Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

اهمیت تصفیه آب جکوزی چیست؟

تصفیه آب جکوزی برای حفظ  سلامتی افراد بسیار حائز اهمیت است. جکوزی نیاز به نگهداری دارد و اگر به درستی انجام نشود، این آب گرم دلپذیر می تواند به محل رشد باکتری های مضر تبدیل شود. اکثر کاربران به استفاده از ضدعفونی ‌کننده‌ های شیمیایی مانند برم یا کلر متوسل می ‌شوند که برخی افراد آن را ناراحت ‌کننده یا حتی برای سلامتی مضر می‌ دانند. بنابراین می توانید از ترکیبات غیر شیمیایی نیز برای پاکسازی جکوزی استفاده نمایید.

بهترین روش های تصفیه آب جکوزی

جکوزی شما قرار است مکانی برای آرامش و لذت باشد، جایی که می توانید نگرانی های خود را رها کنید و آرامش داشته باشید. با این حال، اگر دائماً نگران وجود مواد شیمیایی یا میکروب های موجود در آب باشید، انجام این کار دشوار است. قطعا شما با افزودن کلر و برم می توانید آب را تصفیه کرده و  با خیال راحت از آن استفاده نمایید. با اینحال اگر به دنبال تجربه یک جکوزی طبیعی هستید، چندین جایگزین غیر شیمیایی در دسترس است. این جایگزین ها به طور قابل توجهی می توانند مقدار کلر یا سایر مواد شیمیایی مورد نیاز برای حفظ سلامت جکوزی را کاهش دهند.

به عنوان مثال سیستم های UV روش موثری برای مقابله با آلاینده های جکوزی هستند. این سیستم ها از پرتوهای میکروب کش با شدت بالا برای از بین بردن باکتری ها، تک یاخته ها و جلبک ها استفاده می کنند. مواد آلی با قرار گرفتن در معرض این نور غیرفعال می شوند و دیگر قادر به تکثیر و انتشار نیستند.

بهترین روش های تصفیه آب جکوزی
بهترین روش های تصفیه آب جکوزی

ضدعفونی کننده های مبتنی بر نمک از نظر هزینه و کارایی گزینه دیگری برای پاکسازی جکوزی هستند. در حالی که این سیستم‌ ها جایگزینی مناسب برای روش ‌های ضد عفونی سنتی کلر یا برم هستند سیستم ‌های مبتنی بر نمک از نظر فنی فاقد کلر نیستند. این به این دلیل است که الکترولیز نمک درگیر در این فرآیند کلر تولید می کند. با این حال، این یک شکل بهبود یافته از کلر است زیرا غلظت نمک در آب آنقدر کم است که اثرات آن بر استفاده از جکوزی به سختی قابل توجه است.

سیستم های مبتنی بر نمک برای استفاده راحت هستند زیرا نیازی به اضافه کردن دستی کلر یا برم توسط کاربران ندارند. این سیستم به طور خودکار مقدار لازم کلر را ایجاد می کند و از تمیز و سالم ماندن آب اطمینان می دهد. نصب سیستم ‌های مبتنی بر نمک آسان است و میزان نمک در آب معمولاً به اندازه‌ ای کم است که هیچ خطری برای سلامتی ایجاد نمی ‌کند.

آنزیم ‌ها روش دیگری برای ضدعفونی جکوزی هستند. آنزیم ها پروتئین ‌هایی هستند که به‌ عنوان کاتالیزور عمل می ‌کنند و واکنش‌ های شیمیایی را بدون اینکه تحت تأثیر قرار بگیرند، سرعت می ‌بخشند. آنها ترکیبات آلی مانند روغن، عرق و باکتری های موجود در آب وان آب گرم را به ذرات کوچکتر تجزیه می کنند. سپس توسط سیستم فیلتراسیون حذف می شوند و آب تمیز و ایمن باقی می ماند.

آنزیم ها در جلوگیری از تجمع باقی مانده های روغنی و رایحه های نامطبوع و همچنین جلوگیری از رشد جلبک ها بسیار موثر هستند. محلول های آنزیمی مستقیماً روی آب اعمال می شوند و اثرات آنها می تواند تا چهار هفته ادامه داشته باشد. استفاده از آنزیم ها در تصفیه آب جکوزی، نیاز به ضدعفونی کننده ها و درمان های شوک را به طور کامل از بین نمی برد. با این حال، می تواند به طور قابل توجهی شیمیایی مورد نیاز برای حفظ کیفیت آب را کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا