Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

قرص لاغری کیتوزان چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟

قرص لاغری کیتوزان با ممانعت از جذب چربی ها و دفع آنها سبب کاهش وزن می‏ شود. این قرص که با نام چیتوسان نیز شناخته می شود حاوی ترکیبی پلی ساکاریدی است که از پوسته سخت پوستان دریایی مانند میگو استخراج می شود. این ترکیب قابل هضم نیست و با جلوگیری از جذب چربی ها باعث کاهش وزن شده و به بهبود سطح سلامت سیستم قلب و عروق نیز کمک می کند.

در فرمولاسیون قرص لاغری کیتوزان کروم و ویتامین C نیز بکار رفته است که با مکانیسم های مختلف که در ادامه مقاله شرح داده می شود به کاهش وزن کمک می کنند. با استفاده از این قرص سطح چربی و کلسترول خون شما کاهش یافته و از بسیاری از عوارض چاقی در امان خواهید بود. برای کسب آگاهی بیشتر در رابطه  با خواص این قرص لاغری در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

ویژگی های قرص لاغری کیتوزان

  • کمک به کاهش وزن
  • جلوگیری از جذب چربی
  • کاهش سطح کلسترول خون
  • بهبود وضعیت قند خون
  • بدون عوارض جانبی

ترکیبات موجود در قرص لاغری کیتوزان

کیتوزان، اسید اسکوربیک (ویتامین سی) ، کرومیوم پیکولینات، نشاسته ذرت، میکروکریستال سلولز، استئارات منیزیم

مزایای مصرف قرص لاغری کیتوزان

کیتوزان یک پلی ساکارید متشکل از مولکول های گلوکزآمین و N-استیل-D-گلوکوزامین و  یکی از مشتقات کیتین است . کیتین بعد از سلولز دومین پلی ساکارید فراوان طبیعت است و یک جزء ساختاری از پوسته خارجی سخت پوستان ، خرچنگ دریایی و میگو را تشکیل می دهد.

به لطف خواص بی نظیر مولکول آن ، از کیتوزان در لاغری ، کاهش فشار خون ، کاهش سطح گلوکز سرم ، درمان اختلالات چربی خون و همچنین در کاربردهای بیولوژیکی و پزشکی مانند ترمیم زخم و به عنوان یک دارو استفاده می شود.

قرص لاغری کیتوزان چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟
قرص لاغری کیتوزان چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟

کیتوزان و لاغری

این ماده به عنوان یک ماده اتصال دهنده چربی شناخته می شود. کیتوزان نمی تواند توسط روده جذب شود ، بنابراین از دستگاه گوارش دست نخورده عبور می کند. این مولکول خاصیت اتصال به مولکول های چربی از مواد غذایی در دوازدهه و همچنین جلوگیری از عملکرد لیپاز پانکراس را دارد. در نتیجه ، چربی های مصرفی قابل جذب نیستند و حتی در بدن ذخیره نمی شود. با مصرف این ماده کاهش کالری دریافتی منجر به کاهش وزن حدود ۳-۴ کیلوگرم می شود.

کیتوزان به عنوان یک فیبر نامحلول در معده خاصیت تورم دارد. با این کار ، احساس سیری بیشتری را ایجاد می کند ، اشتها را برای غذا و همچنین میزان تخلیه معده را کاهش می دهد که به طور غیر مستقیم به کاهش وزن کمک می کند.

کیتوزان و کلسترول

علاوه بر اتصال به چربی ، کیتوزان خاصیت تغییر ترکیب اسیدهای  صفراوی و مهار عملکرد لیپاز پانکراس را دارد. این ترکیب جذب کلسترول غذایی را از دستگاه گوارش کاهش داده و دفع استرول ها را افزایش می دهد. با این مکانیسم به کاهش کلسترول LDL و کلسترول تام کمک می کند بنابراین می تواند شما را از بیماری های قلبی عروقی محافظت کند.

کیتوزان و فشار خون

مصرف کیتوزان ، به دلیل ساختار شیمیایی آن  در کاهش فشار خون نیز نقش دارد. طبق متاآنالیز مطالعات ، تجویز مکمل کیتوزان به کاهش فشار خون دیاستولیک در طی ۱۲ هفته کمک می کند اما بر فشار سیستولیک تأثیر نمی گذارد.

تاثیر ویتامین C موجود در قرص لاغری کیتوزان بر کاهش وزن

ویتامین C امروزه یکی از پرکاربردترین مکمل ها است ، اما بسیاری از ما متوجه نیستیم که این ویتامین همچنین نقشی اساسی در سطح قند خون ما بازی می کند. مطالعه ای که در سال ۲۰۰۷ در مجله تحقیقات پزشکی هند منتشر شد ، ۸۴ بیمار مبتلا به دیابت نوع ۲ را که به طور تصادفی ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین C روزانه به مدت شش هفته دریافت می کردند ، مورد بررسی قرار داد. محققان کشف کردند که گروه مکمل با مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین C در روز کاهش قابل توجهی در قند خون ناشتا ، تری گلیسیرید ، کلسترول (LDL) و سطح انسولین را تجربه کردند. در گروهی که دوز ۵۰۰ میلی گرمی مصرف کرده بودند هیچ تغییر قابل توجهی ایجاد نشده بود.

ویتامین C و گلوکز ساختار شیمیایی مشابهی دارند و وقتی هر دو برای ورود به سلول ها با یکدیگر رقابت می کنند. در صورت وجود گلوکز بیشتر ، ویتامین C کمتری به سلول ها وارد می شود و باعث کمبود آن می شود. نه تنها مهم است که سطح C خود را بالا نگه دارید ، بلکه ثابت نگه داشتن سطح قند خون با یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات نیز به همان اندازه مهم است.

قرص لاغری کیتوزان چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟
قرص لاغری کیتوزان چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟

بهتر است بدانید:

تحقیقات  دانشگاه کالیفرنیا برکلی  به  این شواهد اضافه می کند که مکمل های ویتامین C می توانند غلظت پروتئین واکنش پذیر C (CRP) ، نشانگر زیستی  التهاب را که به عنوان پیش بینی کننده قدرتمند بیماری های قلبی و دیابت نشان داده شده است ، کاهش دهند. برای بزرگسالان سالم و غیر سیگاری با سطح CRP بالا ، دوز روزانه ویتامین C 1000 تا ۳۰۰۰ میلی گرم در روز یا تا سطح تحمل روده سطح بیومارکر التهابی را بعد از دو ماه کاهش می دهد.

به گفته محققان ، این پیشرفت قابل مقایسه با بسیاری از مطالعات دیگر درباره داروهای کاهش دهنده کلسترول است. اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است ، اما مطمئناً دلیل خوب دیگری برای همگام شدن با مصرف ویتامین C است.

نقش کروم موجود در قرص لاغری کیتوزان بر کاهش وزن

کرومیوم یک مینرال کمیاب و ضروری است که به عنوان یک مکمل غذایی مجزا یا در ترکیب با سایر مکمل ها مورد استفاده قرار می گیرد. نقش مهم کروم در بدن تشدید عملکرد انسولین است بنابراین مصرف مداوم آن سطح قند خون را کاهش می دهد.

در صورت مصرف کربوهیدرات سطح  قند خون و انسولین در بدن به صورت ناگهانی افزایش می یابد. ورود تدریجی قند خون به سلول ها برای سلامتی بسیار مهم است و کنترل قند خون می تواند به کاهش وزن و کاهش اشتها که زمینه پرخوری، چاقی، مقاومت انسولین و سایر اختلالات متابولیکی را فراهم می کند بسیار کمک کند.

کروم موجود در قرص لاغری کیتوزان میل شدید به مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهد و با حفظ سطح قند خون میل به مصرف قند و نشاسته و کالری را کاهش می دهد بنابراین می تواند به کاهش وزن کمک کند.

روش مصرف قرص لاغری کیتوزان

روزانه ۲ عدد قرص را قبل از هر وعده غذایی اصلی همراه با آب میل نمایید. روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید و مصرف بیش از ۶ عدد قرص در روز مجاز نیست و عوارض جانبی برای شما به دنبال خواهد داشت.

قرص لاغری کیتوزان چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟
قرص لاغری کیتوزان چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟

عوارض جانبی قرص لاغری کیتوزان

طبق گفته FDA ، کیتوزان یک ترکیب تأیید شده است و می تواند توسط مصرف کنندگان با خیال راحت مورد استفاده قرار گیرد. عوارض جانبی نادر ممکن است نفخ یا یبوست باشد. کیتوزان در مقایسه با سایر مکمل های لاغری تاثیرگذار بر چربی ها ، جذب آهن ، روی و مس را کاهش نمی دهد. با این حال ، استفاده طولانی مدت از آن ممکن است باعث کاهش جذب ویتامین های محلول در چربی A ، D ، E و K شود. افرادی که به صدف حساسیت  دارند، زنان باردار و شیرده و افرادی که سندرم سو ء جذب دارند نباید از مکمل های کیتوزان استفاده کنند.

هشدار مصرف قرص لاغری کیتوزان

  1. مصرف این فراورده  فقط برای بزرگسالان مجاز است.
  2. توجه داشته باشید که مصرف همزمان این قرص لاغری می تواند با داروهای رقیق کننده خون (وارفارین) تداخل ایجاد کند.
  3. برای پیشگیری از عوارض ناخواسته فاصله زمانی یک ساعت از سایر داروها را حفظ  نمایید.
  4. قرص لاغری کیتوزان را در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا