Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

قرص لاغری قهوه سبز چیست و چه فوایدی دارد؟

قرص لاغری قهوه سبز یک مکمل غذایی با خاصیت چربی سوزی بسیار قوی است و روزانه به تعداد کسانی که از این قرص لاغری برای کاهش وزن و کم کردن چربی دور شکم خود استفاده می کنند ، بیشتر می شود . عنصر اصلی موجود در این قرص لاغری ، اسید کلروژنیک می باشد که یک ترکیب طبیعی بسیار مهم است. قهوه سبز اشتها را کم کرده و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و این امر باعث تسریع چربی سوزی در بدن می شود. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

تمام کسانی که به دنبال تناسب اندام هستند ، همیشه به دنبال راهی آسان برای کم کردن وزن هستند. اضافه وزن این روزها به یک معضل جهانی تبدیل شده است و این مسئله به دلیل ترویج زندگی ماشینی و تحرک کم می باشد . کاهش تحرک در این دوران دیگر به معنای تنبلی و کم کاری نیست ، بلکه به معنای نشستن ساعت ها پشت دستگاه های مختلف و مشغول کار بودن با آن ها می باشد ، بسیاری از همین افراد پر مشغله تمایل دارند خیلی سریع و بدون عوارض جانبی وزن خود را کاهش دهند.

عصاره موجود در این قرص لاغری از جذب قند بیش از حد موجود در غذاها جلوگیری کرده و  کالری دریافتی را به خصوص بعد از مصرف مواد غذا بسیار کاهش می‌ دهد. اسید کلروژنیک موجود در این قرص لاغری با آزاد کردن گلوکز در بدن وهمزمان با افزایش سوخت و ساز و یا با سوزاندن چربی های موجود در کبد و تبدیل آن به انرژی باعث کاهش وزن می شود. از خواص دیگر قرص لاغری قهوه سبز می‌توان به دفع سموم بدن اشاره نمود.

ترکیبات تشکیل دهنده قرص لاغری قهوه سبز

  • چربی
  • پلی ساکارید
  • مونوساکارید
  • استرول
  • اسید چرب
  • اسید فنولیک
  • پروتئین
  • اسید آمینه آزاد
  • ویتامین
  • مواد معدنی

همچنین قهوه سبز ، دارای مقادیر بسیار بالایی از پلی فنول نسبت به قهوه می باشد که اصلی ترین این پلی فنول ها اسید کلروژنیک است.

خواص قرص لاغری قهوه سبز چیست ؟

  • کاهش فشار خون
  • کاهش قند خون
  • کاهش چربی های موجود در خون
  • بهبود شاخص توده  بدنی
  • داری خاصیت ضد سرطانی

فواید مصرف قرص لاغری قهوه سبز

عصاره قهوه سبز به علت داشتن مقدار زیادی اسيد کلروژنيک در خود ، برای سلامتی و افزایش متابوليسم بدن بسیار مفید می باشد . همچنين علاوه بر کاهش جذب مواد غذایی در روده ها ، باعث افزايش متابوليسم چربی سوزی در کبد می شود . کلروژنیک اسید موجود در عصاره قهوه سبز یک پلی فنل است که در مواد غذایی گیاهی و قهوه یافت می شود و دارای خاصیت ضد التهابی می باشد.

خواص آنتی اکسیدانی قرص لاغری قهوه سبز

ترکیبات فنولی گیاهان ، امروزه یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان موجود در جهان می باشد. پلی فنول ها یک دسته از متابولیت های ثانویه خاص را در بدن تشکیل می دهند که نقش مهمی در حفاظت از بافت ها در مقابل اثرات اکسیداسیون رادیکال های آزاد اکسیژن و سایر گونه های فعال در بدن ایفا می کنند.

اثرات قرص لاغری قهوه سبز بر کنترل قند خون

تحقیقات انجام شده نشان داده است که اسید کلروژنیک موجود در عصاره قهوه سبز می تواند در افزایش جذب گلوکز توسط سلول های حساس به انسولین و سلول های مقاوم به انسولین نقش موثری بازی کند  و از این رو انتظار می رود که درنتیجه مصرف این قرص لاغری ، هموستاز گلوکز بهبود یابد .

عصاره موجود در این قرص لاغری با مهار آنزيم ساخته شده در کبد به نام گلوکز ۶- فسفاتاز برای  تنظيم هموستاز قند خون ، نقش بسیار مهمی ایفا می کند. اسيد کلروژنيک موجود در این قرص لاغری باعث مهار انتقال دهنده های گلوکز در بدن شده و در نتيجه منجر به کاهش گلوکز خروجی از کبد می شوند. علاوه بر اين اسيد کلروژنيک جهت تغيير در ترشح هورمون های گوارشی اينکرتين و جذب گلوکز در روده بسیار کارایی دارد.

قرص لاغری قهوه سبز چیست و چه فوایدی دارد؟
قرص لاغری قهوه سبز چیست و چه فوایدی دارد؟

اثرات قرص لاغری قهوه سبز در کاهش توده بدنی

مصرف این قرص لاغری باعث کاهش سطح شاخص توده بدنی می شود . اسید کلروژنیک موجود در این قرص لاغری می تواند باعث افزایش سطح متابولیسم بدن شده و باعث کاهش توده بدنی شود . بنابراین می توان انتظار داشت که مصرف این قرص لاغری به عنوان منبع بسیار غنی از اسید کلروژنیک موجب بهبود توده بدن شود. عصاره دانه قهوه سبز، تری گليسيريدهای کبدی را کاهش می دهد و از تجمع چربی احشايی جلوگيری می کند.

این قرص لاغری باعث کنترل میزان تجمع تری گلیسرید در کبد و پانکراس شده و در تنظیم لیپازها ، سطوح آدیپوکاین های پلاسما و توزیع چربی بدن بسیار تاثیر گذار است. این قرص لاغری میزان تولید اسیدهای چرب و کلسترول را در بدن کاهش داده و در افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب داخل بدن ، دخالت دارد. در مجموع اسید کلروژنیک موجود در این قرص لاغری با کاهش تولید اسید های چرب و افزایش متابولیسم بدن ، موجب بهبود توده بدنی می شود.

اثرات قرص لاغری قهوه سبز در کاهش افسردگی

ترکیبات موجود در این قرص لاغری باعث كاهش عوامل التهابی ، کنترل تحريک پذيری سلول ها و همچنين كاهش ميزان راديكال های آزاد موجود در بدن می شود و نقش بسیار مهمی در حفاظت از سيستم اعصاب مركزی بدن ايفا می کند . تحقیقات انجام شده بر روی اثرات مصرف قهوه بدون كافئين نشان داده است که باعث كاهش درد و افزايش هوشياری در افراد می شود . به علاوه ، مشاهده شده است كه مصرف ۲۰ ميلی گرم كلروژنيک اسيد به مدت ۳۰ دقيقه قبل از آزمایش میزان اضطراب در موش ها باعث كاهش اضطراب در موش ها شده است.

اثرات قرص لاغری قهوه سبز بر کاهش ابتلا به سرطان

این قرص لاغری به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدان مثل پلی فنول ها در خود ،  باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها می شود . مکانیسم کاهش خطر ابتلا به سرطان به ویژه سرطان رحم به دلیل مصرف این قرص لاغری هنوز ناشناخته است ولی محققان یک سری از  مکانیسم های احتمالی را در نظر گرفته اند . چاقی و اضافه وزن می تواند باعث مقاومت به انسولین و ایجاد سطح بالای استروژن در بدن شود که هر دو از عوامل اصلی ایجاد کننده سرطان رحم هستند . عصاره قهوه سبز با ترکیبات مختلف موجود در خود باعث بهبود وضعیت این هورمون ها در بدن شده و در نهایت منجر به کاهش اضافه وزن و خطر ابتلا به سرطان رحم می شود.

قرص لاغری قهوه سبز چیست و چه فوایدی دارد؟
قرص لاغری قهوه سبز چیست و چه فوایدی دارد؟

عوارض جانبی مصرف قرص لاغری قهوه سبز

این قرص لاغری به علت گیاهی بودن تا حد زیادی بی خطر است اما ممکن است چندین عوارض جانبی در اثر مصرف این قرص بوجود آید . عصاره قهوه سبز به طور طبیعی حاوی کافئین می باشد ، اگرچه مصرف متوسط کافئین برای اکثر افراد سالم بی خطر است ، اما مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به علائمی در فرد شود ، برخی از این علائم عبارتند از :

  • اضطراب زیاد
  • اختلالات در خواب
  • افزایش فشار خون

یک فنجان قهوه ، حدود صد میلی گرم کافئین در خود دارد. همچنین ممکن است قهوه سبز حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه بو داده باشد زیرا مقداری از کافئین در طی فرآیند بو دادن از بین می رود . یک تحقیق انجام شده بر روی حیوانات به مدت ۲ ماه نشان داده است که موش هایی که روزانه عصاره قهوه سبز مصرف نموده اند ، دچار کاهش میزان قابل توجهی در مقدار کلسیم موجود در بافت های استخوانی خود شده اند . این نتایج نشان می دهد که مصرف طولانی مدت قرص لاغری قهوه سبز ممکن است به سلامت استخوان آسیب برساند.

موارد هشدار و احتیاط  در مورد مصرف قرص لاغری قهوه سبز

  • افراد زیر ۱۸ سال نباید از این قرص لاغری مصرف کنند
  • مصرف این قرص لاغری ، در مقدار دوز توصیه شده ایمن است وهیچگونه عوارض جانبی ندارد.
  • مصرف بیش از اندازه این قرص لاغری، می تواند باعث بی قراری ، بی خوابی  ، افزایش ضربان قلب ، تهوع و استفراغ شود.
  • مصرف این قرص لاغری به علت داشتن کافئین در ترکیبات خود نباید همراه با داروهای قلبی ،عروقی و داروهای اعصاب و روان استفاده شود.
  • استفاده از این قرص لاغری در دوران بارداری توصیه نمی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا