Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ مرجان چیست و از خواص جادویی سنگ مرجان چه می دانید؟

سنگ مرجان (Coral stone) یک نوع مرجان طبیعی با کیفیت سنگ های قیمتی است که از نزدیک با مرجان های “سنگی” مرتبط است. سنگ مرجان از مرجان های که در آب های عمیق که در بسترهای سنگی با میزان رسوب کم  وجود دارند، ایجاد می شود.  به طور معمول در محیط های تاریک با عمق بیش از ۵۰۰ فوت ، از جمله غارها و شکاف ها این سنگ را می توان یافت کرد.

این سنگ قیمتی به آرامی توسط حیوانات دریایی بسیار کوچک ساخته می شوند که به پولیپ های مرجانی معروف هستند. این موجودات ریز و نرم تن با پوسته های سخت با رشد کلنی دور هم جمع می شوند و با گذشت زمان ،  این کلنی ها شروع به تشکیل شاخه های پیچیده و ساختارهای اسکلتی متشکل از کربنات کلسیم سخت شده می کنند و توسط رنگدانه های کاروتنوئید رنگ می شوند. این سازه های بیولوژیکی بسیار آهسته رشد می کنند ، اغلب  رشد آنها فقط به ۱ میلی متر در سال می رسد.

سنگ مرجان در طیف وسیعی از رنگ ها یافت می شود که می تواند قرمز ، قهوه ای ، سیاه و آبی باشد.  رنگ قرمز پرطرفدارترین رنگ این سنگ زیبا می باشد و فقط دو نوع مرجان را می توان به جواهرات تبدیل کرد. آن دو نوع  Corallium japonicum و Corallium rubrum هستند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

قیمت سنگ مرجان

بیشتر سنگ های قیمتی مرجانی که امروزه وجود دارد ، از نوع مرجان Corallium rubrum می باشد، گونه ای کاملاً خاص  که به رنگ صورتی و قرمز در جهان وجود دارد. در تجارت ، بعضی اوقات از Corallium rubrum به عنوان “مرجان نجیب” یاد می شود و به عنوان بهترین نوع مرجان برای جواهرات در نظر گرفته می شود. مرجان های  نجیب همچنین شامل مرجان پوستی فرشته ، مرجانی به رنگ صورتی نیز می باشد. قیمت هر گرم سنگ مرجان به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. قیمت انگشتر سنگ مرجان با قیمت دستنبد آن متفاوت است.

قدرت های اساطیری و خواص جادویی سنگ مرجان

از آغاز هزاره اول ، این سنگ به عنوان جواهری که تصور می شود دارای ویژگی های مرموز ، قدرتمند و مقدس است بسیار گرانبها شده بودند. مردمان گال غالباً از سنگ های مرجانی به عنوان تزئینی برای کلاه ایمنی و سلاح های خود استفاده می کردند ، با این باور که این سنگ یک سنگ محافظ کننده است. مصریان باستان همچنین برای محافظت در برابر ارواح شیطانی این سنگ قیمتی  را در مقبره های فرد فوت شده قرار می دادند زیرا معتقد بودند هر مرجانی واقعاً دارای خون الهی است.

مردمان شهر روم تکه های از این سنگ  را به گردن فرزندان خود آویزان می کردند تا از خطر در امان باشند. در اوایل قرن بیستم میلادی ، مردم ایتالیا از این سنگ قیمتی برای محافظت در برابر “چشم بد” استفاده می کردند و بسیاری از ایتالیایی ها معتقد بودن که این سنگ برای  درمان ناباروری  کارایی بسیار زیادی دارد.

سنگ مرجان چیست و از خواص جادویی سنگ مرجان چه می دانید؟

منابع سنگ مرجان

اگرچه  این سنگ های زیبا در نقاط مختلف دنیا یافت می شوند ، اما توره دل گرکو (نزدیک ناپل ، ایتالیا) برای بیش از ۲۰۰ سال برترین مرکز تجارت سنگ مرجان بوده و تقریباً ۷۵٪ از کل سنگ مرجانی جهان را پردازش می کند. بیشتر این سنگ های گرانبها امروزه از دریای مدیترانه غربی ، به ویژه در ساردینیا برداشت می شوند.

ذخایر بسیار زیادی از این سنگ نیز در ژاپن ، خلیج بیسکای،  تایوان ، مالزی ، دریای سرخ ، مجمع الجزایر ، استرالیا و جزایر هاوایی یافت می شود. در حال حاضر بهترین نوع مرجان از هاوایی ، ژاپن  ، دریای مدیترانه و دریای سرخ بدست می آید.

رنگ سنگ مرجان

این نوع از سنگ های قیمتی  دارای طیف وسیعی از رنگ های صورتی مایل به قرمز و رنگ قرمز روشن را دارد. مرجان  های نجیب بهترین رنگ یکنواخت را دراین سنگ ها دارند ، اما اغلب می تواند رگه ها یا لکه هایی از قرمز تا قرمز مایل به صورتی ، به ویژه مرجان های پوست فرشته ای را به نمایش بگذارد. علت روشن شدن سنگ مرجان را می توان به محیط اطراف آن نسبت داد و همچنین فرسایش یکی از دلایل اصلی آن است.

برش و شکل سنگ مرجان

این سنگ های بسیار زیبا به دلیل نرمی و مات بودن اغلب به صورت کابچو بریده می شوند. از آنها برای منبت کاری های تزئینی و مجسمه ها استفاده می شود. کابچون این سنگ را تقریباً به هر شکلی می توان یافت ، اما بیضی ها ، گردها و اشکال آزاد از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

چرا از سنگ مرجان استفاده می کنیم؟

درست مانند سنگ آزوریت ، مرجان نیز به عنوان سنگ صلح و تحول شناخته شده است. هنگامی که با انرژی های این سنگ کار می کنید مانند انرژی های اقیانوس است و شما را از تاثیرات منفی و شیطانی محافظت می کند. این سنگ به شما کمک می کند افکار و احساسات ناسالم خود را آزاد کنید.همچنین این سنگ به شما کمک می کند هر زشتی و ضعفی را که احساس می کنید از خود دور کنید تا درون شما از نو تغییر شکل دهد.

سنگ مرجان از شما در دوره تغییر و تحول پشتیبانی خواهد کرد. این سنگ به شما نشان می دهد که چگونه باید برای گذشته ارزش قائل شوید اما حرکت به سوی آینده را فراموش نکنید. مرجان به شما یادآوری می کند که درباره موضوعات مختلف نظرات سالم و متعادلی را ایجاد کنید.

انرژی های این سنگ همچنین به شما یادآوری می کند که در شرایط مختلف و حل مسائل شخصی یا شغلی خود مبتکر و خلاق باشید. انرژی های درمانی این سنگ قیمتی نیز بسته به رنگ مرجان متفاوت است ، اما انرژی زیادی دارد که از غرق شدن در افسردگی جلوگیری می کند. این سنگ همچنین در پاکسازی سموم و تصفیه بدن به شما کمک می کند ، خصوصاً اگر آن را با سنگ رودونیت ترکیب کنید.

سنگ مرجان چیست و از خواص جادویی سنگ مرجان چه می دانید؟

سنگ مرجان چگونه به شما کمک می کند؟

مرجان سنگی است که دارای انرژی درمانی محافظتی برای زنان و کودکان است. این سنگ می تواند به مشکلات مرتبط با سیستم گردش خون کمک کند. همچنین می تواند به تقویت استخوان ها و تغذیه خون کمک کند و از سیستم عصبی پشتیبانی می کند. اوپال و  سنگ مرجان می توانند در درمان مشکلات پوستی مانند آکنه مفید باشند. همچنین می تواند به  درمان سایر بیماری های پوستی کمک کند.

این سنگ به عنوان یک محافظ شناخته شده است و از زخم ها ، بریدگی ها ، کوفتگی ها و سایر آسیب ها دفاع می کند. همچنین می تواند در بهبود تصفیه خون موثر باشد.این سنگ باعث سلامت روان و بهزیستی جسمی می شود. با احیای جسم و روان می تواند افسردگی را درمان کرده و سستی را از بین ببرد.

انرژی های این سنگ زیبا می تواند تولید بافت در بدن را افزایش دهد. این سنگ معروف به تقویت فرآیندهای هضم و تنظیم کلسترول کمک کرده و همچنین می تواند تولید و جذب نیاسین را افزایش دهد.

سنگ مرجان و ثروت

مرجان می تواند یک سنگ بسیار مفید برای شما باشد ، مخصوصاً اگر مشکلات مالی شدیدی دارید. این سنگ می تواند به شما کمک کند تا بدهی های خود را پرداخت کنید و به استقلال مالی برسید. این سنگ به شما نشان می دهد که چگونه می توانید امور مالی خود را سرو سامان دهید و پس انداز خود را افزایش دهید .

سنگ مرجان شما را تشویق می کند تا از استعدادهای خدادادی خود برای بهبود وضعیت مالی استفاده کنید. این سنگ برای شما خوش شانسی به ارمغان می آورد و توانایی شما در سرمایه گذاری تقویت می کند!

سنگ مرجان و عشق و روابط

مرجان کمک می کند احساسات غیرقابل کنترل که منجر به وسواس می شود را از بین ببرید و به سلامت از چالش های روابط خود عبور کنید و همیشه یک قدم جلوتر از افراد دیگر باشید.این سنگ به شما شجاعت رویارویی با رقبا را می دهد و به پیروزی شما کمک می کند.

این سنگ قیمتی به شما القا می کند که ترس های خود را تسخیر کنید و در انتخاب هایتان جسورتر باشید. این که بخواهید همیشه اینقدر ایمن باشید یا بترسید ، خوب نیست. زندگی صرفاً به این معنا نیست!

این سنگ همچنین به شما کمک می کند عصبانیت ، بی حوصلگی ، دلخوری و ناامیدی خود را کنترل کنید.این سنگ شفابخش قدرتمند به شما کمک می کند تا از اختلافات و دعوا جلوگیری کنید.

مرجان شما را تشویق می کند تا روی سازگاری ازدواج خود کار کنید و چیزهای جدیدی را که خود و همسرتان با آنها سازگار هستید کشف کنید. این سنگ باعث تقویت عشقی می شود که به اشتراک می گذارید و به شما کمک می کند روی جنبه هایی از روابطتان که ضعیف یا درگیر هستند ، کار کنید. این سنگ هماهنگی را در قلب شما برقرار می کند و احساسات شما را کنترل کرده و ترس و تنشی را که احساس می کنید از بین می برد.

نحوه استفاده از خواص سنگ مرجان

این سنگ  وقتی به عنوان جواهر استفاده شود و به زنانی که با مشکلات ناباروری دست و پنجه نرم می کنند کمک می کند. پوشیدن یک قطعه از این سنگ همچنین برای محافظت از زنان در برابر بیوه شدن کارایی دارد!

به یاد داشته باشید ، محبوب ترین معنی رنگ سنگ مرجان ، به ویژه برای مرجان های قرمز زنده ، محافظت و خوش شانسی در رابطه عاشقانه است. اگر رابطه ای دارید که دچار مشکل شده است ، یا حتی فقط کمی متوقف شده و در مسیر آن گیر کرده اید، این سنگ زیبا می تواند به احیای رابطه شما و شریک زندگی  شما کمک کند.

سنگ مرجان چیست و از خواص جادویی سنگ مرجان چه می دانید؟

مراقبه با سنگ مرجان

مرجان سنگ صلح ، هماهنگی و تحول است. این سنگ انرژی های بزرگی را در خود جای داده است که می توان در حین مراقبه از آن استفاده کرد. هنگامی که با این سنگ مراقبه می کنید ، احساس محافظت در برابر نیروهای شیطانی خواهید کرد و به خود اجازه می دهید تمام افکار ناسالم و سمی را که برای مدت طولانی در خود نگه داشته اید ، رها کنید. همچنین این سنگ  می توانید هرگونه احساس غم ، ضعف ، یا کینه را از روح شما دور کند و جایی برای تحولات سالم در شما ایجاد کند.

این سنگ به شما یاد می دهد که نسبت به آینده و تغییراتی که در پیش رو دارید خوش بین تر باشید و در عین حال برای گذشته ارزش قائل شوید. با استفاده از این سنگ ، انرژی و انگیزه لازم را برای باز کردن راههای جدید پیدا خواهید کرد.

مراقبت و نگهداری سنگ مرجان

سنگ مرجان های گرانبها در مقایسه با بسیاری از سنگ های قیمتی دیگر که امروزه برای جواهرات استفاده می شود ، دوام زیادی ندارند و به همین دلیل کمی بیشتر از سنگ های قیمتی دیگر به مراقبت و نگهداری نیاز دارند.

این سنگ به اسید و گرما بسیار حساس است. رنگ این سنگ نیز با فرسایش کاهش پیدا می کند. برای کاهش از دست دادن رنگ این سنگ ، از قرار دادن سنگ قیمتی خود در معرض نور مستقیم خورشید برای مدت زمان طولانی خودداری کنید و از هر گونه نوسان شدید دما جلوگیری کنید. جواهرات  مرجان خود را با پاک کننده های خشن خانگی مانند سفید کننده یا اسید تمیز نکنید.

در صورت نیاز می توانید سنگ مرجان گرانبهای خود را با استفاده از پارچه ای نرم و صابون یا شوینده ملایم پاک کنید. برای پاک کردن بقایای صابون حتماً با استفاده از آب ولرم آن را خوب بشویید. برای جلوگیری از خراشیدگی از پوشیدن سنگ های قیمتی دیگر در تماس نزدیک با جواهرات مرجانی خودداری کنید. همیشه قبل از ورزش یا انجام کارهای منزل ، جواهرات خود را در بیاورید. هنگام نگه داری سنگ های قیمتی مرجان ، آنها را به صورت جداگانه با استفاده از پارچه ای نرم بپیچید و این سنگ ها را از جواهرات دیگر دور نگه دارید.

روش تشخیص سنگ مرجان اصل

برای تشخیص اصل بودن مرجان های رنگی می توان از یک تست تخریبی استفاده کرد بدین ترتیب که باید آنها را در ظرفی حاوی استون که زیر آن پارچه نخی سفید است تست کنید. اگر رنگ پارچه نخی قرمز شد یعنی مرجان رنگ شده و تقلبی است. همچنین برای مقایسه مرجان اصل با پلاستیک می توانید از هیدروکلریک اسید یا جوهرنمک استفاده کنید. در این اسیدها سنگ مرجان به علت ساختار کربنات کلسیمی حباب هایی ایجاد کرده و تجزیه می شود.

در آخر

این سنگ روابط عاشقانه ، اشتیاق و قدرت را برای زندگی برای شما به ارمغان می آورد. این سنگ نماد شادی ، فراوانی ، محافظت و شکوفایی است و به شما کمک می کند هدف خود را در این دنیا پیدا کنید و دلیل همه اتفاقاتی که در زندگی شما می افتد را درک کنید. مرجان انرژی شما را بر روی اهداف تان متمرکز خواهد کرد و از شما در برابر ناامیدی و افسردگی محافظت خواهد کرد. مرجان سنگ خوش بینی است و شما را به دیدن جنبه روشن زندگی ترغیب می کند! نظر شما درباره این سنگ زیبا چیست؟ آیا انرژی های این سنگ شما را به خود جذب کرده است؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا