Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
رنگ و رزین

رنگ استخر برموکول چیست؟ – ویژگی ها و مزایای آن

رنگ استخر برموکول ماده ای انعطاف پذیر و ماستیکی است که روی سطح بتن قابل استفاده است، بدون این که از پرایمر و یا افزودنی خاصی استفاده شود. انواع کدهای رنگی برای رنگ استخر برموکول وجود داشته و این ماده دارای خاصیت الاستیکی بالایی است. در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک به قیمت برموکول و ویژگی های این رنگ استخر می پردازیم.

ویژگی های رنگ استخر برموکول

برموکول رنگی ماستیک است، یعنی بعد از این که استفاده می شود، می تواند لایه ای ۱ تا ۲ میلی متری را روی سطح ایجاد کند. لایه ایجاد شده به نوع و میزان جذب زیرسازی لایه بستگی دارد. اجرای این رنگ در یک مرحله و بدون استفاده از پرایمر و حلال است. این نوع رنگ در برابر رطوبت بسیار مقاوم بوده و به خصوص در مقابل آب گرم و جوش، مقاومت بالایی دارد. رنگ برموکول با آب جوش حل نشده و خاصیت الاستیکی دارد. این رنگ عمر طولانی دارد و نیازی به آب بندی ندارد.

قیمت برموکول با توجه به نوسانات قیمت ارز و محصولات مختلف، مدام در حال تغییر بوده است. همچنین انواع کدهای رنگ برموکول، در قیمت این محصول تاثیرگذار است.

مزیت های رنگ برموکول

رنگ برموکول با داشتن قدرت پوشانندگی بسیار بالا، بعد از استفاده به این صورت عمل می کند که با انبساط، ضخامت لایه استخر را زیاد می کند. با این خاصیت، سطح استخر یکدست می شود. با توجه به مقاومت آن در برابر آب جوش، مناسب برای استخرهای روباز و باغی است. در استخرهایی که موتورخانه آب گرم دارند نیز مناسب است. یکی از مزایای برموکول، الاستیکی بودن است. این خاصیت سبب می شود که با استفاده در سطح بتن، اگر بتن دچار ترک خوردگی شود، پوسته پوسته نشده و ایزولاسیون خود را حفظ می کند.

مزیت های رنگ برموکول
مزیت های رنگ برموکول

این نوع رنگ بهترین گزینه برای آلومینیوم ایزوگام است که برای اجرا ابتدا از قلم رنگ و سپس غلتک استفاده می شود. یکی از مهمترین تفاوت این رنگ با انواع رنگ های دیگر در بازار، حفظ خاصیت آن ها و عدم پوسته شدن در ضخامت بالا است.

دیگر مزایا

رنگ استخر برموکول، ضد جلبک بوده و برای استخر که آب راکدی دارند، مناسب است. این رنگ مناسب برای استخرهای پرورش ماهی و استخرهای شنا است. این رنگ مانع تشکیل و رشد جلبک ها می شود. دو خاصیت مهم مقاومت در برابر نور خورشید و جلوگیری از رشد جلبک ها و قارچ ها، در رنگ برموکول، نتیجه وجود ذرات اکسید تیتانیوم در ترکیب آن است.

خاصیت مقاومت رنگ برموکول در برابر اسید

سازه های هیدرولیکی و منابع نگهداری اسیدها، به علت مواجه با اسیدها، همیشه در تقابل با این مواد هستند. به همین دلیل از موادی استفاده می شود که تحمل فشار مکانیکی سازه در برابر اسیدها را داشته باشد. رنگ برموکول نمونه ای از این مواد مقاوم در برابر اسید است که برای آب بندی مخازن اسیدی و منابع قلیایی به کار برده می شود.

نحوه رنگ آمیزی با رنگ برموکول

ابتدا استخر را تمیز کرده و هر نوع آلودگی و یا پوسیدگی لایه های قبلی رنگ را به طور کامل از سطح استخر پاک می کنند. همان طور که گفته شد از پرایمر اکریلیک و چسب بتنی استفاده نمی شود. در صورت به کار بردن این مواد، برموکول کارایی خود را از دست می دهد. این رنگ ها با یک لایه رنگ آمیزی استفاده می شوند. اما در صورتی که سطح بتن ناهموار باشد، لایه دوم را بعد از ۲۴ ساعت می توانید استفاده کنید.

قیمت برموکول توسط تولیدکنندگان و تامین کنندگان ارائه شده و با توجه به تنوع تولید کننده های مختلف، قیمت ها متفاوت خواهد بود.

تفاوت رنگ استخری برموکول و رنگ استخر پایه آب

رنگ استخر پایه آب بر اساس آب و بدون استفاده از مواد شیمایی است. این نوع رنگ ها در استخرهایی که عمق زیادی دارند، به کار برده نمی شوند. همچنین این رنگ ها، در استخرهای روباز، پوسته پوسته شده و در آب گرم حل می شوند. اما رنگ استخر برموکول پوسته پوسته نشده و در آب گرم حل نمی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا