Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ آکوامارین چیست و از خواص درمانی آن چه می دانید؟

سنگ آکوامارین (Aquamarine stone) یک سنگ قیمتی محبوب آبی رنگ است و این رنگ آبی مایل به سبز بخشی از سیستم بلوری شش ضلعی آن است. آکوامارین دارای جلای شیشه ای است و نمونه ای از ماده معدنی بریل است. رنگ این سنگ می تواند از بسیار کم رنگ تا پر رنگ و زنده متفاوت باشد. معنای سنگ آکوامارین شفافیت عاطفی است.

سنگ های آکوامارین برای هزاران سال به دلیل زیبایی آبی درخشان و ارزشمند آنها ارزش گذاری شده است. با این وجود آنها چیزی فراتر از یک سنگ قیمتی آبی رنگ هستند. این سنگ مسحور کننده مزایا و کاربردهای بسیار متنوعی دارد و در طول تاریخ برای التیام بیماران ، تصفیه آب و محافظت از ملوانان استفاده شده است.

معنی سنگ آکوامارین بیشتر بر اساس نام آن دریا است. هر آنچه اقیانوس آبی بی پایان نشان می دهد در معنای این سنگ گنجانده شده است. این سنگ نشان دهنده نشاط و همچنین آرامش است و سنگی است که شما را ترغیب می کند احساسات خود را کنار بگذارید و افکار شیطانی و مخرب خود را پاک کنید. این سنگ اعتماد و حقیقت را القا می کند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد.

قیمت سنگ آکوامارین

قیمت هر قیراط سنگ آکوامارین بر حسب ارزش آن از چند صد تا چندین میلیون تومان متفاوت است. خرید اینترنتی سنگ آکوامارین نیز برای دوست داران سنگ های قیمتی امکان پذیر است. شما می توانید برای خرید انگشتر سنگ آکوامارین ، خرید گردنبند سنگ آکوامارین یا خرید نگین آکوامارین از این طریق نیز اقدام کنید.

ویژگی سنگ آکوامارین

ویژگی های بازتابنده این ماده معدنی شفاف آبی رنگ بازتاب آسمان بر سطح دریا می باشد. خصوصیات بازتابنده این سنگ مربوط به توانایی یافتن معانی و حقایق پنهان است. آکوامارین رو به رو شدن با دیگران یا روبه رو شدن با خود را مانند خیره شدن به اعماق دریا تسهیل می کند.

یکی دیگر از اجزای جدایی ناپذیر معنای آن ، توانایی سنگ در آرام کردن ترس شخص از سخنرانی در مجامع عمومی است. اگر شما یک معلم یا یک مجری عمومی هستید ، این سنگ قیمتی برای شما بسیار مفید است. این سنگ آرامش و بازتاب انعکاسی را تشویق می کند ، در حالی که قفل حقیقت و احساسات  را باز می کند و خرد گوینده را برای شما آشکار می کند. این سنگ ارتباطات را با از بین بردن خشم یا ترس بهبود می بخشد. تمام این مزایا با مفهوم این سنگ ارتباط نزدیک دارد.

درست مثل سنگ زمرد ، سنگ آکوامارین نوعی سنگ نیمه قیمتی از بریل با رنگ های کمی متفاوت اما شفافیت نسبتاً ثابت است. آکوامارین ها به رنگ سبز مایل به آبی یا فیروزه ای و همچنین آبی خالص وجود دارند. آنها فقط می توانند یک رنگ داشته باشند یا کاملاً تیره باشند. هرچه تیره تر باشند ، به طور کلی ارزش آنها بیشتر است اما زیبایی آنها یک چیز نسبی است ، بنابراین هر کس نظرات شخصی خود را دارد.

این سنگ از سرزمین های ثروتمند پاکستان ، زمین های سوخته کنیا ، شن های سفید ماداگاسکار ، مزارع چای تلخ سریلانکا و حتی از زمین های یخ زده روسیه استخراج می شود. اما با ارزش ترین سنگ های آکوامارین از سرزمین های برزیل حاصل می شود. نحوه تشخیص سنگ آکوامارین این سرزمین ها با جواهرشناسان است.

سنگ آکوامارین چیست و از خواص درمانی آن چه می دانید؟
سنگ آکوامارین چیست و از خواص درمانی آن چه می دانید؟

تاریخچه سنگ آکوامارین

تاریخچه سنگ آکوامارین به دوران مصر باستان و بعد از آن ، بیش از چهار هزار سال پیش برمی گردد. طبق افسانه ها ، پری هایی دریایی افسانه ای این سنگ آبی روشن را به عنوان یک گنج نگه داشته اند. از این افسانه و همچنین ظاهر این سنگ ، این باور ناشی می شود که  آکوامارین سنگ خوش شانسی ملوانان است. از آنجا که پری های دریایی به ماده معدنی آبی توجه زیادی داشتند ، از ملوانانی که از این سنگ استفاده می کردند، محافظت می کردند. این تاریخ افسانه ای تا به امروز بخشی ضروری از معنای این سنگ باقی مانده است.

شهرت بالای این سنگ در تمام دوران روم و یونان باستان ادامه داشته است. در آن زمان اعتقاد بر این بود که این سنگ آبی و شفاف سفرهای ایمن از طریق دریا و عبور ایمن دریانوردان را فراهم می کند. همچنین مشخص شد که به بهبود بیماری های دریایی کمک می کند. رومی ها از این سنگ برای تصفیه آب استفاده کردند و این کاربرد را یکی از دلایل معنی آکوامارین دانستند. برای استفاده هرچه بیشتر از قابلیت های تصفیه سازی سنگ آبی ، رومی های ثروتمند از آن جام می ساختند و در آن آب می نوشیدند. این ماهیگیران رومی اولین کسانی بودند که از سنگ قیمتی به عنوان aqua marinus یاد کردند که در لاتین به “آب دریا” ترجمه می شود.

جالب است بدانید:

آنها اعتقاد داشتند که این سنگ  صید خوب را تضمین می کند و خوشبختی و سعادت را برای کسانی که آن را با قایق های ماهیگیری خود حمل می کنند ، به ارمغان می آورد. این سنگ گرانبها اغلب توسط پزشکان روم باستان برای درمان ضعف هضم غذا و سایر اختلالات گوارشی استفاده می شد. در طول سال ها ، همه این باورها خود را به عنوان بخشی از معنای سنگ آکوامارین تقویت کرده اند. تصور می شد که این سنگ برای محافظت از روحیه خوب ضمن محافظت از تاریکی به کسی که از آن استفاده می کند، کمک می کند. از جوانی و شادی ابدی نیز اغلب به عنوان قسمت هایی از معنی آکوامارین یاد می شود.

طبق گفته مصریان باستان ، آکوامارین متعلق به الهه های دریا بوده است. تعویذهای ساخته شده از این سنگ اغلب برای تسکین درد و سلامتی توسط مردم آن دوران استفاده می شد. باستان شناسان دانه های سنگ های قیمتی را در گودال های مومیایی و سارکوفاژی مصریان باستان پیدا کرده اند. رئیس جمهور برزیل در سال ۱۹۵۳ یک گردنبند از سنگ آکوامارین به ملکه الیزابت دوم هدیه داد و رنگ آبی این سنگ چنان ملکه را مسحور کرد که چند سال بعد تصمیم گرفت تا از این سنگ های قیمتی را تهیه کند.

خواص درمانی سنگ آکوامارین

این سنگ زیبا پر از خواص درمانی شگفت انگیز است. با توجه به اینکه بدن انسان از هفتاد درصد آب تشکیل شده است ، شاید تعجب آور نباشد که این سنگ درخشان برای در اختیار داشتن ما متولد شد. آکوامارین ما را با اکسیر زندگی پر می کند ، سمیت وجودمان را می شوید و احساس تمیز بودن به ما می دهد و همیشه آماده است که این انرژی زیبا  را به ما منتقل می کند. بیایید نگاهی به ارتعاشات شفابخش و نشاط آور این  سنگ آبی کم رنگ بیندازیم.

سنگ آکوامارین چیست و از خواص درمانی آن چه می دانید؟

خواص درمانی جسمی

آکوامارین یک سنگ عالی برای بهبود مشکلات جسمی است و از همان لحظه کشف به عنوان ابزاری برای بازگرداندن سلامتی به هر گوشه از بدن استفاده شده است. به عنوان سنگ چاکرای گلو ، برای کمک به تسکین گلودرد ، تسکین غدد متورم و کمک به هر نوع مشکل تیروئیدی بسیار مفید است. این سنگ زیبا همچنین یک تقویت کننده درخشان برای سیستم ایمنی بدن است ، همیشه آماده است به بدن یادآوری کند که وقتی صحبت از تب و سایر آلرژی ها می شود واکنش زیادی نشان ندهد.  این سنگ یک تنظیم کننده نادر هورمون های داخل بدن است و شما می توانید همیشه به سنگ آکوامارین اعتماد کنید تا تعادل را به زندگی شما بیاورد.

از آنجایی که ملوانان برای تماشای طوفان های موجود در افق به چشمان تیزبین نیاز دارند ، سنگ آکوامارین همه چیز در مورد حمایت از قدرت بینایی قوی و بازگرداندن زندگی ، نور و بینایی به چشمان خسته است.

خواص درمانی ذهنی و عاطفی

وقتی نوبت به حفظ سلامت روان و عاطفه می رسد اینجاست که  آکوامارین به عنوان یکی از بهترین سنگ های شفابخش درخشان معرفی می شود. رنگ آبی – سبز این سنگ  فوراً باعث ایجاد آرامش می شود و روحیه ای سوخته و فرسوده را تسکین می دهد.

سنگ آکوامارین که گفته می شود رنگ آبی کمرنگ آن جایی که آسمان با دریا روبرو می شود را نشان می دهد ، دارای موضوعاتی از انعکاس است ، شما را به غوطه وری دعوت می کند و تا کمی عمیق تر شوید و حقایق خود را کشف کنید.  آکوامارین به لطف حالات شاد و ملایم متعادل سازی احساسات ، اطمینان حاصل می کند که احساسات شما تحت فشار قرار نگرفته است. این سنگ انرژی قدرتمندی برای حفظ احساس نرم و متعادل بودن و خلوص در وضوح عاطفی شما دارد ، بنابراین شما می توانید تمام قضاوت ها را کنار بگذارید و نسبت به خود و دیگران صبر بیشتری داشته باشید.

بهتر است بدانید:

اگر در گذشته تلاش کرده اید که ماهیت قضاوت کننده خود را کنترل کنید ، این سنگ زیبا تلاش می کند تا درک شما را از خود بالاتر ببرد. با همدردی ، شما را به مبارزه با سختی زندگی  دعوت می کند و شما را کمی بیشتر انعطاف پذیر می کند ، اما به روشی که صداقت شما را به خطر نیندازد.

سنگ آکوامارین برای کسانی که ذهنی باز دارند و تمایل دارند از کنترل خارج شوند بسیار مفید است. آکوامارین یک سنگ شگفت انگیز برای رفع اضطراب است و به لطف طبیعت فوق العاده خنک ، اغلب برای ایجاد یک حالت عمیق مراقبه ای استفاده می شود. سنگ آکوامارین سنگ شجاعت نیز نامیده می شود ، این سنگ احترام به مقاومت درونی و انعطاف پذیری را در داخل شما ایجاد می کند و نیازی به گفتن نیست که در پرورش این احساسات به شما کمک می کند تا از سایه ها خارج شوید و به داخل نور حرکت کنید.

این سنگ زیبا هر نوع ارتباطی که باعث ترس شما شود را از بین می برد چه ترس از صحبت  کردن در جمع باشد و چه ترس از بیان نیازها با دوستان و خانواده . آکوامارین با چاکرای گلو کار می کند تا صدای شما را ثابت نگه دارد و روح شما را تقویت کند.

سنگ آکوامارین چیست و از خواص درمانی آن چه می دانید؟

خصوصیات متافیزیکی سنگ آکوامارین

آکوامارین دارای یکسری انرژی های قدرتمند جسمی و احساسی است که می تواند این انرژی ها را به شما منتقل کند ، اما مانند همه سنگ های شفابخش عالی ، با روحیه شما نیز در ارتباط است. گفته می شود که این سنگ دارای خصوصیات روشن بینی است و برای کسانی که می خواهند نگاهی اجمالی به آینده خود داشته باشند و روابط خود را با جهان تعمیق کنند بسیار عالی است.

به طور خلاصه  آکوامارین شهود را تیز می کند ، چیزی که همه ما می دانیم منجر به خردمندی ، هماهنگی بهتر با همه چیز در اطراف ما و نشستن در یک مکان پیشگویی و آرامش می شود.

استفاده از سنگ آکوامارین در جواهر سازی

گفته می شود که پرنسس اوگنیای اسپانیا ، سنگ آکوامارین را به عنوان جواهری گرانبها دوست داشته است. این یک سنگ خیره کننده برای دیدن است ، آبی زیبا که قلب را با آرامش پر می کند. یکی از بهترین راههای بالا بردن ارتعاشات داخلی شما انتخاب جواهرات سنگ قیمتی است. تماس مستقیم با پوست بدون شک بهترین روش برای جذب این انرژی های تسکین دهنده است. چه آویز ، چه انگشتر و چه دستبند سنگ آکوامارین که مستقیماً به نبض متصل می شود ، می تواند قلب شما را مستقیماً با خواص درمانی خود  تغذیه کنید.

اگر به دنبال سنگ های کمکی هستید که به ارتعاشات انرژی  آکوامارین کمک می کنند ، می توانید این سنگ را با سنگ  توپاز ، مورگانیت ، تورمالین و عقیق جفت کنید.

چگونه سنگ آکوامارین خود را پاک کنیم؟

گرچه جواهرات آکوامارین شما ممکن است با توجه به شباهتی که به دریا دارد نیاز به تمیز شدن نداشته باشند، اما همیشه  تمیز نگه داشتن سنگ های قیمتی کمک می کند تا این سنگ ها بتوانند انرژی خود را شارژ نگه دارند . برای تمیز نگه داشتن این سنگ می توانید چند ساعت آن را در آب غوطه ور کنید یا اگر می خواهید سریعتر این سنگ را تمیز کنید ، از آب گرم و صابون استفاده کنید تا سموم را بشوید و سنگ قیمتی شما را پاک کند. اطمینان حاصل کنید که آبی که برای تمیز کردن استفاده می کنید خیلی گرم نباشد زیرا آخرین چیزی که می خواهید این است که بلور سبز مایل به آبی زیبا شما دچار شوک گرمایی شود.

در آخر

این سنگ برای کسانی که جذب انرژی بسیار زیبای اقیانوس می شوند سنگ بسیار شگفت انگیزی است. نام این سنگ حتی در یونان باستان به آب دریا ترجمه می شود. چه محصور در خشکی باشید یا حتی اگر در نزدیکی دریا زندگی می کنید ، این سنگ  یک چیز خاص است که همیشه باید نماد اقیانوس را نزدیک قلب خود داشته باشید. ما می دانیم که غوطه ور شدن در حال و هوای اقیانوس برای بدن ، ذهن و روح چقدر می تواند درمان کنده باشد.

آب واقعاً اکسیر زندگی است و سنگ آکوامارین شما را به شستشوی آن لرزش های سمی ، پاکسازی خود از آلاینده ها و حرکت در زندگی خالص از قلب و همیشه آماده برای رها کردن و کنار آمدن با مشکلات دعوت می کند. نظر شما در مورد سنگ پری دریایی چیست؟ آیا برای شما آواز می خواند؟ آیا این سنگ زیبا شما راه به خود جذب کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا