Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ ژئود چیست و از قدرت شفابخش آن چه می دانید؟   

سنگ ژئود (Geode) سنگی کروی با یک حفره داخلی پوشیده شده از مواد معدنی کروی شکل است . این سنگ ها دارای یک دیوار بیرونی بادوام هستند که نسبت به سنگ بستر اطراف در برابر هوا مقاوم ترند. بنابراین وقتی که بستر اطراف  آن از بین می رود اجازه می دهد تا ژئود سالم بماند. ماده معدنی پوشاننده حفره اغلب نوعی مواد به وجود آورنده کریستال های ریز کوارتز است که توسط چندین نوار عقیق خاکستری و سفید شفاف پوشانده شده است.  بسیاری از آنها دارای گنجینه های بسیار چشمگیرتری هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این سنگ در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه ما باشید.

آمتیست بنفش غنی ، کریستال های سفید کلسیت کامل و عقیق نواری رنگارنگ از دیگر پوشش های رایج است. ژئودهای نادر را می توان با سیلیس گوهر آبی زیبا ، رودوکروزیت صورتی ، عقیق های دیدنی و جذاب رنگی یا مواد نادر دیگر پر کرد. طول این گوی های سنگی از زیر یک سانتی متر تا چندین متر متغیر است. از دید خارج اکثر این گوی های سنگی مانند سنگ های معمولی به نظر می رسند ، اما هنگام باز شدن منظره آن می تواند نفس گیر داشته باشد.

یک ژئود بزرگ را می توان در اتاق یا محل کار خود قرار داد تا جریان انرژی ایجاد شود. این انرژی و اتصال درونی که این سنگ ایجاد می کند ، به آرامش ذهن و آرامش روح شما کمک می کند. با داشتن یک ژئود در نزدیکی خود ، مراقبه ، یوگا یا رسیدن به آرامش ، ساده تر و موثرتر ایجاد خواهد شد.

علت جذابیت سنگ ژئود برای افراد

بیشتر زمین شناسان از ژئودها لذت می برند. با این حال عموم مردم با آنها رابطه عاشقانه دارند. آنها بسیار شگفت آور و مبهوت  کننده هستند. این سنگ جذاب می تواند شامل یک دسته زیبا از کریستال های قیمتی ، یا یک پوشش رنگارنگ از عقیق باند شده ، یا ترکیبات یکنواخت باشد. افرادی که هرگز در یک دوره زمین شناسی شرکت نکرده اند ، سالانه هزاران تن ژئود را می خرند.

آنها این سنگ ها را می خرند زیرا از آنها لذت می برند. مردم این گوی های سنگی کوچک را به عنوان جواهرات ، به عنوان جعبه کتاب و ژئودهای آمتیست دیدنی را به عنوان وسایل دکوراسیون منزل یا محل کار دوست دارند.

در چندین نقطه از جهان ، معادن ژئود باعث تولید صنایع سودآوری شده اند. آنها این سنگ ها را برای بازار آماده می کنند و به مقاصدی می رساند که به عنوان اقلام علمی ، هنری طبیعی و تفریحی خریداری می شوند. برزیل ، اروگوئه ، مکزیک و نامیبیا چهار نمونه از کشورهایی هستند که  تولید ژئودها به یک صنعت محلی تبدیل شده است.

این سنگ ها به سرعت در نمایشگاه های جواهرات و مواد معدنی ، موزه های علوم ، فروشگاه های سنگ ، گالری های هنری و مغازه هایی که دارای هدایای بین المللی یا طبیعی هستند ، به فروش می رسند . چیز خاصی در مورد این گنج زیبا وجود دارد که در صخره ای پنهان شده و از بیرون کاملاً معمولی به نظر می رسد.

قدرت های شفابخشی سنگ ژئود

این سنگ ها به دلیل خواص فوق العاده متافیزیکی خود ، به عنوان منابع شفابخش عالی در کارهای انرژی  درمانی در نظر گرفته می شوند. در دوران باستان ، ژئودهای مهر و موم شده به حراج گذاشته می شدند و به بالاترین پیشنهاد دهنده تحویل داده می شدند.

اعتقاد بر این است که این گوی های سنگی دارای خصوصیاتی هستند که باعث بهبود سیستم تولید مثل در زنان می شوند و مشکلات مرتبط با باروری را برطرف می کنند. همچنین برای سلامتی کودک مفید تلقی می شود.

علاوه بر این ، تصور می شود که ژئودها قدرت شفابخشی معنوی را دارند. زرق و برق هیپنوتیزم کننده آن باعث پرستش خدایی می شود و ۷ قدرت چاکرای شما را بهبود می بخشد . با استفاده از آن ، قدرت بصیرت و فال نیز افزایش می یابد. این سنگ ها حتی می توانند ارتباطات فرشته ای را هنگام استفاده در محراب کریستالی به شما معرفی کنند. این سنگ ها همچنین به عنوان یک سنگ سفر اختری برای مراقبه استفاده می شود.

از نظر احساسی ، ژئودها نیروگاه های فوق العاده ای از انرژی Chi هستند. اگر به راحتی روحیه خود را از دست  می دهید ، این سنگ های زیبا می توانند به شما کمک کنند تا روحیه خود را مدیریت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند مهارت های تصمیم گیری خود را تقویت کنید ، از شر اضطراب خلاص شوید و از استرس رهایی یابید.

سنگ ژئود چیست و از انرژی های درمانی آن چه می دانید؟ 
سنگ ژئود چیست و از انرژی های درمانی آن چه می دانید؟

وقوع و تشکیل زمین شناسی سنگ ژئود

ژئودها به طور تصادفی در همه جا یافت نمی شوند و معمولاً در مناطقی که سنگ ها در یک محیط ژئوشیمیایی خاص تشکیل شده اند ، به تعداد زیاد یافت می شوند. اکثر موقعیت های ژئودسی در کانسارهای آتشفشانی طبقه ای مانند بازالت و توف و  یا در رسوبات کربنات طبقه ای مانند سنگ آهک و دولومیت یافت می شوند. تنوع سایر محیط ها تعداد کمی از این نوع از سنگ ها را تولید می کند.

هر ژئود که به طور طبیعی شکل گرفته است ، نوع متفاوتی از کریستال و نوع متفاوتی از انرژی در درون خود دارد. این گوی های سنگی به شما کمک می کند تا با درون خود ارتباط برقرار کنید و از درون بهبود یابید ، زیرا بلورهای ژئود در داخل سنگ رشد می کنند. قیمت سنگ ژئود به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و فروش سنگ ژئود برای رزین یکی از کاربردهای این سنگ است. معدن سنگ ژئود یک منبع بی پایان از مواد معدنی مختلف است.

ژئودهای آتشفشانی

شناخته شده ترین و پرطرفدارترین ژئودها آنهایی هستند که در مناطق فعالیت آتشفشانی تشکیل شده اند. حفره های موجود در گدازه های بازالت اغلب با عقیق ، کوارتز ، اوپال و سایر مواد جابه جا شده  توسط انرژی هیدروترمال یا آب های زیرزمینی پر می شوند. بعضی از فضاهای خالی فضاهایی هستند که توسط گازهایی اشغال می شود و قبل از اینکه سطح گدازه سرد و پوسته شود نتوانسته اند از جریان گدازه فرار کنند.

برخی از ماگماها حاوی مقدار زیادی گاز محلول هستند. آنها می توانند چندین درصد گاز محلول بر اساس وزن  داشته باشند.  وقتی این ماگماها به سطح بالا می روند ، متناسب با کاهش فشار ، گاز منبسط می شود. وقتی ماگما در اثر جریان گدازه فوران می کند ، آنقدر گاز آزاد می شود که همه قادر به فرار نیستند. مقداری از این گاز می تواند در گدازه محبوس شود تا حفره ای بزرگ ایجاد شود.

حفره های دیگر در جریان گدازه های جامد پس از آنکه جریان فقط تا حدی جامد شد ، ایجاد شده اند. این “لوله های گدازه” کوچک، بزرگترین و طولانی ترین ژئودها را تولید می کنند. بسیاری از ژئودهای کلیسای جامع شاخه هایی از این لوله های گدازه ای هستند که بعداً با مواد معدنی پر شدند. هندسه بسیاری از آنها دارای شاخه های به بلندی شاخه های درختان است که قطر آنها تقریباً یک متر و طول آنها چند متر است.

ژئودهای رسوبی

ژئودهای موجود در سنگ های رسوبی معمولاً در سنگهای آهکی ، دولومیت ها و شیل های آهکی یافت می شوند. این رسوبات  پر از گاز می تواند به عنوان شکافی برای تشکیل ژئود باشد. پوسته ها ، شاخه های درختان ، ریشه ها و سایر مواد آلی اغلب از بین می روند و جای خالی برای تشکیل مواد معدنی باقی می گذارند. این حفره ها را می توان با مواد معدنی کوارتز ، اوپال ، عقیق یا کربنات پر کرد. آنها به طور کلی کوچکتر از ژئودهای تشکیل شده در سنگ های آتشفشانی هستند.

زمانی که سنگ های میزبان آنها از بین بروند این گوی های سنگی  به راحتی نمایان می شوند. این امر می تواند به این دلیل اتفاق بیفتد که بازالت ، سنگ های آهکی ، دولومیت ها و شیل ها بسیار راحت تر و سریع تر از کوارتز و کلسدونی که معمولاً لایه بیرونی یک ژئود را تشکیل می دهند ، دچار فرسایش  می شوند. سنگ میزبان از بین می رود و این سنگ ها روی سطح می مانند و طی جریان های مختلف شسته می شوند یا در خاک باقیمانده گیر می کنند. در این شرایط ژئودها به راحتی پیدا و جمع آوری می شوند. برخی از ژئودها با استخراج سنگ میزبان تولید می شوند ، اما این روش دشوار و پرهزینه است و اغلب به ژئود آسیب می رساند.

سنگ ژئود چیست و از انرژی های درمانی آن چه می دانید؟ 
سنگ ژئود چیست و از انرژی های درمانی آن چه می دانید؟

طبقه بندی سنگ ژئود بر اساس کریستال و خواص آنها

ژئودهای آمتیست

ژئودهای آمتیست با یک سنگ قیمتی بسیار معروف به نام آمتیست پر شده اند. این سنگ قبلاً به عنوان “سنگ ذهن” در نظر گرفته می شد و قدرت کاهش احساسات و همچنین آرامش ذهن شما را دارد. همچنین اعتقاد بر این است که این سنگ می تواند وضعیت روانی شما را تقویت کند و اراده و نیرویی را برای شما فراهم می کند تا بتوانید احساسات و رویاهای خود را دنبال کنید ، در عین حال از عادت های نامطلوب جلوگیری کنید.

امروزه نیز معروف است که آمتیست قدرت چاکرای تاج ، یعنی خرد ، جهانی بودن و تعالی شما را افزایش می دهد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند سنگ قیمتی را در اتاق مطالعه خود نگه دارند تا مهارت های چاكرا را تقویت كنند.

ژئودهای کوارتز

ژئودهای کوارتز سنگ های کروی توخالی غنی از کانسارهای کوارتز هستند. کوارتز فراوانترین ماده معدنی موجود در سطح زمین و همچنین پرکاربردترین ماده طبیعی است. خصوصیات فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد آن ، این سنگ را از طرق مختلف مفید می کند.

درخشش ، رنگ و کیفیت این سنگ باعث شده است که آن را به یک سنگ قیمتی ایده آل تبدیل کنند. آنها نه تنها سخت و بادوام هستند ، بلکه توانایی پذیرش لاک براق کننده را نیز دارد. برخی از انواع رایج سنگ های قیمتی کوارتز شامل کوارتز گل رز ، آونتورین ، یاس ، کوارتز دودی است. هنگامی که ژئود کوارتز در سایه های شفاف و مات ظاهر می شود ، بسیاری آن را به عنوان نشانگر فنگ شویی می دانند که به تقویت جریان انرژی در مکان زندگی کمک می کند.

ژئودهای کلسیت

ژئودهای کلسیت حاوی رسوبات یکی از قوی ترین بلورهای شفابخش کلسیت هستند. این ماده معدنی به وفور در ایندیانا یافت می شود .این ماده معدنی مهم در ژئودهای متشکل از سنگ آهک سنگ میزبان است که سنگ ایالتی ایندیانا است.

بلورهای کلسیت به عنوان تقویت کننده های انرژی قوی برای خانه ها عمل می کنند و سطح انرژی فضای شما را بالا می برند. خاصیت پاک کنندگی انرژی این کریستال باعث جریان مثبت انرژی در سراسر خانه شما می شود. تابش انرژی های احیا کننده و آرام بخش از بلورهای کلسیت ، انسداد کانال های انرژی را باز می کند. موثرترین کریستال ، سنگ کلسیت سفید رنگ است که قوی ترین منبع انرژی در بین این نوع سنگ ها را دارد .

ژئودهای سیترین

ژئودهای سیترین، ژئودهای رنگی طلایی هستند که مانند خورشید درخشان می باشند و به شدت با جنبه های معنوی زندگی ما ارتباط دارند. آنها انرژی مثبت را تقویت می کنند ، تاریکی زندگی ما را با نور جایگزین می کنند و زندگی ما را مملو از خوشبختی می کنند.

ژئودهای سیترین نیز با انرژی شبکه خورشیدی در ارتباط هستند. این بدان معنی است که اعتماد به نفس و قدرت شخصی ما را افزایش می دهند. با استفاده از این ژئودها ، احساس زندگی و درخشش بیشتری خواهیم. این نوع از سنگ ها به ما کمک می کنند که خجالتی بودن را متوقف کنیم و نگران آنچه دیگران فکر می کنند نباشیم.

ژئودهای عقیق تخم مرغی (AGATE GEODE EGGS)

تنوع شگفت انگیز دیگری از ژئود در عقیق تخم مرغی است که معمولاً در برزیل یافت می شود. این ژئودها به شکل تخم مرغ هستند و وقتی در سایه های عقیق رنگی یا توری دیده می شوند زیبا به نظر می رسند. آنها از یک قدرت درخشان تشکیل شده اند که بهبود جادویی فوق العاده ای را ارائه می دهند. لایه های عقیق و تشکیلات بلورین براق اطراف نمای اصلی ژئود ، جایی است که جادوی بصری دست نخورده آن را پیدا خواهید کرد.

ژئود تخم مرغی دارای دو نیرو است ، شفابخشی و حقیقت ، که به یک نیروی قدرتمند تبدیل می شوند. هنگامی که از نزدیک مشاهده می شوند ، لایه های عقیق از رنگ های مختلف ، پوسته های کوچک برف مانند بلورها را حمل می کنند. ژئودهای عقیق بیش از هر نوع ژئود دیگری توانایی تحریک فرایندهای فکر خلاق را دارند.

از کجا می توانید سنگ ژئود را پیدا کنید؟

این نوع سنگ ها در سراسر جهان یافت می شوند ، اما بیشترین مناطق متمرکز در بیابان ها واقع شده اند. بسترهای خاکستر آتشفشانی یا مناطق حاوی سنگ آهک ، مکان های مشترک ژئود هستند. بسیاری از سایت های جمع آوری ژئودها در غرب ایالات متحده ، از جمله در کالیفرنیا ، آریزونا ، یوتا و نوادا به راحتی قابل دسترسی است.

سنگ ژئود چیست و از انرژی های درمانی آن چه می دانید؟ 
سنگ ژئود چیست و از انرژی های درمانی آن چه می دانید؟

روش نامگذاری سنگ ژئود

به ژئودها نام های متنوعی داده می شود. کلمه “ژئود” اغلب قبل از با نام ماده معدنی که ژئود را پر کرده است ، قرار دارد. “ژئود عقیق” و “ژئود آمتیست” برخی از نمونه ها هستند. کلمه ژئود همچنین ممکن است یک نام جغرافیایی یا چینه ای داشته باشد. مانند ژئود برزیلی.

بزرگترین سنگ ژئود جهان در کجا قرار دارند؟

مشکلات مشابه پیرامون نامگذاری “بزرگترین ژئود جهان” وجود دارد. تعریف یک ژئود ، روش های اندازه گیری ، قابلیت اطمینان گزارشات مربوط به ژئودهای بزرگ – و موارد دیگر – انتخاب صفت “بزرگترین” را مشکل ساز می کند. بنابراین ، ما قصد داریم به یک ژئود اشاره کنیم که فکر می کنیم مطابق تعریف است و از نظر اندازه کاملاً چشمگیر است. برخی از محققان آن را “بزرگترین ژئود جهان” نامیده اند و برخی دیگر با این نظر مخالفند ، اما اکثر آنها بر این باورند که این سنگ بزرگترین ژئود موجود در جهان می باشد.

Geode of Pulpi که در نزدیکی شهر آلمریا در کشور اسپانیا یافت شد بسیار بزرگ بود. حجم آن تقریباً ۱۱ متر مکعب و عرض آن حدود ۱۲ متر بود. این سنگ میزبان در دولوستای تریاس است و دارای یک توالی معدنی ناپیوسته است که با کربنات های آهن و باریت شروع می شود ، سپس به دنبال آن سلستین قرار دارد و با یک حفره داخلی خاتمه می یابد که در آن بلورهای غول گچ (سلنیت) بیرون زده اند. بلورهای گچ بی رنگ و شفاف هستند و گفته می شود و مانند بلوک های یخ به نظر می رسند. این سنگ در سال ۱۹۹۹ زمانی که توسط معبر نقره مینا ریکا بنا می شد، کشف شد .

تجاری سازی سنگ ژئود

یک ژئود باز نشده سنگ جالبی نیست. آنها با باز شدن بسیار جالب تر می شوند و بلورهای داخلی و نوارهای عقیق آنها قابل مشاهده می شود. حتی اگر هر ژئود دارای کریستال شگفت انگیزی هم باشد ، کارهای زیادی وجود دارد که می توان آن را به یک محصول قابل فروش و همچنین ارزشمند تبدیل کند.

محصولات سودمند ژئود

ژئودهای بزرگ عقیق اغلب به صورت تکه تکه با یک پایه صاف برش داده می شوند تا کتاب های زیبا ، میزهای تحریر ، صفحه ساعت سنگین وزن را ایجاد کنند. سنگ هایی  که دارای رنگ های عقیق خاکستری ، سفید هستند از نظر ظاهری جالب نیستند ، اغلب به رنگ آبی روشن ، سبز ، بنفش ، قرمز یا رنگ های دیگر رنگ آمیزی می شوند و سپس برای جذابیت بیشتر آنها را صیقل می دهند. این تیمارها باعث می شود که سریع تر فروخته شوند و ارزش آنها را فراتر از آنچه برای رنگ خاکستری کمتر جالب پرداخت می شود ، افزایش دهند.

ژئودها به عنوان اقلام دکور

ژئودهای بزرگ با صفحات آمتیست اغلب به صورت ماهرانه برش داده می شوند تا بلورهای آمتیست داخلی خود را نشان دهند. سپس آنها را اره کرده و روی پایه سنگین نصب می کنند تا بتوانند از آنها به عنوان دکوراسیون منزل یا دفتر استفاده کنند.

بخش های عقیق شده از ژئودهای لوله گدازه اغلب برای ساخت “ژئودهای کلیسای جامع” که چندین فوت ارتفاع دارند استفاده شده است. اینها به گونه ای برش خورده اند که به خوبی محفظه ای که دارای پوشش آمتیست است را نشان می دهد ، سپس برای تولید یک پایه صاف اره می شوند ، که با بتن پر می شود تا ژئود بتواند به حالت ایستاده قرار گیرد ، لبه های حفره به خوبی سمباده می شوند و کل قسمت خارجی آن مخفی می شود تا خراش های ایجاد شده در هنگام جمع آوری و حمل و نقل پنهان شوند. بسیاری از این ژئودهای بزرگ هر کدام به قیمت هزار دلار فروخته می شوند.

سنگ ژئود چیست و از انرژی های درمانی آن چه می دانید؟ 
سنگ ژئود چیست و از انرژی های درمانی آن چه می دانید؟

کیت های ژئود

ژئودهای کوچک و با دیواره نازک اغلب توسط فروشگاه های آموزشی ، علوم ، توریست ها و فروشگاه های اینترنتی در بسته بندی به فروش می رسد. توضیحات محصول به فروش رفته معلمان ، والدین و دانش آموزان را ترغیب می کند تا کیت ها را خریداری کرده و این سنگ ها را با چکش بشکنند. این کیت های ژئود بسیار محبوب هستند. اگر یک جستجوی گوگل برای geode kit  انجام دهید ، متوجه خواهید شد که ده ها فروشنده مختلف به صورت آنلاین این محصول را ارائه می دهند.

اگر وسوسه خرید یکی از این کیت ها شده اید ، حتماً اطلاعات خود را در این مورد بالا ببرید زیرا کیفیت  در این محصولات بسیار متفاوت است. همچنین برنامه ریزی برای تجهیزات ایمنی مناسب بسیار ضروری است ، زیرا برخورد چکش با یک ژئود می تواند قطعات کوچک سنگ را در محیط پخش کند  که می تواند آسیب جدی وارد کنند.

ژئودهای بدون کریستال

همه انتظار دارند هنگام باز کردن یک ژئود ، کریستال های هندسی و براق را پیدا کنند. اما ، گاهی اوقات مناظر جالب دیگری نیز در داخل وجود دارد. یکی از رایج ترین یافته ها در صورت عدم وجود بلورهای هندسی ، گوی سنگی است که با کلسدونی ، انواع ریز بلور های کوارتز پوشانده شده است.

کریستال های کلسدونی به قدری کوچک هستند که با چشم غیرمسلح دیده نمی شوند. در یک ژئود ، یک کریستال کوچک کالسدونی به دیواره متصل می شود و با یک لایه بلورهای کوچک کالسدونی روکش می شود که همه آنها از بلور دانه به سمت خارج می باشد. در این سنگ یک لایه پس از لایه دیگر رسوب می کند و نتیجه اولیه آن مانند نیمکره کوچکی است که به سطح داخلی ژئود متصل می شود. این نیمکره های ریز شروع به رشد و تکامل روی یکدیگر می کنند و نتیجه آن منظره ای است که شبیه توده ای از انگور است. این هندسه نیم کره یک کریستال رایج کلسدونی است که به عنوان بوتریوئیدال شناخته می شود.

سنگ های ژئود تقلبی

همانند اکثر اشیا معروف یا با ارزش ، “ژئودهای” جعلی توسط مردم ساخته شده و به عنوان اشیایی با شکل طبیعی برای فروش ارائه می شوند. اگر شما یک مجموعه دار هستید که برای یک گوی سنگی دیدنی و جذاب هزینه های جدی پرداخت می کنید ، باید برای تشخیص یک ژئود جعلی اطلاعات کافی در مورد ژئودها و مواد معدنی موجود در آنها داشته باشید. گوهر شناسان خبره ، جمع كنندگان مواد معدنی ، ديرين شناسان و ساير افرادی كه نمونه های گران قيمت را خريداری می كنند ، تجربه بیشتری در این موارد دارند.

در آخر

ژئودها سنگ هایی با هویت منحصر به فرد با هسته های توخالی و درخشان هستند. کریستال ها و جواهرات این سنگ ها پتانسیل هماهنگی و تشدید آگاهی معنوی شما را دارند. آنها منبع فوق العاده ای از انرژی مثبت برای شما و خانه شما هستند و می توانند تأثیر مثبت عمده ای در زندگی شما داشته باشند. اگر هنگام ورزش یا غذا خوردن ، آنها را در اتاق خواب ، آشپزخانه ، اتاق ناهار خوری یا نزدیک خود قرار دهید ، می توانید برخی از خواص درمانی این گوی های سنگی را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا