Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

روغن سبوس برنج و خواص و فوایدش در سلامت پوست و مو !

روغن سبوس برنج ترکیبی معجزه گر است که از پوسته ی خارجی دانه های برنج بدست می آید. از مزایای روغن سبوس برنج ایجاد نرمی و لطافت و شادابی در پوست و موهاست. از دیگر فواید روغن سبوس برنج خواص ضد آفتابی آن بوده که با داشتن ترکیبات شیمیایی ویژه ضد آفتاب، از مو ها در مقابل اشعه ی ماراء بنفش خورشید محافظت خواهد کرد. فواید بیشمار روغن سبوس برنج به دلیل داشتن انواع ویتامین ها و املاح و ترکیبات مفید در آن می باشد. این خواص معجزه گر باعث شده تا مصرف روغن سبوس برنج در درمان بیماری ها در طب سنتی بسیار توصیه شود.

خواص بی نظیر این روغن ما را برآن داشت تا در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی کاربرد و خواص و برخی عوارض احتمالی روغن سبوس برنج بپردازیم.

خواص و فواید روغن سبوس برنج برای درمان و تویت پوست و مو

یکی از اجزای مهم در محصولات مراقبت از پوست و مو ویتامین E می باشد. ویتامین E اگر از طریق منابع طبیعی به بدن برسد تاثیر مطلوب بیشتری بر درمان و سلامت خواهد گذاشت. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی بوده و با مصرف روغن سبوس برنج می توان، ویتامین E که به عنوان ضد رادیکال آزاد هم محسوب می شود را به بدن رساند. رادیکال های آزاد به فولیکول های مو آسیب وارد کرده و از عوامل محیطی ریزش مو بشمار می آیند.

"<yoastmark

اسیدهای چرب موجود در روغن سبوس برنج کدامند ؟

  • مریستیک اسید
  • پالمیتیک اسید
  • اسید استریک
  • اولئیک اسید (یک اسید چرب امگا ۹)
  • اسید لینولئیک ( یک اسید چرب امگا ۶ و امگا ۳)

فواید روغن سبوس برنج با داشتن ویتامین A و ویتامین B در چیست ؟

تاثیر ویتامین های گروه B (مانند B12 و B1) و ویتامین A در سلامت و تقویت پوست و مو شناخته شده است. این روغن به دلیل دارا بودن این ویتامین ها به مقدار فراوانی می تواند به بهبود پوست و مو کمک نماید.  این ویتامین ها توان پوست در برابر آب و هوای سرد فصل زمستان را افزایش داده و به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک زیادی می نماید. همچنین مصرف روغن سبوس برنج جلوی خارش و التهاب پوست را خواهد گرفت.

چگونه مصرف روغن سبوس برنج مانع پیری پوست می شود ؟

این روغن حاوی ترکیب بی نظیری به نام اسکوالان است. اسکوالان ۱۲ درصد از چربی بدن را تشکیل می دهد. از فواید این ماده می توان به مرطوب کنندگی طبیعی پوست و محافظت در مقابل عفونت ها را نام برد. اسکوالان در کبد تولید شده اما تولیدش بعد از سن ۳۰ سالگی کم کم در کبد کاهش پیدا خواهد نمود. به دلیل کاهش اسکوالان بعد از ۳۰ سالگی و سن های بالاتر، کم کم مشکلات خشکی پوست در افراد شایع می گردد. از مزایا روغن سبوس برنج دارا بودن این ترکیب شگفت انگیز می باشد که علاوه بر کاهش خشکی پوست می تواند عوارض مربوط به لک های صورت را نیز از بین ببرد.

Q10 ترکیب جوان ساز معجزه گر در سبوس برنج !

Q10 کوآنزیمی است که توسط بدن تا سن ۳۰ سالگی تولید شده اما تولیدش بعد از آن کاهش می یابد. عواملی مانند برخی از دارو ها و استرس نیز می تواند در کاهش تولید Q10 نقش داشته باشد. Q10 در سلامتی پوست دو نقش اساسی را ایفا می کند : اول اینکه انرژی زیستی درون سلول ها را تولید می کند. دوم اینکه یک آنتی اکسیدان قوی می باشد.

هنگامی که مقدار Q10 در بدن کاهش یابد، تحمل تنش های زیست محیطی و زیستی در سلول های بدن به نسبت کاهش پیدا خواهد نمود. هرچقدر سن بالا تر می رود مقدار این ماده ی پرفایده در بدن بیشتر کاهش می یابد. در واقع وجود کیو ۱۰ با بروز عوامل پیری نسبت عکس دارد. این روغن حاوی مقادیر زیادی از Q10 بوده و از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نماید. با استفاده از خواص این روغن بی نظیر می توان به تولید مقادیر مناسب کلاژن و الاستین کمک نمود.

"<yoastmark

مزایای روغن سبوس برنج در مرطوب کردن پوست !

پوست دست ها بیش از سایر قسمت های پوست بدن در معرض انواع شوینده ها و مواد دیگر قرار دارد و ممکن از رطوبت و چربی طبیعی خود را از دست دهد. بنابراین برای پوست دست ها حتما به یک ترکیب نرم و مرطوب کننده نیاز خواهد بود. برخی مرطوب کننده هایی که در بازار عرضه می شوند ممکن است پایداری طولانی مدتی داشته باشند اما معمولاً روغنی اند, لوسیون ها و کرم های آبرسان نیز که به سرعت جذب می شوند و نمی توان از خواص آن ها برای مدت زیادی لذت برد.

با مصرف و خرید روغن سبوس برنج هم چربی و هم رطوبت را بدون احساس ناخوشایند به پوست خود هدیه دهید. این مرطوب کننده ی غنی از ویتامین و ترکیبات مفید به راحتی جذب پوست شده و پوست دست ها را نرم و صاف خواهد نمود. با مصرف این روغن می توانید پوست خود را تغذیه و محافظت نمایید، بدون اینکه رد روغن روی اجسام و وسایل منزل مانند: صفحه کلید رایانه, موبایل, فرمان و … باقی بماند.

در این روغن ترکیباتی وجود دارد که شبیه به لانولین است و مناسب برای استفاده در پوست های حساس بوده و منجر به تحریک آن نمی شود. لانولین ترکیبی است که از پشم گوسفند ساخته می شود و خواص مرطوب کنندگی از خود نشان می دهد. این ماده باعث لطافت و نرمی پوست های زبر و آسیب دیده می شود، مانع ترک خوردن پوست بخصوص پوست نوک سینه مادران شیرده شده و در صورت ترک خوردگی آن را درمان می کند. اما این ماده ممکن است در بعضی از افراد به خصوص آن هایی که پوست حساسی دارند، واکنش های آلرژیک ایجاد کند. فواید روغن سبوس برنج دارا بودن خواص و ترکیباتی مشابه لانولین است اما دیگر موجب تحریک پوست حساس و بروز وامنش های آلرژیک نخواهد شد.

از بین بردن تیرگی دور چشم با این روغن بی نظیر !

استرول ها یک استرویید طبیعی در بدن هستند که این روغن حاوی استرول گیاهی در ساختار خود می باشد. این ترکیب با ارزش باعث کاهش حلقه های تیره در زیر چشم ها و کاهش و بهبود پف در ناحیه ی زیر چشم خواهد شد. با مصرف این روغن که حاوی مقادیر قابل توجهی از ترکیبات استرولی می باشد، پوست کم کم سفید شده و تیرگی و پف رفع می گردد.

فواید روغن سبوس برنج در کاهش وزن !

یکی از دغدغه های بسیاری از افراد کاهش وزن و لاغری می باشد. افراد دارای اضافه وزن همیشه به دنبال راه حلی مناسب و بی خطر برای کاهش دادن وزن خود هستند. ترکیبات این روغن با ارزش و گیاهی توانایی کاهش کلسترول را دارند بنابراین می توان با مصرف این روغن به کاهش وزن کمک نمود. از دیگر مزایا روغن سبوس برنج غنی بودن از آنتی اکسیدان های طبیعی است. آنتی اکسیدان ها از عوامل افزایش متابولیسم در بدن هستند و مصرف آن ها به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

مزایا روغن سبوس برنج برای طبخ غذا !

در پخت با حرارت بالا می توان از این روغن جادویی استفاده کرد. این روغن به دلیل خواص موثر و دارا بودن ظرفیت حرارتی مناسب در سرخ کردن با درجه حرارت ملایم نیز مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر اینکه طعم و بافت بی نظیری دارد بر روی طعم غذا هم اثر نامطلوب نمی گذارد.

درمان چین و چروک با استفاده از این روغن معجزه گر!

این روغن غنی از آب بوده و مانند ترکیبات مراقبت از پوست موجود در بازار می تواند برای پوست بسیار مفید باشد. ترکیبات موجود در این روغن باعث افزایش در کلاژن سازی خواهد شد و سطوح خوب کلاژن در پوست مانع از بوجود آمدن چین و چروک در آن خواهد شد.

تجربه ی یک ماساژ عالی با این روغن معجزه گر !

استفاده از این روغن حالت ابریشمی به پوست داده و می توان از آن به عنوان روغن ماساژ استفاده نمود. این روغن به داخل پوست نفوذ کرده و باعث چربی سطح آن نخواهد شد. با مصرف روغن سبوس برنج  یک ماساژ گرم و راحت بدون کشیدگی پوست را تجربه کنید.

"<yoastmark

موهایی زیبا و شاداب با خواص روغن سبوس برنج !

این روغن حاوی کربوهیدراتی به نام اینوزیتول بوده که به عنوان تقویت کننده ی مو شناخته می شود. این کربوهیدرات باعث تقویت فولیکول های مو شده و تار های مو را ضخیم خواهد کرد. این کربوهیدرات همچنین به فولیکول موهای ضعیف و آسیب دیده هم کمک می نماید تا ترمیم شوند. به دلیل خوراکی بودن این روغن می توان در غذا ها از آن استفاده کرده و از خواص بی نظیرش لذت برد. فواید زیاد این روغن و مصرف آن موهایی زیبا و مانند ابریشم را به ارمغان می آورد.

مضرات و عوارض روغن سبوس برنج

  • عوارض مصرف این روغن در دوران بارداری و شیردهی هنوز در دسترس نمی باشد. بنابراین قبل از مصرف حتما با پزشک مربوطه مشورت شود.
  • در صورت داشتن مشکلات دستگاه گوارش مانند زخم معده یا زخم های گوارشی دیگر، سو هاضمه و سایر مشکلات گوارشی، از این روغن استفاده نشود.

خرید و فروش و قیمت روغن سبوس برنج چگونه است ؟

  • به دلیل خواص و فواید بیشمار این روغن خرید و فروش آن در کشور ما ایران رونق فراوانی دارد. برای خرید روغن سبوس برنج می توان به عطاری ها و مراکز فروش مجاز گیاهان دارویی مراجعه نمود. برای خرید روغن سبوس برنج باید دقت نمود که چون این روغن حاوی مقادیر بالایی از کربوهیدرات، آمینواسید ها و آنزیم های گوناگون می باشد در دراز مدت از کیفیت مواد تشکیل دهنده کاسته خواهد شد، پس به تاریخ انقضای محصول توجه شود.
  • در خرید روغن سبوس برنج دقت شود که روغن هایی را که در پشت ویترین فروشگاه و در مقابل نور خورشید قرار دارند تهیه نکنید چون نور و حرارت خورشید تاثیرات درمانی آن را از بین خواهد برد.
  • فروش روغن سبوس برنج در بسیاری از وب سایت ها و فروشگاه های مجاز انجام می گیرد، روغن اصل را از مراکز فروش معتبر دریافت کنید.
  • قیمت روغن سبوس برنج با توجه به نحوه ی تولید و گیاه اولیه و ارگانیک بودنش متفاوت خواهد بود. شرکت هایی که مدعی تولید محصولات ارگانیک هستند قیمت روغن سبوس برنج تولیدی خود را بالاتر از محصولات مشابه قرار می دهند، اما معمولا رروغن های گیاهی قیمت مناسبی در بازار دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا