Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

مزایای کاربرد انواع فیلتر شنی استخر

فیلترهای شنی جزء جدایی ناپذیر صنعت تصفیه آب هستند. آنها به طور مرموزی عمل می کنند و آلاینده ها و ذرات جامد را از بین می برند و در نتیجه آب را شفاف می کنند.

در این دنیای فیلترهای شنی انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام نقاط قوت خود را دارند و برای شرایط خاص مناسب هستند. استفاده از آنها دقیقا مانند کلر برای حفظ سلامت و پاکیزگی استخر شنا ضروری است.

انواع فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی گرانشی

فیلترهای شنی گرانشی از نیروی جاذبه استفاده می کنند. آب، به دلیل چگالی از طریق یک طرح زهکشی بسیار دقیق که بر روی محیط شنی که به دقت درجه بندی شده است، جریان می یابد. از طریق این گشت و گذار، آلاینده ها (به عنوان مثال، رسوبات، کدورت، و حتی برخی از میکروارگانیسم ها) در فضای بین ذرات ماسه به دام می افتند. این طراحی ساده و در عین حال موثر چندین مزیت دارد: آنها ساده طراحی شده اند، که عملکرد و نگهداری آنها را آسان می کند.

فیلترهای گرانشی کدورت و مواد معلق را از بین می برند و آب را به حالت طبیعی خود که کریستالی شفاف و تمیز است برمی گرداند. آنها همچنین برای سیستم هایی با منبع آب ثابت و سطوح متوسط ​​آلودگی آب مناسب هستند.

فیلترهای گرانشی سیستم های خودکفا هستند زیرا به حداقل ورودی انرژی خارجی نیاز دارند. آنها به کشش گرانشی متکی هستند تا دائماً آب جاری شود و پایداری مفید و کارآمدی هزینه را برای مکان‌هایی که تامین برق منبع محدودی است ارائه می‌دهد.

فیلترهای گرانشی کندتر از انواع دیگر هستند زیرا معمولاً با سرعت جریان آهسته کار می کنند. این بدان معنی است که این عامل باید در ارزیابی ضرورت حمایت در نظر گرفته شود.

مزایای کاربرد انواع فیلتر شنی استخر
مزایای کاربرد انواع فیلتر شنی استخر

 فیلتر شنی تحت فشار

فیلتر شنی تحت فشار از یک پمپ خارجی استفاده می کند که به عنوان نیروی محرک عمل کرده، آب را تحت فشار قرار می دهد و آن را از محیط شنی عبور می دهند. فیلترهای فشاری مانند فیلترهای گرانشی، آلاینده های داخل بستر شنی را جذب می کنند. فیلترهای فشاری جایگزین مخازن ذخیره سازی مرتفع هستند و آنها را به بهترین انتخاب برای مکان هایی با فضای ناکافی تبدیل می کند.

فیلترهای فشاری می توانند نرخ جریان بالاتری را در مقایسه با فیلترهای گرانشی تحمل کنند. آنها همچنین در تصفیه آب با سطح کدورت بالاتر عالی هستند و آنها را برای کاربردهای مختلف مناسب می کند. فیلترهای فشاری انعطاف پذیری بیشتری از نظر کیفیت آب ورودی ارائه می دهند و تحمل بهتری را برای سطوح نوسان کدورت نشان می دهند.

فیلتر شنی آهسته

فیلترهای شنی آهسته بر اساس اصولی کاملاً مبتنی بر فلسفه دیگری کار می کنند. چنین فیلترهایی با سرعت بسیار کمتری نسبت به همتایان خود کار می کنند. این آرایش منجر به تشکیل بیوفیلم بر روی بستر شنی که در قسمت بالایی سطح است، می شود. بیوفیلم از میکروارگانیسم های مفید و مواد آلی به دام افتاده تشکیل شده است که به فیلتراسیون کمک می کند.

فیلترهای شنی آهسته در از بین بردن باکتری ها و ویروس ها که هر دو سلامت عمومی را تهدید می کنند بسیار موثر هستند. لایه بیوفیلم یک مانع بیولوژیکی با ویژگی بسیار زیاد ایجاد می کند و بار میکروبی آب تصفیه شده را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

این نوع فیلترها از طراحی آسانی برخور دارند و به انرژی کمی از بیرون نیاز دارند. این باعث می شود آنها سازگار با محیط زیست و پایدار باشند و در این موارد نیازی به نگهداری بیشتری ندارند. فیلترهای شنی آهسته به درستی عمل می کنند اگر لایه شنی بالایی که اکنون حاوی مواد زیستی قدیمی است به طور مرتب حذف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا