Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییعمومی

تربانتین در نقاشی چیست و چه مصارفی دارد؟

تربانتین نوعی ماده روغنی است که به دلیل ویژگی هایش در نقاشی بسیار کاربرد دارد. از عمده ترین مصارف تربانتین کاربرد آن به عنوان حلال روغنی در رنگ ها و مصارف صنعتی است. درواقع از خواص تربانتین در نقاشی جهت رقیق کردن رنگ استفاده می شود. از مزایا مصرف تربانتین در نقاشی در دسترس بودن و قیمت مناسب آن است. بنابراین از دلایل استفاده از تربانتین در نقاشی می توان به مقرون به صرفه بودن و داشتن کارایی بالا اشاره نمود. فواید تربانتین در نقاشی موجب می‌شود که ترکیب رنگ در نقاشی راحت تر شده و رنگ ها بر روی بوم نقاشی زیباتر به نظر آیند. از مهم ترین کاربرد تربانتین در نقاشی افزایش سرعت خشک شدن رنگ است. بنابراین با توجه به خواص این حلال روغنی، از آن استفاده های زیادی صورت می پذیرد.

برای خرید تربانتین و یا اطلاع از قیمت آن می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه کرده و بدون واسطه اقدام به خرید این حلال روغنی نمود.

تربانتین چیست

تربانتین نوعی حلال روغنی است که از آن جهت پاک کردن برس ها و قلم های رنگ و به عنوان حلال در نقاشی استفاده می شود. این حلال به عنوان مواد اولیه رزین، ترکیبات افزودنی روغنی و ترکیب های دارویی کاربرد دارد. روغن تربانتین ماده ای بدون بو و بی رنگ است. ترکیب فوق قابلیت اشتعال داشته و در اثر برخورد با پوست آن را گرم خواهد نمود.

تربانتین در نقاشی چیست

تربانتین به عنوان یک ماده روغنی جهت رقیق کردن رنگ های مخصوص در نقاشی که اغلب محلول در روغن هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. این حلال را از تقطیر چوب خرد شده درختان کاج تهیه می کنند. تربانتین به عنوان رقیق کننده به عنوان حلال رنگ و جلال دهنده کاربرد دارد.

اما مهمترین دلایل استفاده از تربانتین در نقاشی این است که با گذشت زمان آثار هنری کشیده شده، به رنگ زرد گرایش نخواهد یافت. استفاده از تربانتین در نقاشی باعث می شود که ترکیب رنگ‌ ها ساده ‌تر بوده و استفاده از رنگ بر بوم نقاشی مطلوب تر و زیبا تر باشد.

دلایل استفاده از تربانتین در نقاشی

تربانتین علاوه بر در دسترس بودن ازلحاظ قیمت نیز مناسب و مقرون به‌صرفه است. اگر در آثار هنری از رنگ‌های باکیفیت استفاده نشود، نقاشی ها و سایر آثار هنری پس از گذشت زمان با تغییر رنگ مواجه خواهند شد. رنگ این آثار به مرور زمان به زری می گراید. از مزایا تربانتین در نقاشی این است که اگر در رنگ‌ها از تربانتین استفاده شود، شاهد زردی در آثار هنری نخواهید بود.

کاربرد تربانتین در نقاشی رنگ روغن موجب کاهش حجم روغن می گردد. این موضوع موجب می شود تا ترکیب رنگ‌ها ساده‌تر شده و استفاده از آن‌ها روی بوم نقاشی نیز راحت تر باشد. البته تربانتین معمولی تمایل بسیاری به زرد شدن دارد. اما انواع تصفیه شده تمایلی به زرد شدن نداشته و برای استفاده در نقاشی مناسب هستند.

استفاده از رنگ‌های حاوی تربانتین برای رنگ‌های پایه بسیار مناسب است. اصلی‌ترین مزایا تربانتین در نقاشی سرعت خشک شدن رنگ است. کاربرد تربانتین در رنگ روغن‌ها سرعت خشک شدن را افزایش می دهد و این در نقاشی بسیار حائز اهمیت است. دومین مزیت اصلی استفاده از تربانتین در نقاشی رنگ روغن، ترکیب ساده آن با انواع رنگ‌هاست.

نحوه مصرف و معایب تربانتین در نقاشی

حلال تربانتین در نقاشی موجب تثبیت رنگ ها می‌گردد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که انواع تصفیه نشده روغن تربانتین کمی به زردی می زند، بنابراین هنگام ترکیب آن با رنگ های روشن باید مراقب بود.

این روغن به دلیل خشک شدن سریع و داشتن شفافیت و درخشندگی مناسب با استقبال زیادی مواجه شده است. برای داشتن یک نقاشی زیبا با رنگی بی نظیر انواع تصفیه شده و باکیفیت تربانتین را از مراکز فروش معتبر تهیه نمایید. قیمت تربانتین در نقاشی با توجه به برند تجاری آن می تواند متفاوت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا