Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

معرفی سم علف کش بنزوئیل پروب اتیل (سافيكس)

بنزوئیل پروب اتیل (benzoylprop-ethyl) یک علف کش انتخابی است که برای مقابله با علف های هرز در مزارع گندم مورد استفاده قرار می گیرد. این سم متعلق به گروه دی‌ كلروانيلیوپروپيونات است.

علف های هرز با رشد سریعی که دارند یکی از مشکلات بسیار مهم کشاورزان هستند که با استفاده از علف کش ها باید آنها را کنترل کرد. عدم استفاده از این سموم باعث کاهش بازدهی محصولات زراعی اصلی شده و آسیب گسترده ای به محصولات وارد خواهد کرد.

علف کش ها با مکانیسم های مختلف علف های هرز یکساله و چند ساله ، پهن برگ و باریک برگ را در مزارع مختلف از بین می برند تا محصولات کشت شده رشد بهتری داشته باشند.

علف کش بنزوئیل پروب اتیل یکی از این سموم است. قیمت خرید و فروش این سم در بازار به فاکتورهای مختلفی از جمله نوسانات قیمت دلار بستگی دارد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

موارد مصرف سم علف کش بنزوئیل پروب اتیل

در ایران  این علف کش برای کنترل علف‌ های هرز در مزارع گندم مورد استفاده قرار می گیرد. ولی استفاده از آن در مزارع جو توصیه نمی شود.

روش مصرف سم علف کش بنزوئیل پروب اتیل

این سم را باید پس رويش مورد استفاده قرار داد. بهترين زمان مصرف این علف کش از زمان تشكيل گره اول تا سوم ساقه گندم است. دوز توصيه شده این سم برای کنترل رشد علف های هرز ۵  ليتر در هكتار است.

ملاحظات اختصاصی سم علف کش بنزوئیل پروب اتیل

از کاربرد این علف کش در زارعت جو خودداری کنید .استفاده از این سم به همراه توفوردی باعث كاهش کارایی آن خواهد شد. فاصله زمانی مناسب جهت كاربرد اين علف‌ كش‌ها دو هفته تعيين شده است.

ملاحظات زيست محيطی سم علف کش بنزوئیل پروب اتیل

ميزان سميت این علف کش برای پستانداران  ۱۰۰۰> میلی ‌گرم بر كيلوگرم گزارش شده است.

ملاحظات عمومی سم علف کش بنزوئیل پروب اتیل

هنگام استفاده از این سم حتما از لباس های محافظ ، کلاه ، عینک ، دستکش و ماسک استفاده کنید تا احتمال مسمومیت به حداقل برسد. در طول دوره سمپاشی از خوردن ، آشامیدن و استعمال سیگار خودداری نمایید.

در صورت بروز علائم مسمومیت مانند سرگیجه ، سردرد ، اختلال در بینایی فورا با همراه داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید.

در صورت تماس سم با بدن فورا لباس های آلوده را عوض کرده و محل را با آب فراوان شستشو دهید. سم را در انبارهای خشک و خنک در بسته بندی اصلی به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا