Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

روش های تضمینی و عالی برای رفع کف روی آب استخر

کف روی آب استخر مجموعه ای از حباب های کف آلود ضخیم در استخر است. ممکن است تشخیص تفاوت بین حباب و کف دشوار باشد، اما به طور کلی، کف غلیظ اتر ست و روی سطح باقی می ‌ماند، در حالی که حباب ‌ها پر از هوا هستند و بسیار راحت ‌تر می ‌ترکند.

زمانی که آب غلظت بالایی دارد، کف روی سطح استخر ظاهر می شود. چندین عامل مختلف می توانند باعث ایجاد کف در استخر شوند – برخی ساخته دست انسان و برخی صرفا به دلیل عدم تعادل شیمیایی ناشی از کلر استخر است. ما در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک به تمام علل مختلف کف روی آب استخر و نحوه مقابله با آنها خواهیم پرداخت.

آیا کف روی آب استخر خطرناک است

تعادل آب استخر برای نگهداری مناسب استخر ضروری است. چندین عامل وجود دارد که می تواند باعث ایجاد کف در استخر شود، از جمله مواد شیمیایی نامتعادل، شامپو یا سایر محصولات بهداشتی، و تعداد زیادی شناگر در یک زمان در استخر.

کف استخر ذاتا خطرناک یا نا ایمن نیست. در واقع، شنا کردن در استخر حاوی کف تا زمانی که مواد شیمیایی استخر به درستی متعادل باشند، می تواند کاملا بی خطر باشد. با این حال توصیه می شود که  کف را در اسرع وقت بردارید تا آبی شفاف و زیبا داشته باشید.

روش از بین بردن کف روی آب استخر

کف حاصل از شامپو و محصولات آرایشی بهداشتی

اگر بعد از دوش گرفتن داخل استخر بپرید، احتمالا باقیمانده‌ ای از شامپو، نرم ‌کننده، مواد شستشوی بدن می‌ توانند با آب استخر شنا مخلوط شده و باعث ایجاد کف استخر شوند. شما باید از شناگران بخواهید قبل از ورود به استخر دوش بگیرند و از زدن دئودورانت، شامپو خشک، اسپری بدن یا سایر محصولات قبل از قرار گرفتن در آب استخر خودداری کنند.

کف حاصل از جامدات محلول (TDS)

ایجاد کف در استخر همچنین می تواند به دلیل سطوح بالای مواد جامد محلول در آب (TDS) باشد. مواد جامد خارجی مانند روغن و خاک در استخرها حل می شوند. سطوح بالای TDS باعث کدری اب شده و حتی طعم آب را شور خواهد کرد. شنا در استخرهایی با سطح TDS بالا ناسالم است و نگهداری از استخر را سخت ‌تر می‌کند و منجر به محیطی خطرناک می ‌شود.

سختی کلسیم پایین

سطوح کم سختی کلسیم در آب استخر شنا می تواند باعث نرم شدن بیش از حد آب شود. این وضعیت مقصر مشکلات متعددی از جمله pH پایین، خوردگی، اچ شدن و کف استخر است. خوشبختانه، رفع این مشکل نسبتا آسان است. بهترین راه برای رفع سختی پایین کلسیم در استخر افزایش آن است.

کیفیت پایین یا جلبک کش بیش از حد

در حالی که مواد شیمیایی برای نگهداری صحیح استخر حیاتی هستند، آنها همچنین می توانند باعث ایجاد کف شوند، به خصوص اگر اخیرا مواد شیمیایی مانند کلر استخر استفاده کرده باشید. بیشتر جلبک کش ها پس از اضافه شدن به آب استخر کف می کنند.

با اینحال فوم ناشی از جلبک کش باید خود به خود تجزیه شود اما جلبک کش های غیر کف کننده نیز در دسترس هستند. همچنین بهتر است از جلبک‌ کش‌های ۱۰ درصد پلیمری و مسی خودداری کنید زیرا به دلیل محتوای فلزی می‌توانند باعث ایجاد کف یا لکه‌ دار شدن استخر شوند.

سایر ترکیبات شیمیایی استخر

اگر مواد شیمیایی نامتعادل باشند ممکن است در استخر شما کف ایجاد کند. مهم است که به طور مداوم آب استخر خود را با استفاده از کیت تست استخر آزمایش کنید تا مطمئن شوید مواد شیمیایی در سطوح مناسب قرار دارند. اگر مواد شیمیایی، به خصوص pH یا کلر، نامتعادل باشند، ممکن است کف در استخر ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا