Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

 سنگ سیترین چیست و چه ویژگی هایی جالبی دارد؟

سنگ سیترین (Citrine stone) در رده سنگ های  معدنی کوارتز دسته بندی می شود. رنگ این سنگ از آثار آهن موجود در کوارتز گرفته شده است و می تواند از زرد کمرنگ تا سایه روشن کهربا باشد. این سنگ زیبا تمایل به داشتن سیستم بلوری شش ضلعی دارد و شکل طبیعی آن ظاهری ابری یا دودی دارد. معنای  سنگ سیترین بر رفاه ، شادی و انرژی متمرکز است.

سنگ سیترین به عنوان ” کوارتز زرد کمرنگ و شبیه توپاز ” تعریف می شود. سیترین و آمیتیست هر دو نوع کوارتز می باشند ، که یکی از رایج ترین مواد معدنی در پوسته زمین هستند. فراوانی طبیعی و تنوع بیکران کوارتز باعث شده است که این ماده به عنوان پر کاربردترین ماده معدنی گوهر استفاده شود. کوارتز در شکل خالص خود بی رنگ و شفاف است.

این سنگ زیبا می تواند مانند یک لیوان لیموناد انرژی بخش باشد ، یک انتخاب سریع و پرانرژی را برای کسانی که با دقت و احترام از آن استفاده می کنند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

ویژگی های سنگ سیترین

رنگ سیترین و آمتیست در اثر ناخالصی های شیمیایی ایجاد می شود. در مورد این سنگ ، عنصر آهن است که به آن رنگ می بخشد. سیترین زرد طبیعی معمولاً زرد کم رنگ است و بسیار نادر است. بیشتر سیترین تجاری توسط آمتیست باعملیات حرارتی ساخته می شود. در حقیقت ، گاهی اوقات به این سنگ تحت عملیات حرارتی “آمتیست سوخته” نیز گفته می شود. سنگ سیترین  در مقیاس سختی دارای درجه بندی ۷ می باشد. از آنجا که این سنگ قیمتی به گرما حساس می باشد ، باید از قرار دادن آن در معرض بیش از حد گرما یا نور خودداری کرد

در زمان استرس کم تا متوسط ​​، این سنگ زیبا یک متحد کامل برای تنظیم مجدد انرژی شما به حالت تعادل است.این سنگ قیمتی به دلیل توانایی انتقال سریع و راحت انرژی و تسهیل انتقال انرژی از یکی به دیگری ، به سنگ معامله گر نیز معروف است.

برای کسانی که درگیر مشاغل تجاری ، به ویژه مشاغل جدید با مشتری یا شرکای جدید هستند ، این سنگ زیبا می تواند ابزاری عالی برای دستیابی به خواسته های مورد نیاز باشد.  سیترین همچنین نشان دهنده لذت معنوی است زیرا نور مثبت و انرژی را در اطراف هاله خود پخش می کند و گفته می شود یکی از دو بلوری است که نیازی به شارژ مجدد یا خالص سازی ندارند.

معنای سنگ سیترین

این سنگ، یک کریستال زردرنگ است ، همچنین نماد ماه های تابستان و اشعه خورشید می باشد. سیترین یک سنگ قیمتی عالی است که باید در این ماه ها یا در ماه های غیر تابستان که همه ما به دنبال افزایش انرژی هستیم، همراه خود داشته باشیم.

این سنگ قیمتی می تواند به تسهیل وقایع پر رونق در تمام طول سال به شما کمک کند و مهمتر از همه ، می تواند به شما کمک کند انرژی معنوی را در تمام اوقات سال به درون خود منتقل کنید.

بسیاری از افراد این را درک نمی کنند ، اما ما بسته به آنچه روح و روان ما در هر لحظه نیاز به تجربه دارد ، بطور مداوم در حال مبادله ، قرض گرفتن و دادن انرژی به قسمت های مختلف بدن هستیم. این نوع مبادلات ارزان نیستند. وقتی این نوع مبادلات به طور آشفته و بدون دلیل اتفاق می افتد ، ما از پا می افتیم. سنگ سیترین می تواند به تعادل و تسهیل این نوع انرژی ها کمک کند. سرانجام ، این سنگ زیبا یک کریستال است که سرشار از انرژی خلاق است.

 سنگ سیترین چیست و چه ویژگی هایی جالبی دارد؟

تاریخچه سنگ سیترین

درخشش طلایی این سنگ به عنوان یک جواهر تزئینی درخشان حتی تا ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح محبوب بوده است. جواهر سازان در یونان و روم باستان از  سیترین برای آراستن انگشترها استفاده می کردند تا روی انگشتان خود یک سنگ زیبای مهم داشته باشند. اما حتی با گذشت زمان ، این سنگ قیمتی و زیبا هرگز جایگاه خود را در داشتن یک جواهر محبوب از دست نداده است.

ملکه ویکتوریا نیز  سیترین را بسیار دوست میداشت و از آن برای ایجاد زیبایی در لباس های قرن ۱۷ خود استفاده می کرد. بعداً ، در دوره جدید سلطنت هالیوود ، ستارگانی مانند گرتا گاربو این سنگ را روی فرش قرمز می پوشند و آن را به جنبه ای جاودانه از سبک هنری دکو تبدیل کرده اند. معنی سنگ سیترین از کلمه لیمو ناشی می شود و این سنگ انرژی شیرین و تیز مرکبات  که ما آنها را بسیار دوست داریم برای ما به ارمغان می آورند. اما فراتر از زیبایی ، دلایل زیادی وجود دارد که می توانید شور و هیجان سنگ سیترین را به زندگی ما بیاورید. قدرت مثبت بودن ، انفجار انرژی درخشان و آوردن نور گرم به اعصاب فرسوده ، این سنگ برای روح شما مانند تعطیلات تابستانی می باشد.

محدوده رنگ سنگ سیترین

رنگ این سنگ قیمتی  از زرد  تا زرد نارنجی ، نارنجی مایل به زرد ، تا نارنجی مایل به قهوه ای متغیر است. نام سیترین برای هر سنگ کوارتز شفاف در آن محدوده رنگ – صرف نظر از اشباع بودن – استفاده می شود. سنگ هایی با رنگ ضعیف و سنگ هایی با رنگ غنی را همه “سیترین” می نامند.

کیفیت رنگ این سنگ تأثیر به سزایی در قیمت آن دارد. سنگ های با رنگ ضعیف فراوان و ارزان قیمت هستند. سنگ هایی با رنگ غنی و یکنواخت نادر ، با ارزش و مورد پسند خریداران می باشد.

نارنجی مایل به قرمز و قهوه ای مایل به قرمز از رنگ های کمیاب در این نوع از سنگ ها می باشد. به سنگ های قیمتی دارای این رنگ های قرمز مادیرا سیترین می گویند. این نام پس از استفاده ، از شراب هایی با رنگ مشابه در جزایر مادیرا ، منطقه خودمختار پرتغال ، واقع در اقیانوس اطلس شمالی گرفته شده است.

خصوصیات فیزیکی سنگ سیترین

سیترین در سنگ های آذرین (سنگ هایی که تحت شرایط گرمای شدید تولید می شوند) و سنگهای دگرگونی به ویژه در گرانیت و گنیس یافت می شود. همچنین در رسوبات کلاسیک یافت می شود. بیشتر کریستال های خوب به عنوان معیار مواد معدنی در رگه های معدنی یافت می شوند.

این سنگ اغلب در ارتباط با سنگ آمتیست یافت می شود ، اما بسیار نادرتر از پسر عموی بنفش رنگ خود است. از آنجا که در برابر شرایط جوی مقاومت می کند ، در شن و ماسه های آبرفتی نیز دیده می شود . بزرگترین تامین کننده  سیترین طبیعی ایالت ریو گراند دو سول در جنوب برزیل است . معادن این سنگ قیمتی در ایالات متحده در کلرادو ، کارولینای شمالی و کالیفرنیا یافت می شود. این سنگ قیمتی همچنین در سراسر جهان ، در اسپانیا ، برزیل ، آفریقا ،فرانسه ، انگلیس ، ماداگاسکار و اتحاد جماهیر شوروی نیز یافت می شود .

 سنگ سیترین چیست و چه ویژگی هایی جالبی دارد؟ژئودها سنگ سیترین

یکی از مهمترین و نمونه قابل توجه از ژئود این سنگ که شما ممکن است با آن روبرو شوید یک ژئود بزرگ می باشد که در برزیل از آن نگهداری می شود . این ژئودها غالباً برای فروش در نمایشگاه های بزرگ جواهرات و مواد معدنی ارائه می شوند. شکارچیان گوهر این ژئودها را در مزارع بازالت برزیل پیدا می کنند ، سپس آنها را تمیز و آماده می کنند تا به عنوان یک برج کریستالی در اتاق نشیمن شما قرار بگیرند. ارتفاع  آنها می تواند دو ، چهار یا شش فوت باشد .

در کمال تعجب ، وقتی این ژئودها پیدا می شوند با سیترین قهوه ای نارنجی تا نارنجی پر نشده اند. در عوض ، بیشتر آنها با بلورهای آمتیست بنفش پر شده اند. جایی که مصرف کننده تصمیم می گیرد ژئودها را در کوره های صنعتی گرم کند تا آمتیست بنفش اصلی را به یک سیترین قهوه ای نارنجی تبدیل شود.

خواص درمانی سنگ سیترین

این سنگ آفتابی که همیشه آماده ایجاد ارتعاش و انرژی خوب است تأثیر فوری بر سلامتی و ثروت جسم ، روان و روح شما دارد. سنگ سیترین طبیعی چنان درخشان و پر برکت است که قادر به نگه داشتن انرژی بد نیست ، به این معنی که شما همیشه می توانید با اتکا به آن شرایط سخت را در دست بگیرید و آن را به چیز خاصی برای خود تبدیل کنید. در اینجا چگونگی سرمایه گذاری خیره کننده این سنگ  برای سلامتی ، قلب و شادی شما آورده شده است.

خواص درمانی جسمی

درست مثل ایستادن در زیر نور ملایم نور خورشید ، سنگ سیترین هنگام گرم کردن بدن و ایجاد روحیه های نشاط آور معجزه می کند. اگر ویتامین D یک سنگ باشد ، مطمئناً  آن سنگ سیترین است. آوردن این سنگ زیبا به زندگی شما به این معنی است که می توانید با احساس بی حالی و تنبلی خداحافظی کنید. سیترین با تحویل فوری ، انرژی زیادی را به ارمغان می آورد و می تواند یک هدیه شگفت انگیز برای کسانی باشد که از خستگی مزمن یا سایر شرایط رنج می برند.

در حالی که  سیترین یک انرژی دهنده بسیار قوی  است ، اما به این معنی نیست که شما را به مصرف بیش از حد تحرک می کند ، این سنگی است که شما را از نظر انرژی  بالا می کشد اما شما را از تعادل خارج نمی کند.  سیترین به عملکرد خوب تیروئید ، تحریک سیستم گوارشی سالم ، گردش خون بهتر کمک می کند و آلرژی ها و انواع تحریکات پوستی را پایین نگه می دارد. کسانی که از درد قاعدگی و چرخه ای که به نظر می رسد از بین رفته است رنج می برند ، علائم بهبودی  با سنگ سیترین را دوست دارند و همچنین می تواند به عنوان درمانی در برابر تهوع نیز مورد استفاده قرار گیرد.

خواص درمانی ذهنی و عاطفی

تعجب آور نیست که حال و هوای روشن و آفتابی سیترین ، حول ارتعاشات خوب ، هیجانات و رها کردن  قدرت شخصی ، متمرکز شده است. اگر احساس کردید که جذابیت خود را از دست داده اید ، سیترین در اینجا است تا به شما یادآوری کند که به راحتی با لبخند می توانید این جذابیت را پس بگیرید. این سنگ به شما کمک می کند ذهن خود را باز کنید ، احساسات منفی و عصبانیت را از خود دور کنید ، و نفس های عمیق و تمیز بکشید که به شما کمک می کند احساس گیجی ، افسردگی و تمایلات مخرب را از بین ببرید.

سیترین به شما می آموزد که وزن تمام مواردی را که دیگر باعث نمی شود در معرض نور خورشید قرار بگیرید ، پایین بیاورید. این سنگ قیمتی می تواند به شما کمک کند تا از طریق جریان ملایم انرژی شفابخش با فوبیا مبارزه کنید و بدانید که مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد ، شما می توانید برای ایمنی خود پاسخگو باشید و شکست نخواهید خورد.

بهتر است بدانید:

هنگامی که جریان خوش بینی شیرین را احساس می کنید ، این امر به شما کمک می کند تا از این قدرت های تجلی استفاده کنید. با وجود سیترین در کنار خود ، ناگهان احساس می کنید که هر چیزی ممکن است و احساس ارزشمندی خود را به طور ناگهانی  درک خواهید کرد.

درخشش انرژی خلاقانه ای نیز در سنگ سیترین وجود دارد که آن را به یک سنگ قیمتی شگفت انگیز برای کسانی تبدیل کرده است که واقعاً احساس می کنند باید قلب خلاق خود را وادار به فعالیت کنند. این سنگ حس سبک و انعطاف پذیری را به شما می دهد و هنگامی که همراه با این طرز فکر مثبت حرکت می کنید ، ناگهان قادر به جذب چیزهایی با لذت زیاد به زندگی خود خواهید بود. دوستان خوب و روابط سالم ، در واقع همه افراد خوب به کسانی که این سنگ پرتحرک و آفتابی را می پوشند نزدیک می شوند.

 سنگ سیترین چیست و چه ویژگی هایی جالبی دارد؟

خصوصیات متافیزیکی سنگ سیترین

سیترین به چاکرای خورشیدی و چاکرای ساکرال متصل می شود و هر دو این  چاکراها نقاط قدرت در بدن یا در مرکز یا پایین قرار می گیرند. اینها چاکراهای اساسی هستند که به ما کمک می کنند تا در قدرت خود با شکوه بمانیم. Solar Plexus Chakra جایی است که ما قدرت جنگجوی خود را به دست می آوریم و از نظر قدرت شخصی قدرتمند هستیم.

اگر Solar Plexus Chakra شما مسدود شده باشد ، ممکن است تلاش کنید تا احساس مرکزیت کنید و اعتماد به نفس شما روی زمین متزلزل خواهد بود. چاکرای ساکرال جایی است که اشتیاق ، خلاقیت و صمیمیت را به ارمغان می آورد. این چاکرا جایی است که در چاه شادی ما نهفته است. اگر چاکرای ساکرال شما مسدود شده باشد ، ممکن است احساس کنید که در حال  از دست دادن کنترل خود هستید ، بیش از حد احساس فشار می کنید و این می تواند منجر به احساس جدا شدن یا  از دست دادن کنترل عاطفی شما  شود.

همانطور که سیترین برای همسان سازی هر دو این چاکراها تلاش می کند ، می بینید که این سنگ یک ابزار واقعا عالی برای کسانی است که فقط به کمی کمک اضافی نیاز دارند تا بدون اینکه زمین را احساس کنند ، در زمین بمانند. انرژی منفی را از خود دور کنید ، قدرت درونی خود را به ارتعاش درآورید و بگذارید سختی های زندگی مانند آب پشت اردک با این سنگ کاملاً مثبت  برای شما بچرخد.

جواهر سازی با سنگ سیترین

برای هزاران سال ، شکوه سنگ سیترین به عنوان یک قطعه اصلی در جواهرات خیره کننده استفاده شده است و حتی تا امروز ، صنعتگران جواهر می خواهند همچنان از این سنگ خارق العاده نهایت استفاده را ببرند. یکی از مزایای بسیاری که انتخاب جواهرات به عنوان راهی برای وارد کردن سنگ سیترین به زندگی شما دارد این است که مستقیماً در تماس با پوست است. هنگامی که دستبند سنگ سیترین یا انگشتر سنگ سیترین را انتخاب می کنید ، هیچ مانعی وجود ندارد و بدن شما بهتر قادر به جذب انرژی قوی این کریستال ها است. سنگ سیترین قیمت متوسطی دارد و سنگ سیترین بنفش بسیار محبوب است.

نحوه پاکسازی سنگ سیترین

تمیز و شارژ نگه داشتن سنگ سیترین در صورتی مهم است که می خواهید بالاترین سطح درمانی را داشته باشید. حتی اگر سنگ سیترین تنها سنگی است که می تواند انرژی سمی را به جای نگه داشتن از بین ببرد ، به این معنی نیست نیاز به پاکسازی نداشته باشد. برای شارژ سنگ سیترین به سادگی با صابون و آب ولرم  این سنگ زیبا و قیمتی را تمیز کنید و  سپس آن را کاملا خشک کنید.

سعی کنید سیترین خود را در معرض گرمای مستقیم زیاد قرار ندهید زیرا این سنگ به خودی خود سنگ آفتابی است و به هیچ گرمای اضافی نیاز ندارد. اگر می خواهید انرژی های بی نظیر  سیترین خود را دوباره شارژ کنید ، سحرگاه یک شمع زرد در کنار آن روشن کنید.

افکار نهایی درباره سنگ سیترین

سیترین یک سنگ بسیار خوب و بی نظیر می باشد . سیترین یک سنگ زرق و برق دار از فراوانی است و از کمک به ما در دستیابی به آنچه شایسته و مورد نظر ما است ، ابایی ندارد. بسیاری از افراد برای  دستیابی به ثروت بیشتر از سیترین استفاده می کنند. این کار می تواند هم به معنای پولی باشد هم برای دستیابی  به سلامتی بیشتر و یا انبوهی از ارتعاشات مثبت دیگر. با این ارتعاشاتی که سنگ به مچ دست شما وارد می کند می توانید مطمئن باشید که قدرت شخصی شما دیگر هرگز از دسترس خارج نمی شود.

با احساس خوب و با انرژی درخشان و سوزان سیترین آفتابی می توانید به دنبال طلا باشید. نظر شما در مورد سنگ سیترین چیست؟ آیا شما به حالت رویایی این سنگ جلب شده اید؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا