Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

عقیق چیست و از خواص این سنگ قیمتی چه می دانید؟

عقیق (Agate) یک نوع سنگ شفاف است که از سنگ کوارتز میکروکریستالی به وجود آمده است. وقتی این سنگ از کیفیت و رنگ مطلوبی برخوردار باشد به عنوان  یک سنگ قیمتی استفاده می شود.

هزاران سال است که از عقیق به عنوان سنگ قیمتی استفاده می شود. برخی ازاین نوع سنگ ها ، اولین سنگ های ساخته شده توسط بشر بوده است. امروزه این سنگ ها را به صورت  کابو، مهره ها ، مجسمه های کوچک و اشیای کاربردی مانند  کتابچه  برش می زنند. کابوچونهای عقیق محبوب هستند و در انگشترها ، گوشواره ها ، آویزها و سایر اشیای جواهرات استفاده می شوند. مهره های عقیق معمولاً به صورت گردنبند و گوشواره ساخته می شوند.

بیشتر عقیق ها دارای رنگ ها و الگوهای غیر چشمگیر می باشند. با این حال ، عقیق ماده ای متخلخلی است که به راحتی رنگ را می پذیرد. بیشتر عقیق های رنگی و چشمگیر فروخته شده در تجارت سنگ های قیمتی رنگ شده اند. به ندرت ، الگوهای رنگی یک عقیق طبیعی  صحنه های جالب انگیز را شکل می دهد.

این سنگ یکی از قدیمی ترین سنگ های قیمتی است که از زمان های بسیار قدیم در جواهرات استفاده می شده است و یکی از محبوب ترین موارد در سال ۲۰۲۱ است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک به ویژگی های این سنگ پرداخته می شود لطفا همراه ما باشید.

تاریخچه عقیق

معنی این سنگ قیمتی می تواند از تمدنی به تمدن دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال ، بابلی ها معتقد بودند که از خواص این سنگ می توان برای دفع انرژی شیطانی استفاده کرد و بر این اساس آن را در اطراف خانه خود قرار می دادند. همچنین ، برخی از سرهای تبر معروف بابلی وجود دارد که از عقیق نواری ساخته شده اند که قدمت آن  به قبل از ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح  باز می گردد.

ایرانیان باستان معتقد بودند که می توان از این سنگ شفابخش برای نجات در برابر طوفان استفاده کرد. آنها این کار را با سوزاندن این سنگ انجام می دادند ، که ما امروزه  آن را توصیه نمی کنیم. به همین ترتیب ، در حالی که در فرهنگ های اسلامی معتقد بودند كه عقیق به دفع چشم بد و فجایع کمک می کند ، مصری ها فکر می کردند این سنگ به محافظت در برابر بلایای طبیعی کمک می کند و می تواند قدرت بیان داشته باشد.

یکی از مشهورترین تکه های عقیق مربوط به دوران یونان باستان است و به عنوان عقیق جنگی Pylos شناخته می شود. گفته می شود قدمت آن به حدود سال ۱۴۵۰ قبل از میلاد باز می گردد.

عقیق در کجا پیدا می شود؟

این سنگ قیمتی را می تواند در مکان های مختلف در سراسر جهان از جمله برزیل ، میانمار ، مکزیک ، استرالیا و ایالات متحده پیدا کرد. به دست آوردن آن کاملاً آسان است و به همین دلیل  آن را به یک سنگ قیمتی، ارزان قیمت تبدیل کرده است. برخی از اشکال این سنگ نسبت به سایر موارد گرانتر است ، به ویژه آنهایی که دارای الگوی مشخص، همراه با رنگ طبیعی قوی می باشند.

این سنگ به طور کلی با رسوب عنصر سیلیس از آبهای زیرزمینی در حفره های سنگ های آذرین تشکیل می شود . عقیق در لایه های متحدالمرکز در اطراف دیواره های حفره یا در لایه های افقی از پایین حفره جمع می شود. این ساختارها الگوهای نواری را تولید می کنند که مشخصه بسیاری از عقیق ها است. برخی از این حفره ها با کریستال پوشانده شده اند و به عنوان ژئود شناخته می شوند .

عقیق در طیف وسیعی از رنگ ها وجود دارد که شامل قهوه ای ، سفید ، قرمز ، خاکستری ، صورتی ، سیاه و زرد است. رنگ ها در اثر ناخالصی ها ایجاد می شوند و به صورت نوارهای متناوب در داخل عقیق ظاهر می شوند. رنگ های مختلف عقیق حاصل از آب های زیرزمینی با ترکیبات مختلف هستند که به داخل حفره نفوذ می کنند. نوار بندی درون حفره ، حالتی در تغییر شیمی آب است. این نوار بندی به بسیاری از عقیق ها رنگ ها و نقش های جالبی را می دهد که آن را به یک سنگ قیمتی محبوب تبدیل کرده است. قیمت عقیق بر این اساس متفاوت است.

عقیق چیست و از خواص این سنگ قیمتی چه می دانید؟

خصوصیات متافیزیکی عقیق

خصوصیات متافیزیکی و کاربردهای سنگهای عقیق بسیار متنوع است. این سنگ برای ایجاد و تثبیت میدان های الکترومغناطیسی انسان و تثبیت هاله بسیار عالی است. همچنین می تواند انرژی ها و ارتعاشات منفی را به امواج مثبتی تبدیل کند که به جای جلوگیری از رشد معنوی و عاطفی ما ، باعث شکوفایی آنها  شود.

این سنگ ها به دلیل اثرات آرام بخشی و تسکین دهندگی آن بر روی ذهن ، به ویژه در صورت استفاده طولانی مدت ، بسیار مشهور هستند. این سنگ ها می توانند به افزایش شفافیت ذهنی و بهبود تمرکز کمک کننند ، و سنگ هایی که غالبا رنگ آبی دارند به ویژه در هموار سازی راه برقراری ارتباط موثر و مثبت بسیار مفید هستند.

سنگ های عقیق همچنین برای کار معنوی بسیار مفید هستند زیرا آنها آگاهی ما را بالا می برند و به آگاهی جمعی بشریت و خرد خیرخواهانه جهان پیوند می خورند. از نظر احساسی این سنگ های قیمتی به ما کمک می کنند تا بر تلخی ، عصبانیت و کینه غلبه کنیم.

این سنگ به ما کمک می کند احساسات منفی نسبت به دیگران را کنار بگذاریم و باعث ایجاد عشق و شجاعت برای شروع دوباره را بعد از تجربه یک رابطه احساسی آسیب زا به ما می دهند.

خواص عقیق و قدرت عرفانی آن

عقیق سنگ خنک کننده ای است که بسیاری برای آرامش نبض و تضمین سلامت عمومی و زندگی طولانی و مرفه از آن استفاده می کنند. پوشیدن این سنگ می تواند به عنوان یک محافظ در برابر خطر کمک کند. این سنگ به فرد کمک می کند تا جهان را از دید وسیع تر و وضوح بیشتری ببیند.

همچنین پوشیدن این سنگ قیمتی به کسانی که دچار بی خوابی هستند برای خواب راحت تر کمک می کند. با توجه به ماهیت بسیار آرام این سنگ ، گفته می شود که این سنگ به تولید رویاهای مثبت کمک می کند. پوشیدن عقیق به شما کمک می کند تا انرژی مثبت به زندگی شما وارد شود. استفاده از این سنگ قیمتی به شما کمک می کند شرایط و موارد را از منظر مثبت بپذیرید.

فواید عقیق برای سلامتی

پوشیدن این سنگ باعث تقویت بدن می شود و عملکرد موثرتر متابولیسم بدن را تشویق می کند. این سنگ می تواند به افراد مبتلا به اختلالات خواب ، به ویژه در میان افراد مسن و کسانی که از آپنه خواب رنج می برند ، کمک کند.

بسیاری از افراد عقیق خود را روی معده خود نگه می دارند تا به بیماری های داخل معده و اطراف آن کمک کنند. در این حالت ، استفاده از این سنگ برای کسانی که دچار ریفلاکس یا سوء هاضمه هستند می تواند مفید باشد. استفاده از عقیق برای کمک به بهبود روابط بسیار مرسوم است. از مدتها پیش مشخص شده است که این سنگ در تقویت روابط بسیار قوی می باشد. عقیق صورتی برای ایجاد پیوند قوی تر بین والدین و فرزندان بسیار مناسب است.

داشتن این سنگ در اطراف شما می تواند ناهماهنگی عاطفی را برطرف کند. با استفاده از این سنگ شما می توانید روی تفکرات مثبت تمرکز کنید ، یک رابطه را قوی تر کنید و ارتباط بیشتری برقرار نمایید.

این سنگ به شما کمک می کند تا از عادت های بی رویه و بیهوده جلوگیری کنید و از این طریق از ثروت شما محافظت می کند. با قرار دادن این سنگ زیبا در خانه و اطراف آن ، به شما کمک می کند خرج های بیهوده را پیدا کنید و آهنها را کاهش دهید. کار با انرژی این سنگ می تواند به شما کمک کند برای رسیدن به همه اهداف مالی خود غنی شده و قدرتمند باشید. استفاده از این  سنگ ، تفکر منطقی را تشویق می کند ، به شما کمک می کند تا تصمیم درستی بگیرید به ویژه هنگامی که با بودجه محدود کار می کنید.

عقیق چیست و از خواص این سنگ قیمتی چه می دانید؟

انواع عقیق

یکی از بهترین مزیت های این سنگ قیمتی  تنوع بسیار زیاد آنهاست، اگر به دنبال منبع انرژی زندگی ،اشتیاق،آرامش ،سلامتی و طبیعت هستید ، می توانید مطمئن باشید که نوع مناسب این سنگ ها در دسترس می باشد . نگاهی به کریستال های مختلف این سنگ بیندازید ونوع  انرژی مورد نیاز خود را پیدا کنید که برای شما در زندگی مفید باشد.

عقیق بنفش

این سنگ بنفش چنان رنگ غنی و سرزنده ای دارد که بسیاری ازافراد به آن جذب می شوند. عقیق بنفش با توجه به رنگ غنی و عمیقی که دارد در برزیل استخراج می شود.این سنگ به شما کمک می کند مثبت فکر کنید و انرژی خود را ثابت نگه دارید.

این سنگ می تواند به بهبود کارایی شما کمک کند و همچنین به شما امکان می دهد در هر زمان بهترین عملکرد را داشته باشید. استفاده از یک سنگ قیمتی بنفش رنگ به شما کمک می کند تا در شرایط سخت از نظر ذهنی قوی باشید و کار خود را به بهترین وجه تا پایان انجام دهید.

عقیق سبز

پوشیدن این سنگ یا داشتن آن در اطراف خانه ، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی در مواقعی می شود که بیش از حد از نیروی خود استفاده می کنید و در صورت کم شدن انرژی مصرف شده باعث نشاط شما می شود.

عقیق سبز رنگ، قدرت معجزه آسایی دارد. مردمان گذشته از آن برای کمک به درمان بیماری ها و تأمین انرژی لازم برای زندگی  استفاده می کردند. همچنین این سنگ قیمتی سبز رنگ، باعث ایجاد احساس شجاعت در فرد استفاده کننده می شود.

عقیق صورتی

عقیق صورتی اغلب به عنوان سنگ درمانی استفاده می شود. این سنگ به چاکرای قلب متصل می شود و به طور متداول برای بهبود مشکلات قلب استفاده می شود. این سنگ قیمتی صورتی رنگ به کاهش استرس و جایگزینی درد با شادی کمک می کند و احساس امنیت و راحتی را برای فرد فراهم می کند.

عقیق آبی

معنای این سنگ قیمتی آبی رنگ ، آرامش است. به عقیق آبی فکر کنید مثل اینکه در یک مزرعه دراز کشیده اید و به آسمان آبی روشن نگاه می کنید. بسیار آرام و آرامش بخش است. این سنگ نه تنها به هماهنگی انرژی شما کمک می کند بلکه انرژی منفی را نیز کاهش می دهد و به شما در رسیدن  به آرامش  کمک می کند.

عقیق آبی به معنای ارتباط روان است و یکی از بهترین سنگ های قیمتی برای کسانی است که در زندگی روزمره باید با افراد زیادی ارتباط برقرار کنند و یا حتی کسانی که می خواهند اعتماد به نفس خود را بازیابی کنند.

عقیق چیست و از خواص این سنگ قیمتی چه می دانید؟

عقیق سرخ

برای کسانی که به دنبال تقویت اراده خود هستند ، عقیق سرخ عالی است. اگر شما فردی متمرکز بر هدف هستید ، پس حتماً از عقیق سرخ استفاده کنید تا آنچه را که می خواهید بدست آورید. بسیاری از افراد از عقیق سرخ برای مراقبه و تجسم اهداف خود استفاده می کنند .

عقیق توری آبی

عقیق توری آبی (Blue Lace Agat) یک سنگ زیبا با طرح رنگ پریده و رگه های ابری مانند آن بلافاصله تسکین دهنده است. این یک سنگ عالی  و مفید برای پاکسازی چاکراهای گلو می باشد و همچنین این سنگ شما را تشویق می کند که حقیقت خود را نشان دهید.

عقیق خزه مانند

عقیق خزه مانند (Moss Agate) مانند کیلومترها قدم زدن در هوای آفتابی از میان درختان سر به فلک کشیده به  شما  یادآوری می کند که دوباره با طبیعت ارتباط برقرار کنید وطبیعت زمین را از طریق انگشتان خود احساس کنید. این سنگ ، سنگ باغبانان و پرورش دهندگان می باشد و یک حرز باشکوه برای کسانی است که می خواهند چاکرای قلب خود را التیام دهند و برای تأمین خواسته های خود نیاز به یادآوری دارند.

عقیق دندریتیک

عقیق دندریتیک (Dendritic Agate) که به عنوان سنگ لذت نیز شناخته می شود ، همه چیز در مورد  بدست آوردن فراوانی و استقبال از شگفتی های شانس است. این سنگی است که اغلب برای تشویق برداشت گسترده استفاده می شود ، اما این انرژی می تواند در تمام زوایای زندگی شما اعمال شود.

عقیق آتش

عقیق آتش (Fire Agate) با نامی که همه چیز را بیان می کند شعله ای نورانی است که سوسو می زند. برای کسانی که به گرمای بیشتری در قلب خود و برای در آغوش گرفتن اشتیاق و جاه طلبی در زندگی احتیاج دارند مفید می باشد، این سنگ عرفانی رویاهای خفته را دوباره زنده می کند و مانند یاقوت بسیار زییا است.

عقیق بوتسوانا

عقیق بوتسوانا (Botswana Agate) نماینگر  شکوه و عظمت زمین می باشد. این سنگ  شما را محکم و استوار نگه دارد که همیشه روی پاهای خود بایستید. این سنگ راحتی خالص است و معروف است که ذهن را خنک  و آسوده می کند و شما را در روش حل مساله کاملاً شفاف نگه می دارد.

عقیق سیاه

عقیق سیاه (Black Agate) دارای روح سیاه و دودی ، با ویژگی های محافظتی بی پایان می باشد ،  سنگ عقیق سیاه به دلیل توانایی خود در پاکسازی انرژی طوفانی و جایگزینی ذهن عصبانی با  آرامش، به عنوان یک سنگ سیاه آرامش بخش شناخته شده است.

عقیق چیست و از خواص این سنگ قیمتی چه می دانید؟

عقیق سفید

با عقیق سفید (White Agate) نفس عمیق بکشید در تعادل بایستید و رها شوید. عقیق سفید کاملاً شفابخش و دسترسی فوری به عرصه های بالاتر است. همیشه آماده استفاده از چاکرای تاج خود باشید ، این سنگ چالش های روزمره را به نسیمی آسان تبدیل می کند.

عقیق قهوه ای

عقیق قهوه ای (Brown Agate) انرژی زمینی با طبیعت لطیف قهوه ای عقیق در انتظار شما است . این سنگ، به عنوان سنگی که قلب و روح را لنگر می اندازد ، راحتی را در صورت لزوم به ارمغان می آورد و اطمینان حاصل می کند که شما احساس امنیت و ثبات دارید هر چقدر که  بادهای عاطفی به شما  بورزد.

عقیق درخت

عقیق درخت (Tree Agate)  تغییر ارتعاشات جنگل ، سعادت طبیعی و سکوت ایستادن در طبیعت و قدرت فوق العاده تسکین دهنده همه اینها در عقیق درخت با هم جمع می شوند.

خصوصیات فیزیکی عقیق

این سنگ طبیعی عضوی از خانواده سنگ های کوارتز است که به سیلیکات معروف می باشد. این سنگ دارای سیستم  کریستال مثلثی شکل است ، درخشندگی مومی مانندی دارد و دارای سختی ۷ در مقیاس موهس است که  آن را به یک سنگ  سخت ،مستحکم و مقاوم تبدیل کرده است. فرمول شیمیایی این سنگ Si0۲ می باشد. عقیق در تمام محیط های معدنی تشکیل می شود ، اما بیشتر در سنگ های آذرین یافت می شود.

کلام آخر

از توری آبی زیبا گرفته تا عقیق قهوه ای ، خانواده عقیق از زیباترین کریستال های شفابخشی در سطح زمین می باشند.  از مسلمانان گرفته تا مصری ها ، جهانیان به خاصیت ها درمانی و محافظتی عقیق اعتقاد داشتند. جادوگران پارسی از این سنگ ها برای کنترل رعد و برق که در آسمان می رقصید استفاده می کردند. در طب چینی از این سنگ برای برانگیختن چی(chi) شخص استفاده می کردند. در حال حاضر ، در دنیای مدرن ما  این سنگ ها قدرت خود را از دست نداده اند و همچنان قدرتمند می باشند ، امروزه ما به این سنگ ها متوسل می شویم تا به ما کمک کند اضطراب خود را تسکین دهیم و احساسات خود را به زیبایی متعادل نگه داریم تا بتوانیم در همه شگفتی های زمینی خود شکوفا شویم. استفاده از انگشتر عقیق به این منظور توصیه می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا