Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آزمایشگاهی

از کاربردها و قیمت خرید و فروش لام نئوبار چه می دانید؟

لام نئوبار یا هموسیتومتر یکی از لوازم آزمایشگاهی پرکاربرد برای شمارش سلولهای خونی است. این لام شامل یک اسلاید میکروسکوپ شیشه ای ضخیم با یک تورفتگی مستطیل شکل است که یک محفظه با حجم دقیق ایجاد می کند. این محفظه با اچ لیزری ساخته شده است.

این ابزار به دقت ساخته شده است تا منطقه محدود شده توسط خطوط مشخص شود و عمق محفظه نیز مشخص باشد. بنابراین با مشاهده یک منطقه مشخص از شبکه ، می توان تعداد سلولها یا ذرات را در یک حجم خاص از مایع شمرد  و بدین ترتیب غلظت سلولها را در مایع به طور کلی محاسبه کرد. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

علی رغم توسعه های فنی اخیر آزمایشگاه های علمی ، لام نئوبار همچنان متداول ترین روش مورد استفاده برای شمارش سلول در سراسر جهان است. این ابزار جهت کمک به محققان باتجربه و همچنین افراد بی تجربه برای انجام شمارش سلول ساخته شده است.

طرز کار و اصول استفاده از لام نئوبار

برای استفاده از لام هموسیتومتر ابتدا باید  لامل ویژه ای تهیه کرده و به درستی آنرا روی محفظه شمارش قرار دهید. سپس سوسپانسیون سلولی آماده شده با تماس در لبه لامل به وسیله عمل موئین به درون خلاء کشیده می شود و بطور کامل محفظه را با نمونه پر می کند . تعداد سلول ها در محفظه را می توان به وسیله شمارش مستقیم با استفاده از یک میکروسکوپ محاسبه کرد و سلول هایی که به صورت بصری قابل تمیز دادن می باشند را می شود به صورت متفاوتی مورد شمارش قرار داد .

تعداد سلول ها درون محفظه برای محاسبه ی غلظت یا تراکم سلول های موجود در نمونه اصلی استفاده می شود و تعداد آن برابر است با تعداد سلول ها در محفظه بخش بر حجم محفظه  که مقدار آن از همان ابتدا معلوم است.

سوسپانسیون اصلی باید قبل از گرفتن نمونه کاملاً مخلوط شود. این مسئله تضمین می کند نمونه واقعی است و از غلظت برابری برداشته شده است. در این آزمایش باید از رقت مناسب  با توجه به تعداد سلول های شمارش شده استفاده شود. اگر نمونه به اندازه کافی رقیق نشود ، سلولها بیش از حد شلوغ شده و شمارش آنها دشوار است. اگر خیلی رقیق باشد ، اندازه نمونه برای نتیجه گیری صحیح  از غلظت مخلوط اصلی کافی نیست.

با انجام آزمایش اضافی در محفظه دوم ، می توان نتایج را مقایسه کرد. اگر اختلاف آنها بیش از ۲ برابر باشد  خطای شمارش رخ داده و ممکن است روش نمونه برداری غیر قابل اعتماد باشد (به عنوان مثال ، سوسپانسیون اصلی کاملاً مخلوط نشده است.

قیمت خرید و فروش لام نئوبار چیست؟

قیمت خرید و فروش لام نئوبار را می توانید از شرکت های فروش لوازم آزمایشگاهی جویا شده و خریداری نمائید.

لام نئوبار را از کجا بخریم و تهیه کنیم؟

لام هموسیتومتر  یا نئوبار را مانند هر ابزار آزمایشگاهی دیگری می توانید از فروشندگان لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی تهیه کنید.این ابزار آزمایشگاهی را می توانید به راحتی تهیه کنید زیرا برای کاربردهای مختلف در آزمایشگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا