Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

چگونه از انواع گل بنفشه آفریقایی نگهداری و مراقبت کنیم؟

گل بنفشه آفریقایی در طیف گسترده ای از رنگ ها و انواع موجود است و بسته به رنگ گل ، فرم و خصوصیات گیاه ممکن است از بین چند صد نوع هریک را انتخاب کنید. رنگ این گل از آبی به بنفش ، اسطوخودوسی ، صورتی ، قرمز بنفش ، آبی بنفش ، صورتی و سفید متفاوت است.

گلها ممکن است تک ، دوتایی ، نیمه دوتایی ، ستاره ای ، حاشیه ای یا روی هم باشند. بعضی از گونه ها گلهایی با دو یا چند ردیف گلبرگ را به یک رنگ تولید می کنند و بقیه حاشیه آنها به رنگ دیگری است. انواع برگ ها به صورت ساده ، پرز دار ، مچاله ، حاشیه دار ، سه گوش ، قاشقی ، نوک تیز و متنوع توصیف می شود.

اندازه های گیاهان ، بسته به نوع ، به مینیاتوری (قطر ۶ تا ۸ اینچ یا کمتر) ، نیمه مینیاتوری (۶ تا ۸ اینچ) ، استاندارد (۸ تا ۱۶ اینچ) و بزرگ (بیش از ۱۶ اینچ) طبقه بندی می شوند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

شرایط نگهداری گل بنفشه آفریقایی

بنفشه کلاسیک آفریقایی دارای گل های بنفش عمیق با مراکز زرد است اما آنها در رنگ های قرمز ، آبی ، سفید یا صورتی نیز موجود هستند. هر دو برگ و گل ها از کیفیت آبدار ، بافتی برخوردارند و برگ های سالم توسط موهای پرپشت پوشانده شده اند.

روی کاغذ به سختی می توان از آنها مراقبت کرد. آنها مانند بسیاری از گیاهان به نور غیر مستقیم خورشید ، کمی غذا ، آب و رطوبت بالا احتیاج دارند. با این حال ، به هر دلیلی با از بین رفتن گلهای اولیه ، بسیاری از تولید کنندگان تلاش می کنند تا دوباره شکوفا شوند و یا حتی گیاهان سالم به نظر برسند.

راهنمای مراقبت از بنفشه آفریقایی

آب مورد نیاز بنفشه آفریقایی

این گیاه رطوبت مداوم را دوست دارد در حقیقت اگر قسمت بالای خاک هنگام لمس خشک باشد ، وقت آن است که گیاه را آبیاری کنید. اگر قصد دارید مدت طولانی به تعطیلات بروید به شخصی احتیاج دارید که گیاه شما را نگهداری کند.

بهتر است اگر بتوانید آنها را از پایین آب دهید. یک گلدان با مقدار زیادی سوراخ زهکشی در پایه انتخاب کنید تا ریشه های عمیق بتوانند آب را جذب کنند. اگر از بالا آبیاری کنید و آب روی برگ ها جمع شود ، می تواند به راحتی به آنها آسیب برساند.

همانند اکثر گیاهان خانگی  اگر گیاه خود را از طریق ظرف آبی که یک شب مانده است آبیاری کنید ، بهترین نتیجه را خواهید داشت. به این ترتیب مواد شیمیایی مانند کلر تبخیر شده و آب به دمای اتاق می رسد. وقتی از این طریق آبیاری کنید ، ریشه ها شوکه نخواهند شد و احتمال برگ های سوخته که می توانند از تجمع مواد معدنی در خاک ایجاد شوند به کمترین حد خواهند رسید.

چگونه از انواع گل بنفشه آفریقایی نگهداری و مراقبت کنیم؟
چگونه از انواع گل بنفشه آفریقایی نگهداری و مراقبت کنیم؟

رطوبت مورد نیاز بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی به رطوبت بسیار بیشتری از آنچه در خانه موجود است به خصوص در زمستان نیاز دارد. بهترین گزینه این است که گیاه خود را روی یک سینی سنگریزه قرار دهید. یک ظرف کم عمق را بگیرید و آن را با سنگ های صاف پر کنید. درون ظرف آب بریزید و با تبخیر رطوبت اطراف گیاه را افزایش می دهد.

گیاه را باید از ته گلدان آبیاری کنید زیرا در شکاف های عمیقی که در برگ ها وجود دارد ممکن است آب جمع شود و این باعث می شود خیلی زود پوسیده شود.

نور مورد نیاز بنفشه آفریقایی

اگرچه نور مستقیم خورشید بعد از ظهر باعث سوزاندن برگ ها می شود  اما گل بنفشه آفریقایی به نور زیادی احتیاج دارد. از آنجا که کوچک هستند بهترین گزینه برای آستانه پنجره می باشند. شرقی یا غربی تقریباً همیشه بهترین است. اگر می خواهید گیاه شما به گلدهی خود ادامه دهد ، مطمئن شوید که حداقل ۱۰ ساعت در روز نور آفتاب دریافت می کند. اگرچه با نور کمتر می تواند زنده بماند ، اما اگر می خواهید جوانه های جدیدی رشد کند ، این عدد جادویی است. توجه داشته باشید در صورت نازک شدن برگ ها یا ساقه های بلند و ساق دار ، گیاه شما به نور بیشتری احتیاج دارد.

خاک و کود مورد نیاز بنفشه آفریقایی

خرید خاک گلدان و کود مخصوص بنفشه آفریقایی امکان پذیر است اما ضروری نیست. این گیاه به اسیدیته بالایی از خاک نیاز دارد  بنابراین اگر از یک مخلوط منظم همه منظوره با چند مشت پیت اضافی استفاده کنید ، گیاه شما به خوبی رشد می کند.

وقتی نوبت به غذای گیاهی می رسد ، کود مایع سرشار از فسفر را انتخاب کنید. ممکن است لازم باشد هر ۲ هفته یکبار در بهار و تابستان گیاه خود را تغذیه کنید  اما باید مراقب باشید که در مصرف آن زیاده روی نکنید. کود گیاهی بیش از حد می تواند ریشه ها را بسوزاند و برگ های هر گیاه را بی رنگ کند  اما این گیاه به ویژه در رابطه با تغذیه زیاد آسیب پذیر است.

نکات مهم در رابطه با مراقبت از گل بنفشه آفریقایی

نکات مراقبت از بنفشه آفریقایی ذکر شده در بالا همه اصول را پوشش می دهد. آنها به شما کمک می کنند تا جاییکه ممکن است گیاه خود را خوب نگه داری کنید. اما بسیاری از تولیدکنندگان نه در چند هفته اول بلکه پس از زمستان اول نیز به خوبی از این گیاه مراقبت نمی کنند. اگر می خواهید گیاه خود را برای مدت طولانی نگه دارید و سال به سال گل دهد ، برای توصیه های تخصصی مورد نیاز ادامه مطلب را بخوانید.

چگونه از انواع گل بنفشه آفریقایی نگهداری و مراقبت کنیم؟
چگونه از انواع گل بنفشه آفریقایی نگهداری و مراقبت کنیم؟

تکثیر کردن گیاه

از آنجا که بنفشه آفریقایی معمولاً یک گیاه کوچک است ، اگر رشد خوبی داشته باشد هر ساله باید آن را تکثیر کنید. مرطوب نگه داشتن خاک ساختار آن را حفظ کرده و از بروز مشکلاتی که هنگام شروع جمع شدن مواد معدنی ممکن است به وجود آید جلوگیری می کند.

از طرف دیگر  بنفشه های آفریقایی اگر در گلدان باشند ، بیشتر گل می دهند ولی وقتی اندازه آنها بزرگ شد باید گلدان بزرگتری انتخاب کنید. هنگام تعویض گلدان فرصت مناسبی است که آن را تقسیم کرده و گیاهچه ها را به گلدان های جدید انتقال دهید.

هرس گیاه

از آنجا که بنفشه آفریقایی بسیار کوچک است نیازی به انجام هرس زیادی نخواهید داشت. رشد این گیاه کم است و می تواند پخش شود ، بنابراین می توانید برگ های اضافی را اصلاح کنید تا جمع و جور بماند. در غیر این صورت ، فقط باید برگ های مرده یا آسیب دیده را از بین ببرید تا گیاه به بهترین شکل خود ظاهر شود و آن را تشویق کنید تا انرژی خود را برای رشد جدید صرف کند. هرس ممکن است به ترغیب آن برای رشد گل های دیگر کمک کند. همیشه برای اصلاح گیاه خود از قیچی یا ابزارهای تمیز استفاده کنید.

آفات و بیماری های گل بنفشه آفریقایی

این گیاهان کاملاً در برابر آفات آسیب پذیر هستند. متأسفانه  با اسپری های آفت کش نیز آسیب دیدگی آنها آسان است. حتی گزینه های طبیعی مانند روغن چریش می تواند برای برگ ها دردسر ساز شود. شپشک های پوستی یک مشکل رایج است ، اما بنفشه آفریقایی یکی از گیاهان نادری است که آفت خاص خود را دارد. کنه سیکلامین شیره گیاه شما را می مکد و به برگها آسیب زیادی می رساند. متأسفانه ، این کنه ها آنقدر کوچک هستند که ممکن است زمانی که متوجه می شوید گیاه کاملاً آلوده شده باشد. بهترین راه مبارزه با این آفات استفاده از تله چسبنده برای صید حشرات قبل از رسیدن به گیاه است.

انواع گل بنفشه آفریقایی

بنفشه کلاسیک آفریقایی (saintpaulia ionantha) دارای گل های بنفش ساده با مراکز زرد است. این گیاهان از مدت ها قبل محبوب بوده اند به طوری که بسیاری از ارقام دیگر نیز به دلیل شکوفه های رنگی و بافتی خود پرورش داده شده اند. خوشبختانه ، همه آنها نیازهای مشابهی دارند. بنابراین  پس از تسلط بر مراقبت از این گیاه  ساخت یک مجموعه شاداب و با طراوت بسیار آسان است.

بنفشه آفریقایی First Kiss دارای گل هایی با مرکز زرد کلاسیک است  اما این در تضاد با گلبرگ های صورتی ملایم است که گاهی اوقات با رنگ بنفش لکه دار می شوند. اگر به دنبال یک گل سفید هستید World to Your Home  را امتحان کنید که گلهای بزرگ و گلبرگ بیشتری نسبت به بسیاری دیگر دارند که باعث زیبایی آنها می شود.

گلهای طاووسی آبی رنگ تر و برگ های سبز تیره با لبه های صورتی کم رنگ دارند. گلبرگ ها نیز بسیار ناخوشایند هستند و یک بعد بافتی اضافی به این گیاه می دهد.

چگونه از انواع گل بنفشه آفریقایی نگهداری و مراقبت کنیم؟
چگونه از انواع گل بنفشه آفریقایی نگهداری و مراقبت کنیم؟

آیا گیاه بنفشه آفریقایی ایمن است؟

بنفشه آفریقایی از نظر فنی قابل خوردن نیست ، اما برای حیوانات خانگی و انسان سمی نیست. به طور معمول ، این گیاه آنقدر کوچک است که احتمالاً باید آن را در قفسه ای دور از دسترس سگ ها و کودکان نگه دارید. با این حال هنوز هم خوب است که بدانید این گیاه انتخاب کاملا ایمنی برای خانه شما است.

بنفشه آفریقایی را از کجا بخرم؟

از آنجا که این گیاه برای هدیه دادن گیاه بسیار پرطرفداری است اکثر گل فروشی ها باید بتوانند به شما کمک کنند. مطمئن شوید که گیاهی با خاک مرطوب اما غرقاب انتخاب کرده اید. بنفشه آفریقایی شما باید برگ های سبز تیره و غنچه های سالم زیادی داشته باشد.

تهیه این گل به صورت آنلاین نیز امکان پذیر است فقط مطمئن باشید که گیاه شما را به درستی بسته بندی کرده و در اسرع وقت برای شما ارسال کنند.

چگونه می توانم بنفشه آفریقایی را تکثیر کنم؟

ساده ترین راه برای تکثیر بنفشه آفریقایی و افزایش آن تقسیم گیاه است. بهتر است این کار را در بهار انجام دهید. در طول سال در کنار تاج اصلی گیاهچه های جدید رشد خواهد کرد. خاک را کنار بزنید و ریشه های مجزای گیاه اصلی را بردارید. ریشه ها را با قیچی تیز برش دهید و گیاه کوچک خود را در یک گلدان کوچک بکارید.

از آنجا که گیاه کوچک است باید از آبیاری بیش از حد آن خودداری کنید. غرق شدن ریشه های ظریف در آب به سرعت باعث پوسیدگی آنها می شود.

چگونه می توانم گیاه خود را شکوفا کنم؟

اگر می خواهید بنفشه آفریقایی شما برای دومین سال شکوفا شود  باید ببینید گیاه زمستان را تجربه کرده است یا خیر. در خانه های گرم انجام این کار دشوار است اما می توانید آنها را به یک منطقه خنک تر مانند راهرو یا ورودی منتقل کنید. اگر این کار را انجام دهید از شرایط بیرون برای گیاه تداعی می شود.

به یاد داشته باشید که بنفشه آفریقایی در زمستان نیز هنوز به آفتاب و رطوبت زیادی احتیاج دارد. همچنین هنگام فرا رسیدن بهار ، باید آن را به حالت اولیه برگردانید. هر روز ۱۰ ساعت تابش نور خورشید ، بسته نگه داشتن گلدان گیاه و کوددهی به آن می تواند جوانه ها و گل ها را نیز تشویق کند.

چگونه از انواع گل بنفشه آفریقایی نگهداری و مراقبت کنیم؟
چگونه از انواع گل بنفشه آفریقایی نگهداری و مراقبت کنیم؟

گیاه بنفشه آفریقایی چه مدت زندگی می کند؟

از نظر فنی ، بنفشه آفریقایی می تواند ۵۰ سال به عنوان گیاه خانه زندگی کند. متأسفانه بسیاری از افراد فقط می توانند آنها را برای چند ماه زنده نگه دارند. تولید کنندگان بی تجربه در مورد چگونگی مرطوب نگه داشتن گیاه تحقیق نمی کنند و با از دست دادن اولین گل دیگر به گیاهان خود اهمیت نمی دهند.

از طرف دیگر ، اگر گیاه را به اندازه کافی مرطوب نگه دارید  به آن نور کافی بدهید و خاک را مرطوب نگه دارید ، هیچ دلیلی وجود ندارد که برای سالهای طولانی با شما نباشد.

چند وقت یکبار باید گیاه خود را آبیاری کنم؟

شما باید بنفشه آفریقایی خود را به طور منظم آبیاری کنید. هر روز بررسی کنید که آب کافی در سینی سنگریزه وجود دارد و هنگام انجام کار خاک را بررسی کنید. اگر حتی یک سانتی متر بالای خاک خشک باشد ، گیاه در حال حاضر بیش از حد تشنه است. در اواسط تابستان هر ۲ – ۳ روز باید مقدار کمی آب به گیاه خود بدهید. طبیعتاً در زمستان به آب کمتری احتیاج خواهد داشت ، اما هنوز هم باید اطمینان حاصل کنید که خاک خشک نشود.

در نهایت باید بگوییم:

گیاه بنفشه آفریقایی بسیار شناخته شده و محبوب است. گلهای آن ساده اما بسیار چشمگیر است و تضاد رنگ و بافت بین شکوفه ها و برگ های تیره بسیار زیبا است. دیدن بنفشه آفریقایی تازه در طاقچه شما یک منظره بسیار راضی کننده است خوشبختانه مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا گیاه شما در بهترین حالت ظاهر شود. برای این منظور نکات بالا را دنبال کنید تا هر سال فرصت لذت بردن از گیاه خود را داشته باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا