Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

قیمت خرید و فروش سم حشره کش ایمیداکلوپراید (کنفیدور)

ایمیداکلوپراید (Imidaclopid) یک حشره کش سیستمیک با اثرات تماسی- گوارشی است که برای کنترل حشرات مکنده در مرکبات، پسته، درختان میوه و محصولات زراعی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم حشره کش ایمیداکلوپراید (کنفیدور) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم حشره کش ایمیداکلوپراید (کنفیدور) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم حشره کش ایمیداکلوپراید (کنفیدور) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم حشره کش ایمیداکلوپراید (کنفیدور) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم حشره کش ایمیداکلوپراید (کنفیدور) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم حشره کش ایمیداکلوپراید (کنفیدور) به روزرسانی می‌شود.

این آفت کش از گروه شبه نیکوتینی و ایمیدازول ها است و با اختلال در سیستم عصبی حشرات آنها را از بین می برد. این سم با همه گیاهان و سموم دیگر سازگار است و کاربرد گسترده ای دارد. قیمت خرید و فروش این سم بسته به شرکت تولید کننده و نوع بسته بندی آن متفاوت است و با نام تجاری کنفیدور نیز در بازار شناخته می شود . برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این سم در ادامه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

موارد مصرف ایمیدا کلوپراید (کنفیدور)

این سم برای کنترل پروانه مینوز مرکبات، پسیل پسته، شته توتون، تریپس پنبه، شته گیاهان زینتی، خزانه گیاهان زراعی و گیاهان گلدانی ، کک در چغندر، سفید بالک گلخانه در بستر کشت گیاهان زینتی، خزانه گیاهان زراعی و گیاهان گلدانی،مگس های سیریده در بستر کشت گیاهان زینتی، خزانه گیاهان زراعی و گیاهان گلدانی، تریپس در گیاهان زینتی داوودی، سفید بالک در بسترهای کشت گیاهان زینتی، خزانه گیاهان زراعی و گیاهان گلدانی ، ریشه خوارهای گیاهان زینتی و خزانه های کشت و گیاهان گلدانی به شکل محلول پاشی روی شاخ و برگ و ضدعفونی خاک مورد استفاده قرار می گیرد.

این حشره کش برای مقابله با حشرات مکنده ( شته، عسلک پنبه، مگس سفید گلخانه، پسیل، شپشک، زنجره و زنجرک)، تریپس، سرخرطومی برنج ، لارو پروانه ها، حشرات خاكزی، سوسک كلرادو، موريانه ها و آفات بهداشتی مثل كک ها و سوسک های سوسری استفاده می شود و كارایی بسيار خوبی ارائه می دهد.

از دیگر کاربردهای کنفیدور محلول پاشی غلات، آفتابگردان، توتون، سويا، چای، برنج، ذرت، پنبه، چغندر قند، سيب زمينی، مركبات، كيوی، پسته، انگور، گياهان جاليزی، درختان ميوه دانه دار و هسته دار و گياهان زينتی است.

مكانيسم اثر ایمیداکلوپراید (کنفیدور)

ایمیداکلوپراید یک سم سيستمک است که از ريشه جذب و به صورت اكروپتالی در کل ساختار گياه پخش می شود. این آفت کش چربی دوست است ولی قابلیت انحلال در آب محدودی نیز دارد. بدین ترتیب می تواند به راحتی از لایه مومی برگ ها جذب شده و در شیره های گیاهی موجود در آوندها جریان یابد.

بنابراین به سرعت جذب گیاه شده و تاثیر آن با بارندگی از بين نمی رود. ایمیداکلوپراید با مهار ناحيه پس سيناپسی در گيرنده های نيكوتينیک استيل كولين بر روی سیستم عصبی حشره به شکل غير قابل برگشت اثر کرده و ویژگی آبگریزی نفوذ آن به سيستم عصبی مركزی حشرات را راحت تر می کند.

قیمت خرید و فروش سم حشره کش ایمیداکلوپراید (کنفیدور)
قیمت خرید و فروش سم حشره کش ایمیداکلوپراید (کنفیدور)

مقدار و روش مصرف ایمیداکلوپراید (کنفیدور)

روش های کاربرد این سم راحت است و شما می توانید آنرا از طریق سیستم آبیاری قطره ای استفاده کنید یا با قلم مو آن را روی تنه درخت بزنید.

از این سم می توان برای ضدعفونی بذر نیز استفاده کرد میزان آب مورد نیاز برای ضد عفونی بذر ۱.۵ برابرمقدار سم مصرفی است . پس از اختلاط ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا سم کاملا خیس بخورد، سپس هم می زنیم تا خوب مخلوط شود . بذرها را در بشکه دوار ریخته و پس از افزودن سم ۵-۴ دقیقه دستگاه را می چرخانیم تا بذرها کاملا ضد عفونی شوند.

این سم در روش محلول دهی در کمپوست های مرطوب به سرعت در تمامی قسمت های گیاه پخش می شود و در بسترهای کشت ( پیت) برای استفاده از ایمیداکلوپراید باید از فرمولاسیون خاص، دستگاه مناسب و اتوماتیک استفاده کرد. آخرین نوبت استفاده از این آفت کش برای چغندر قبل از بذر افشانی و برای کلم قبل از کاشت است.

سازگاری و اختلاط ایمیداکلوپراید (کنفیدور)

ایمیداکلوپراید با ساير سموم به راحتی قابل اختلاط است و هیچ تاثیر سوئی بر روی گیاهان مختلف نخواهد گذاشت. دوره کارنس این سم حداقل ۲۱-۱۵ روز است.

البته شایان ذکر است که اثر تماسی کنفیدور برای آفات مختلف باعث خطرناک شدن آن برای حشرات مفيد از جمله حشرات گرده افشان و بند پايان شكارگر خواهد شد.

برای جذب و انتقال سم به داخل گیاه رطوبت خاک و شرایط رشدی مناسب برای گیاه ضروری است و برای عدم ایجاد مقاومت نباید بیشتر از یکبار در سال استفاده شود و بهتر است با حشره کش های مختلف و یا روش های متنوع مورد استفاده قرار بگیرد تا احتمال مقاومت به حداقل برسد.

قیمت خرید و فروش سم حشره کش ایمیداکلوپراید (کنفیدور)
قیمت خرید و فروش سم حشره کش ایمیداکلوپراید (کنفیدور)

احتیاطات زیست محیطی ایمیداکلوپراید (کنفیدور)

کنفیدور برای زنبور عسل و پرندگان بسیار خطرناک است و موقع سمپاشی باید دام و طیور را از محل دور نمائید.علاوه بر این باید از سمپاشی درختان در مرحله گلدهی و از چرای دام در نواحی تازه سمپاشی شده جداً خود داری نمائید.

یکی دیگر از ملاحظات مهم در رابطه با این سم پرهیز از آلودگی آبهای آشامیدنی جاری، راکد و زیر زمینی و عدم شستشوی دستگاه ها و ظروف سمپاشی در رودخانه ها و آبهای جاری است.

احتیاطات شخصی هنگام استفاده از ایمیداکلوپراید (کنفیدور)

مانند تمام سموم هنگام سمپاشی از لباس کار، کلاه، عینک، ماسک ، چکمه و دستکش پلاستیکی غیر قابل نفوذ استفاده کنید تا احتمال مسمومیت به حداقل برسد. در حین سمپاشی از کشیدن سیگار، استنشاق ذرات سم، خوردن و آشامیدن خودداری کنید. ظروف و بسته های خالی سم را دور از منابع آبی نگهداری کنید و آنها را مجددا مورد استفاده قرار ندهید.

علائم مسمومیت با ایمیداکلوپراید شامل خواب آلودگی، سرگيجه و منگی و تب است . با دیدن این علائم سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنید و برچسب سم را به پزشک نشان دهید.

درصورت آلودگی بدن و صـورت به سم فوراً محل را با آب و صابون چندبار شستشو نمائید. در صورت تماس با چشمها آنها چند دقیقه با آب تمیز و فراوان شستشو دهید. در صورت مصرف خوراکی سم خوراندن ذغال فعال با آب فراوان می تواند مفید باشد زیرا پادزهر اختصاصی ندارد.

شرایط نگهداری ایمیداکلوپراید (کنفیدور)

سم را دور از دسترس اطفال و حیوانات در بسته بندی اصلی به دور از آفتاب، رطوبت و مواد غذایی انسان و دام نگهداری کنید. بهترین دما برای نگهداری سم بین ۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد می باشد. توجه داشته باشید که باز شدن بسته بندی سم زمان و دوام آنرا کاهش می دهد.

سم ایمیداکلوپراید برای گلهای آپارتمانی

سم ایمیداکلوپراید یک سم حشره کش سیستمیک با اثرگذاری بالا است. شما می‌توانید از این سم برای محافظت از گلهای آپارتمانی خود استفاده کنید. سم ایمیداکلوپراید طیف وسیعی از آفات را از بین می برد بنابراین بسیار کاربرد دارد. شما برای سم پاشی گل های آپارتمانی خود نکات بسیار زیادی را رعایت کنید. زیرا گلهای آپارتمانی بسیار ظریف هستند و نیاز به مراقبت زیادی دارند.

سم ایمیداکلوپراید برای چیست

سم ایمیداکلوپراید در کشاورزی کاربرد زیادی دارد. این سم شیمیایی با ایجاد اختلال در سیستم عصبی آفات و از کار انداختن سیستم عصبی باعث از بین رفتن این حشرات مضر می شود. سم ایمیداکلوپراید برای از بین بردن طیف وسیعی از آفات از جمله شته، مگس مینوز، سفید بالک، کک، تریپس و بسیاری دیگر از حشرات آسیب رسان استفاده می شود.

زمان استفاده از سم ایمیداکلوپراید

زمان استفاده از سم ایمیداکلوپراید در اثرگذاری آن بسیار مهم است. توصیه می شود به محض مشاهده آفات یا مشاهده هرگونه خسارت بر روی گیاه خود از آن برای کنترل و دفع آفات استفاده کنید.

طریقه مصرف سم ایمیداکلوپراید

شما برای استفاده از سم ایمیداکلوپراید، باید به نکات بسیار زیادی توجه داشته باشید. در هنگام استفاده از سم توصیه می شود از وسایل ایمنی مانند ماسک، دستکش و عینک استفاده کنید. همچنین میزان مصرف سم بستگی به نوع آفت گیاه شما دارد. برای اطلاع از میزان مناسب استفاده از سم ایمیداکلوپراید، توصیه می شود با متخصصین سموم کشاورزی مشورت کنید. در نهایت میزان مناسب این سم را در آب مخلوط کرده و به فاصله ده روز، دو نوبت بر روی گیاهان خود سم پاشی می کنید.

بهترین زمان مصرف سم کنفیدور

متخصصان کشاورزی توصیه می کنند، به محض مشاهده آفات و یا آسیب دیدگی گیاه یا محصول، سریع از سم کنفیدور استفاده کنید.

قیمت ایمیداکلوپراید ۳۵

قیمت سم ایمیداکلوپراید ۳۵ درصد در بازار بستگی به عوامل زیادی از جمله نوسانات بازار ارز، شرکت تولید کننده و حجم محصول دارد. شما می توانید با مراجعه به سایت های اینترنتی فروش محصولات شیمیایی از قیمت سم ایمیداکلوپراید ۳۵ درصد مطلع شوید. همچنین این سم توسط بسیاری از شرکت وارد کننده محصولات کشاورزی به عموم مردم عرضه می شود. شما با مراجعه به نمایندگی های این شرکت ها نیز می توانید از قیمت این سم شیمیایی مطلع شوید.

سم ایمیداکلوپراید پرتونار

سم ایمیداکلوپراید پرتونار، یک سم شیمیایی محصول شرکت پرتونار ایران است. این شرکت در سال ۱۳۷۴ با هدف تولید سموم کشاروزی در شهر تهران تاسیس شد. سم ایمیداکلوپراید پرتونار دارای کیفیت بسیار خوبی است و کشاورزان بسیاری زیادی از این سم برای محافظت از محصولات خود استفاده می کنند.

سم کنفیدور برای درخت انگور

سم کنفیدور یک سم شیمیایی دارای اثر تماسی است، که برای دفع آفات و حشرات مضر استفاده می شود. درختان انگور توسط بسیاری از آفات مورد هجوم قرار می گیرند. از این رو کشاورزان از سم کنفیدور برای محافظت از درختان خود استفاده می کنند. یکی از سموم پرکاربرد برای دفع آفات از درختان انگور سم کنفیدور است. سم کنفیدور دارای اثر گذاری بسیار سریعی است و برای دفع و از بین بردن طیف گسترده ای از آفات کاربرد دارد.

سم کنفیدور یا دیازینون

سم کنفیدور و سم دیازینون هر دو کاربرد های مشابهی در بخش کشاورزی دارند. این دو سم شیمیایی دارای اثرات تماسی بوده و بر طیف گسترده ای از آفات تاثیر می گذارند. بنابراین انتخاب سم کنفیدوز یا دیازینون بستگی به سلیقه شما و در دسترس بودن آن دارد.

سم کنفیدور برای خیار

یکی از سموم پرکاربرد برای محافظت از خیار، سم کنفیدور است. پس از اسپری کردن بر روی گیاه این سم به داخل شاخ و برگ های گیاه نفوذ کرده و در صورت تغذیه آفات و حشرات مضر از گیاه، این سم به داخل بدن این حشرات وارد می شود. در نهایت با تخریب سیستم عصبی آفات را از بین برده و محصول خیار شما را سالم نگه می دارد.

قیمت کنفیدور

سم کنفیدور توسط بسیاری از شرکت های وارد کننده مواد شیمیایی؛ به کشاورزان عرضه می شود. قیمت سم کنفیدور می تواند در بازار متغیر باشد. برای اطلاع از قیمت این سم شیمیایی می توانید به نمایندگی های فروش محصولات شیمیایی یا سایت های فروش شرکت وارد کننده مواد شیمیایی مراجعه کنید.

سم کنفیدور برای گردو

کشاورزان بسیار زیادی از سم کنفیدور برای دفع آفات از درختان گردو خود استفاده می کنند. این درختان توسط آفاتی همچون سفید بالک یا شته ها مورد حمله قرار می گیرد. سم کنفیدور دوره ای اثر گذاری طولانی دارد و بسیاری از آفات را از بین می برد. بنابراین کشاورزان این سم را بر روی درختان گردوی خود اسپری کرده و از حملات آفات جلوگیری می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا