Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

پشت کمری طبی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پشت کمری طبی وسیله ای است که نه تنها برای افراد مبتلا به کمردرد مفید است بلکه یک روش عالی برای جلوگیری از کمر درد در آینده است. کمر درد فقط مخصوص افراد مسن یا دچار التهاب مفصلی نیست. انجام کار در خانه و قوز کردن روی صفحه نمایش نیز می تواند حفظ سلامت ستون فقرات را برای افراد چالش برانگیز کند.

خوشبختانه پشت کمری طبی برای کمک به ما در این زمینه طراحی و تولید شده است. این وسیله های ارگونومیک قابل حمل به نظر غیر چشمگیر می آیند  اما ممکن است همه ما را از یک عمر ناراحتی ، بد شکلی ستون فقرات و وضعیت بد بدن نجات دهند.

بالش های پشت کمری می توانند توسط هر کسی استفاده شوند حتی اگر کمردرد نداشته باشید. هر کجا که بیشتر وقت خود را می گذرانید – چه در ماشین ، روی کاناپه یا در محل کار – یک بالش پشت کمری می تواند به حفظ سلامت ستون فقرات شما کمک کند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد.

پشت کمری طبی چیست و چه مزایایی دارد؟

راحتی برای همه افراد در محل کار یک اولویت است. یک درد کوچک در پشت ، شانه ها یا گردن ما می تواند حواس ما را پرت کند و باعث شود نتوانیم به همان اندازه که دوست داریم کار کنیم. دانش ارگونومی در تلاش است تا راه حل هایی را برای کسانی که در محل کار خود از درد رنج می برند ، ارائه دهد. یکی از این راه حل ها پشتیبانی از کمر توسط پشت کمری طبی است.

اصطلاح “کمر” به ناحیه تحتانی پشت شما گفته می شود. این بخش شامل پنج مهره است که بین دیافراگم و استخوان خاجی قرار دارد (که به لگن شما متصل است). پشت کمری بخشی از مبلمان را نشان می دهد که تمرکز آن روی راحت نگه داشتن ناحیه پشت کمر است.

در طول روز  کمر ما تحت فشار دائمی قرار می گیرد. حتی کارهای بی ضرر مانند رانندگی با اتومبیل یا کار در دفتر می تواند به آرامی به نواحی ظریف کمر آسیب برساند.

پشت کمری طبی فشار تحمل شده در قسمت تحتانی کمر ما را کاهش می دهد تا در هر فعالیتی که انجام می دهیم راحت باشد. این وسیله طبی را می توان به صورت یک بالشتک نگهدارنده کمر به مبلمان اداری یا صندلی ماشین اضافه کرد. امروزه بسیاری از مبلمان بر اساس ارگونومی ساخته شده اند. برای صندلی های اداری و سایر مبلمان روزمره نیز پشتیبان کمر تعبیه شده است.

پشت کمری طبی داخلی یا به صورت پیوست با استفاده از پارچه های تنفسی و بهداشتی تولید می شود. این وسیله با تشویق جریان هوا و دفع گرما از تجمع گرما در پشت شما جلوگیری کرده و منجر به ناراحتی و تعریق نمی شود.

پشت کمری طبی چیست و چه کاربردهایی دارد؟
پشت کمری طبی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پشت کمری طبی چگونه کار می کند؟

ستون فقرات دارای انحنای طبیعی است و حمایت از کمر عمدتا مربوط به حفظ این انحناء است. بدون بالشتک کمر ، افراد تمایل دارند روی صندلی های خود لم بدهند. با گذشت زمان ، این طرز نشستن باعث درد و ناراحتی می شود و می تواند منجر به آسیب به عضلات پشت ، اعصاب ، مهره ها یا دیسک ها شود.

پشت کمری به طور خاص برای حفظ انحنای طبیعی کمر ، کاهش ناراحتی و به حداقل رساندن صدمات احتمالی طراحی شده است.

چرا استفاده از پشت کمری طبی مهم است؟

برای هر شغلی ، حفظ سلامتی و انجام وظیفه به شکل صحیح برای حفظ درآمد ضروری است. از دید یک کارمند ، تمایل به حفظ سلامتی طولانی مدت مورد توجه دائمی است. بالشتک طبی کمر یکی از بهترین روش هایی است که می تواند این کار را انجام دهد.

در سال ۲۰۱۸ ، برآورد شده است که ۱۴۱.۴ میلیون روز کاری به دلیل بیماری یا جراحت از دست رفته است (طبق اداره آمار ملی). این میزان به طور متوسط ​​بیش از ۴ کارگر است.

در حالی که بیماری های جزئی مانند سرماخوردگی بیشترین عدم حضور در محل کار را به خود اختصاص می دهد ، مشکلات اسکلتی – عضلانی ۲۷.۸ میلیون روز غیبت در طول سال را تشکیل می دهد (۱۹.۷ درصد از کل). کمر درد احتمالاً نمایانگر بخش قابل توجهی از این آسیب ها است. گذشته از اهمیت سلامت عمومی و سلامتی افراد ، مشاغل همچنین باید بدانند که نادیده گرفتن بالشتک و محافظ کمر برای آنها هزینه دارد.

چگونه هنگام نشستن از کمر خودمان پشتیبانی کنیم؟

پشتیبانی کمر یعنی حفظ انحنای طبیعی کمر در زمان نشستن طولانی مدت. بنابراین تا زمانی که در وضعیت پایداری نشسته اید ، نیازی به اعمال تغییرات دیگری در نحوه نشستن ندارید. با این حال باید همیشه در رابطه پشت کمری این موارد را در ذهن داشته باشید:

  • پشت صندلی خود بنشینید و اجازه دهید پشتی کمری با ستون فقرات تماس پیدا کند.
  • به صورت مستقیم روی صندلی خود بنشینید و لم ندهید. لم دادن باعث می شود ستون فقرات در حالت غیر طبیعی قرار گیرد و با گذشت زمان باعث درد می شود.
  • هر دو پا را محکم روی زمین قرار دهید و باسن و زانوها را به حالت زاویه راست تغییر دهید.
  • استراحت منظم داشته باشید. همه ما باید پاها را کشیده و عضلات خود را خم کنیم ، بنابراین حداقل هر ساعت از جای خود بلند شوید و راه بروید.
  • سعی کنید سر ، شانه ها و لگن خود را در یک راستا قرار دهید. با این کار انحنای طبیعی کمر شما حفظ می شود و اطمینان حاصل می کنید وزن شما کاملا متعادل است.
  • موارد بالا را دنبال کنید تا در بهترین وضعیت ممکن باشید و اجازه دهید پشت کمری تاثیر جادویی خود را بگذارد.
پشت کمری طبی چیست و چه کاربردهایی دارد؟
پشت کمری طبی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

انواع پشت کمری طبی

در حال حاضر انواع مختلفی پشت کمری در بازار موجود است و شما بر اساس نوع کار خود می توانید هر یک را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. این پشت کمری ها اشکال و جنس های مختلفی دارند و شما بر حسب نیاز و بودجه خودتان می توانید آنها را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. در ادامه به برخی از رایج ترین آنها اشاره شده است.

پشت کمری صندلی خودرو و اداری

پشت کمری صندلی خودرو و اداری را می توانید به دو منظور استفاده کنید این وسیله از ابتلا به کمردرد جلوگیری کرده و در تمام طول روز ستون فقرات شما در یک حالت طبیعی نگه می دارد.

بالش طبی صندلی

نوعی بالش ارگونومیک است که ارتفاع آن در دو طرف متفاوت است بنابراین می توانید آن را برای پشت کمر و حتی خوابیدن در طول سفر استفاده کنید. این بالش از گرفتگی عضلات پشت و درد در ناحیه کمر جلوگیری می کند.

پشتی طبی هوشمند صندلی اداری

این بالش گودی کمر شما در حین نشستن پشت میز ادراری پر می کند. افراد سالم و کسانی که عمل جراحی کمر و ستون فقرات انجام داده اند ، می توانند از آن استفاده کنند. این وسیله طبی باعث می شود شما به طرز صحیح روی صندلی بنشینید.

پشت کمری طبی را کجا بگذاریم؟

همانطور که اشاره کردیم کمر در بخش پایینی ستون فقرات قرار دارد. پشت کمری باید به گونه ای قرار بگیرد که با این ناحیه همسو شود. در صندلی اداری آن را در پایین پشتی صندلی قرار دهید و دقیقاً بالای خط کمربند شما قرار می گیرد. اگر بالشتک نگهدارنده کمر را به صندلی خود اضافه می کنید آن را در این قسمت قرار دهید.

پشت کمری طبی چیست و چه کاربردهایی دارد؟
پشت کمری طبی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چگونه پشت کمری طبی خود را تنظیم کنیم؟

برای صندلی های اداری ارگونومیک که دارای پشتیبانی کمر هستند موقعیت را طوری تنظیم کنید که با پشت شما تراز شود. در بیشتر صندلی ها یک دستگیره در زیر صندلی قرار دارد که پشت کمر را فعال می کند. دستگیره را در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه ساعت بچرخانید و پشت کمری را متناسب با موقعیت خود تنظیم کنید.

کمی وقت بگذارید و موقعیت را کاملاً مناسب شرایط خاص خود بدست آورید. پس از قرار گرفتن در موقعیت راحت ، شما آماده اید که بنشینید و از صندلی ارگونومیک خود برای هدف مورد نظر خود استفاده کنید.

چه کسی به پشت کمری طبی نیاز دارد؟

مهم نیست که شما کی هستید ، بدن شما همان فشارهای ظریف ناشی از انجام کارهای روزمره مانند رانندگی با اتومبیل و نشستن در خانه یا دفتر را متحمل می شود. بدون وجود ارگونومی صحیح ، احتمال شکایت شما از درد پشت افزایش می یابد.

برای هر کسی که به طور منظم از صندلی اداری استفاده می کند استفاده از پشت کمری یک روش کاملاً اساسی برای مراقبت از سلامتی در طولانی مدت است. البته صندلی های اداری مدرن و مجهز همراه با پشت کمری طبی ساخته شده اند.

قیمت خرید و فروش و مارک های رایج پشت کمری طبی

در حال حاضر انواع مارک های پشت کمری را می توانید از فروشگاه های لوازم و تجهیزات پزشکی تهیه نمایید.آنها بر اساس مارک، جنس و ویژگی های خاص با قیمت های متفاوت عرضه می شوند و شما بر اساس بودجه خودتان می توانید هر یک را خریداری کرده و مورد مصرف قرار دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا