کم استفاده می کنند. کاغذهای بالکی ضخامت و قطر بیشتری نسبت به کاغذ های تحریر دارد.

وزن این نوع کاغذ ها بسیار کمتر از کاغذ تحریر است و کتاب های چاپ شده با آن ها بسیار سبک وزن هستند. این کاغذ نسبت به کاغذهای تحریر سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند. برای خرید کاغذ بالکی و یا اطلاع از قیمت به مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا