Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

همه چیز در مورد چک لیست باز کردن استخر

با گرم شدن هوا زمان باز کردن استخر نیز فرا می رسد. ممکن است باز کردن استخر ابتدا کمی ترسناک باشد اما نگران نباشید چک لیستی که در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک ارائه شده است به شما کمک می کند که بدون نگرانی استخر خود را برای استفاده مجدد مهیا کنید.

مراحل باز کردن استخر

تمیز کردن استخر

اگر بر روی استخر پوششی قرار داده اید زمان آن رسیده که پوشش را بردارید و استخر را تمیز کنید. اگر استخر شما سرپوشیده نیست بهتر است ابتدا برگ ها و شاخه ها و سایر وسایل اضافی را به وسیله یک جارو جمع آوری کنید.

سپس کف استخر را با آب تمیز بشویید. در صورتی که آب به تنهایی کافی نبود، می توانید از مواد شوینده و مقداری محلول سفید کننده برای تمیز کردن و از بین بردن لکه های کف استخر استفاده کنید.

بررسی تجهیزات استخر

همه تجهیزات استخر را یک به یک امتحان و بررسی کنید. اگر واشر و یا فیلتر نیاز به تعویض دارند، جایگزینی را انجام دهید.  وسایلی را که نیاز به تعمیر دارد را نیز تعمیر کنید.

هر گونه سایش و پارگی و خوردگی را بازرسی کنید و در صورت نیاز روغن کاری انجام دهید. نردبان ها، تخته های غواصی و نرده ها، چراغ های استخر و سایر تجهیزات را برای استفاده مجدد در استخر آماده کنید.

مهمترین اقدامات برای باز کردن استخر

مهمترین تجهیزاتی که باید قبل از راه اندازی دوباره استخر بررسی شوند شامل موارد زیر است:

پمپ استخر

ابتدا درب پمپ را باز کرده و سبد پمپ را خالی کنید. درب پمپ را به خوبی بررسی کنید و مطمئن شوید که کاملا بسته می شود. برای اطمینان از کارایی پمپ بهتر است ۲۴ ساعت اجازه دهید کار کند.

فیلتر استخر

فشارسنج و شیر فیلتر را بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید زیرا فشارسنج ممکن است نشت غیر معمول داشته باشد. اگر از فیلتر شنی یا دیاتومه استفاده می کنید آنها را تمیز کنید و خاک دیاتومه را درصورت نیاز افزایش دهید. اگر از فیلتر کارتریج استفاده می کنید قبل استفاده مجدد آن را تمیز کنید.

سطح آب استخر

بعد از اطمینان از اینکه تجهیزات به خوبی کار می کند آب استخر را پرکنید و مطمئن شوید که سطح آب کاملا مناسب است. سپس با استفاده از مواد شیمیایی مانند پودر کلر، استخر را ضدعفونی کنید. این کار را بهتر است شب یا عصر در هنگام فعالیت سیستم تصفیه استخر انجام دهید تا روز بعد مقدار کلر کاهش پیدا کند. سیستم تصفیه اب استخر را برای مدت ۲۴ ساعت بطور کامل روشن بگذارید و اجازه دهید که آب استخر به خوبی تمیز و شفاف شود.

تعادل شیمیایی آب استخر

درحال حاضر استخر شما از لحاظ فیزیکی کاملا آماده استفاده است. اما باید از لحاظ مواد شیمیایی که استفاده می کنید نیز آب استخر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که استخر از نظر شیمیایی کاملا ایمن و متعادل است.

برای حفظ تعادل آب استخر به مواد شیمیایی مانند ضدعفونی کننده (قرص یا پودر کلر، بروم)، مواد افزایش دهنده و یا کاهش دهنده اسیدیته آب ( درحالت کلی سطح pH آب باید بین ۷.۴ تا۷.۶ باشد)، افزایش دهنده و کاهش دهنده کلسیم، استابلایزر، جلبک کش و شفاف کننده آب استخر نیاز دارید. کیت اندازه گیری کیفیت آب نیز برای بررسی مداوم استخر مورد نیاز است.

اقدامات احتیاطی هنگام باز کردن استخر

روز بعد پس از بازگشایی استخر باید به وسیله کیت، آب استخر را بررسی کنید و سطح مواد شیمیایی را اندازه بگیرید. در صورت نیاز از مواد شیمیایی برای تعادل pH آب استفاده کنید و در صورت مشاهده آلودگی آنها را به سرعت برطرف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا