Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ زمرد چیست و از خواص جادویی آن چه می دانید؟

سنگ زمرد (Emerald) با ارزش ترین و نادرترین سنگ قیمتی (به جز الماس) موجود در جهان می باشد. این سنگ گوهر سلطنتی محسوب می شوند. این سنگ به دلیل رنگ سبز عمیق و اجزا طبیعی که هر یک را متمایز می کند ، شناخته می شوند. زمرد سنگ تولد اردیبهشت است که نام علمی این سنگ بریل طبیعی است. رنگ سبز این سنگ  به عناصر کمیاب کروم و وانادیوم نسبت داده می شود.

برخلاف بسیاری از سنگ های قیمتی گرانبها ، زمرد بسیار نرم تر است. آنها در مقیاس موهس رتبه ۷.۵ دارند (الماس ۱۰ است). قرار دادن این سنگ در جواهرات به مهارت بسیار بالایی احتیاج دارد زیرا فشار زیاد یا قرار گرفتن در معرض حرارت باعث شکستن یا خرد شدن آن می شود.

این سنگ ها به طور طبیعی به درجات مختلفی از عمق و خلوص رنگ دست می یابند و همه زمردها اجزا زیادی دارند که در طی روند رشد طبیعی آنها رخ می دهد. زمردها بیشتر از نظر شفافیت رنگ مورد ارزیابی قرار می گیرند. هر چه رنگ سبز عمیق ، خالص و واضح تر باشد کیفیت و ارزش سنگ مورد آزمایش بالاتر است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

روند تشکیل سنگ زمرد

تشکیل زمرد طبیعی نتیجه رویدادهای زمین شناسی است که صدها میلیون سال پیش در پوسته زمین رخ داده است. این سنگ ها در یک زمان و در شرایط بسیار خاص یک مولکول تشکیل می دهند. هنگامی که مایعات هیدروترمال از ماگما در عمق پوسته زمین فرار می کنند ، رگه های هیدروترمال ایجاد می شود. در این رگه ها است که زمرد می تواند بوجود آید ، با این فرض که شرایط بهینه است و عناصری مانند بریلیم وجود دارد. زمردهای کلمبیا ، برخی از مشهورترین و پرطرفدارترین زمردهای کره زمین ، به این صورت شکل گرفته اند. با این حال ، همه این نوع سنگ ها در رگه های گرمابی ایجاد نمی شوند. برخی در کانسارهای پگماتیت تشکیل می شوند. اینها شبیه رگه های گرمابی هستند ، به جز یک تفاوت عمده. آب گرم عنصر اصلی در رگه های گرمابی است در حالی که ماگما یا سنگ مذاب عامل اصلی در رسوبات پگماتیت است.

اشکال سنگ زمرد

زمردها در بسیاری از اشکال محبوب برش داده می شوند ، از اشکال برش این سنگ ، برش گرد و برش هشت ضلعی محبوب ترین آنها می باشد. زمردهای گرد می توانند کیفیت انکسار رنگ سبز را بهبود بخشند و به آن جلا بیشتری بدهند. زمردهای برش کوسن نیز پس از این دو ، کاملاً محبوب شده است، اما به طور معمول در ابعاد  ۶ میلی متری در دسترس می باشد.

اشکال دیگر شامل بیضی ، پرنسس ، گلابی و مارکیز است. قیمت اکثر اشکال فانتزی به طور قابل توجهی کمتر از زمردهای برش گرد و هشت ضلعی است. شکل بیضی و گلابی این سنگ به طور معمول در همه اندازه های مختلف وجود دارد . زمردهای پرنسس، مربع نیز نامیده می شوند و به طور معمول در اندازه های کوچکتر از ۵ میلی متر وجود دارند.  زمرد در حال حاضر به عنوان جایگزین بسیار محبوبی برای الماس درحلقه های نامزدی تبدیل شده است. در بسیاری از موارد ، قیمت آنها می تواند به اندازه الماس باشد ، بنابراین استفاده از آن یک موضوع ترجیحی است.

سنگ زمرد چیست و از خواص جادویی آن چه می دانید؟
سنگ زمرد چیست و از خواص جادویی آن چه می دانید؟

اندازه های سنگ زمرد

این سنگ ها را از طول به عرض برش می دهند و با عیار اندازه گیری نمی شوند. برای به نمایش گذاشتن رنگ زمرد ، ممکن است عمیق تر یا کم عمق تر بریده شود که در آن وزن قیراط به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد ، حتی اگر طول و عرض شکل  بدست آمده یکسان باشد. با افزایش اندازه این سنگ ، قیمت آن به صورت تصاعدی افزایش می یابد. برش های گرد و هشت ضلعی بزرگترین اندازه و برش های کوسن و پرنسس کوچکترین اندازه  زمرد می باشند . در تولید  الماس ، یک تولید کننده برای از بین بردن اجزا اضافی ممکن است اندازه را کاهش دهد. این امر به ندرت در مورد این سنگ وجود دارد زیرا اجزا  اضافی در زمرد  به صورت طبیعی وجود دارد.

رنگ سنگ زمرد

مهمترین عامل برای ارزشمند بودن  سنگ زمرد رنگ آن است. این سنگ را  بر اساس رنگ، وضوح و میزان اشباعیت آن بررسی و درجه بندی می شود. این سه عنصر در نهایت تعیین می کنند که آیا زمرد دارای کیفیت  AAA (بالاترین) یا  C (کمترین) است. در حالی که ارزیابی رنگ ذهنی است و هیچ استانداردی در این صنعت وجود ندارد ، رنج AAA ، AA ، A ، B و C  درجه بندی های زمردها سبز هستند ، اما بسیاری از این سنگ ها ممکن است دارای رنگ زرد ، آبی و قهوه ای باشند. هرچه رنگ سبز خالص تر باشد ، این سنگ در رنج  بالاتر یا بهتر قرار می گیرد. رنگ زمرد با مشاهده سنگ جواهر رو به بالا ، بدون بزرگنمایی ارزیابی می شود. برای دیدن رنگ از بسیاری جهات می توان آن را تاب داد و کج کرد. در حالت ایده آل ، رنگ سبز بدون رنگ اضافی است و شدت رنگ آن زنده و عمیق خواهد بود .

ما معمولاً زمردهایی با رنگ سبز تیره یا آنهایی که ته رنگ زرد دارند را توصیه می کنیم. زمردهای دارای ته رنگ قهوه ای یا آبی از نظر بصری جذاب به نظر نمی رسند.

شفافیت سنگ زمرد

همه این سنگ ها دارای نقص های ریزی هستند که به عنوان اجزا اضافی شناخته می شوند و ممکن است بدون بزرگنمایی قابل مشاهده باشند. اجزا اضافی این سنگ شامل ابرها ، سوزن ها ، بلورها ، پرها ، نقاط ریز و حفره ها می باشد. اجزا اضافی به طور طبیعی و تصادفی در طی روند رشد زمرد رخ می دهد. مقیاس درجه بندی استانداردی برای شفافیت زمرد وجود ندارد. آنها به سادگی با رنگ در مقیاس درجه بندی AAA ترکیب می شوند.

منبع سنگ زمرد

استخراج زمرد فرآیند جالبی است. این سنگ معمولاً به سنگ های دیگر متصل می شود و به عنوان سنگ قیمتی مستقل یافت نمی شود. استخراج این سنگ غالباً با دست انجام می شود زیرا فناوری و ماشین آلات می توانند فشار سنگینی را بر سنگ  مادر را افزایش دهند و زمردهای موجود را متلاشی و نابود کنند.

زمردها با وضوح  بالا به طور معمول در کلمبیا ،زامبیا و برزیل استخراج می شوند. در بعضی مواقع ، منشا این سنگ ها حتی از طریق رنگ آن قابل تشخیص می باشد.

زمردهای معروف

بسیاری از سنگ های قیمتی دارای یک یا چند سنگ هستند که آنقدر بزرگ یا غیرمعمول هستند که به شهرت رسیده اند. در مورد زمرد ، زمرد مغول و  دوونشیر معروف ترین  انواع می باشند. اولی زمرد ۲۱۷ قیراطی است که در سال ۲۰۰۱ به قیمت ۲.۲ میلیون دلار فروخته شد. زمرد معروف اخیر به دوک دوونشایر شناخته می شود این سنگ به وزن  ۱،۳۸۶ قیراط ثبت شده و این سنگ گرانبها اکنون در موزه تاریخ طبیعی لندن نگهداری می شود.

سنگ زمرد چیست و از خواص جادویی آن چه می دانید؟

روش های تیمار  زمرد

مانند دیگر سنگ های قیمتی ، زمردها معمولاً تحت تیمارهایی برای بهبود رنگ و درخشش قرار می گیرند. از آنجا که این  نوع از سنگ ها بیشتر از سنگهای قیمتی دارای اجزا درخشان هستند ، برای بهتر کردن خلوص آنها اغلب به تیمار نیاز است. این روش ها برای ترمیم و محافظت از شکستگی ها و شکاف هایی است که به طور طبیعی در طی روند رشد اتفاق می افتد. آنها همچنین می توانند رنگ زمرد را به یک سبز خالص زنده تبدیل کنند.

بیش از ۹۹٪ این سنگ ها تحت تیمار قرار می گیرند. زمرد تیمار نشده بسیار نادر است و می تواند بیش از ۱۰-۲۰ برابر گرانتر از زمرد تیمار شده باشد. رایج ترین تیمار این سنگ ها شامل روغن گیری ، رنگرزی ، پرتودهی و لیزر است. زمرد با وضوح بالا فقط تحت تیمار روغن قرار می گیرد که این یک روش استاندارد در صنعت است.

معنای معنوی زمرد در فرهنگ های مختلف

از زمان باستان ، این سنگ نمادی از آگاهی معنوی ، محافظت ، عشق و خرد بوده است. رومیان و یونانیان باستان معتقد بودند که این سنگ نماینده الهه زهره است. از این رو ، آنها این سنگ قیمتی را به عنوان یک انتقال دهنده امید و عشق درک می کردند.

حتی اینکاها و مصریان اعتقادات خود را در مورد این سنگ  به عنوان منبع زندگی ابدی قرار داده بودند. آنها این سنگ را  هدیه ای از طرف خدای خرد ، توت ، می دانستند. در ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح شواهدی وجود دارد که زمرد در بازارهای بابل به فروش می رسیده است. جذابیت ملکه کلئوپاترا از این سنگ  نشأت گرفته است. رهبران بزرگی مانند اسکندر و ارسطو به دلیل قدرت معنوی بالای این سنگ ، آن را به عنوان طلسم حمل می کردند.

در دنیای معنویت ، زمرد با گشودن قلب و ذهن شما ارتباط شما را با انرژی های الهی تقویت می کند. این نشان دهنده عطوفت ، عشق و پذیرش بی قید و شرط در هر شکل است. طبق اعتقادات ودایی ، این سنگ نشان دهنده سیاره عطارد است. عطارد به عنوان نمادی از آموزش و دانش ، به ریشه کنی جهل کمک می کند و یادگیری عمیق را در هر جنبه از زندگی روشن می کند که شامل بیداری و آگاهی معنوی است.

بهتر است بدانید:

از آنجا که عطارد بر هوش و گفتار حکمرانی می کند ، به درک ، حافظه و اقناع شما جهت درستی می بخشد. از این رو  با پوشیدن سنگ زمرد ، ذهن و روح خود را به راه درست که شما را به نعمت های الهی می رساند ، باز می کنید. این سنگ پرتویی قدرتمند ساطع می کند به دلیل رنگ خالص و عمیق ، زمرد پرتوی سبز قدرتمند را حمل می کند. در این شکل ، می تواند نیروی زندگی دوباره ، احیاء و رشد را از زمین به محیط اطراف شما منتقل کند.

چه بخواهید رابطه برقرار کنید و چه کار جدیدی ایجاد کنید ، پوشیدن یا حمل سنگ زمرد می تواند به شما کمک کند. این سنگ  زندگی شما را در مسیر عالی نگه می دارد و کمک می کند هر فعالیتی در موعد مقرر انجام  شود. در حالی که رنگ های تیره این سنگ نمادی از نشاط و قدرت بدنی است ، اما رنگ روشن تر ، به رشد معنوی و همسویی با نیروهای جهانی کمک می کند.

فواید بیشمار زمرد آنرا به عنوان یک سنگ قیمتی ارزشمند تبدیل می کند. این سنگ یک نوع ماده معدنی بریل است که به دلیل انتشار انرژی پرتوی سبز مشهور است و به عنوان یکی از چهار سنگ قیمتی ارزشمند زمین که شامل الماس ، یاقوت و یاقوت کبود است  در نظر گرفته می شود.

سنگ زمرد چیست و از خواص جادویی آن چه می دانید؟

خواص کریستال زمرد

معنای واقعی کریستال زمرد بدون ترویج قدرت این سنگ کاملاً غیرممکن است. معروف است که زمرد دارای مزایای زیادی از جمله شهود افزایش یافته و بینایی بهتر است که ظرفیت داخلی ما را برای پیشگویی وقایع آینده بیدار می کند و معنای پنهان آن را آشکار می کند. زمرد به عنوان سنگ خرد ، با ترکیب هوش و تشخیص ، حافظه را افزایش می دهد و وضوح ذهنی را افزایش می دهد.

خواص سنگ زمرد اصل

زمرد دارای خواص درمانی همراه با ویژگی های محافظتی است که امکان تحریک و ترمیم کامل ذهن ، بدن و روح را فراهم می کند. همه ما سطح متفاوتی از رابطه با خود را داریم و این رابطه به ما اجازه می دهد تا از قدرت این سنگ استفاده كنیم كه می تواند برای پاك كردن روح و روان افراد از جمله افراد اطرافشان مورد استفاده قرار گیرد.

اگر در مهارت کنترل جریان انرژی در بدن تسلط دارید ، می توانید به راحتی از خواص درمانی زمرد در ترمیم بافت های آسیب دیده بدن استفاده کنید. مزایای این سنگ کاملاً استثنایی است ، به ویژه اگر متناسب با آن استفاده شود. قدرت زمرد به حمل کننده آن این امکان را می دهد که دارای سطح انرژی بیشتری به همراه سایر خواص درمانی باشد که به طور طبیعی به قلب متصل هستند. زمرد همچنین دارای خواص درمانی است و برای درمان بی خوابی ، مشکلات قلبی ، آسم و همچنین زخم استفاده می شود.

خواص جادویی که این سنگ به مالک آن خرد می بخشد و می تواند انرژی های منفی موجود در زندگی مالک خود از بین ببرد. افکار شیطانی و همچنین احساسات بد را نابود کند. برای استفاده از خصوصیات جادویی زمرد باید از آن به طور مناسب در زمان مناسب استفاده کنید.

سنگ زمرد چیست و از خواص جادویی آن چه می دانید؟

راهنمای خرید زمرد

خرید این سنگ کار ساده ای نیست زیرا نمی توانید به گواهی ها اعتماد کنید . خوشبختانه ، چشمان ما ذاتاً در دیدن زیبایی در سنگ های قیمتی بسیار خوب هستند. تقریباً بلافاصله خواهید فهمید که کیفیت زمرد بالا است یا نه. با این حال ، دو زمرد از لحاظ فنی می توانند از کیفیت یکسانی برخوردار باشند و از نظر رنگ یا وضوح متفاوت باشند.

۱-بودجه تعیین کنید : به یاد داشته باشید که این سنگ به دلیل کمیاب بودن گرانترین سنگ قیمتی رنگی است. مهم است که در حد بودجه خود به دنبال خرید زمرد باشید و با این کار در شناسایی ترکیبی مناسب از اندازه و کیفیت به یک جواهرساز کمک کنید.

۲- شکل سنک را انتخاب کنید : این سنگ ها در اشکال مختلفی وجود دارند که محبوب ترین آنها گرد و هشت ضلعی است. اشکال دیگر مانند گلابی و بیضی نیز در نمایش اندازه و رنگ زمرد کاملاً قوی هستند. اگر از سنگ خود درخشش بیشتری می خواهید ، گرد را در نظر بگیرید. اگر به دنبال یک رنگ خالص و عمیق تر هستید ، یک شکل فانتزی مانند هشت ضلعی یا بیضی را در نظر بگیرید.

۳-انتخاب کیفیت : همه این سنگ ها دارای اجزا اضافی هستند. کیفیت از نظر تکنیکی، ترکیبی از رنگ و شفافیت است ، اما متوجه می شوید که در ارتباط با زمرد بیشتر مربوط به رنگ خالص است. همچنین رنگ ، شفافیت را  پنهان می کند که باعث می شود اهمیت آن بسیار زیاد باشد. از آنجا که انتخاب این سنگ ممکن است دشوار باشد بهتر است برای انتخاب سنگ زمرد اصل به یک جواهرساز معتمد یا کارشناس سنگ زمرد  اعتماد کنید. قیمت سنگ زمرد اصل بسیار بالا است. قیمت خرید و فروش این سنگ به منشاء آن نیز بستگی دارد مثلا قیمت سنگ زمرد افغانستان از انواع کلمبیایی کمتر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا