Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
رنگ و رزین

رنگ استخر ضد جلبک و خواص آن

رنگ استخر ضد جلبک یکی از بهترین رنگ های استخری است که در دیواره و کف استخرهای مختلف به کار برده می شود. مهمترین خاصیت عمده این نوع رنگ، ممانعت از تشکیل جلبک و خزه در استخر است. این رنگ با شفافیت و براقیت ویژه ای که ایجاد می کند بسیار مورد توجه است. براقیت ایجاد شده در کنار شفافیت آب استخر می تواند جلوه خاصی را به استخر دهد. با کاربرد کلر استخر، آبی پاک و سالم در استخر خواهید داشت. این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک ما را با رنگ استخر ضد جلبک و خواص آن آشنا می کند.

علت استفاده از رنگ ضد جلبک

یکی از مشکلات رایج در نگهداری هر استخری، تشکیل جلبک و خزه در آب است که برای رفع آن هزینه بالایی نیاز است. از مهمترین راهکارها برای رفع این مشکل، استفاده از کلر استخر و ضدعفونی کننده است. از روش های دیگری که می تواند تشکیل جلبک در استخر را مدتی به تعویق اندازد، کاربرد رنگ استخری ضد جلبک است. هم وجود مواد ضد جلبکی در ترکیب این رنگ ها مانع تشکیل این مواد مزاحم می شود و هم سطح یکنواختی که با رنگ ایجاد می شود، مانع چسبیدگی جلبک به دیواره و کف استخر می شود.

از طرفی اگر جلبک به رنگ استخر چسبیده باشد، بدون نیاز به مواد شوینده، به راحتی با آب شست و شو داده می شود. مکش ها، کف شورهای استخری و همچنین جاروی استخری وسایلی است که می تواند برای این منظور به کار برده شود.

خواص ویژه رنگ استخری ضد جلبک

یکی از خواص ویژه رنگ های ضد جلبک این است که در برابر یون کلر و سولفات مسی که برای ضدعفونی آب استخر به کار می رود، مقاوم است. مقاومت در برابر سایش و فشار از خواص مکانیکی دیگر این نوع رنگ بوده و فاصله دمایی بین ۳۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کند. همچنین این رنگ می تواند در همه انواع شرایط آب و هوایی به کار برده شود.

باید توجه کرد قبل از استفاده از این رنگ، سطوح کار خشک و سالم بوده و هر گونه ترک و شکستگی ترمیم شده باشد. طیف رنگی وسیعی از رنگ استخری ضد جلبک وجود داشته و بسته بندی های ۵ و ۲۰ کیلوگرمی از آن عرضه می شود.

پیگمنت های رنگی این نوع رنگ ها پایدار بوده و مقاومت خوبی در برابر نور آفتاب دارد. فشارهای مکانیکی و هیدرولیکی، این رنگ را پوسته پوسته نمی کند.

رنگ های استخری که بر پایه حلال هستند در مقایسه با رنگ های استخری بر پایه آب، مقاومت بالاتری دارند.

نحوه اجرای رنگ ضد جلبک

ابزارهای مختلفی از جمله غلتک، قلم مو و پیستوله کمپرسور برای اجرای این رنگ استفاده می شود. ابتدا سطوح مورد نظر از انواع آلودگی ها و گرد و غبار پاکسازی می شود. همچنین سطح باید خشک و عاری از رطوبت باشد زیرا بعد از اجرای اولین لایه رنگ، رطوبت موجود میل به خروج دارد که همزمان با خارج شدن، رنگ را از بدنه جدا کرده باعث پوسته شدن آن می شود.

باید توجه کرد اجرای این رنگ در زمان بارندگی نبوده و در زمستان نیز اجرای آن از یخ زدگی محافظت شود. زیرا سرد بودن سطح، باعث عدم چسبندگی رزین موجود در رنگ شده و پوسته پوسته می شود.

همچنین از اجرای آن در زمان وزش باد شدید پرهیز کنید، زیرا خشک شدن سریع، اجاره عمل آوری را به رنگ نداده و کیفیت پایین می آید. بهترین دما برای اجرای رنگ استخر ضد جلبک، بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد و در زمان صبح یا عصر است.

وجود تخلخل و ترک ها در سطح کار باعث استفاده میزان بیشتری رنگ می شود. در کل برای هر ۳ متر مربع از سطح، یک کیلوگرم رنگ به کار برده می شود.

اجرای رنگ استخر ضد جلبک در کنار استفاده از کلر زنی مرتب بر اساس اندازه گیری میزان کلر موجود در استخر، استخری تمیز و کاملا سالم را برای افراد شناگر فراهم می کند. با استفاده از کلر استخر و از بین رفتن میکروارگانیسم های مختلف، زمینه انتقال بیماری های مختلف گوارشی و پوستی از بین می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا