Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید کافئین | کاربرد پودر کافئین چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد کافئین و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید کافئین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش کافئین در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کافئین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت کافئین نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کافئین به روزرسانی می‌شود.

پودر کافئین ماده شیمیایی موجود در قهوه، چای، کولا، گوارانا و بسیاری از محصولات دیگر است. از کافئین معمولاً برای بهبود هوشیاری ذهنی استفاده می شود، اما کاربردهای زیاد دیگری نیز دارد. کافئین به صورت خوراکی همراه با داروهای مسکن دیگر (مانند آسپرین و استامینوفن) و ماده شیمیایی به نام ارگوتامین برای درمان سردردهای میگرنی استفاده می شود.

پودر کافئین خالص یا کافئین بی آب، نوعی کافئین است که به طور طبیعی در گیاه قهوه یافت می شود. فرآیند دهیدراتاسیون باعث می شود کافئین بسیار قدرتمند و حتی در دوزهای کوچک سمی شود. طبق اعلام سازمان غذا و داروی ایالات متحده، فقط یک قاشق چای خوری از آن به اندازه ۲۸ فنجان قهوه کافئین دارد.

این ماده همچنین با سایر مسکن ها برای سردردهای ساده و جلوگیری و درمان سردرد بعد از بی حسی اپیدورال استفاده می شود. کافئین یکی از محرک های رایج در بین ورزشکاران است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش کافئین در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش کافئین و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان کافئین در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده کافئین در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید کافئین در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش کافئین را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

کاربرد پودر کافئین

پودر کافئین به شکل کریستال های سفید رنگ، تلخ مزه و بدون بو است . کافئین یک آلکالوئید متیل گزانتین است و از نظر شیمیایی با بازهای آدنین و گوانین اسید دئوکسی ریبونوکلئیک (DNA) و اسید ریبونوکلئیک (RNA) مرتبط است. این ماده در دانه ها، آجیل ها یا برگ های تعدادی از گیاهان بومی آفریقا، آسیای شرقی و آمریکای جنوبی یافت می شود و با جلوگیری از جوانه زنی بذرهای مجاور به محافظت از آنها در برابر علف خواری و رقابت کمک می کند.

معروف ترین منبع کافئین دانه گیاه قهوه است. افراد ممکن است برای تسکین یا جلوگیری از خواب آلودگی و بهبود عملکرد شناختی از نوشیدنی های حاوی کافئین استفاده کنند.

خواص شیمیایی پودر کافئین

پودر کافئین دی هیدراته دارای نقطه ذوب ۲۳۵–۲۳۸ درجه سانتی گراد است. کافئین در دمای اتاق در آب به میزان متوسطی (۲ گرم در ۱۰۰ میلی لیتر) ​​قابل حل است اما در آب جوش بسیار محلول (۶۶ گرم در ۱۰۰ میلی لیتر) است. این ماده همچنین در اتانول در حد متوسط (۱.۵ گرم در ۱۰۰ میلی لیتر) قابل حل است.

پودر کافئین چیست و مصرف زیاد آن چه عوارضی دارد؟
پودر کافئین چیست و مصرف زیاد آن چه عوارضی دارد؟

اثرات کافئین بر بدن انسان + قیمت خرید و فروش کافئین

کافئین می تواند اثرات مثبت و منفی بر سلامتی داشته باشد. این ماده می تواند اختلالات تنفسی نوزاد نارس، دیسپلازی برونش ریوی نارس و آپنه زودرس را درمان و از آن جلوگیری کند. کافئین سیترات در لیست داروهای ضروری WHO قرار دارد و ممکن است در برابر برخی از بیماریها از جمله بیماری پارکینسون، یک اثر محافظتی متوسط ​​ایجاد کند.

برخی از افراد در صورت مصرف کافئین دچار اختلال در خواب یا اضطراب می شوند، اما برخی دیگر اختلالات کمی را تجربه می کنند. شواهد در رابطه با خطر مصرف کافئین در دوران بارداری مبهم است. برخی مقامات توصیه می کنند که زنان باردار کافئین را به دو فنجان قهوه در روز یا کمتر محدود کنند.

وقتی فردی بعد از تکرار مصرف روزانه کافئین، کافئین را متوقف می کند به دلیل ایجاد یک وابستگی خفیف علائمی مانند خواب آلودگی، سردرد و تحریک پذیری را تجربه خواهد کرد.

برای ورزشکاران غلظت ادراری بیش از ۱۵ میکروگرم کافئین در میلی لیتر ممنوع است. برای رسیدن به این غلظت ادراری باید حدود ۸ فنجان قهوه که حاوی ۱۰۰ میلی گرم کافئین است را بنوشید.

برخی از افراد از کافئین خوراکی و قرص آن برای بهبود آسم، بیماری کیسه صفرا، اختلال کم توجهی – بیش فعالی (ADHD) و بسیاری از بیماری های دیگر استفاده می کنند، اما شواهد علمی خوبی برای تأیید بیشتر این موارد وجود ندارد.

فواید استفاده از کافئین برای سلامتی

خرید کافئین برای کاهش وزن

کافئین ممکن است فرآیند کاهش وزن را تسریع کند یا از افزایش وزن جلوگیری کند این اثرات احتمالا از طریق سرکوب اشتها و کاهش موقتی میل به غذا خوردن رخ می هد. این ترکیب ترموژنز را تحریک می کند، بنابراین بدن طی هضم غذا گرما و انرژی بیشتری تولید می کند. محصولات کاهش وزن که به عنوان ترموژنیک به بازار عرضه می شوند ممکن است حاوی کافئین و افدرا یا افدرین باشند.

فروش کافئین برای هوشیاری

یک وعده ۷۵ میلی گرمی کافئین می تواند توجه و هوشیاری را افزایش دهد و یک دوز ۱۶۰ تا ۶۰۰ میلی گرمی می تواند هوشیاری ذهنی ، سرعت استدلال و حافظه را بهبود بخشد. با این حال، کافئین جایگزین خوبی برای خواب نیست.

قیمت خرید کافئین برای بهبود عملکرد ورزشی

کافئین می تواند عملکرد بدنی را در طی تمرینات استقامتی بهبود بخشد. بر اساس گفته آژانس ایمنی غذایی اروپا (EFSA) کافئین می تواند عملکرد استقامتی و ظرفیت استقامتی را افزایش دهد. با این حال، تحقیق بر روی تأثیرات این ماده در تمرینات کوتاه مدت و با شدت بالا بی نتیجه مانده است.

قیمت فروش کافئین برای افزایش عملکرد مغز

کافئین بر گیرنده های آدنوزین در مغز تأثیر می گذارد. قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنول است و این ترکیبات در مسیرهای مختلفی عمل می کنند.

مطالعات نشان داده است که نوشیدن قهوه می تواند به تقویت برخی از مهارت های تفکر کمک کند و مشکلات ذهنی ناشی از افزایش سن را کاهش دهد. با این حال برای تأیید این موضوع، تحقیقات بیشتری لازم است.

تحقیقات نشان داده است که مصرف کافئین در طول زندگی ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. مطالعات همچنین گزارش کرده اند که افرادی که مصرف قهوه بیشتری دارند، خطر ابتلا به بیماری پارکینسون در آنها کمتر است.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های کافئین

نام انگلیسی Caffeine
فرمول شیمیایی C8H10N4O2
چگالی ۱.۲۳ g/cm³
جرم مولی ۱۹۴.۱۹ g/mol
پودر کافئین چیست و مصرف زیاد آن چه عوارضی دارد؟
پودر کافئین چیست و مصرف زیاد آن چه عوارضی دارد؟

خرید کافئین و تاثیر آن بر کبد و روده بزرگ

گفته شده است که تنقیه کافئین با حمایت از دفع صفرا از طریق دیواره روده بزرگ می تواند به آماده سازی روده بزرگ برای آندوسکوپی یا کولونوسکوپی کمک کند. گفته می شود انما کافئین باعث افزایش سطح گلوتاتیون – آنتی اکسیدان طبیعی بدن – می شود، بنابراین از روند طبیعی سم زدایی در کبد پشتیبانی می کند.

مصرف قهوه ممکن است به کاهش خطر سیروز و کاهش سرعت پیشرفت بیماری درعفونت هپاتیت C کمک کند. مطالعات مشاهده ای نشان داده است که قهوه می تواند برای افراد مبتلا به سرطان سلولهای کبدی فواید محافظتی داشته باشد.

خرید کافئین و تاثیر آن بر اسپاسم پلک

برخی شواهد نشان می دهد که کافئین به محافظت از افراد در برابر اختلال چشمی معروف به بلفارواسپاسم کمک می کند. این وضعیت، ناشی از عملکرد غیر طبیعی مغز است که باعث می شود افراد بی وقفه پلک بزنند و می تواند منجر به نابینایی شود.

محققان همچنین دریافته اند که کافئین به محافظت از عدسی چشم در برابر آسیب هایی که می تواند منجر به تشکیل آب مروارید شود، کمک می کند.

خرید کافئین و تاثیر آن بر سرطان پوست

برخی دانشمندان گفته اند که کافئین می تواند از برخی سرطان های پوست با جلوگیری از اثرات مضر تابش فرابنفش خورشید محافظت کند. تحقیقات نشان داده اند مصرف سه فنجان قهوه کافئین دار در روز ۲۱ درصد باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان سلول بازال در زنان و ۱۰ درصد کمتر در مردان در مقایسه با نوشیدن کمتر از یک فنجان در ماه مرتبط دانسته اند.

پودر کافئین چیست و مصرف زیاد آن چه عوارضی دارد؟
پودر کافئین چیست و مصرف زیاد آن چه عوارضی دارد؟

خطرات استفاده از پودر کافئین

بیشتر تحقیقات منتشر شده در مورد کافئین، حاکی از مفید بودن آن در حد متوسط ​​است. با این حال، برخی مطالعات تأثیرات احتمالی مضر کافئین را نیز نشان داده اند که در ادامه به آنها اشاره شده است.

مصرف زیاد کافئین ممکن است علائم اضطراب و افسردگی را بدتر کند. با این حال، اینکه آیا کافئین منجر به افسردگی می شود یا افسردگی باعث می شود که افراد کافئین بیشتری مصرف کنند، هنوز مشخص نیست.

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ گزارش می دهند که پس از مصرف کافئین، سطح گلوکز خون آنها افزایش می یابد. برخی شواهد نشان می دهد که کافئین ممکن است عملکرد انسولین را مختل کند که منجر به یک افزایش کوچک اما قابل مشاهده در سطح قند خون، به ویژه بعد از غذا می شود.

پرسش های رایج در مورد کافئین

از کجا می ‌توانم مراکز خرید و فروش کافئین را در تهران و شهرستان ‌ها پیدا کنم؟
سایت جهان شیمی به عنوان مرجع قیمت و فروش کافئین در ایران، خریداران کافئین در نقاط مختلف کشور را به فروشندگان حرفه‌ ای، مجرب و کارآزموده متصل می ‌کند. لیست این فروشندگان را می توانید در این مقاله مشاهده کنید.

مصرف پودر کافئین در بارداری

مطالعات نشان می دهد که بیش از ۳۰۰ میلی گرم در روز کافئین یا مقداری برابر با حدود سه فنجان قهوه می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • از دست دادن بارداری
  • تأخیر در رشد جنین
  • ریتم قلب غیرطبیعی جنین

طبق موسسه ملی بهداشت (NIH)، هفته های قبل از بارداری نیز حساب می شود. تحقیقات نشان می دهد اگر هر دو والدین در هفته های قبل از بارداری بیش از دو نوشیدنی کافئین دار در روز مصرف کنند، احتمال از دست دادن بارداری بیشتر است. زنان باید مصرف کافئین خود را در دوران بارداری به ۲۰۰ میلی گرم یا کمتر کاهش دهند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که کافئین ممکن است فعالیت عضلات لوله های رحمی که تخمک ها را از تخمدان ها به رحم منتقل می کنند کاهش دهد. به گفته نویسندگان این مطالعه، این مسئله می تواند نشان دهد که کافئین احتمال باردار شدن زن را حدود ۲۷ درصد کاهش می دهد.

قرص کافئین چیست

کافئین یک ترکیب شیمیایی است که به صورت قرص در بازار موجود است. ترکیبات موجود در فرمولاسیون قرص کافئین معمولا شامل کافئین بی آب (پودر کافئین خشک شده) است و گاهی اوقات از عصاره قهوه سبز یا عصاره چای سبز نیز استفاده می شود. قرص کافئین بطور کلی حاوی ۲۰۰ میلی گرم کافئین است.

خرید قرص کافئین

قرص های کافئین دارای خواص بسیار زیادی همچون کاهش وزن، تسکین درد، افزایش عملکرد بدنی و افزایش هوشیاری ذهنی هستند. بهتر است قبل از مصرف قرص کافئین از تحمل و عدم حساسیت خود نسبت به کافئین مطلع باشید. قرص کافئین در مقایسه با قهوه یا نوشیدنی های انرژی زا، با سرعت بیشتری بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد. مصرف این قرص ها در بسیاری از افراد ممکن است عوارض جانبی به شکل عصبانیت، اضطراب و بی خوابی را به همراه داشته باشد.

خواص کافئین قهوه

قهوه منبع ویتامین P یا فلاونوئیدها است. این ترکیبات برای تقویت عروق قلبی و خونی بسیار مفید هستند. یک فنجان قهوه حاوی ۲۰ درصد از نیاز روزانه فرد به فلاونوئیدها را تامین می کند.

جزء اصلی فعال بیولوژیکی قهوه، کافئین آلکالوئید ارگانیک است. کافئین به نسبت‌های مختلف در بیش از صد گیاه وجود دارد. اما فقط قهوه، کاکائو و برگ‌ های چای حاوی مقدار زیادی کافئین و منابع غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی گیاهی هستند.

قهوه به دلیل داشتن کافئین، واکنش پذیری را افزایش می دهد و به بالا بردن تمرکز و غلبه بر خواب آلودگی و بهبود خلق و خوی کمک می کند. کافئین موجود در قهوه حملات آسم و آلرژی را کاهش می دهد، از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند، چربی سوزی را در بدن فعال می کند، کمبود پتاسیم را جبران می کند و به بهبود عملکرد قلب و عروق نیز کمک می کند.

افرادی که به طور منظم قهوه می نوشند، اعتماد به نفس بالاتری دارند. قهوه همچنین باعث افزایش غلظت هورمون سروتونین در بدن انسان می شود که مسئول احساس شادی است.

آمپول کافئین چیست

امپول کافئین حاوی فسفاتیدیل کولین و کافئین است. این آمپول در دوزهای متفاوتی در بازار موجود است. این محصول فقط برای استفاده موضعی در دسترس است. مصرف موضعی این آمپول، لیپولیز سلول ‌های چربی را افزایش می ‌دهد. کافئین با تخریب سلول های چربی روی متابولیسم آنها اثر می گذارد. این آمپول همچنین با تحریک گردش خون، گرم کردن ناحیه و در نتیجه تخلیه موضعی بافت، گردش خون را افزایش می‌ دهد.

عکس کافئین

کافئین به اشکال مختلف در بازار موجود است و شما می توانید هر یک را بر اساس بودجه خودتان تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. کافئین به دو صورت طبیعی و مصنوعی وجود دارد. کافئین طبیعی از محصولات گیاهی استخراج می شود. در حالی که کافئین مصنوعی از اوره و اسید کلرواستیک در آزمایشگاه تولید می شود. نتیجه این دو نوع کافئین بر بدن، یکسان است. کافئین مصنوعی معمولا به محصولات غذایی مانند نوشابه، آب میوه، آدامس، آب نبات، نوشابه های انرژی زا و محصولات آرایشی و بهداشتی اضافه می شود.

استخراج کافئین از منابع طبیعی گران تر از تولید کافئین به صورت مصنوعی است. به همین دلیل از کافئین طبیعی در تولید محصولات غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده نمی شود. کافئین مصنوعی بسیار سریع‌ تر از کافئین طبیعی جذب می‌ شود. اما مواد خوراکی که حاوی منابع طبیعی کافئین هستند، اغلب مغذی تر هستند و احتمال کمتری وجود دارد که حاوی ترکیبات مضر باشند.

علائم کمبود کافئین در بدن

کمبود کافئین در بدن به اشکال متفاوتی خود را نشان می دهد. برخی از این علائم عبارتند از:

سردرد

هنگامی که کافئین مصرف می کنیم، رگ های خونی در مغز منقبض می شوند و جریان خون را کند می کنند. وقتی مصرف کافئین متوقف شود، جریان خون به مغز افزایش می یابد و این تغییر در جریان خون باعث ایجاد سردرد می شود.

خستگی و خواب آلودگی

کافئین می تواند هوشیاری را افزایش دهد و خستگی را کاهش دهد. هنگامی که مصرف کافئین خود را کاهش می دهید، دچار خستگی یا خواب آلودگی خواهید شد.

تغییر در خلق و خو

کافئین به دلیل خاصیت محرکی که دارد باعث افزایش حساسیت به دوپامین در مغز می شود. هنگامی که مصرف کافئین را کاهش می دهید، حساسیت به دوپامین نیز کم می شود. این عمل می تواند باعث تغییر در خلق و خوی فرد شود.

مشکل در تمرکز

کافئین می تواند تمرکز ذهنی را نیز افزایش دهد. بنابراین تغییر در مصرف آن می تواند باعث عدم تمرکز و حواس پرتی شود.

یبوست

کافئین به انقباض روده ها کمک می کند. اگر به طور روزانه کافئین مصرف می کنید، توقف در مصرف آن می تواند منجر به یبوست در فرد شود.

سرگیجه

سرگیجه معمولا با سردرد و میگرن همراه است. این علائم نتیجه افزایش جریان خون در مغز به دلیل عدم مصرف کافئین است.

قیمت فروش کافئین خالص

کافئین در شکل خالص خود یک پودر کریستالی سفید رنگ است که طعم تلخی دارد. این پودر از نظر پزشکی برای تحریک قلب بسیار مفید است. همچنین به عنوان یک ادرار آور خفیف عمل می کند و تولید ادرار را افزایش می دهد. این نوع از کافئین بیشتر به نوشیدنی های مانند کوکاکولا اضافه می شود. کاربرد اصلی کافئین خالص به صورت پودر در تهیه مکمل های ورزشی است.

فواید کافئین + قیمت خرید کافئین

کافئین داری فواید زیادی برای بدن است. مصرف مناسب این ماده برای سلامتی بسیار مفید است. برخی از فواید کافئین برای سلامتی عبارتند از:

  1. ۱. عملکرد فیزیکی را بالا می برد
  2. ۲. به کاهش وزن کمک کند
  3. ۳. کافئین تمرکز و هوشیاری را افزایش می دهد
  4. از سلامت بدن محافظت می کند
  5. خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد
  6. کافئین خطر سکته مغزی را نیز کاهش می دهد

فروش کافیین هندی (فروشنده کافئین هندی)

کافیین هندی یک محصول گیاهی است که بیشتر در دانه‌های قهوه، چای، نوشیدنی‌ های انرژی‌ زا، نوشابه‌ های گازدار، کاکائو و شکلات یافت می ‌شود. این کافئین همچنین در برخی از داروهای تجویزی و بدون نسخه از جمله داروهای سرماخوردگی و آلرژی و مسکن ها نیز یافت می شود. کافئین با اثر بر سیستم عصبی مرکزی به عنوان یک محرک عمل می کند.

اثرات کافئین روی بدن ممکن است از ۱۵ دقیقه پس از مصرف شروع شود و تا ۶ ساعت ادامه داشته باشد. مصرف کافئین بیش از حد ممکن است منجر به کم خوابی و تمایل به نادیده گرفتن سیگنال های هشدار دهنده معمولی شود که نشان می دهد بدن خسته است و نیاز به استراحت دارد.

خرید کافیین چینی (قیمت کافئین چینی)

کافیین چینی منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها و فیتونوترینت ها است که می تواند اثرات ارتقا دهنده سلامتی داشته باشد. کافیین را همچنین می توان به طور طبیعی در گیاهانی که برای تهیه قهوه، چای و شکلات استفاده می شود، یافت. این ترکیب به عنوان طعم‌ دهنده در صنایع غذایی بسیار استفاده می ‌شوند.

این نوع کافیین خطر ابتلا به برخی اختلالات عصبی مانند پارکینسون و زوال عقل و همچنین برخی از سرطان های دستگاه گوارش را کاهش می دهد. کافئین ممکن است فشار خون، دمای بدن، جریان خون به پوست و اندام ها، سطح قند خون، ترشح اسید معده و تولید ادرار را افزایش دهد (به عنوان یک ادرار آور عمل می کند).

قیمت کافیین پودری (قیمت خرید کافئین پودری)

کافیین پودری یک پودر سفید خالص است که طعم تلخی دارد. کافیین پودری به طور گسترده در صنایع غذایی و نوشیدنی برای تقویت هوشیاری و اثرات محرک در محصولات استفاده می شود. نوشیدنی‌ های انرژی ‌زا مصرف ‌کنندگان بزرگ پودر کافئین در طول تولید هستند. اما کاربردهای کمتر شناخته شده‌ آن شامل افزودن به شکلات های پروتئینی، غلات صبحگاهی، بستنی ‌های با طعم قهوه است. کافئین پودری بسیار قوی است بنابراین توصیه می شود قبل از استفاده آن را با ترازو دقیق اندازه گیری کنید و به دوز آن توجه کنید.

قیمت خرید کافیین گرانول (فروش کافئین گرانول)

کاففین گرانول شکلی از کافیین خالص است که به عنوان یک محرک عمل می کند، به این معنی که فعالیت مغز و سیستم عصبی شما را افزایش می دهد. همچنین گردش مواد شیمیایی مانند کورتیزول و آدرنالین را نیز در بدن افزایش می دهد. در دوزهای کم، این کافئین می تواند به شما احساس شادابی و تمرکز بدهد.

در دوزهای زیاد، کافئین می تواند باعث ایجاد احساس اضطراب و مشکل در خوابیدن و سایر مشکلات شود. کافئین به خوبی توسط بدن جذب می شود و اثرات کوتاه مدت آن معمولا بین ۵ تا ۳۰ دقیقه پس از مصرف آن مشاهده می شود. بسته به فرد، این اثرات می تواند تا ۱۲ ساعت ادامه داشته باشد.

قیمت فروش کافیین چای

بطور کلی چهار دسته اصلی چای، چای سیاه، اولانگ، سبز و سفید وجود دارد که همگی حاوی کافیین هستند. کافیین چای اولانگ کمی کمتر از چای سیاه است در هر فنجان چای اولانگ حدود ۳۸ میلی گرم کافیین وجود دارد. کافیین چای سبز در هر فنجان حدود ۲۵ میلی گرم است که نسبت به چای سیاه و چای اولانگ حاوی کافیین کمتری است. کافیین چای سفید نیز در هر فنجان حدود ۱۵ میلی گرم است که این چای می تواند برای افراد حساس به کافیین بسیار مناسب باشد.

کافیین قهوه (کافئین قهوه)

کافیین قهوه به دو پارامتر محتوا و حجم بستگی دارد. بطور کلی یک فنجان قهوه معمولی حاوی ۹۵ میلی گرم کافیین است. قهوه مخلوط پیچیده ای از بیش از هزار ماده شیمیایی است. محتوای کافیین یک فنجان قهوه ای که از یک کافی شاپ سفارش می دهید احتمالا با قهوه ای که در خانه دم می کنید متفاوت است. آنچه کافیین یک فنجان قهوه را تعریف می کند، نوع دانه قهوه، نحوه برشته شدن، میزان آسیاب و نحوه دم کردن آن است. پاسخ افراد به کافیین قهوه می تواند به طور قابل توجهی در افراد مختلف متفاوت باشد.

کافئین چیست

کافئین محرکی است که به سیستم عصبی مرکزی سرعت می بخشد. مغز را تحریک می کند، خلق و خو را بهتر می کند و خستگی را به تعویق می اندازد. کافئین محبوب ترین داروی جهان است. کافئین به طور طبیعی در محصولاتی مانند قهوه، چای، شکلات و نوشابه های کولا وجود دارد. همچنین به انواع داروهای تجویزی و بدون نسخه از جمله داروهای سرفه، سرماخوردگی و مسکن اضافه می شود. نوشیدنی های انرژی زا ممکن است حاوی کافئین طبیعی یا افزودنی باشند.

همه چیز درباره کافئین

کافئین یک ماده محرک و پرمصرف است که در دانه گیاه قهوه و کاکائو به مقدار زیاد یافت می شود. اغلب با افزایش ترشح هورمون دوپامین به تحریک سلول های مغز کمک می کند که فرد هوشیار بماند و با بالا بردن متابولسیم بدن از ایجاد خستگی نیز جلوگیری می کند. دانه های حاوی کافئین بطور طبیعی به عنوان یک منبع آنتی اکسیدان شناخته می شوند که حاوی اسیدهای چرب و برخی از مواد مغذی مهم هستند که از پیری زودرس جلوگیری کرده و در حفظ سلامت عمومی بدن نقش مهمی ایفا می کنند. کافئین در قهوه، کاکائو،  چای و برخی از نوشیدنی های انرژی زا وجود دارد و مصرف روزانه هریک از این نوشیدنی ها می تواند به عملکرد بهتر بدن کمک کند.

پودر کافئین چیست و قیمت خرید و فروش پودر کافئین

پودر کافئین یک ماده سفید رنگ با ظاهر پودر مانند و دارای طعم تلخ است که بطور گسترده در صنعت غذا و دارو مورد استفاده قرار می گیرد. این پودر به عنوان یک عامل طعم دهنده و به مقدار مشخصی در تولید محصولات غذایی و نوشیدنی های انرژی زا استفاده می شود. این ماده در صنعت دارو برای تهیه مسکن برای تسکین سردردهای میگرنی و در محصولات مراقبت از پوست به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و محافظت از پوست در مقابل نور خورشید و تاخیر در پیری و جلوگیری از چین و چروک به کار برده می شود. علاوه بر این در داروهای گشاد کننده عروق و داروهای درمان بیماری پارکینسون نیز اغلب استفاده می شود.

قیمت شربت کافئین

شربت کافئین به عنوان یک داروی مسکن برای درمان سرفه در بیماری هایی مانند سرماخوردگی استفاده می شود. کافئین به عنوان یک ماده مهم در صنعت تولید دارو مورد استفاده قرار می گیرد. این پودر به دلیل خواص ضد درد و آنتی هیستامین و به عنوان یک ماده پیشگیری کننده و محافظ مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده قابل استفاده همراه با سایر داروهای مسکن مانند استامینوفن و داروی ارگوتامین است که برای بهتر کردن الگوی جریان خون تجویز می شود. شربت کافئین را با توجه به دوز تجویزی پزشک و تا زمان درمان کامل بیماری مصرف کنید. این شربت در هنگام بارداری و یا در زمان شیردهی بهتر است با توجه به نظر پزشک مصرف شود.

عوارض کافئین + قیمت مصرف

کافئین بیش از حد می تواند باعث سردرد شود، معده شما را ناراحت کند، شما را عصبی و پریشان کند و در آخرخواب شب شما را به هم بریزد. همچنین می تواند باعث برافروختگی صورت، افزایش ادرار، انقباض و تحریک عضلات شود. برخی از افراد این اثرات را حتی با مقدار بسیار کم (در برخی افراد به اندازه ۲۵۰ میلی گرم یا دو فنجان قهوه در روز) احساس می کنند. دوزهای بزرگ تر کافئین، به ویژه زمانی که توسط افرادی که معمولا عادت به کافئین ندارند، مصرف شود، می تواند باعث بالا رفتن ضربان قلب ، تشنج و حتی هذیان شود.

فروش انواع کافئین

اولین و شناخته شده ترین کافئین در جهان قهوه است که کافئین آن کاملا طبیعی است و به همین دلیل در مقایسه با سایر نوشیدنی های کافئین دار قوی ترین تاثیر را بر ذهن دارد. اما چای همچنین منبع عالی کافئین است. یک فنجان چای معمولی نیز به طور متوسط ​​حاوی حدود ۷۵ میلی گرم کافئین است و نوشیدنی های انرژی زا که حاوی کافئین مصنوعی هستند. یک وعده ۵۰۰ میلی لیتری نوشیدنی انرژی زا بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلی گرم کافئین مصنوعی دارد و یک تخته شکلات تلخ ۵۰ گرمی حدود ۲۰ تا ۳۰ میلی گرم کافئین دارد، در حالی که یک تکه شکلات شیری با همان وزن فقط حدود ۱۰ میلی گرم کافئین دارد.

قرص‌ کافئین نیز با کالری صفر و بدون قند است و می‌توان آن‌ را همانطور که هست مصرف کرد یا آن را به هر نوشیدنی اضافه کرد. هر عدد قرص کافئین بطور معمول به اندازه ۱فنجان قهوه حاوی کافئین است. بنایراین بهتر است استفاده از داروها، غذاها یا نوشیدنی‌ های حاوی کافئین را در حین مصرف این قرص محدود کنید. زیرا کافئین بیش از حد ممکن است باعث عصبی شدن، تحریک‌ پذیری، سردرد، بی‌ خوابی، و گهگاهی بالا رفتن ضربان قلب شود. مصرف این قرص با معده خالی می تواند منجر به حالت تهوع شود.

کافئین قهوه چیست

در بین انواع مختلف کافئین، رایج ‌ترین نوع کافئینی که با آن روبرو می‌ شوید، کافئینی است که در تهیه قهوه استفاده می‌ شود. قهوه یکی از محبوب‌ ترین نوشیدنی ‌های کافئین ‌دار در سراسر جهان با بیش از یک میلیارد مصرف ‌کننده روزانه است. نوع کافئینی که در قهوه استفاده می شود با نام علمی Coffea Arabica شناخته می شود. تصفیه شده ترین، غلیظ ترین و خالص ترین شکل کافئین فقط از دانه های قهوه بدست می آید.

بیشترین کافئین در چیست

بیشترین مقدار کافئین در قهوه شناسایی شده است و البته قهوه اسپرسو. سایر منابع رایج عبارتند از چای، شکلات تخته ای، نوشیدنی های شکلاتی، نوشیدنی های کولا و نوشیدنی های انرژی زا. مقدار کافئین در هر یک از اینها، متفاوت است. به عنوان مثال، اسپرسو کافئین بیشتری نسبت به قهوه فوری دارد و شکلات تلخ کافئین بیشتری نسبت به شکلات شیری دارد. یک فنجان قهوه معمولی حاوی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی‌ گرم کافئین است که تاثیر محرکی بر مغز و بدن شما دارد.

کافئین یک محرک طبیعی قوی است که به اشکال مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این محرک شیمیایی بیشترین استفاده را در صنعت غذا و دارو دارد. بنابراین بیشترین کافئین تولید شده توسط صاحبان این صنایع خریداری می شود. کافئین به عنوان یک ماده افزودنی خوراکی به نوشابه های گازدار انرژی زا اضافه می شود که معمولا ورزشکاران این نوشیدنی را قبل یا بعد از تمرینات خود می نوشند.

فروش کافئین

تولید کنندگان کافئین در سراسر دنیا با توجه به نیاز خریداران اقدام به فروش و تولید قهوه می کنند. امروزه در تمام جوامع از این محرک شیمیایی در صنعت داروسازی استفاده می شود. کافئین دارویی را می توان بدون نسخه خریداری کرد.همچنین بسیاری از مسکن های اختصاصی، داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا، قرص های لاغری و دیورتیک ها نیز حاوی مقادیری از کافئین هستند.

کاربرد کافئین

کافئین به طور کلی باعث افزایش انرژی و هوشیاری می شود. هنگامی که هضم می شود، به سه مولکول یا متابولیت مختلف تجزیه می شود: تئوبرومین – جریان اکسیژن و مواد مغذی را به مغز افزایش می دهد.

پاراکسانتین – عملکرد ورزشی را با افزایش تجزیه چربی برای سوخت رسانی به فعالیت عضلات بهبود می بخشد.

تئوفیلین – ضربان قلب و توانایی تمرکز را افزایش می دهد.

قیمت کافئین

کافئین به طور طبیعی به اشکال مختلفی وجود دارد و به انواع غذاها و داروها نیز اضافه می شود. بنابراین در بازارهای جهانی و داخلی اغلب با قیمت های متفاوتی از کافئین روبه رو می شویم که مصرف کنندگان با توجه به نیاز خود این ماده محرک و کاربردی را خریداری می کنند. این عنصر در انواع زیادی از غذاها و نوشیدنی های روزمره و در بسیاری از داروهای بدون نسخه و نسخه ای یافت می شود. همچنین اغلب به عنوان یک عامل برش در داروهای غیرقانونی، به ویژه محرک ها استفاده می شود.

خرید کافئین

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کافئین از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کافئین، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان کافئین را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کافئین با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. بهترین کاربرد پودر کافئین چیست؟ و آیا کسانی که بیماری قلبی یا فشار خون دارند و طبیعتا ممکن است ، باعث تغییراتی در ضربان قلب آنها شود ؛ می توانند بدون دغدغه از پودر کافئین استفاده کنند؟

  2. همانطور که حتما اطلاع دارید؛ انواع کافئین، با برندهای مختلف در بازار موجود است. یک لیست کامل از این برندها و شرایط کیفی و مرغوبیت آنها را شرح دهید. با تشکر فراوان از تمام زحماتی که کشیده اید.

  3. پسر ۱۲ ساله من عاشق قهوه است. چند وقتی هست، اصرار داره روزی دوبار قهوه بخوره.
    برای همین خواستم از شما راهنمایی بگیرم؛ آیا برای کودکان و نوجوانان کافئین ضرر داره؟ و بیشترین مضرات کافئین چیست؟

  4. عرض به حضورتون که ، بیشترین کافئین در چیست؟ و درصد کافئین نوشابه های گازدار چقدر هست؟ مسئله بعدی که می خوام از شما بپرسم اینه که چه افراد یا بیمارانی باید از مصرف کافئین اجتناب کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا