Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

کربنات پتاسیم در جدول

پتاسیم کربنات ماده‌ای شیمیایی است که با فرمول K2CO3 شناخته می‌شود. کربنات پتاسیم نمکی سفید رنگ بوده و در آب انحلال پذیر است. این ماده با حل شدن در آب محلول بازی قوی تشکیل می دهد. پتاسیم کربنات با نام های مختلفی در بازار شناخته می شود. خاکستر مروارید، کربنات پتاس و نمک تارتار ازجمله این نام ها هستند. جالب است بدانید کربنات پتاسیم در جدول نیز استفاده شده و اغلب با جواب پتاس همراه است. درواقع می توان گفت جواب کربنات پتاسیم در جدول پتاس است. کربنات پتاسیم ماده ای شناخته شده است و از این رو در حل جدول استفاده می شود. از کاربرد کربنات پتاسیم در صنایع کشاورزی، صنایع غذایی و… استفاده می‌شود.

در ادامه این مطلب از جهان شیمی به بررسی خواص و کاربرد و قیمت کربنات پتاسیم می پردازیم. با ما همراه باشید تا با جواب کربنات پتاسیم در جدول آشنا شوید.

کربنات پتاسیم در جدول چیست

کربنات پتاسیم محصولی صنعتی است که به‌صورت پودری و مایع و در گرید های خوراکی، صنعتی و کشاورزی عرضه می گردد. این ماده دارای طعم نمکی بوده و محلول در آب است. محصول فوق در حلال های آلی همچون اتانول، اتر و استون حل نمی گردد. این ماده دارای فشار بخار بسیار پایینی بوده و نقطه ذوب آن قابل تعیین نیست.

این ماده در دمای بالا تجزیه گشته و قادر به جذب رطوبت هواست. به همین دلیل است که ظاهری خیس و آبکی دارد. فرایند حل شدن این ماده نمکی در آب گرمازا بوده و وقتی در آب حل می‌شود به اجزای سازنده خود یعنی کاتیون پتاسیم  و آنیون کربنات تبدیل می گردد.

یون های پتاسیم و کربنات به طور طبیعی نیز در طبیعت وجود دارند. بنابراین پتاس ماده ای سازگار با محیط زیست است. وجود یون کربنات موجب افزایش pH آب گشته و آب حاوی آن باید قبل از تخلیه به محیط زیست تعدیل pH گردد. به دلیل استفاده های مختلف از این ماده به عنوان کد و موارد دیگر، بسیاری از افراد با آن آشنایی دارند. به همین دلیل از کربنات پتاسیم در جدول استفاده می شود و اغلب جواب کربنات پتاسیم در جدول پتاس است. قیمت کربنات پتاسیم در گرید های مختلف متفاوت است.

دلایل استفاده از کربنات پتاسیم در جدول

این ماده کاربرد های گسترده ای در صنایع مختلف دارد. در کشاورزی از کربنات پتاسیم استفاده های زیادی صورت می پذیرد. این ماده در صنایع غذایی و صنایع دیگر نیز کاربرد دارد. بنابراین کربنات پتاسیم ماده ای شناخته شده محسوب می گردد. این امر موجب کاربرد کربنات پتاسیم در جدول و طراحی سوالات آن شده است.

کربنات پتاسیم در کشاورزی

پتاسیم از عناصر ضروری برای گیاهان محسوب می شود. به همین دلیل از ترکیب کربنات پتاسیم به عنوان کود شیمیایی برای گیاهان استفاده می شود. کود کربنات کلسیم موجب تقویت ریشه گیاهان شده و استحکام گیاه را افزایش می دهد. در نهایت کاربرد آن موجب بهبود رشد گیاه و حفظ آب در خاک خواهد شد. این کاربرد در کشاورزی موجب شده تا بیشتر افراد با آن آشنا باشند. بنابراین از کربنات پتاسیم در جدول و طرح سوالات آن استفاده می شود.

آشنایی با کربنات پتاسیم در جدول

  • از کربنات پتاسیم برای حذف سختی آب استفاده می شود.
  • از کربنات پتاسیم در جوشکاری به عنوان یک پوشش جهت لحیم و جوشکاری‌ های قوسی استفاده می شود.
  • این ماده در صنعت سفالگری و لعاب به عنوان یک ماده شیمیایی آلی جهت لعاب سفال کاربرد دارد.
  •  کربنات پتاسیم یک عامل مهارکننده سوختگی‌ های عمیق چربی بوده و این می تواند سوالی برای حل کربنات پتاسیم در جدول باشد.
  • این ماده اشتعال‌زا نبوده اما در استفاده از آن باید ایمنی را رعایت نمود.
  •  در صورت تماس این ماده با چشم یا پوست دست باید آن را با آب و شوینده مناسب شستشو داده و در صورت نیاز به پزشک مراجعه نمود.
  • قیمت کربنات پتاسیم با توجه به گرید آن متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا