Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییعمومی

قیمت فروش و خرید اکسید آهن (Iron oxide) | کاربرد اکسید آهن

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد اکسید آهن و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید اکسید آهن دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش اکسید آهن در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان اکسید آهن در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت اکسید آهن نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش اکسید آهن به روزرسانی می‌شود.

اکسید آهن (Iron oxide) کمپلکس های شیمیایی هستند که به طور طبیعی وجود دارند و شامل آهن و اکسیژن می باشند و شاید جالب باشد که بدانید تاکنون ۱۶ نوع اکسید آهن و اکسی هیدروکسید آهن شناسایی شده است. اکسید آهن که با نام متداول آن یعنی زنگ آهن بیشتر شناخته می شود یکی از دلایل پوسیدگی بسیاری از وسایل و سازه ها در شرایط آب و هوایی مرطوب است ولی کاربردهای صنعتی مختلفی نیز دارد . برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه ما باشید.

دو جز موجود در اکسیدها یعنی اکسیژن و آهن به طور طبیعی به طور گسترده ای در دنیا وجود دارند و برای انسان حیاتی هستند و برای بیشتر فعالیت های زمین شناسی و بیولوژیکی مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، آنها به عنوان رنگدانه و کاتالیزور در صنایع مختلف استفاده می شوند.

مراکز خرید و قیمت فروش اکسید آهن در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش اکسید آهن و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان اکسید آهن در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده اکسید آهن در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید اکسید آهن در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش اکسید آهن را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

اثر متقابل و تبدیل این اجزا از یک فرم به فرم دیگر اساساً توسط گونه های باکتری کنترل می شود. این مواد به ترتیب حاوی ۷۰ و ۷۲ درصد آهن هستند. علاوه بر این، سنگ معدن آهن نیز تاحدودی حاوی اکسید آهن است.

اکسیدهای آهن رنگدانه های ارزان قیمت و بادوام در رنگ ها، پوشش ها و بتن های رنگی هستند. رنگهایی که معمولاً در دسترس هستند در محدوده زرد، نارنجی، قرمز، قهوه ای، سیاه قرار دارند. این ترکیبات با شماره E172 به عنوان رنگ خوراکی در صنایع غذایی استفاده می شوند.

کاربردهای اکسید آهن

مواد اولیه آهن / فولاد

آهن فریک منبع اصلی آهن برای کل صنعت فولاد است. فولاد خود آلیاژی است که از آهن، کربن و چندین عنصر دیگر ساخته شده است، اما آهن فلز پایه آن است و بیش از ۹۵٪ ساختار اتمی فولاد را تشکیل می دهد. روند ساخت آهن همچنین از اکسید آهن (III) به عنوان یک فلز پایه استفاده می کند. با ادامه ساخت و ساز و بازسازی ساختمان ها، انتظار می رود که استفاده از اکسیدهای آهن برای تولید اجزای سازه ای رشد چشمگیری در صنایع داشته باشد.

تولید رنگدانه

اکسید آهن (III) به دلیل رنگ قرمز چشمگیر، رنگدانه ای ارزشمند برای استفاده در طیف گسترده ای از فرآیندهای تولیدی محسوب می شود. این ترکیب در صنعت به عنوان “رنگدانه ۶″، “رنگدانه ۷” یا “رنگدانه قرمز ۱۰۱” شناخته می شود و می تواند به طور طبیعی از هماتیت گرفته شود یا به صورت مصنوعی در آزمایشگاه تولید شود.

برخی از رنگدانه های اکسید آهن برای استفاده در تولید محصولات آرایشی توسط FDA تأیید شده اند. رنگدانه های دیگر در درجه اول در صنعت ساخت و ساز برای پوشش ها، رنگ ها و سایر محصولات صنعتی استفاده می شوند. رنگدانه های اکسید آهن شفاف نیز به عنوان محصولات لکه دار کردن مانند رنگ کردن چوب برای کف سازی به صورت تجاری به فروش می رسند. رنگدانه های اکسید آهن را می توان به راحتی مخلوط کرد و طیف گسترده ای از رنگ های طبیعی را ایجاد کرد.

اکسید آهن چیست و چه کاربردهایی دارد؟
اکسید آهن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ساخت نوار مغناطیسی

نوار مغناطیسی به یک آهنربای الکتریکی انرژی می دهد تا بر روی محیط ضبط تأثیر بگذارد. در عمل، محیط مغناطیسی به سرعت قطبیت منتقل شده بر روی خود را جذب می کند اما به راحتی آن را از دست نمی دهد. این نوارها در ضبط ویدئو، ضبط داده ها و به ویژه در ضبط خودکار و همچنین در پشت کارت های اعتباری کاربرد دارند. اکسید آهن (III) متداول ترین ذره مغناطیسی است که برای ساخت نوار ذخیره مغناطیسی استفاده می شود. این ماده زمانی بیشترین استفاده را برای ذخیره سازی اطلاعات رایانه ای داشت اما اکنون توسط آلیاژهای کبالت و سایر محلول های نازک تر با ظرفیت ذخیره سازی بالاتر جایگزین شده است.

کاربرد در کوره های ذوب

از پلت های اکسید آهن به عنوان ماده اولیه در ذوب کوره شافت استفاده می شود و به دلیل یکنواختی در اندازه، مقاومت بسیار زیاد و نفوذ پذیری عالی کاربرد گسترده ای در این زمینه دارند. با این وجود، ممکن است در اثر پارگی و تکه تکه شدن پلت ها در این زمینه اختلالاتی ایجاد شود. مقاومت پلت ها در حال حاضر با اصلاح ساختار داخلی بهبود یافته است.

کاربردهای محیطی

اخرا و اکسیدهای آهن موجود در فلزات آبی به عنوان جاذب به خوبی شناخته شده اند. آلاینده های فلز سنگین به ویژه فلزات سنگین در محیط آبی، تخلیه شده توسط مایع های زهکشی معدن اسید و تصفیه خانه، مشتقات اصلی کانال های آب تصفیه خانه ها را تشکیل می دهند. گزارش های محدودی در مورد حذف فلزات سنگین با این اکسیدها وجود دارد. با این حال، استفاده از اکسیدها و اکسی هیدروکسیدهای تلقیح شده با سولفید روی در محیط سولفیدیک – آنوکسیک بعد جدیدی از تحقیقات را تشکیل داده است.

اکسید آهن (III) و سایر اکسیدهای آهن برای موفقیت تعداد زیادی از فرآیندهای تولید مدرن بسیار مهم هستند. انتظار می رود تقاضای صنعتی برای اکسیدهای آهن طی سالهای آینده به طور چشمگیری افزایش یابد زیرا صنایعی مانند ساخت و ساز همچنان به پیشرفت خود ادامه می دهند و نیاز به این ترکیبات نیز به همین ترتیب افزایش خواهد یافت.

اکسید اهن چیست

اکسید آهن طیف وسیعی از ترکیبات شیمیایی است که از آهن و اکسیژن به دست می آید. بیشتر اینها به طور طبیعی رخ می دهند. برخی در خاک یا در رسوبات شیمیایی در سنگ ها یا کوه ها شکل می گیرند. آهن در تماس با اکسیژن، خود به خود یا در ترکیب با عناصر دیگر مانند آب، به اکسید آهن تبدیل می شود. هنگامی که این ماده معدنی برای مدت طولانی در معرض آب و هوا قرار می گیرد، معمولا زنگ تولید می کند که یک اکسید قهوه ای مایل به قرمز است.

نام دیگر اکسید آهن چیست

اکسید آهن با نام‌ های تجاری دیگری از جمله اکسید فریک، هماتیت، اکسید آهن قرمز، سیسکوی اکسید آهن و زنگ نیز شناخته می ‌شود. در زبان عامیانه و رایج به این ترکیب، زنگ می گویند. آهن یک فلز است و دارای دو حالت اکسیداسیون ۲+ و ۳+ است. در نامگذاری اکسید آهن، همیشه به یاد داشته باشید که اگر اتم آهن دارای حالت اکسیداسیون ۲+ باشد، اکسید آن اکسید آهن (FeO) است و اگر اتم آهن دارای حالت اکسیداسیون ۳+ باشد، نام اکسید آهن اکسید آهن (Fe2O3) است.

فرمول اکسید اهن

اکسید آهن یک ترکیب معدنی است. اکسیدهای اصلی آهن FeO یا اکسید آهن (II)، Fe2O3 یا اکسید آهن (III) با نام هماتیت، Fe3O4 یا اکسید آهن (II, III) با نام مگنتیت هستند. در بیشتر موارد، نام‌ های عددی بیشتر در مورد چگونگی اتصال آهن عنصری و اکسیژن به یکدیگر است تا اینکه این ماده چگونه به نظر می ‌رسد. در اکثر موارد آهن با غلظت های بالا (II) به سمت سیاهی عمیق و رنگ زغالی گرایش دارد، در حالی که آهن با ترکیب (III) بیشتر در انتهای طیف قهوه ای مایل به قرمز قرار می گیرد. به عنوان مثال، سیاره مریخ به دلیل غلظت بالای اکسید آهن (III) در پوسته و در خاک، اغلب به عنوان سیاره سرخ شناخته می شود.

پودر اکسید اهن

پودر اکسیدهای آهن از ترکیب معدنی با فرمول عمومی Fe2O3 مشتق یا استخراج می شود. پودر اکسید آهن بی شکل و به رنگ قهوه ای مایل به قرمز یا قرمز تیره است. نامحلول در آب، اما محلول در هر دو اسید سولفوریک (HCL) و اسید هیدروکلریک است. ممکن است کمی محلول یا نامحلول در اسیدهای نیتریک باشد. پودر اکسید آهن باید در محیط خشک و خنک نگهداری شود و نباید در معرض هوا قرار گیرد. پودر اکسید آهن کاربردهای زیادی در دارد که عبارتند از:

  • جوشکاری ترمیت
  • کودها
  • رنگدانه ها
  • سرامیک
  • در بتونه مغناطیسی
  • لجن مغناطیسی و آزمایش های دیگر
  • تیز کردن ابزار
  • تمیز کردن یا پرداخت

در زمینه آرایشی نیز معمولا از برخی رنگدانه های اکسید آهن استفاده می شود. آنها به عنوان مقاوم در برابر رطوبت، غیر سمی در نظر گرفته می شوند.

اکسید اهن هیدراته

گروهی از اکسیدهای آهن، اغلب اکسیدهای قرمز، که هنگام واکنش آهن و اکسیژن در حضور آب یا رطوبت در هوا تولید می ‌شوند، در مجموع به عنوان زنگ شناخته می ‌شوند. زنگ یک اکسید آهن هیدراته با فرمول شیمیایی Fe2O3xH2O است. هنگامی که آهن در حالی که حاوی رطوبت (آب) است با اکسیژن تماس پیدا می کند، یک لایه قهوه ای مایل به قرمز به نام زنگ روی سطح آهن تشکیل می شود. آب و اکسیژن هر دو برای فرآیند زنگ زدگی ضروری هستند.

اکسید اهن + کربن

از نظر واکنش شیمیایی کربن با اکسیژن موجود در اکسید آهن ترکیب و دی اکسید کربن تولید می شود. در این واکنش آهن از اکسیژن جدا می شود. به عبارت دیگر اکسید آهن بعلاوه کربن تبدیل به دی اکسید کربن بعلاوه آهن خواهد شد.

قیمت اکسید اهن

اکسید آهن یک محصول شیمیایی بسیار کارآمد است و طیف وسیعی از کاربردهای تجاری دارد. به طور طبیعی در سراسر زمین یافت می شود، اما می توان آن را به صورت صنعتی نیز تولید کرد. اکسید آهن یک کالا است و قیمت آن متاثر از هزینه مواد اولیه مورد استفاده در فرآیند تولید اکسید آهن است. قیمت اکسید آهن را می توان از طریق شرکت های تولید کننده آن یا سایت های فروش آنلاین بدست آورد.

فروش اکسید اهن

فروش بازار جهانی رنگدانه های اکسید آهن در سال ۲۰۲۲ به ارزش ۱۸۲۲.۲ میلیون دلار تخمین زده می ‌شود و پیش ‌بینی می ‌شود که بازار جهانی آن بین سال ‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۸، با نرخ قابل ‌توجهی افزایش یابد. بازار رنگدانه های اکسید آهن بر اساس نوع و کاربرد تقسیم بندی می شود. برای شرکت های فروش اکسید آهن بسیار مهم است که الگوهای بازار را برای استراتژی بهتر درک کنند.

 

خرید اکسید آهن

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید اکسید آهن از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید اکسید آهن، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان اکسید آهن را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید اکسید آهن با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا