Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید روغن گیاه کاج | کاربرد روغن گیاه کاج چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد روغن کاج و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید روغن کاج دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش روغن کاج در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان روغن کاج در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت روغن کاج نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش روغن کاج به روزرسانی می‌شود.

روغن گیاه کاج با تمام خواص بی نظیرش علاوه بر اینکه برای سلامتی بدن استفاده می شود بلکه با رایحه بسیار قوی که دارد در صنایع از آن برای ازبین بردن بوی نفت و بنزین و انواع شوینده ها و خوشبو کنند های هوا استفاده می کنند. از روغن کاج برای محصولات آرایشی و بهداشتی نظیر انواع کرم های آرایشی و محافظ های پوست، عطرها، خوشبو کننده ها، روغن های حمام، بخور استفاده می شود. در ادامه این مقاله از نشریه علمی شیمی فیزیک همراه ما باشید تا با خواص شگفت انگیز این روغن گیاهی بیشتر آشنا شویم.

مراکز خرید و قیمت فروش روغن کاج در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش روغن کاج و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان روغن کاج در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده روغن کاج در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید روغن کاج در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش روغن کاج را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

گیاه شناسی درخت کاج + قیمت خرید و فروش روغن گیاه کاج

روغن گیاه کاج

کاج ازخانواده کاجیان (Pinaceae) و سرده Pinusمی باشد. برگ های این درخت دائمی و همیشه سبز است سوزنی شکل و باریک با یک غلاف ضخیم و چرب بیرونی می باشد. که لایه چرب بیرونی از تبخیر آب جلوگیری می کند ارتفاع این درخت به تا ۴۰ متر (۱۳۰ پا) می رسد پوسته تنه درخت قهوه ای مایل به قرمز و عمیق شکسته است. دانه کاج بالدار است.

درخت کاج بومی کشورهای نیمکره شمالی است و تقریبا بیش از ۱۲۶ گونه در سراسر دنیا یافت می شود.

روغن کاج

روغن کاج (pine oil) یک روغن ضروری است و از روغن های مفید و تاثیرگذار بر سلامت افراد است. این روغن از تقطیر بخار از شاخه ها، برگ ها، مخروط، کنده ها انواع گونه های کاج حاصل می شود. روغن کاج مصنوعی از تبدیل ترپن هیدروکربن به الکل ترپن تولید می شود. از سال ۱۹۹۵ میلادی روغن مصنوعی کاج بیشترین مشتقات حاصل از ترپانتین بوده است و نود درصد فروش سال ۲۰۰۰ به فروش روغن های مصنوعی کاج تعلق داشت.

روغن گیاه کاج

 

خواص خرید روغن کاج

روغن گیاه کاج

خواص خرید روغن گیاه کاج برای پوست

روغن درخت کاج تاثیر زیادی روی پوست دارد. این روغن کنترل کننده حساسیت های پوستی و درمان کننده اگزمای پوستی است. این روغن هم چنین با خاصیت ضد میکروبی برای برای عفونت های پوستی جزئی و سوختگی استفاده شود.

قرمزی و خارش های پوستی از جمله ضایعات پوستی است که می توانید با استفاده از روغن کاج، آن را برطرف کنید. برای این منظور چند قطره روغن کاج را به مقدار مساوی با روغن نارگیل ترکیب کرده و آن را روی محل مورد نظر بچکانید و به آرامی ماساژ دهید.

روغن کاج با خواص ضد التهابی خود می تواند التهابات پوستی را بهبود ببخشد. روغن گیاه کاج خاصیت ضدعفونی کنندگی بسیار بالایی داشته و می تواند لکه ها و جوش های پوستی را ازبین ببرد. این محصول را به دو طریق می توان استفاده نمود . هم می توانید روغن را مستقیم به پوست صورت خود بمالید یا چند قطره از آن را درون ظرف آبی ریخته و بخور داد. با این کار پوست شما از هرگونه آلودگی پاک می شود و بعد از چند بار استفاده از این روغن، جوش های صورت کاملا از پوست شما محو می شود و شما صاحب پوستی صاف و درخشان خواهید شد.

خرید روغن کاج به عنوان کاهنده استرس و آرامش بخش

یکی از خواص روغن گیاه کاج با آروماتراپی(رایحه درمانی) است. آروماتراپی درمانی قدیمی است و تقریبا ۶ هزار سال است که از این روغن گیاهی برای بهبود سلامت روحی یا جسمی استفاده می کنند. عطر روغن کاج باعث استراحت و ریلکس شدن بدن می شود. هم چنین برای رفع استرس و اضطراب مفید است و باعث تقویت اعصاب و تمرکز می شود.

در روش رایحه درمانی می توان این روغن را با روغن درخت عرعر یا اسطوخدوس یا غیره مخلوط کرد و از آن در رایحه درمانی استفاده کرد. یا اینکه چند قطره از این روغن در دستگاه بخور ریخته و به مدت ۵ الی ۱۰دقیقه بخار آن را استشمام کنید.

فروش روغن گیاه کایج برای رفع بوی بد و پاکسازی هوا

عصاره های روغن کاج دارای رایحه مطبوعی است و اغلب از آن به عنوان خوشبوکننده های هوا استفاده می کنند. این روغن نیز دارای خواص آنتی با کتریال و ضدعفونی کننده است و علاوه بر اینکه بوی بد را از بین می برد، آن را هم ضد عفونی می کند. شما می توانید آن را در منازل، دفاتر و وسایل نقلیه استفاده کنید. با این کار نه تنها از رایحه خوب آن بهره می برید بلکه اثر آرامش دهنده هم دارد. برای این کار ۲۵ قطره روغن کاج را با ۱۰ قطره روغن اسطوخدوس و ۱۵ قطره روغن پرتقال ترکیب کنید. مخلوط نهایی را در بطری آبی بریزید و آن را در فضای اطراف خود اسپری کنید.

خرید و فروش روغن کاج درمان کننده درد های عضلانی

این روغن خواص ضد درد و ضد اسپاسم دارد. این روغن با خواصی که دارد تسکین دهنده گرفتگی و دردهای عضلانی است. ماهیت عملکرد روغن باعث افزایش جریان خون در زیر سطح پوست می شود و باعث درمان درد های عضلانی می شود.به این منظور ۸ قطره از روغن کاج و ۵ قطره روغن جوجوبا، ۸ قطره روغن نعناء فلفلی را باهم ترکیب می کنید و محل درد را ماساژ می دهید.

 

روغن گیاه کاج

روش‌های استفاده از روغن گیاه کاج + قیمت روغن کاج

از روش های مختلف می توان از این روغن استفاده کرد. اما اگر در شرایط خاصی قرار دارید ( به طور فرض بیماری خاصی مبتلا هستید) قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

کاربرد روغن کاج

استفاده از دستگاه های بخور سرد : یکی از روش ها این است که مقداری از این روغن را در دستگاه‌های بخور سرد یا دستگاه خوشبوکننده هوا بریزید. عطر این روغن بلافاصله فضای اطراف شما را پر می کند و شما می توانید از خواص آن بهره مند شوید.

استنشاق روغن گیاه کاج : اگر در خانه دستگاه بخور سرد ندارید. می توانید مستقیم این روغن را بو کنید. کافی است مقداری از آن را روی یک دستمال بریزید و آن را بو کنید.

به صورت موضعی استفاده کنید : شما می توانید از این روغن در ماساژ استفاده کنید و یا اینکه آن را روی پوست خود بمالید . باید این نکته را درنظر بگیرید که قبل از استفاده از این روغن برروی پوست خود، آن را با روغن های حامل مانند روغن بادام، روغن جوجوبا یا روغن نارگیل مخلوط کنید و بعد از آن استفاده نمایید.بهتر است قبل از مصرف آن حدود ۲۴ ساعت، آن را روی پوست خود امتحان کنید.

روغن دانه کاج را به وان حمام خود بیفزایید :استفاده از روغن های معطر و پرخاصیت در یک حمام می تواند یک انتخاب موثر باشد.کافی است چند قطره ازروغن کاج در وان حمام خود بریزید و از فضای مطبوع نهایت لذت را ببرید.

تشخیص روغن گیاه کاج اصل + قیمت فروش روغن کاج اصل

خواص درمانی و بی نظیر روغن های گیاهی بر روی سلامت و کیفیت زندگی بر کسی پوشیده نیست اما موضوعی که نگران کننده است مساله خرید روغن های گیاهی می باشد. در بازار خرید و فروش روغن های گیاهی، تشخیص محصولات گیاهی اصل از تقلبی کمی دشوار می باشد. به اعتقاد متخصصین اصلی ترین راه تشخیص اصلی بودن روغن کاج یا دیگر روغن های گیاهی، بررسی و آنالیز روغن در آزمایشگاه می باشد. اما از طریق روش سنتی مانند رنگ و مزه و عطر و بو می توان تا حدودی میزان کیفیت روغن گیاهی را تشخیص داد.

طرز تهیه روغن کاج + قیمت خرید و فروش

بطورکلی روش های مختلفی برای تهیه روغن کاج وجود دارد. روش اول این است که آنها را کاملا بشویید و خشک کنید و در فر بپزید و به کیسه زیپی اضافه کنید. سپس روغن اضافه کنید و بگذارید بماند. روش دوم استفاده از موم برای پوشاندن مخروط‌ های کاج است. ما این را روش پوشش مومی می نامیم. هر دو روش بسیار ساده هستند و روغن های با کیفیتی تولید می کنند.

برای تهیه روغن کاج مخروط های کاج را با دقت با استفاده از صابون بدون عطر تمیز کنید، هرگونه کثیفی چسبنده و صمغی را از بین ببرید، قلم مو را مستقیما در تمام گوشه ها و سوراخ ها قرار دهید و هرگونه زباله های گیر کرده را خارج کنید.

قبل از رفتن به مرحله بعد، حداقل ۳۰ دقیقه آن را در ظرف آبکش بگذارید تا آب آن کشیده شود. بعد از ۳۰ دقیقه، تمام کاج ها را در سینی فر پوشانده شده با فویل قرار دهید و به مدت ۴۰ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید – البته هر چند وقت یکبار به دقت بررسی کنید که مخروط ها نسوزند. بعد از ۴۰ دقیقه از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود.

پس از خنک شدن کامل، همه آنها را در یک کیسه زیپی بزرگ قرار دهید. اگر مخروط های زیادی دارید، باید از بیش از یک کیسه استفاده کنید.

۱۰ قطره اسانس را روی مخلوط کاج داخل کیسه بریزید. کیسه زیپی را فورا ببندید، آن را کاملا تکان دهید تا روغن ها پخش شود، هوای اضافی را خارج کنید و کیسه زیپی را دوباره ببندید.

۱۰ قطره روغن را با ۵ میلی لیتر الکل مالشی داخل بطری اسپری بریزید، بطری را خوب تکان دهید و سپس مخروط ها را در کیسه اسپری کنید. کیسه را ببندید و مخروط های کاج را خوب تکان دهید. سپس کیسه را به مدت ۵ دقیقه باز بگذارید تا الکل بیشتر تبخیر شود و کیسه زیپی را ببندید و هوای اضافی را خارج کنید.

پس از بسته شدن کیسه زیپی، لطفا آن را در یک کمد تاریک با دمای محیط قرار دهید و بگذارید یک هفته بماند تا روغن کاج با همه روغن های معطر آغشته شود. بعد از یک هفته، می‌ توانید آن‌ها را بیرون بیاورید و در طول فصل پاییز و زمستان استفاده کنید.

قیمت روغن کاج

قیمت روغن کاج به نوع روغن، کیفیت، درصد و نوع بسته بندی آن بستگی دارد. برای خرید این روغن معطر می توانید به سایت های فروش مواد طبیعی، عطاری ها و داروخانه ها مراجعه کنید. می ‌توانید از روغن ضروری کاج برای استنشاق استفاده کنید. افزودن چند قطره به دستمال کاغذی یا توپ پنبه ای نیز می تواند برای رایحه درمانی مفید باشد. اسانس کاج به دلیل خواص ضد التهابی خود، یک درمان عالی برای ماساژ خانگی برای درد مفاصل و عضلات است.

فرمول شیمیایی روغن کاج

فرمول شیمیایی روغن کاج به دست آمده از برگ های سوزنی این درختان C11H18O است. افزودن روغن کاج به حمام می ‌تواند فواید درمانی مشابهی با رایحه‌ درمانی داشته باشد، زیرا رایحه از طریق آن پخش می ‌شود و هوا را با رایحه ‌ای خالص و تسکین ‌بخش پر می ‌کند. خواص ضد باکتریایی روغن کاج برای پاکسازی شرایط پوستی مانند آکنه و روزاسه و همچنین حذف باکتری های اضافی از منافذ عالی است.

فروش روغن کاج

از روغن کاج در ساخت عطرها نیز استفاده می شود. این روغن دارای رایحه ای قوی، با طراوت و نشاط آور است که اغلب در شوینده ها، پاک کننده های خانگی و خوشبو کننده های هوا استفاده می شود. برخی افراد نیز از آن به عنوان اسانس برای رایحه درمانی استفاده می کنند. گفته می شود که رایحه روغن کاج نشاط آور و محرک است و می تواند به بهبود تمرکز کمک کند. همچنین اعتقاد بر این است که برای تسکین استرس و اضطراب مفید است. علاوه بر این، عطر روغن کاج در مبارزه با باکتری ها و قارچ ها موثر است.

خرید روغن کاج صنعتی

روغن کاج با استخراج اسانس از برگ های سوزنی درختان کاج به دست می آید که به عنوان یک درمان کمکی قوی استفاده می شود. تحقیقات نشان داده است که روغن کاج در تسکین عفونت های برونش مفید است. ثابت شده است که یک عامل قدرتمند در برابر ارگانیسم های مضر است، می تواند به بدن در مبارزه با عفونت ها کمک کند. روغن کاج در گریدهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. گرید صنعتی این روغن کاربردهای مختلفی دارد و در استخراج مواد معدنی استفاده می شود.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های روغن گیاه کاج

نام انگلیسی Pine oil
خواص کاهنده استرس و آرامش بخش، ضد دردهای عضلانی

فروش روغن کاج برای مو

روغن کاج فولیکول ها و ریشه مو را تغذیه می کند. موهای سالم و قوی را پرورش می دهد و رشد مو را تقویت می کند. استفاده از روغن کاج همچنین سطح pH پوست سر را متعادل می کند. علاوه بر این، جریان خون را بهبود می بخشد که به مواد مغذی اجازه می دهد تا به فولیکول های مو برسند. این عوامل با هم ترکیب می شوند تا رشد مو را تحریک کرده و موهایی درخشان و سالم به ارمغان بیاورند.

قیمت خرید روغن کاج

روغن کاج نوعی روغن است که دارای غلظت بالایی از پینن به عنوان جزء اصلی است. روغن کاج در کاربردهای مختلفی از جمله مواد معدنی، چربی زدا نساجی، باکتری کش ها، عطرها و غیره استفاده می شود. همچنین به دلیل مزایای درمانی آن در بین مصرف کنندگان محبوب است. برای خرید روغن کاج با درصدهای مختلف می توانید به سایت های فروش ترکیبات گیاهی و عطاری ها مراجعه کنید.

فروش روغن کاج صنعتی

ارزش بازار جهانی روغن کاج در سال ۲۰۱۸ به ۴.۷ میلیارد دلار رسید و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ افزایش یابد. این ترکیب یکی از مهم ترین مواد در ساخت صابون ها و مواد شوینده است.

روغن کاج یکی از اسانس های فرار است که از درختان کاج به دست می آید. دارای پینن، کادینن و سایر ترپن ها به عنوان اجزای اصلی همراه با تعداد کمی دی ترپن است. ترکیب شیمیایی آن باعث می شود تا حلال بسیار خوبی برای صمغ، رزین، موم و غیره باشد که از قدیم الایام در رنگ ها و لاک ها استفاده می شود. همچنین به دلیل محتوای بالای ترکیب آلفا پینن، فعالیت ضد باکتریایی را علیه استافیلوکوکوس اورئوس نشان می دهد.

پرسش های رایج در مورد روغن کاج

سریع ‌ترین و مطمئن ‌ترین راه برای خرید و استعلام قیمت روغن کاج چیست؟
یک راه سریع، ساده و مطمئن برای خرید روغن کاج و استعلام قیمت روغن کاج، تماس با فروشندگانی است که توسط جهان شیمی تایید شده‌اند و شما می ‌توانید در ابتدا و انتهای این مقاله آن ها را مشاهده نمایید.

خرید عصاره کاج برای شپش

خواص ضد باکتریایی روغن کاج آن را به یک انتخاب محبوب برای استفاده در محصولات باکتری کش تبدیل کرده است. این روغن می تواند به کشتن باکتری ها طی تماس کمک کند که آن را به راهی موثر برای محافظت در برابر عفونت تبدیل می کند. علاوه بر این، از آنجایی که این روغن طبیعی و غیر سمی است، برای استفاده حتی در اطراف کودکان و حیوانات خانگی بی خطر است. این امر آن را به گزینه ای همه کاره برای خانواده هایی با کودکان کوچک یا حیوانات تبدیل می کند.

محصولات باکتری کش حاوی روغن کاج را می توان در اکثر داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی یافت. آنها معمولا به صورت اسپری، دستمال مرطوب یا ژل در دسترس هستند. هنگامی که به درستی استفاده شوند، می توانند از انواع عفونت های باکتریایی محافظت کنند. از عصاره کاج می توان برای مقابله با شپش نیز استفاده کرد. روغن گیاه کاج خواص منحصر به فردی دارد، زیرا ترکیبی ازچندین اجزای فعال است. از این روغن به عنوان درمان کننده شپش سر استفاده می کنند. برای این منظور کف سر خود را با روغن گیاه کاج حدود یک ساعت ماساژ دهید و بعد، آن را با آب ولرم بشویید.

عوارض جانبی خرید روغن گیاه کاج 

باید درنظر داشته باشید که زمانی که از رایحه درمانی استفاده می کنید

  • روغن های اسانسی برروی افرادی که آن را استشمام می کنند تاثیر دارد.
  • بعضی از روغن های اسانسی برای حیوانات خانگی سمی است.
  • روغن های اسانسی ممکن است برای کودکان یا زنان خانه دار خطرناک و مضر باشد.

همچنین استفاده از روغن های گیاهی می تواند حساسیت و واکنش های پوستی به دنبال داشته باشد.

  • سرخی
  • کندوها
  • خارش
  • پوست خشک
  • ورم
  • لایه برداری پوست
برای کاهش عوارض جانبی استفاده از روغن گیاه کاج بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

این روغن را در در اطراف چشم استفاده نکنید.

روغن کاج، روغنی با اثرگذاری قوی است، سعی کنید آن را با روغن های حامل استفاده کنید.

از مصرف و خوردن این روغن به شدت بپرهیزید. در صورت مشاهده و بروز مسمومیت به پزشک مراجعه کنید.

درصورت مشاهده علایم آلرژی، از ادامه مصرف بپرهیزید.

خرید روغن کاج

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید روغن کاج از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید روغن کاج، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان روغن کاج را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید روغن کاج با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. ضمن تشکر و سپاس از شما ، در مقاله از دو روش در مورد طرز تهیه روغن کاج نام بردید. آیا روش پوشش مومی که به نظر می رسد نسبت به روش اول سخت تر باشد ، مزیت ویژه ای نسبت به روش اول دارد؟ به لحاظ کیفیت روغن کاج تولید شده ، این دو روش هیچ فرقی نمی کنند؟

  2. برادرم میثم، از چند شوره سر زیادی داشته، متاسفانه انواع و اقسام داروها را تجربه کرده و هیچ نتیجه ای هم نگرفت . تاثیر روغن سوزن کاج در تقویت مو و رفع شوره مو چیست؟ و دستورالعمل استفاده از آن را شرح دهید .

  3. رنج قیمت روغن کاج حدودا چه عددی است؟ به نظر شما روغن کاج مرغوب چه ویژگی و شاخصه ای باید داشته باشد؟ شاید همین سوال خیلی ساده باشد، اما بیشتر فروشندگان یا نمی دانند یا نمی خواهند به آن پاسخ دهند.

  4. از سر دلسوزی یک می خوام به همه دوستان کنم؛ خرید روغن کاج رو فقط از فروشندگان معتبر انجام بدید. حتما عضو اتحادیه باشن و کیفیت اون رو هنگام خرید بررسی کنید. دیده شده که بعضی از فروشندگان از ناآگاهی خریداران سواستفاده می کنند .

  5. بسیار بسیار تعجب می کنم، از اینکه عموم مردم از خواص روغن کاج برای مو تقریبا اطلاع ندارند. اتفاقی متوجه شدم که شما تولید محتوای ویدئویی هم انجام می دید؛ این مقاله از اون است مقالاتی هست که میشه یک ویدیوی بسیار جذاب در موردش تهیه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا