Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آزمایشگاهی

قطره چکان آزمایشگاهی چیست و چه مصارفی دارد؟

قطره چکان آزمایشگاهی از ساده ترین وسایل آزمایشگاهی محسوب می شود. انواع قطره چکان آزمایشگاهی در جنس‌های شیشه ای یا پلاستیکی تولید و عرضه می شوند.

یک طرف قطره چکان ها دارای حباب لاستیکی قابل ارتجاع بوده و طرف دیگر آن دارای یک میله شیشه‌ای یا پلاستیکی همراه با نوکی باریک است. انواع قطره چکان آزمایشگاهی پلاستیکی، قطره چکان آزمایشگاهی بزرگ، قطره چکان آزمایشگاهی سر خروسی و… در بازار موجود بوده و قابل تهیه هستند. قیمت قطره چکان آزمایشگاهی با توجه به کیفیت ساخت و برند تجاری محصول متفاوت خواهد بود. برای خرید قطره چکان آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

معرفی قطره چکان

قطره‌چکان از وسایل آزمایشگاهی بوده و از آن برای انتقال محلول هایی با ریسک در انتقال استفاده می شود. این وسیله آزمایشگاهی از بدنه ای شیشه ای تشکیل شده است. سر پلاستیکی این وسیله آزمایشگاهی دارای ساختاری ارتجاعی بوده و می توان با فشار آن قطره قطره محلول را خارج یا وارد نمود.

در واقع سر پلاستیکی حباب مانند آن قابلیت مکش را برای این وسایل آزمایشگاهی فراهم می کند. البته در زمان انتقال مواد به داخل قطره‌چکان باید دقت نمود تا مایعات وارد این بخش نشوند. ورود مواد شیمیایی به بخش پلاستیکی دستگاه می تواند موجب خرابی آن گردد. در آزمایشگاه ها از این وسیله برای انتقال معرف های شیمیایی، اسید ها و… استفاده می شود.

قطره چکان آزمایشگاهی

در آزمایشگاه ها از قطره‌چکان شیشه ای و پلاستیکی برای ریختن معرف ها و برداشتن اسید ها و بازها و… استفاده می شود. همچنین از قطره چکان آزمایشگاهی برای برداشتن محلول های گران قیمت که حجم کمی از آن ها نیاز است نیز استفاده می شود.

استفاده از قطره چکان آزمایشگاهی

از قطره‌چکان شیشه ای در آزمایشگاه ها برای ریختن معرف هایی همچون فنول فتالئین، تورنسل، هلیانتین و… می توان استفاده نمود.

برداشتن محلول هایی با بخارات سـمی از دیگر موارد استفاده از انواع قطره‌چکان محسوب می شود.

همچنین ریختن برخی از محلول ها روی دست و لباس خطرناک است. برای برداشتن این محلول ها نیز از انواع قطره چکان آزمایشگاهی استفاده می شود.

قطره چکان سر خروسی

قطره‌چکان سر خروسکی یکی از ظروف نگهداری مایعات و انتقال نمونه های مایع است. این محصول به دلیل شباهت قسمت فوقانی به تاج خروس نامگذاری شده است. بر خلاف شکل متداول قطره‌چکان ها، این وسیله دارای حباب لاستیکی نبوده و از شیشه ساخته شده است.

انواع قطره چکانها جهت ریختن قطره قطره یک مایع به ظرف دیگر کاربرد دارند. اما قطره‌چکان سر خروسی به طور ثابت بر مخزن یکی از معرف ها یا مایعات سمی پر کاربرد قرار داده می شود. این وسیله آزمایشگاهی محتویات مخزن را به صورت قطره قطره و محدود از مخزن خارج می کند.

این محصول آزمایشگاهی همراه با مخزن برای وسیله نگهداری مایعات و معرف های پر کاربرد در آزمایشگاه های شیمی و… مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از آن اقتصادی بوده و مانع هدر رفتن مواد داخل مخزن می گردد. برای خرید می توان به مراکز فروش تجهیزات آزمایشگاهی مراجعه نمود.

قطره چکان آزمایشگاهی سرپوار دار

قطره‌چکان سرپوار دار از موارد پرمصرف آزمایشگاهی محسوب می شوند. برای استفاده از انواع سرپوار دار ابتدا با فشردن لاستیک بالای آن باید هوای درون میله‌ را خالی نمود. پس از قرار دادن میله در مایع می توان فشار از روی لاستیک برداشت. در این صورت مایع به طرف میله شیشه ای کشیده و برای انجام آزمایش استفاده می گردد.

این وسایل آزمایشگاهی با شیشه های تیره رنگ نیز تولید می گردند. از انواع قطره چکان های تیره رنگ برای موادی استفاده می شود که نسبت به نور حساس بوده و در نور تجزیه و یا تغییر می کنند. برای خرید انواع قطره چکان های آزمایشگاهی می توان به صورت حضوری یا غیر حضوری به فروشگاه های تجهیزات آزمایشگاهی مراجعه نمود. این محصول در انواع ایرانی و خارجی قابل تهیه هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا