Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

قرص لاغری گلوکومانان چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟

قرص لاغری گلوکومانان یک مکمل کاملا گیاهی است که برای بدن بسیار مفید می باشد.  فیبر گیاهی موجود در این قرص محلول و قابل تخمیر است که از ریشه گیاه کنجاک که گیاه بومی آسیا است، بدست می آید. این فیبر گیاهی کالری بسیار کمی دارد و بعد از استفاده فضای خالی معده را اشغال کرده و سبب احساس سیری می شود در نتیجه سبب کاهش مصرف غذا در وعده غذایی بعدی می شود. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک در رابطه با این قرص توضیحات بیشتری ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

فواید قرص لاغری گلوکومانان

  • کاهش مؤثر وزن و لاغری
  • ایجاد احساس سیری مداوم
  • حفظ سطح کلسترول طبیعی در خون
  • مناسب برای بیماران دیابتی

عملکرد قرص لاغری گلوکومانان در بدن

این قرص لاغری یک فیبر کاملا گیاهی است که از زنجیره های کربوهیدرات ساخته شده است. این فیبر گیاهی در تماس با آب ، منبسط شده و می تواند تا ۵۰ برابر وزن خود آب جذب (متورم) کند. این قرص لاغری نوعی ترکیب شیرین است که از ریشه گیاه کنجاک بدست می آید و باعث کاهش وزن و بهبود یبوست می شود ، همچنین به کنترل قند خون در بیماران دیابت نوع ۲ و کاهش کلسترول نیز کمک می کند. گلوکومانان با جذب آب تولید مدفوعی حجیم نموده که برای درمان یبوست مؤثر می باشد. این ماده همچنین با جذب قند و کلسترول از روده به کنترل قند و کلسترول خون کمک می کند.

قرص گلوکومانان به دلیل جذب بالای آب تا ۵۰ برابر حجم خود ، یک احساس سیری مداوم در شما به وجود می آورد. قرص لاغری گلوکومانان باعث کاهش وزن موثر در اثر مصرف رژیم غذایی کم کالری می شود.  یکی از دلایلی که برخی از افراد ممکن است از این قرص لاغری استفاده کنند ، به دلیل اضافه وزن یا داشتن یبوست دردناک است زیرا با مصرف این قرص لاغری به وزن ایده آل می رسند و یبوست آنها درمان می شود .

معرفی گیاه کنجاک موجود در این قرص لاغری

ریشه گیاه کنجاک که به نام گلوکومانان نیز شناخته می شود در زمان های قدیم به عنوان مکمل غذایی و همچنین در طب سنتی استفاده بسیار زیاد داشته است. مردمان شرق آسیا از کنجاک برای درمان بیماری های همچون آسم، درد سینه ، سرفه، فتق ، سوختگی و اختلالات پوستی بسیار استفاده می کردند. تحقیقات انجام شده نشان داده است که مصرف عصاره این گیاه می تواند به طور قابل توجهی باعث کاهش کلسترول خون ، بهبود متابولیسم کربوهیدرات و بهبود عملکرد روده ها می شود. در رابطه با کاهش وزن تحقیقات نشان داده است که مصرف این قرص لاغری موجب کاهش وزن قابل توجه در افراد چاق می شود.

قرص لاغری گلوکومانان چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟
قرص لاغری گلوکومانان چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟

مزایای قرص لاغری گلوکومانان برای سلامتی

کاهش وزن

ریشه گیاه کنجاک دارای کالری بسیار کم اما دارای فیبر بسیار زیادی است. مصرف این قرص لاغری به طور منظم ، می تواند به کاهش وزن شما بسیار کمک کند و باعث ایجاد احساس سیری یا کم اشتهایی شود. این قرص لاغری باعث کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام می شود و در دراز مدت سبب کاهش احتمال ابتلا به پوکی استخوان می گردد. یکی از دلایل بروز بیماری پوکی استخوان در افراد، اضافه وزن است.

کاهش کلسترول

تحقیقات در مورد این قرص لاغری نشان داده است که استفاده از عصاره گیاه گلوکومانان تاثیر بسیار زیادی بر کلسترول خون ، کلسترول LDL ، تری گلیسیرید و همچنین وزن بدن و قند خون ناشتا دارد. اما این قرص لاغری کلسترول HDL یا فشار خون را تحت تاثیر قرار نداده است. عصاره گیاه گلوکومانان به عنوان یک فیبر گیاهی می تواند جذب کلسترول در روده و جذب آب در دستگاه گوارش را کاهش دهد. این قرص لاغری می تواند کلسترول خون شما را کاهش دهد .

کنترل بیماری دیابت

تحقیقات زیادی در مورد قرص گلوکومانان در ارتباط با کنترل بیماری دیابت وجود دارد. در واقع یکی از راه های کمک به بیماران دیابتی مصرف عصاره گلوکومانان است زیرا این قرص لاغری زمان باقی ماندن مواد غذایی در معده را افزایش می دهد. این امر باعث جذب کمتر قند در بدن می شود و سطح قند خون بعد از غذا خوردن دیگر افزایش پیدا نمی کند. به طور کلی، محققان به این نتیجه رسیده اند که علاوه بر این خواص ، فیبر موجود در عصاره این گیاه به درمان بیماری های همچون  قند خون ، چربی خون و همچنین فشار خون سیستولیک در بیماران دیابتی در معرض خطر بالا  کمک بسیار زیادی می کند. همچنین ، محققان معتقدند ریشه گیاه کنجاک یا همان گلوکومانان می تواند در بهبود دیابت نوع ۲ بسیار مفید باشد.

تحقیقات انجام شده درباره عملکرد قرص لاغری گلوکومانان در بدن

در یک تحقیق گسترده که بر روی افرادی که به اضافه وزن مبتلا هستند و افرادی که وزن سالم و یک رژیم غذایی با کالری محدود دارند ، سه نوع قرص لاغری گلوکومانان مختلف با دوزهای متفاوت مورد آزمایش قرار گرفت. در برخی از موارد فیبرهای دیگری نیز به رژیم غذایی آنها اضافه شده بود. نتایج بعد از ۵ هفته نشان داد که از دست دادن وزن در گروهی که از قرص لاغری گلوکومانان را به طور مرتب قبل از غذا استفاده می کردند نسبت به گروه های دیگر بسیار بیشتر بود.

این تحقیقات ثابت کرد که این قرص لاغری ، هنگامی موثرتر است که با یک رژیم غذایی کم کالری همراه باشد. تمام روش های کاهش وزن در ترکیب با رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم اثر بهتری بر روی کاهش وزن دارند. رژیم غذایی مناسب که انواع ویتامین ها ، پروتئین ها و چربی های مفید را برای بدن فراهم می کند ، در کنار مصرف قرص لاغری گلوکومانان می تواند اثرات بسیار مطلوبی بر کاهش وزن و سلامتی بدن شما داشته باشد.

در صورت نداشتن یک رژیم غذایی مناسب ، احتمال ابتلا به بیماری سوء تغذیه بسیار زیاد می شود. افراد مبتلا به بیماری هایی همچون بیماری فشار خون ، اختلالات غده تیروئید ، بیماری های دیابت ، بیماری کم خونی ،  بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های خاص و یا افرادی که در حال مصرف دارو می باشند فقط می توانند با مشورت و نظر پزشک متخصص خود اقدام به مصرف این قرص لاغری کنند. علاوه بر کاهش وزن ، این قرص لاغری ممکن است تعدادی از عوامل خطر برای بیماری های قلبی و عروقی  را نیز کاهش دهد .

قرص لاغری گلوکومانان چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟
قرص لاغری گلوکومانان چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟

ترکیبات موجود در قرص لاغری گلوکومانان

گلوکومانان (۴۵٪)، مالتودکسترین پرکننده ، دی اکسید سیلیسیوم ، پرکننده دکستروز، اسید سیتریک ، اینولین ، پودر پرتقال ، طعم دهنده طبیعی و ویتامین B2.

نحوه مصرف قرص لاغری گلوکومانان

این قرص باید ۳ بار در روز قبل از صرف وعده های غذایی اصلی با یک لیوان آب (حداقل ۲۰۰ میلی لیتر) مصرف شود.

هشدارها و منع منصرف قرص لاغری گلوکومانان

این قرص لاغری در صورت استفاده به صورت همزمان با داروهای سولفونیل اوره (داروهای ضد دیابت) ، تداخل ایجاد می کند و جذب این داروها را کاهش می دهد ، بنابراین ۴ ساعت فاصله زمانی بین مصرف این قرص گلوکومانان و این دسته از داروها باید وجود داشته باشد.

این قرص لاغری ممکن است با کنترل قند خون حین و پس از عمل جراحی تداخل ایجاد نماید بنابراین باید مصرف این قرص لاغری را ۲ هفته قبل از جراحی قطع کنید .

در صورت بارداری و یا شیردهی قبل از مصرف این قرص لاغری با پزشک خود مشورت نمایید. این قرص لاغری باید دور از دسترس اطفال ، دور از نور و در جای خنک و نگهداری شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا