Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

بیماری های شایع استخر شنا کدامند؟

استخرهای شنا معمولاً تمیز و درخشان به نظر می رسند و آماده تفریح و خوش گذرانی هستند.

نگهداری مداوم استخر برای حفظ سلامت و پاکیزگی آب ضروری است. همه ما بوی کلر را در استخر حس می کنیم ولی این کافی نیست و مهم است که کسانی که مسئول نگهداری استخر هستند سطوح مواد شیمیایی را بررسی کنند تا مطمئن شوند که همیشه کافی بوده و آب کاملا ایمن و تمیز است. همچنین مهم است که سطوح pH آب را بررسی کنید تا از سالم و ایمن بودن آن مطمئن شوید. حتی استخری که به خوبی نگهداری می شود نیز می تواند باکتری ها، ویروس ها و انگل ها را در خود داشته باشد. علاوه بر این، بسیاری از این میکروب ‌ها به واسطه خود ما، وارد استخر می ‌شوند.

بیماری های شایع استخر شنا

مهم نیست چقدر تمیز هستیم، اکثر افراد مقدار کمی از مواد مدفوع روی بدن خود دارند. این بدان معناست که اکثر افرادی که از استخر استفاده می کنند، آن را با خود به داخل آب می برند. سپس در آب شسته می‌ شود و در صورتی که دیگران به ‌طور تصادفی در حین شنا آب بخورند دچار آلودگی می شوند.

این آلودگی به طور بالقوه می تواند منجر به ناراحتی معده شود و اسهال محتمل ترین نتیجه آن است. سایر بیماری ‌های مرتبط با شنا که معمولاً رخ می ‌دهند شامل بثورات پوستی، عفونت ‌های گوش و چشم و سرفه هستند.

البته اگر مراحل نگهداری و ضدعفونی مداوم وجود داشته باشد، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد زیرا پودر کلر آکواپول آمریکا بیشتر میکروب‌ های استخر را از بین می‌ برد. با این حال، برخی از آن میکروب ها بسیار مقاوم تر از بقیه هستند.

کریپتوسپوریدیوم یکی از مقاوم ترین انگل ‌هایی است که می ‌تواند برای کسانی که از استخرهای شنا و مکان‌ های مشابه مبتنی بر آب استفاده می ‌کنند، مشکلاتی ایجاد کند. کریپتوسپوریدیوم بودن در آب را دوست دارد و با خوشحالی در آنجا زنده می ماند، بنابراین اگر بعد از شنا دچار ناراحتی معده یا عفونت دیگری شده اید، ممکن است به این انگل دچار شده باشید. ژیاردیا و اشریشیا بیماری های دیگری هستند که در استخر به آنها مبتلا خواهید شد و باعث مشکلات گوارشی مانند استفراغ و اسهال می شوند.

بیماری های شایع استخر شنا کدامند؟
بیماری های شایع استخر شنا کدامند؟

پیشگیری از بیماری های شایع استخر شنا

چند کار ساده وجود دارد که می توانیم انجام دهیم تا در صورت شنا کردن، احتمال بیمار شدن را محدود کنیم. گذشته از دوش گرفتن قبل و بعد از شنا، می بینید که منطقی است هنگام شنا تا حد امکان از ورود آب به دهان خود جلوگیری کنید. گاهی اوقات نمی توانید از آن جلوگیری کنید، اما بستن دهان کمک می کند.

هنگامی که از استخر بیرون آمدید، دوش بگیرید و گوش و بدن خود را به بهترین شکل ممکن تمیز کنید. گوش های خود را نیز خشک کنید، زیرا این کار می تواند به خلاص شدن از شر هر گونه آب استخر که می تواند منجر به عفونت شود، کمک کند.

شما همچنین می توانید قبل از ورود به استخر آن را از نظر بصری بررسی کنید. استخر باید عاری از خاک، زباله و کاملا شفاف باشد. اگر کدر به نظر می رسد احتمالاً به دلیل رشد بیش از حد باکتری است و نباید وارد آب شوید.

آزمایش سریع دیگر این است که دست خود را روی کاشی های اطراف استخر بکشید. همه چیز باید تمیز و صاف باشد نه لزج. عدم درمان مناسب با کلر باعث این وضعیت است و  این استخری نیست که بخواهید از آن استفاده کنید. همچنین می توانید نوارهای آزمایش ساده ای را خریداری کنید تا ببینید آب چقدر ایمن است و بعد وارد آب شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا