Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

TCE مخفف چه کلمه ای است ؟

تری کلرو اتیلن ماده ای شیمیایی است که مخفف آن با TCE نشان داده می‌شود. کاربرد TCE در صنایع مختلفی صورت گرفته و از مواد شیمیایی صنعتی محسوب می شود. از مهم ترین کاربرد TCE در صنعت می توان به استفاده از آن به عنوان حلال اشاره نمود. از خواص TCE یا تری کلرواتیلن داشتم اتم های کلر است. این اتم های کلر موجب شده اند تا این ماده دارای خواص ضدعفونی کنندگی باشد. خرید و فروش تری کلرواتیلن یا TCE به دلیل استفاده های صنعتی بسیار صورت می پذیرد. برای خرید TCE می توان به سایت های فروش مراجعه نمود. قیمت TCE با توجه به گرید آن متفاوت است.

TCE یا تری کلرواتیلن چیست

تری کلرو اتیلن یا TCE به عنوان یک حلال صنعتی شناخته می شود. این حلال قادر به حل کردن بسیاری از مواد در صنایع است. تری کلرو اتیلن از لحاظ ظاهری مایعی شفاف و غیر قابل اشتعال است. این ماده اغلب در دسته کلرواتان ها قرار دارد. مهمترین مسئله در رابطه با این ترکیبات شیمیایی مسائل محیط زیست است. درواقع راه یافتن به آب های زیرزمینی و وجود مقادیر اندکی از آن در آب های آشامیدنی نگرانی هایی را در رابطه با این ماده به وجود می آورد. ورود این ماده در آب های زیرزمینی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. اما تخلیه فاضلاب های صنعتی به طبیعت و آلودگی محیط زیست و آب های زیرزمینی از مهم ترین منابع آب شیرین محسوب می شوند.

موارد استفاده از TCE

از کاربرد TCE یا تری کلرو اتیلن می توان در صنعت به عنوان حلال استفاده نمود. این ماده به دلیل وجود اتم های کلر در ساختار خود یک ضد عفونی کننده مطلوب است. این ماده به عنوان ضد عفونی کننده در بیمارستان ها و مراکز درمانی که به ضد عفونی و حذف مقادیر زیادی از میکروب ها نیازمندند استفاده می شود. از این ماده پیش از کشف عوارض تری کلرو اتیلن TCE بر سلامت انسان به عنوان ماده بیهوشی در جراحی ها استفاده می شد. اما مصرف این ماده به دلیل ایجاد خطراتی در سلامتی انسان بسیار کاهش یافته و مواد دیگری برای بیهوشی در جراحی جایگزین تری کلرواتیلن یا TCE شده اند. فروش تری کلرواتیلن در گرید های صنعتی مختلف تولید و در بازار عرضه می شود. صنایع با توجه به نیاز خود می توانند از این محصولات خریداری کنند.

عوارض TCE تری کلرواتیلن

تری کلرواتیلن در اثر تبخیر یا ریخته شدن و نشت در محیط زیست پراکنده شده و به منابع آب راه خواهد یافت. یک سوم از منابع آب های زیرزمینی در امریکا سطوح آلودگی قابل توجهی از تری کلرواتیلن را نشان می دهند. این ماده از متداول ترین مواد شیمیایی در محل تخلیه مواد سمی محسوب می شود. اندازه گیری هایی که از سفره های زیر زمینی و چاه هایی که در نزدیکی محل های دفع پساب های شیمیایی صورت گرفته اند، میزان آلودگی به تری کلرو اتیلن را گاهی بیش از ۱۰ میکرو گرم بر لیتر آب نیز نشان داده اند. توجه شود که این مقدار از آلودگی بسیار قابل توجه است.

در آب های سطحی مقدار این ماده کمتر از مقادیر آن در آب های زیرزمینی است. درواقع تری کلرو اتیلن، می‌ تواند از آب های سطحی تبخیر گشته و در هوا پخش گردد. میزان استاندارد این ماده در کانادا حدود ۰.۰۵ میکروگرم به ازای هر لیتر آب اعلام شده است. مقادیر بیشتر می تواند موجب بروز سرطان در جاندارانی شود که از این آب استفاده می کنند.

تولید کننده تری کلرواتیلن TCE

تولید کننده این محصول در ایران و کشور های دیگر اقدام به تولید این ماده صنعتی می نماید. توجه شود که محصولات تولید کنندگان ایرانی نسبت به تولیدکنندگان خارجی اقتصادی تر و به صرفه تر است. محصولات وارداتی به دلیل نوسانات نرخ ارز از قیمت های بسیار بالایی در بازار برخوردارند. خرید و فروش تری کلرواتیلن به دلیل خواص منحصر به فرد در صنعت بسیار صورت می پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا