Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ خورشید چیست و چگونه می توان از انرژی آن بهره برد؟

سنگ خورشید (Sunstone) یا سان استون یک کریستال فلدسپات است. این ماده شامل هماتیت و گوتیت است که به این سنگ در شکست نور کمک می کنند و هنگام مشاهده از زوایای مختلف ، رنگین کمانی  از رنگ ها را ایجاد می کنند. این اجزا معدنی معمولاً جهت گیری مشترکی دارند و نوری که به سنگ وارد می شود از آنها با زاویه مشترک منعکس می شود. با این کار در چشم مشاهده گر یک فلش نور ایجاد می شود که آنها را با زاویه مناسب مشاهده می کند. این پدیده نوری به عنوان “ماجراجویی (aventurescence )” شناخته می شود.

اولین موادی که به دلیل  داشتن ماجراجویی “سنگ خورشید” نامیده شدند ، نمونه هایی از الیگوکلاز ، فلدسپات پلاژیوکلاز بودند . از آنجا که انواع دیگری از فلدسپات ها با خاصیت ماجراجویی قوی کشف شده بودند ، این نام بر روی آنها نیز اعمال شد.

سنگ خورشید همچنین به عنوان ” سنگ هلولیت” و معمولاً  به عنوان “فلدسپات ماجراجو”  نیز شناخته می شود. این سنگ زیبا به صورت  کابوچون ، مهره و مجسمه های کوچک برش داده می شود . شفاف ترین قطعات برای تولید سنگ های چند وجهی استفاده می شود که بسیار قیمتی هستتند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

ویژگی سنگ خورشید

سان استون در بین طراحان نوآور جواهرات بسیار محبوب است و به ویژه در مناطق جغرافیایی که در آن استخراج تجاری می شود محبوبیت زیادی دارد. این سنگ یک سنگ بسیار نادر است که در هر جواهرفروشی دیده نمی شود و بسیاری از خریداران جواهرات هرگز شاهد ماجراجویی این سنگ ها نبوده اند. با این حال ، به محض اینکه نمایشی از ماجراجویی سنگ خورشید به فرد نشان داده می شود آن فرد مجذوب این سنگ زیبا و قیمتی می شود. اغلب این سنگ ها در سایه های گرم نارنجی ، طلایی ، قرمز و قهوه ای و با ظاهری شفاف یافت می شود ، معنای سان استون بر فراوانی و شادی متمرکز است.

چه مواردی باعث افزایش مطلوبیت سنگ خورشید می شود؟

اجزا یا ذرات مواد خارجی در یک سنگ قیمتی یکی از این موارد است. این ذرات باعث کاهش وضوح سنگ می شوند و معمولاً کیفیت سنگ را کاهش می دهند. با این حال ، برخی از ترکیبات موجود در سنگ خورشید می توانند مطلوبیت این سنگ را افزایش دهند. این اجزا مسطح و بشقابی شکل ، بسیار بازتابنده و دقیقاً در امتداد محور کریستالوگرافی میزبان خود قرار دارند. جهت گیری مشترک این ذرات را قادر می سازد تا هنگامی که سنگ در زیر نور حرکت می کند ، به طور همزمان یک فلاش نور را تولید کنند. این چشمک های تابشی به جای اینکه از زیبایی سنگ بکاهند ، ناظر را به وجد می آورند و کیفیت سنگ را افزایش می دهند. فلاش نور می تواند به قدری قوی باشد که ناظر را متعجب و مجذوب خود کند.

اجزای موجود در سنگ خورشید معمولاً صفحات ریزی از عنصر مس ، هماتیت یا گوتیت هستند. این اجزا معمولاً به شکل موازی نسبت به صفحات کریستالوگرافی درون سنگ قرار می گیرند. اجزای موجود در این سنگ می توانند به قدری کوچک باشند که برای چشم غیر مسلح قابل مشاهده نباشند ، یا می توانند به اندازه ای بزرگ باشند که به وضوح قابل مشاهده باشند.

کابچون سنگ خورشید با تعداد کمی از اجزا ، یک فلاش ماجراجوئی ضعیف تولید می کند. سنگ هایی که تعداد بیشتری از این اجزا را دارند ، فلاش قوی تری تولید می کنند.

سنگ خورشید چیست و چگونه می توان از انرژی آن بهره برد؟
سنگ خورشید چیست و چگونه می توان از انرژی آن بهره برد؟

خرید سنگ خورشید

این سنگ زیبا در طیف وسیعی از رنگ ها در طبیعت وجود دارد که با بی رنگ شروع می شود و از زرد ، نارنجی و قرمز متغیر است. تا حدودی رنگ این سنگ به دلیل فراوانی و اندازه پلاکت های مسی در داخل سنگ تعیین می شود. پلاکت های مسی رنگ صورتی یا قرمز به سنگ می دهند.

ارزش سان استون با کیفیت با توجه به رنگ ، شفافیت و کیفیت ماجراجویی تعیین می شود. سنگ های بی رنگ و زرد معمولاً کمترین قیمت را دارند. سنگ های قرمز روشن ، سنگ های سبز و سنگ های دو رنگ خوب بیشترین  قیمت را دارند. سنگ های شفاف با ماجراجویی  زیبا قیمت های بسیار زیادی دارند.

تاریخچه سنگ خورشید به عنوان یک سنگ قیمتی

سنگ خورشید از زمان های بسیار دور شناخته شده است. ذخایر این سنگ زیبا در شهر اورگان توسط بومیان آمریکایی کشف شد که سنگ های قیمتی را جمع آوری می کردند و به طور گسترده  این سنگ ها را معامله می کردند و گاهی اوقات مردگان خود را با یک کیسه کوچک  از این سنگ ها دفن می کردند.

کانسارهای سنگ خورشید در نزدیکی دریاچه بایکال در روسیه نیز کشف شد و در اوایل دهه ۱۸۰۰ استخراج شد. معادن و ذخایر سان استون در جنوب نروژ نیز در اواخر دهه ۱۸۰۰ کشف و استخراج شد.

در اوایل دهه ۱۹۸۰ ، ذخایر جدیدی از این سنگ در اورگان کشف شد و طی جشنی در سال ۱۹۸۷ قانونگذار اورگان Oregon Sunstone   را به عنوان سنگ قیمتی رسمی ایالت خود معرفی کرد.

معنای معنوی سنگ خورشید

این سنگ برای کسانی که نیاز به گرم شدن دارند بسیار مفید است. سان استون که یک عضو جادویی از خانواده فلدسپات است ، گاهی اوقات به نام های دیگری مانند Aventurine Feldspar یا Goldstone نیز شناخته می شود .

سنگ خورشید ابتدا در سرزمین های جارو در کشور نروژ کشف شد ، گفته شده است که وایکینگ ها از این سنگ درخشان و روشن به عنوان قطب نما استفاده می کردند تا در آب های اقیانوس راه خود را پیدا کنند. حتی فراتر از متون باستانی شمال اروپا ، گفته می شود که این سنگ یک درمانگر زیبا در فرهنگ بومی آمریکا است و گفته می شود سایه خود را از خون یک جنگجوی بزرگ زخمی بدست آورده است. سنگ خورشید به گوشه و کنار افسانه ها و داستانها رسیده است ، حتی یونانیان باستان معتقد بودند که این قطعه گرانبها از خدای خورشید گرفته شده است.

سنگ خورشید چیست و چگونه می توان از انرژی آن بهره برد؟
سنگ خورشید چیست و چگونه می توان از انرژی آن بهره برد؟

خواص درمانی سنگ خورشید

این سنگ براق طلایی سرشار از نشاط و زندگی با جادوی حیات بخش است و به نظر می رسد که به لطف حالات روزهای آفتابی و آرامی که دارد ، باعث ایجاد لبخند در همه می شود. برای هر کسی که احساس می کند در اثر ناملایمات زندگی دچار مشکل می شود ، این سنگ قیمتی باعث افزایش روحیه شما می شود و باعث تقویت همه عناصر بدن  شما می شود.

اگر به دنبال سنگی برای پاکسازی چاکرای شبکه خورشیدی هستید ، می توانید این قطعه نورانی را با لابرادوریت زرد ، عقیق کبود، کهربا یا زرد آپاتیت زوج کنید تا انرژی خود را به بالاترین حد برسانید.

خواص درمانی جسمی

درست مثل ایستادن در زیر نور خورشید ،  این سنگ حس زندگی و تازگی را برای شما به ارمغان می آورد. برای کسانی که با اختلال عاطفی فصلی دست و پنجه نرم می کنند ، سنگ خورشید می تواند روزهای تاریک و کسل کننده شما را از بین ببرد.

همچنین برای کسانی که از مشکلاتی مانند گلودرد مزمن ، مشکلات معده ، زخم یا هر مسئله ای که به دستگاه گوارش و متابولیسم بدن مرتبط است رنج می برند مفید می باشد. از زمان های بسیار قدیم ، از این سنگ نورانی برای کمک به بهبودی بدن مورد استفاده قرار می گرفته است. این سنگ در درمان روماتیسم ، ​​دردهای مفصلی و یا حتی  گرفتگی عضلات می تواند برای  شما مفید باشد .

خواص درمانی ذهنی و عاطفی

سنگ خورشید به عنوان یکی از بهترین سنگ های درمانی برای اختلال عاطفی فصلی و یک روشن کننده خلق و خو می تواند برای درمان شما استفاده شود. این سنگ یک گزینه عالی برای کسانی است که تلاش می کنند تا به مرزهای خود نزدیک باشند. این سنگ قیمتی نور خود را به شما می تاباند و گفتن حقیقت را برای شما آسان می کند  و شما را از رفتارهای وابسته جدا می کند.

خصوصیات متافیزیکی سنگ خورشید

درست مانند نور خورشید که سایه ها را دور می کند ، سنگ خورشید نیز یک پاک کننده قوی انرژی منفی است و همیشه آماده کار برای تغییر بلوک های چاکراهای شما است. این سنگی است که چرخه های رنگی خود را با چاکرای خاجی تقسیم می کند ، مکانی که انرژی chi درونی شما را در خود جای داده است. این چاکرا جایی است که نیروی زندگی شما در آن جریان دارد و احساسات و لذت شما از این چاکرا به وجود می آید. وقتی چاکرای خاجی ما باز باشد، ما قادر به برقراری ارتباط آسان هستیم ، با فضل درونی حرکت می کنیم و با آزادی می خندیم.

سان استون همچنین با چاکرای قلب در ارتباط می باشد این چاکرا مکانی است که به ما می آموزد چگونه فقط عشق بورزیم و  عشق را دریافت کنیم و چگونه با کسانی که تعادل و انرژی صحیحی را در زندگی ما ایجاد می کنند روابط و پیوندهای سالم برقرار کنیم. این سنگ به ما می آموزد که چگونه به دیگران اعتماد کنیم. این سنگ زیبا همچنین می تواند به ما کمک کند تا چاکرای چشم سوم خود را که جایگاه خرد و شهود عمیق ماست را پاک کنیم.

سنگ خورشید چیست و چگونه می توان از انرژی آن بهره برد؟
سنگ خورشید چیست و چگونه می توان از انرژی آن بهره برد؟

استفاده از سنگ خورشید در جواهر سازی

با انتخاب یک دستبند از سنگ خورشید ، انگشتر کریستال ، یا آویز زیبا از این سنگ می توانید تمام فواید این سنگ روح برانگیز را کاملاً به پوست خود ببخشید. اجازه دهید ارتعاشات درمانی ، درخشش مثبت و روحیه خوش بینانه  ساطع شده از این سنگ به سرعت جذب شما شود و تاریکی های اطراف شما را از بین ببرد .

برای کسانی که به دنبال سنگ هایی هستند که قدرت ترمیم کنندگی بالایی داشته باشند ، شما می توانید این سنگ بهبود دهنده را با عنصر سنگ ماه مطابقت دهید. کسانی که مایل به ایجاد لایه ای از انرژی  مثبت  هستند می توانند این سنگ را در  کنار سنگ سیترین ترکیب کنند تا انرژی بالاتری بدست آورند.

روش نگهداری از سنگ خورشید

حتی با داشتن شخصیت درخشان و بخشنده ، همچنان مهم است که سنگ خورشید خود را تمیز و شارژ نگه داری کنیم. همه سنگ ها از نزدیک با انرژی کار می کنند و این بدان معنی است که سنگ  شما ممکن است مشغول جذب حالات سمی و انرژی های تاریک  باشد. به جای اینکه بگذارید سنگ شما برای مدت طولانی این انرژی های تاریک را جمع کند ، می توانید سنگ خود را با یک پاک کننده شارژ کنید تا سبک و پرانرژی در کنار شما باشد. شما می توانید سنگ خورشید خود را با کمی گیاهان شیرین ، مریم گلی یا هر گیاه دارویی مورد علاقه خود پاک کنید یا می توانید آن را تحت جریان آب گرم و ملایم تمیز کنید. اگر می خواهید سنگ خورشید خود را شارژ کنید می توانید آن را در معرض نور خورشید بگذارید.

در آخر

سنگ خورشید یکی از آن بلورهایی است که سرشار از انرژی بی پایان است و همیشه آماده است تا شما را به یک قدرت مثبت برساند. دقیقاً مانند بوسه گرم آفتاب بر روی صورت شما ، داشتن این سنگ در کنار خود فوراً روح شما را جوان می کند. داشتن ذوق و شوق برای مقابله با همه فراز و نشیب های پیچیده زندگی ، ایجاد روابط شیرین و خوش شانسی ،همه اینها  با داشتن سنگ خورشید امکان پذیر می شود. نظر شما در مورد قدرت تابناک این سنگ زیبا چیست؟ آیا  این سنگ قلب شما را گرم می کند؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا