Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

الماس چیست و چگونه باید از آن مراقبت کرد؟

الماس (Diamond) سنگی است بسیار قیمتی و دوست داشتنی که از دوران کهن تا حال حاضر مردم جهان  از این سنگ استفاده کرده اند و آن را در انواع جواهرات به کار برده اند .این سنگ  نماد عشق عمیق و همیشگی می باشد و سخت ترین ماده شناخته شده روی زمین است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

الماس همچنین سنگی است که شصتمین سالگرد ازدواج را نشان می دهد و سنگ ماه تولد آوریل است. اعتقاد بر این است که اولین نوع این سنگ ها در هند ، حداقل ۳۰۰۰ سال  پیش کشف شده است. در هند باستان ، مردم به الماس به عنوان شمایل مذهبی نگاه می کردند.

با بازگشت به اوایل تاریخ ، این سنگ ها به دلیل داشتن  سختی زیاد همیشه برای حکاکی استفاده می شدند. الماس در همه دنیا ،در همه قاره ها یافت می شود. در سال ۶۰۰ میلادی الماس در بورنئو ، جزیره ای واقع در شمال استرالیا پیدا شد . در دهه ۱۷۰۰ ، برزیل منبع غنی الماس بود و در دهه ۱۸۰۰ ، آفریقای جنوبی به دلیل داشتن تعداد زیادی از این سنگ های قیمتی مشهور شد. از دهه ۱۹۷۰ ، استرالیا منبع بزرگی برای سنگ های قیمتی بوده است.

قیمت خرید و فروش الماس

قیمت الماس به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و انواع الماس را می توان به قیمت های مختلف خریداری کرد هرچند همه جزء سنگ های قیمتی هستند ولی قیمت الماس آبی با الماس قرمز یا سفید متفاوت است. برای خرید الماس باید به جواهر فروشی های معتبر مراجعه کنید.

تاریخچه کشف الماس

یونانیان باستان نام این سنگ  را “آداماس” ، به معنی “شکست ناپذیر” ، “تخریب ناپذیر”  و “رام نشده” گذاشتند. جنگجویان در یونان باستان از این سنگ استفاده می كردند ، زیرا تصور می شد كه این سنگ ها عضلات جنگجویان را تقویت می كند و آنها را غیر قابل نفوذ می سازد. قدرت ، سختی و زیبایی این سنگ در طول تاریخ در بسیاری از تمدن ها ارزشمند بوده است. حافظ ، شاعر مشهور پارسی اظهار داشت كه ” رنگین کمان برای همیشه در یک الماس محصور می ماند “.

در دوران باستان ، همیشه فکر می کردند که این سنگ نمادی از برائت و خلوص است. یونانیان باستان تصور می کردند که الماس نشان دهنده اشک خدایان گریه کننده است. رومیان باستان فکر می کردند که الماس به عنوان بخشی از قسمت خارجی حلقه های ستاره ای می باشد که روی زمین افتاده بودند.

الماس چیست و چگونه باید از آن مراقبت کرد؟

جالب است بدانید:

تقریبا در هر تمدنی نوعی محبوبیت برای الماس وجود دارد. با این حال علاقه به این سنگ ها در هر تمدن یک موضوع مشترک دارند: الماس نماد تمام نیروهای لازم برای یک جامعه سالم است ، و اینکه قدرت زیادی را در اختیار فرد قرار می دهد. الماس همیشه سنگ برنده ها محسوب می شد. در واقع این طلسم جولیس سزار ، لوئی چهارم و ناپلئون بود.

دوره رنسانس اولین نقطه زمانی بود که از الماس به عنوان حلقه نامزدی استفاده می شد. تصور می شد که این سنگ ها یک هدیه ویژه هستند که نشان دهنده هدیه نهایی عشق است. در سال ۱۴۷۷ ، این روند هنگامی آغاز شد که آرچووک ماکسیمیلیان یک حلقه نامزدی الماس را به مری از بورگوندی داد . این روندی بود که فقط در بین  افراد سلطنتی و بسیار ثروتمندان محبوب بود.

دادن یک الماس به عنوان حلقه نامزدی در واقع تا زمانی که کمپین بازاریابی De Beers ، در قرن ۲۰ آغاز نشده است ، یک استاندارد محسوب نمی شد. امروزه ، استفاده اصلی از این سنگ دیگر برای کنده کاری یا محافظت در طول نبردها نیست. آنها امروزه به دلیل زیبایی بسیار زیاد – پراکندگی نور سفید در رنگ های مختلف زیبا و درخشندگی و تخریب ناپذیری ، برای تزئینات مورد استفاده قرار می گیرند.

چگونگی تشکیل الماس

این سنگ قیمتی پسر عموی غنی گرافیت است. هر دو شکل بلوری کربن خالص هستند. اختلافات بسیار زیاد موجود در خصوصیات آنها نتیجه چسبیدن اتمهای کربن به یکدیگر است. در گرافیت ، اتم های کربن به صورت ورق هایی مرتب شده اند که به راحتی از کنار یکدیگر سر می خورند  و این باعث می شود گرافیت به عنوان روان کننده و برای نوشتن در مداد ها ایده آل باشد. از طرف دیگر بلور های الماس ، شبکه ای بهم گره خورده از اتمهای کربن هستند که به طور ایمن در چهار جهت نگه داشته می شود و آن را به سخت ترین ماده طبیعی در جهان تبدیل می کند.

برای دستیابی به چنین شبکه ای فشرده و قوی از اتمهای کربن ، اعتقاد بر این است که این سنگ  ها باید در اعماق سطح زمین متبلور شده باشند. در این اعماق شرایط مناسب برای تشکیل الماس وجود دارد. در عمق ۹۰ تا ۱۲۰ مایل ، فشارها بیش از ۶۵۰۰۰ برابر فشار اتمسفر در سطح زمین است و دما بیش از ۲،۷۰۰ درجه فارنهایت (۱۵۰۰ درجه سانتی گراد) است.

عوامل موثر در انتخاب یک الماس

در حال حاضر ، متخصصان علوم زمینی ، این سنگ را بر اساس آنچه “۴ گرید ” نامیده می شود ، با اشاره به عیار ، برش ، رنگ و شفافیت ارزیابی می کنند.

عیار به وزن الماس اشاره دارد. برش به درخشش سنگ اشاره دارد ، زیرا نحوه تراش آن تعیین می کند که یک الماس چقدر درخشش داشته باشد. شفافیت به لکه های طبیعی موجود در داخل الماس اشاره دارد (و به یاد داشته باشید ، یک الماس بی عیب و نقص بسیار نادر است). سرانجام ، رنگ آخرین عامل مهم در انتخاب الماس است. بالاترین رتبه بندی رنگ برای یک الماس ، یک سنگ کاملاً شفاف و بی رنگ را نشان می دهد.

الماس چیست و چگونه باید از آن مراقبت کرد؟

قدرت های عرفانی الماس

این سنگ زیبا و قیمتی دارای بسیاری از صفات عرفانی مثبت و خواص درمانی است. الماس با فعال شدن چاکرای هفتم ، Sahasrara ، متحد کننده ذهن و بدن است. اگرچه این سنگ زیبا به عنوان قوی ترین سنگ گرانبها در نظر گرفته می شود ، اما همچنین به عنوان سنگی با قدرت استثنایی قلمداد می شود زیرا قادر است  قدرت های زیادی به ما بدهد و درهای معنوی بسیاری را برای ما  باز کند. شاید به همین دلیل است که الماس نشان دهنده حقیقت است. این سنگ ها همچنین نماد کمال به دلیل تجزیه ناپذیری نیز هستند.

در طول زمان تصور می شده که این سنگ از بسیاری جهات ، به ویژه با وارد کردن وضوح (که شاید به شفافیت خود سنگ مربوط باشد) در ذهن و زندگی فرد استفاده کننده ، زندگی او را بهبود می بخشد. این وضوح برای همه مشکلات ، راه حل های مثبت و روشنی ارائه می دهد.

بهتر است بدانید:

اعتقاد بر این است که الماس انرژی ، محیط ، روند رشد ، شکوفایی ، زندگی عاشقانه ، ایمان و استقامت فرد را بهبود می بخشد. این سنگ همچنین فراوانی ، قدرت  ، شجاعت ، نیرو ، خلاقیت ، تخیل ، خلوص ، هماهنگی ، وفاداری ، بی گناهی ، افزایش احساس عزت نفس و عشق و روابط پر از عشق ناب را به خود جلب می کند. در حقیقت ، اعتقاد بر این است که الماس فضاهای منفی را در شخص با خلوص عشق پر می کند. این سنگ به شما کمک می کند تا رویاها و سرنوشت خود را به سرانجام برسانید.

به طور کلی ، اعتقاد بر این است که این سنگ آرامش و آسایش درونی زیادی ایجاد می کند و باعث ایجاد یک نگرش ذهنی مثبت می شود. این سنگ زیبا همچنین توانایی جلوگیری از استرس ، درد عاطفی ، ترس و محافظت از مالک را در برابر انرژی های منفی دارد. اعتقاد بر این است که این سنگ ها در طول تاریخ برای محافظت از فرد در برابر سارقان ، آتش سوزی ، سیل ، سم ، بیماری و جادوگری استفاده شده است.

خواص درمانی الماس

جالب است بدانید که اعتقاد بر این است که قدرت این سنگ  هنگامی که دور گردن یا روی دست چپ استفاده می شود، افزایش می یابد. تصور می شود که این سنگ به درمان بسیاری از بیماری های جسمی نیز کمک می کند ، زیرا سیستم بدن را تصفیه می کند. هندوهای باستان معتقد بودند که ارتعاشات الماس باعث تقویت هر عضوی از بدن ، به ویژه قلب و مغز می شود.

در شرق ، از این سنگ قیمتی به عنوان تقویت کننده قلب استفاده می شود. به طور معمول کسی که بیمار باشد ، الماس را در یک لیوان آب قرار می دهند. لیوان را یک شب در کنار تخت بیمارمی گذارند و وقتی صبح می رسد ، آب باید در چند مرحله توسط بیمار نوشیده  شود تا به بهبودی قلب او کمک کند.

به طور کلی ، این سنگ قیمتی و زیبا برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی ، سرطان خون و مشکلات اسکلتی بسیار مفید است. این سنگ ها غدد درون ریز بدن را تحریک می کنند ، متابولیسم  بدن را متعادل می کنند و بینایی چشم را تقویت می کنند. همچنین اعتقاد بر این است که این سنگ به درمان گلوکوم و سرگیجه  کمک می کند  و با دردهای معده مقابله می کند. این سنگ ها همچنین می توانند به تقویت حافظه ، رفع افسردگی ، تب ، خستگی ، بیماری پوستی و کابوس ها کمک کنند.

الماس چیست و چگونه باید از آن مراقبت کرد؟

خصوصیات فیزیکی الماس

این سنگ به عنوان سخت ترین ماده معدنی موجود در جهان ، به دلیل زیبایی و توانایی بازتاب نور به طرز بسیار خیره کننده ای مورد توجه قرار می گیرد. الماس ها مقدار زیادی درخشش و آتش را نشان می دهند ، به این معنی که بسیار درخشنده هستند و همیشه ظاهری کاملاً صیقلی  خود را حفظ می کنند. اتم های کربن خالص موجود در این سنگ ، بسیار محکم به هم پیوند می خورند که این امر باعث سختی و مقاومت بسیار زیاد این سنگ می شود . الماس سخت ترین ماده شناخته شده تا حال حاضر می باشد .

به دلیل استحکام زیاد پیوندهای کربنی سختی الماس در مقیاس موهس ۱۰ است. از زمان باستان شناخته شده است که الماس سخت ترین سنگ موجود در جهان می باشد. به همین دلیل سخت ترین الماس های موجود فقط با الماس های دیگر خراشیده می شوند. همچنین به دلیل سختی آنها ، مراقبت زیادی لازم ندارند تا الماس شما جدید به نظر برسد.

این سنگ های زیبا برای پوشیدن و استفاده روزمره مناسب و ایده آل می باشند زیرا هیچ مواد شیمیایی نمی توانند بر الماس تأثیر بگذارند ، زیرا آنها با دوام ترین و بی اثرترین ماده در جهان هستند.

انواع مختلف الماس

در طبیعی ترین شکل الماس سنگی با شفافیت بالاست اما به دلیل  وجود نا خالصی های عناصر نوری ، مانند نیتروژن ، این سنگ قیمتی را می توان در رنگ هایی مانند نارنجی ، سبز ، آبی ، صورتی ، سیاه ، زرد ، قرمز و رنگ قهوه ای دید.

درخشش الماس حاصل ترکیبی از بازتاب ، پراکندگی و شکست  نور است. پرتوی نور ابتدا از این سنگ  عبور می کند و سپس خم  یا شکسته می شود. سپس ، این پرتوی خم شده از طریق وجوه زیرین و بالایی سنگ منعکس می شوند . هنگامی که شکست رخ می دهد ، هر اشعه با زاویه کمی متفاوت خم می شود  که به آن پراکندگی گفته می شود. از بین تمام سنگ های قیمتی ، الماس بالاترین شاخص شکست نور را دارد.

محبوب ترین برش الماس برش درخشان نامیده می شود ، برشی که در آن چندین وجه قرار داده شده تا بیشترین اشعه نور از طریق آنها منعکس شود. این برش با تجزیه و تحلیل ریاضی و تجربی تعیین می شود. برش درخشان به شکل سنگ واقعی اشاره ندارد، بلکه به نسبت و تقارن این سنگ قیمتی اشاره دارد.

چگونه می توان الماس را تمیز کرد؟

الماس یک سنگ قیمتی بسیار سخت است ، بنابراین می توانید بدون نگرانی با استفاده از آب گرم و صابون و یک برس کوچک آن را تمیز کنید. اکثر الماس ها برای تمیز شدن به روش مافوق صوت و بخار هم نیاز دارند اما باید مطمئن شوید که سنگ شما قبل از انتخاب هر یک از این دو روش تحت هیچ تیماری قرار نگرفته باشد یا شکافی در آن وجود ندارد. همیشه جواهرات را متناسب با ظریف ترین عنصر قطعه تمیز کنید.

چگونه از الماس مراقبت کنیم؟

مراقبت از این سنگ بیشتر مربوط به جدا نگه داشتن آن از سایر قطعات جواهر شماست. این سنگ هر سنگ قیمتی دیگری را خراش می دهد زیرا در بالاترین نقطه سختی قرار دارد. هر قطعه از این سنگ را نیز جداگانه نگه دارید تا از آسیب رساندن آنها به یکدیگر جلوگیری شود. در صورت امکان آنها را در کیسه های نرم یا جعبه های جداگانه نگه دارید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا