Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

کاربردها و قیمت خرید و فروش اسانس کولا در ایران

اسانس کولا  یکی از اسانس های مورد استفاده در انواع نوشیدنی های گازدار است که فروش گسترده ای در کل دنیا دارند.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

اسانس کولا از دانه کولا گرفته می شود و حاوی ترکیباتی از جمله کافئین، کولانین، تئوفیلین و تئوبرومین است.

دانه کولا محصول درخت کولا است و یکی از دانه های محرک و انرژی زاست که استفاده گسترده ای در تولید نوشیدنی های انرژی زا دارد. از خواص دانه کولا می توان در مواردی همچون کمک به افزایش گردش خون ، کمک به بهبود هضم و جذب ، کمک به درمان سرطان پروستات ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، کمک به کاهش وزن و  کاهش فشار خون استفاده کرد.

قیمت خرید و فروش اسانس کولا در ایران تابع تغییرات قیمت دلار است و می توان این اسانس را از شرکت ها و سایت های فروش اسانس کولا تهیه کرد. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه می شود.

کاربرد اسانس کولا

درخت کولا در مناطقی از آفریقا کشت شده و ظاهری شبیه درخت شاه بلوط دارد. این ماده می تواند سیستم عصبی را به دلیل محتوای بالای کافئین تحریک کند. در این مناطق مردم میوه کولا را خشک کرده و شبیه آجیل مصرف می کنند.

عطرمایه کولا  به دلیل عطر و طعم دلپذیر امروزه در بسیاری از نوشیدنی های  معروف مانند کوکاکولا و انوع نوشیدنی های انرژی زا در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. ارزش استراتژیک و غذایی این میوه به دلیل مقدار زیاد کافئین موجود در آن است.

رایحه کولای گازدار تازه را می توان برای ساخت شمع های معطر ، محصولات مراقبت از پوست و شامپو بدن ، تولید صابون ، لوسیون ها ، انواع کرم ها ، لوسیون های بعد از اصلاح و خوشبو کننده هوا استفاده کرد.

این اسانس در نوشابه کولا ، نوشیدنی های انرژی زا ، آب نبات ، آب میوه ، پاستیل های نوشابه ای و برخی شکلات ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردها و قیمت خرید و فروش اسانس کولا در ایران
کاربردها و قیمت خرید و فروش اسانس کولا در ایران

خواص اسانس کولا

کولا و اسانس آن به دلیل دارا بودن محتوای کافئین بالا سطح انرژی بدن را افزایش می دهند و به همین دلیل  برای درمان افسردگی در فرمولاسیون داروهای ضد افسردگی برای ایجاد حس احساس نشاط  در فرد مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این استفاده از این اسانس برای بیماری های روده ، آسم  ، یبوست ، مشکلات دندان  و پوست مورد استفاده قرار می گیرد.توجه داشته باشید که مصرف زیاد این اسانس به دلیل بالا بودن مقدار کافئین می تواند برای افراد عوارض جانبی ایجاد کند.

عوارض جانبی اسانس کولا

بی‌خوابی ، سردرد ، سرگیجه ، اضطراب ، وابستگی ، افزایش ضربان قلب برخی از عوارض رایجی هستند که با مصرف مقدار زیاد کافئین ایجاد می شوند.

بنابراین مصرف این اسانس برای افراد مبتلا به فشار خون و خانم های باردار و شیرده به هیچ توصیه نمی شود و حتی ممنوع است.

یکی دیگر از عوارض مصرف بیش از حد کولا کاهش مقدار آهن است که باید در رابطه با خونسازی و پیشگیری از آنمی فقر آهن به آن توجه نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا