Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

روش ضدعفونی آب چاه و اهمیت آن چیست؟

آب چاهی که اخیرا حفر شده است در معرض آلودگی با عملیات حفاری و لوله ای است که آب را به سرتاسر خانه منتقل می کند. بنابراین، لازم است چاه را ضد عفونی کنید تا باکتری هایی که ممکن است به سیستم وارد شده باشند، قبل از استفاده از آب برای مصارف آشامیدنی از بین بروند. نمونه های پیگیری می توانند تعیین کنند که آیا آلودگی چاه کاملا برطرف شده است یا خیر. ضد عفونی چاه های قدیمی نیز زمانی مهم است که نمونه آب از نظر باکتری مثبت باشد.

ضدعفونی شیمیایی یا کلرزنی منبع آب با پودر کلر ایرانی زمانی پیشنهاد می شود که یک چاه توسط باکتری آلوده شده باشد. چاه‌ های جدید و چاه ‌های تعمیر شده و هر لوله‌ کشی مرتبط باید قبل از شروع به کار ضدعفونی شوند. ضدعفونی معمول سالانه یک چاه همچنین به کنترل سطوح آزاردهنده باکتری هایی که ممکن است در طول زمان ایجاد شوند، کمک می کند. انواع کلر از جمله کلر پارس را می توانید به این منظور استفاده کنید. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با روش ضدعفونی آب چاه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

ضدعفونی آب چاه چگونه انجام می شود

گندزدایی آب اساسا فرآیندی است که در آن ارگانیسم های بیماری زا یا کشته می شوند یا از رشد آنها جلوگیری می شود. همچنین با غیرفعال کردن میکروارگانیسم عمل می کند، زیرا هنگامی که یک میکروارگانیسم غیرفعال می شود، رشد و تولید مثل آن متوقف می شود و در نتیجه ضد عفونی می شود. اگر میکروارگانیسم ها از آب حذف نشوند، آب برای مصرف نامناسب می شود زیرا می تواند افراد را بیمار کند.

برای ضدعفونی آب چاه یک لیتر سفید کننده مایع لباسشویی را با تقریبا ۴۵.۵ لیتر (۱۰ گالن) با آب مخلوط کنید. شما همچنین می توانید از پودر کلر حل شده در آب استفاده کنید. محلول را در چاه بین لوله ها و پوشش بیرونی بریزید. این کار ممکن است با ریختن یا سیفون کردن از طریق دریچه هوا، یا با برداشتن درزگیر یا درپوش چاه انجام شود.

یکی یکی به سراغ شیرآب خانه (گرم و سرد) بروید و آب را به اندازه ای باز کنید که بوی کلر را از شیر آب حس کنید، سپس شیر آب را ببندید. به شیر آب بعدی بروید و این کار را تکرار کنید.

مرحله ۱ را تکرار کنید، اما این بار شیرها را باز نکنید و آب را تخلیه کنید. درپوش یا آب بند چاه را تعویض کنید و اجازه دهید سیستم به مدت هشت تا ۱۲ ساعت، ترجیحاً یک شب بماند. مصرف آب را در این دوره به حداقل برسانید.

پس از اینکه آب کلردار به مدت حداقل ۸ تا ۱۲ ساعت در سیستم باقی ماند، باید آب را باز کنید تا کلر از سیستم خارج شود. توصیه می شود که آب از طریق شیلنگ خارج شود. هنگامی که دیگر بوی کلر در شیر بیرونی وجود ندارد، تمام شیرهای آب داخل آن را باز کنید تا بوی کلر از بین برود.

ملاحظات مهم برای ضدعفونی آب چاه

قبل از نمونه برداری مجدد از چاه، ۴۸ ساعت پس از اتمام عملیات ضد عفونی صبر کنید. توصیه می شود قبل از استفاده از آب برای مصرف انسان، دو نمونه متوالی بدون باکتری تهیه شود.

به یاد داشته باشید که ضدعفونی یک چاه و یا منبع آب که به درستی ساخته شده است، تضمین کننده آب آشامیدنی با کیفیت نیست. ضد عفونی چاه و سیستم آب با کلر از جمله کلر پارس تنها یک راه حل موقت در نظر گرفته می شود. اگر مشکلات باکتری پس از ضد عفونی باقی بماند، باید اقدامات اصلاحی دائمی مانند بازسازی چاه یا درمان اشعه ماوراء بنفش در نظر گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا